{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samurajska igrača

Toyota aygo 1.0 x-play

Avtor prispevka: Anže Jereb
Aygo je presneto simpatično vozilce. Že prva generacija je bila po svoje zelo zanimiva, a ji je manjkalo nekaj drznosti in posebnosti. Zato je druga dobila natanko to, zraven pa obdržala simpatičnost svoje predhodnice.
Samurajska igrača
Foto: Anže Jereb
4. 1. 2015 ob 21:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

aygo je dokaz, da zna Toyota narediti tudi nedolgočasen avtomobil
cenovno in oblikovno je aygo sedaj skoraj povsem namenjen mladim
majhno vozilce se znotraj vseeno izkaže s prostornostjo
zadnji par vrat na boku je sila uporaben, ko potniki plezajo v notranjost
trivaljni motorček je vrhunski in poln karakterja, zanimiv zvok ponuja
poraba goriva je zgledna, le na avtocesti motorček dela nadure
menjava barv v notranjosti bo všeč mlajšim, multimedijski vmesnik vsem
kratki previsi in velika stekla poskrbijo za dobro preglednost
občutka na volanu je zelo malo, za hitro vožnjo aygo res ni
obračalni krog ni prav nič premosorazmeren majhnosti vozila
nekateri notranji elementi so hudo plastični
zvok ob zapiranju vrat spominja na brcanje prazne pločevinke
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (13 glasov)
video test toyota aygo 1.0 x-play
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že dolgo trdim dvoje: da bi morali biti majhni avtomobili manj zadržani, resnost lahko prepustijo večjim in nas razveselijo ter nasmejijo z zanimivimi barvami, kakšnimi hecnimi dodatki, lahko so pač malo neresni. Trdim pa tudi, da Toyota dela precej dolgočasne avtomobile. Pri obeh stvareh so me tokrat prijetno presenetili, samo poglejte novega ayga in vam bo vse jasno. Spredaj izgleda kot samuraj, s križem preko celotne maske, zadaj pa kot pristajalni modul iz filma Interstellar. V bistvu je tudi znotraj zanimiv, oblikovno sicer malo manj dinamičen, čeprav osrednji del armaturne plošče izgleda kot nekakšen robot, zato pa je barvno precej domiseln. Predvsem pa bo mlajšim všeč, da lahko plastične dele armaturne plošče menjate in tako spreminjate barve v notranjosti. Sam sem jo že, belo sem zamenjal za rdečo, ker mi je bila potem notranjost bolj zanimiva.

In mladi boste najverjetneje ayga najbolj številčno kupovali, zato so drugo generacijo oblikovno in cenovno bolj očitno ločili od nekoliko večjega yarisa, ki ostaja umirjen. Pri novih avtomobilih vedno poslušamo, da so narejeni za mlade, ampak jih je velika večina absolutno predragih, da bi bili za mlade. Mislim, koliko vas je takšnih, ki si lahko pri dvajsetih privoščite avto za dvajset ali trideset 'jurjev'? Najbrž ne veliko. Več je takšnih, ki si lahko privoščite avto za deset tisočakov pa še to je veliko. In mladi gledate le na to, da avto dobro izgleda in vi z njim pa da je varčen, ker za bencin in gume nikoli ni denarja. Raje piva več in liter bencina manj, vem, takšni smo bili vsi. Brez posebne filozofije pa je takšen aygo lahko krasen.

Je majhen in okreten, ampak najbolj pomembno je seveda, da izgleda moderno in nenavadno. V mestu se bo odlično počutil, prav tako tudi izven njega, predvsem pa kljub majhnosti ponuja pet vrat in v notranjosti dovolj prostora, da bodo poleg vas sedeli še trije prijatelji ali prijateljice. Prtljažnik je dovolj velik za nekaj platojev piva oziroma za relativno spodobno količino vsakodnevne prtljage. Stane pa le tri evre na dan - aygo, ne pivo. Tako so izračunali pri Toyoti.

Aygo seveda ni popoln, ampak me napake ne motijo preveč. Recimo zvok ob zapiranju vrat, ki me spominja na zvok prazne pločevinke, ki pade na tla. Ali pa občutek na volanu, ki ga je toliko, kot snega v teh dneh, ne prav veliko. Še najbolj moteč pa se mi zdi precej velik obračalni krog, predvsem zato, ker gre v osnovi za mestno vozilce. Nekateri tekmeci imajo manjšega, zlasti novi twingo, ampak ta predvsem na račun zadnjega pogona. Sicer je položaj za volanom čisto v redu, volan je tudi fin za v roke, ena stvar pa je še posebej odlična.

Motor! Se mi zdi, da ga niso od prejšnje generacije popolnoma nič spreminjali, lahko pa se motim. Ampak po občutku je povsem enak, predvsem pa ima enaka prestavna razmerja, ki so svojevrstna posebnost. Aygo lahko v tretji prestavi po merilniku hitrosti drvi z več kot 150 km/h, preden zmanjka vrtljajev, v peti pa le slabih deset kilometrov več. Sicer je v peti prestavi seveda bistveno tišji, ampak poseben je že zaradi tako dolge tretje prestave, ki pa je zelo uporabna, da ne boste sklepali drugače. V tretji in celo četrti ali peti se čisto spodobno lahko premikate že pri 50 km/h in prav zato je motor tako zelo poseben, ker je dovolj prožen v spodnjih vrtljajih in se zmore zavrteti zelo visoko. Trije valji pa povzročajo zanimiv zvok, ki luksuzni limuzini ne bi ustrezal, tukaj pa je kot naročen. Z 51 kilovati je povsem dovolj zmogljiv pa še poraba goriva je zelo spodobna. Če ne boste zavili na avtocesto, bo okoli pet litrov, pri večjih hitrostih pa dober liter več, ampak v splošnem bo dovolj majhna.

Morda za konec še beseda o zaslonu na dotik in nasploh o vmesniku. Ta je dovolj hiter, da je uporabniško prijeten, je pa tudi dovolj enostaven, da starejšim ne bo delal preglavic in ga boste hitro 'pokapirali'. Predvsem pa omogoča povezljivost s pametnim telefonom in ponuja še nekaj aplikacij, tega boste zlasti veseli mlajši. Cena je seveda odvisna od želja, ampak takšen dokaj dobro opremljen aygo stane enajst tisočakov. Glede na vse skupaj ni posebej veliko oziroma je primerljivo s konkurenco.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota aygo 1.0 VVT-i X-play
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 51 (69) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 95 pri 4.300
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3455 x 1615 x 1460
medosna razdalja v mm 2340
prtljažnik v litrih 168
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 855 (385)
največja hitrost v km/h 160
pospešek 0-100 km/h v s 14,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 8.690
cena testnega vozila v EUR 9.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.405

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 9. 2018
September 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - toyota aygo
070809
1011  domača premiera - citroën berlingo
1213  domača premiera - volvo V60
141516
17  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
18  domača premiera - hyundai i20
19  domača premiera - honda CR-V
20  domača premiera - ford focus
212223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 60 minut
2425  domača premiera - peugeot rifter
2627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 426
renault clio 257
renault megane 170
volkswagen polo 164
volkswagen golf 153

Podatki veljajo za avgust 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 53.559 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpuc
Obvestila
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 tedni  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 tedni  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 tedni  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 1 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 6 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 6 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 6 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 6 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 6 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 10 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 11 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 11 meseci  |