Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kralj je mrtev, živel kralj!

Jaguar XF 2,7D premium luxury

Avtor prispevka: Miha Dovč
Nekako s temi besedami so Otočani pospremili smrt monarha in ponovno ustoličenje njegovega naslednika. Jaguar S-type je bil ustoličen na začetku tisočletja. Spočetka je žel hvalo, vendar pa so se ga petični kupci kaj hitro naveličali in postal je le bledo 4,9 metra dolgo polnilo cest. Zato ga je sedaj nasledil XF - novi jaguar. Pometa z vso preteklostjo in z novo odkrito svežino prinaša med aristokrate nekaj, o čemer bodo spet lahko govorili.
Kralj je mrtev, živel kralj!
Foto: Matej Mihinjač
1. 10. 2008 ob 11:59
Komentarjev: 0

Po izgledu je precej netipičen z izjemo prednje maske. Ampak tega mu nikakor ne smemo šteti v slabo. Široki boki delujejo agresivno, zadek z dvema zajetnima izpušnima cevema pa spominja na aston martina. Kljub temu da ni pridobil veliko centimetrov, skoraj pet metrov dolga pojava obrača glave in krati spanec ambicioznim moškim z izostrenim okusom za avtomobile. Z zračnim koeficientom, ki je najnižji med vsemi hišnimi modeli, imate teoretično zagotovilo, da se XF v vožnji počuti kot riba v morju. A o tem malo kasneje.

Notranjost sledi zunanji lepoti. Ob vstopu vas pozdravi gumb za vžig avtomobila, ki utripa v ritmu srca. Vendar je (vsaj moje) ob prvem spoznanju bilo občutno hitreje. Na armaturni plošči ni ne duha ne sluha o nekvalitetni plastiki, večinoma pa je odeta kar v kvalitetno usnje. Takisto volan in sedeži. Pa prestavna ročica? Je ni. Vrtljiv gumb, ki spominja na tistega pri starem pralnem stroju, se namreč diskretno dvigne iz sredinskega grebena, ko zaženete vozilo, zato pri Jaguarju pravijo, da je to edini avto, s katerim se rokujete. Istočasno se na plano prikažejo tudi zračniki klimatske naprave. Odličnemu samodejnemu menjalniku lahko ukazujete še z ušesnima tipkama za volanskim obročem. Radiu, telefonu, klimatski napravi, potovalnemu računalniku ter avdiosistemu pa preko sredinskega zaslona, občutljivega na dotik.

Kar se opreme tiče, ima ta jaguar skoraj vse, kar si vsega udobja vajeni lastnik sploh upa pričakovati od njega. Od ogrevanih, hlajenih in električno pomičnih sedežev, preko povezave Bluetooth, do električno pomičnega strešnega okna. Pogrešam zgolj in le aktivni tempomat. Sedeži, odeti v naluknjano usnje na daljših poteh, katerim je XF namenjen, žal ne nudijo dovolj čvrste opore, vendar se na spisku dodatne opreme znajdejo tudi takšni, ki to ponujajo. V kokpitu bo dovolj prostora našlo četvero oseb, tudi odraslih, kljub temu da se streha v blagem loku začne hitro spuščati proti zadku vozila. Prtljažnik vase pogoltne najmanj 540 litrov, vendar ga je s podiranjem zadnjih sedežev moč povečati na skoraj kubični meter. Edino kritiko si zasluži obdelava pri testnem vozilu, ki bi lahko bila malce boljša, saj spoji že na oko niso bili povsod brezhibni, vsake toliko časa pa zaslišite tudi kakšnega črička.

Agregat je prav netipično jaguarski, vseeno pa naj bi predstavljal kar večino prodaje. Je že tako, da v Evropi brez dizelskega agregata pogoriš. In v primeru XF-a, če pozabite na tradicijo in konzervativce, s takšno izbiro ne morete zgrešiti. Nastal je v sodelovanju francoskega koncerna PSA s tedanjim lastnikom Fordom. 2,7-litrski V6 si pri dihanju pomaga z dvema turbinama. 207 'vrancev' sprva sramežljivo pokaže svojo moč, ko pa kazalec vrtljajev na merilniku doseže vrednost '2', sledi zvezno in suvereno pospeševanje v navezi z že prej omenjenim prav tako odličnim in hitrim menjalnikom. Njegova najlepša lastnost je miren in tih tek, zato v navezi z nizkim zračnim koeficientom in dobro zvočno izolacijo poskrbi, da je vožnja prijetna, le piš vetra s hitrostjo postane kar slišen.

XF kljub odličnim občutkom na avtocesti navduši na zaviti cesti. Ker sta prvi kolesi omejeni zgolj na dajanje smeri avtomobilu, zadnji pa na prenos moči na cesto, se 1,8 tone težko vozilo pelje skoraj kot po tirnicah. Edina ovira je precejšnja masa, sicer pa je, kar se tiče dinamičnih lastnosti, med najboljšimi v razredu. V veliko pomoč mu je tudi izvrsten volanski mehanizem. Poraba goriva res ne bo obremenjevala lastnikov vozila, za tiste, ki vas vseeno zanima, pa se je ta ustavila pri slabih devetih litrih na sto prevoženih kilometrov.

116 najžlahtnejših evrskih bankovcev plus še kakšen za dodatno opremo je povsem pričakovana cena in dovolj nizka, da bo tris nemških proizvajalcev vozil prodal kakšnega manj na ta račun. Prvi vtisi in želje (tudi slovenskih) kupcev so nad pričakovanji ter presegajo možno dobavo. Stari kralj je mrtev, z novim pa s(m)o (kot kaže do sedaj) prav vsi zadovoljni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar XF 2,7D
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.720
moč v kW (KM) pri vrt./min 152 (207) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 435 pri 1.900
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.961 x 1.877 x 1.460
medosna razdalja v mm 2.909
prtljažnik v litrih 540 - 963
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.771 (539)
največja hitrost v km/h 229
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,4/5,8/7,5
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 58.492
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 6. 2017
Junij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - kia rio
0304  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
05  domača premiera - renault koleos in captur
06  domača premiera - opel insignia grand sport
07  domača premiera - mazda CX-5
08  domača premiera - nissan micra
09  domača premiera - suzuki swift
1011  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1213  domača premiera - seat ibiza
141516  domača premiera - BMW electric now tour 2017
domača premiera - kia picanto
1718
19202122  domača premiera - opel crossland X
232425
2627  domača premiera -jaguar land rover experience
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 424
volkswagen golf 333
škoda octavia 286
renault captur 253
volkswagen polo 199

Podatki veljajo za maj 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 31.477 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Karl
Obvestila
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 tedni  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 tedni  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 tedni  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 tedni  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 tedni  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 1 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 2 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 3 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 4 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 5 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 6 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 8 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 8 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 9 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 9 meseci  |  Iztok Krajnc