Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kralj je mrtev, živel kralj!

Jaguar XF 2,7D premium luxury

Avtor prispevka: Miha Dovč
Nekako s temi besedami so Otočani pospremili smrt monarha in ponovno ustoličenje njegovega naslednika. Jaguar S-type je bil ustoličen na začetku tisočletja. Spočetka je žel hvalo, vendar pa so se ga petični kupci kaj hitro naveličali in postal je le bledo 4,9 metra dolgo polnilo cest. Zato ga je sedaj nasledil XF - novi jaguar. Pometa z vso preteklostjo in z novo odkrito svežino prinaša med aristokrate nekaj, o čemer bodo spet lahko govorili.
Kralj je mrtev, živel kralj!
Foto: Matej Mihinjač
1. 10. 2008 ob 11:59
Komentarjev: 0

Po izgledu je precej netipičen z izjemo prednje maske. Ampak tega mu nikakor ne smemo šteti v slabo. Široki boki delujejo agresivno, zadek z dvema zajetnima izpušnima cevema pa spominja na aston martina. Kljub temu da ni pridobil veliko centimetrov, skoraj pet metrov dolga pojava obrača glave in krati spanec ambicioznim moškim z izostrenim okusom za avtomobile. Z zračnim koeficientom, ki je najnižji med vsemi hišnimi modeli, imate teoretično zagotovilo, da se XF v vožnji počuti kot riba v morju. A o tem malo kasneje.

Notranjost sledi zunanji lepoti. Ob vstopu vas pozdravi gumb za vžig avtomobila, ki utripa v ritmu srca. Vendar je (vsaj moje) ob prvem spoznanju bilo občutno hitreje. Na armaturni plošči ni ne duha ne sluha o nekvalitetni plastiki, večinoma pa je odeta kar v kvalitetno usnje. Takisto volan in sedeži. Pa prestavna ročica? Je ni. Vrtljiv gumb, ki spominja na tistega pri starem pralnem stroju, se namreč diskretno dvigne iz sredinskega grebena, ko zaženete vozilo, zato pri Jaguarju pravijo, da je to edini avto, s katerim se rokujete. Istočasno se na plano prikažejo tudi zračniki klimatske naprave. Odličnemu samodejnemu menjalniku lahko ukazujete še z ušesnima tipkama za volanskim obročem. Radiu, telefonu, klimatski napravi, potovalnemu računalniku ter avdiosistemu pa preko sredinskega zaslona, občutljivega na dotik.

Kar se opreme tiče, ima ta jaguar skoraj vse, kar si vsega udobja vajeni lastnik sploh upa pričakovati od njega. Od ogrevanih, hlajenih in električno pomičnih sedežev, preko povezave Bluetooth, do električno pomičnega strešnega okna. Pogrešam zgolj in le aktivni tempomat. Sedeži, odeti v naluknjano usnje na daljših poteh, katerim je XF namenjen, žal ne nudijo dovolj čvrste opore, vendar se na spisku dodatne opreme znajdejo tudi takšni, ki to ponujajo. V kokpitu bo dovolj prostora našlo četvero oseb, tudi odraslih, kljub temu da se streha v blagem loku začne hitro spuščati proti zadku vozila. Prtljažnik vase pogoltne najmanj 540 litrov, vendar ga je s podiranjem zadnjih sedežev moč povečati na skoraj kubični meter. Edino kritiko si zasluži obdelava pri testnem vozilu, ki bi lahko bila malce boljša, saj spoji že na oko niso bili povsod brezhibni, vsake toliko časa pa zaslišite tudi kakšnega črička.

Agregat je prav netipično jaguarski, vseeno pa naj bi predstavljal kar večino prodaje. Je že tako, da v Evropi brez dizelskega agregata pogoriš. In v primeru XF-a, če pozabite na tradicijo in konzervativce, s takšno izbiro ne morete zgrešiti. Nastal je v sodelovanju francoskega koncerna PSA s tedanjim lastnikom Fordom. 2,7-litrski V6 si pri dihanju pomaga z dvema turbinama. 207 'vrancev' sprva sramežljivo pokaže svojo moč, ko pa kazalec vrtljajev na merilniku doseže vrednost '2', sledi zvezno in suvereno pospeševanje v navezi z že prej omenjenim prav tako odličnim in hitrim menjalnikom. Njegova najlepša lastnost je miren in tih tek, zato v navezi z nizkim zračnim koeficientom in dobro zvočno izolacijo poskrbi, da je vožnja prijetna, le piš vetra s hitrostjo postane kar slišen.

XF kljub odličnim občutkom na avtocesti navduši na zaviti cesti. Ker sta prvi kolesi omejeni zgolj na dajanje smeri avtomobilu, zadnji pa na prenos moči na cesto, se 1,8 tone težko vozilo pelje skoraj kot po tirnicah. Edina ovira je precejšnja masa, sicer pa je, kar se tiče dinamičnih lastnosti, med najboljšimi v razredu. V veliko pomoč mu je tudi izvrsten volanski mehanizem. Poraba goriva res ne bo obremenjevala lastnikov vozila, za tiste, ki vas vseeno zanima, pa se je ta ustavila pri slabih devetih litrih na sto prevoženih kilometrov.

116 najžlahtnejših evrskih bankovcev plus še kakšen za dodatno opremo je povsem pričakovana cena in dovolj nizka, da bo tris nemških proizvajalcev vozil prodal kakšnega manj na ta račun. Prvi vtisi in želje (tudi slovenskih) kupcev so nad pričakovanji ter presegajo možno dobavo. Stari kralj je mrtev, z novim pa s(m)o (kot kaže do sedaj) prav vsi zadovoljni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar XF 2,7D
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.720
moč v kW (KM) pri vrt./min 152 (207) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 435 pri 1.900
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.961 x 1.877 x 1.460
medosna razdalja v mm 2.909
prtljažnik v litrih 540 - 963
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.771 (539)
največja hitrost v km/h 229
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,4/5,8/7,5
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 58.492
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2017
Avgust 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21  mednarodna premiera - porsche driving experience
222324  domača premiera - ford fiesta
252627
2829  domača premiera - hyundai i30 wagon
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: deniscar
Obvestila
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 dnevi  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 tedni  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 tedni  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 2 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 2 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 2 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 3 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 4 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 5 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 5 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 5 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 5 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 6 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 7 meseci  |  Volan