Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Korak k imenitnosti

Škoda octavia combi 1.8 TSI elegance

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Zadnji korak k imenitnosti, tokrat motorznanstveni, je Škoda v celotnem Volkswagnovem koncernu kot prva storila prav pri octavii. Zastavila je namreč svoje adute in na osnovi že prej odličnega avtomobila vgradila vanjo kot pogonski sklop povsem nov, na novo razvit in skonstruiran bencinski motor z 1,8 litra gibne prostornine, podprt s tehnologijo neposrednega vbrizga goriva v valje ter dihanjem s pomočjo turbine z variabilno geometrijo, znanim pod imenom TSI.
Korak k imenitnosti
Foto: Pavel Furlan
13. 5. 2008 ob 12:00
Komentarjev: 0

Rezultat, ki je nastal s to paritvijo, je zavidljiv. Za vsakogar. Sploh, če je octavia, tako kot v testnem primerku, v kombijevski različici in je opremsko z nivojem 'elegance' precej dobro založena ter za povrh še barvno skoraj ekstravagantno usklajena. O sami, zelo prepoznavni obliki ne gre izgubljati besed; konzervativnost rešujejo elegantni detajli, umirjenost poživlja snežno bela barva, moč izražajo všečna sedemnajstpalčna platišča s petimi V-naperami, k privlačnosti pozivajo še dodatno v zeleno zatemnjeni zadnji dve vrsti stekel ter strešne sani, k prestižu pa ksenonski žarometi, ki jim v ovinkih pomagata osvetljevati smer aktivni meglenki.

Tudi notranjost ni bistveno drugačna. Elegantna, masivna in predvsem pospravljena. Ter prostorsko bogato odmerjena. V potniškem in prtljažnem delu. Potniški je zaradi dobre izbire materialov, dvobarvne črno-bež kombinacije, pohvalne končne izdelave ter standardnega izbora posameznih sistemov in stikal iz seznama konfekcijskega koncernskega dizajna prijazen. In s travnato zeleno osvetlitvijo vseh elementov prijeten. Ugodno počutje spodbujajo na telo dobro prilegajoči se sedeži, zračnost okrog glav to še poudarja.

Veseli bodo tudi potniki na zadnji klopi, saj jim je tu ponujenega čudežno mnogo prostora.

Veseli bodo tudi potniki na zadnji klopi, saj jim je tu ponujenega čudežno mnogo prostora. Tako kot bo lastnik ponosen na pregovorno velikost lično obdelanega prtljažnika z dvojnim dnom. Vožnja s takšno octavio je ugodna tudi zaradi obilice opreme, ki je serijsko vgrajena v avtomobil. Serijsko vgrajeno pa je v tako motorizirano škodo tudi spremenjeno podvozje. To je nastavljeno trše, a še vedno dovolj nežno, da je nesramnost udarcev na slabem cestišču komaj zaznavna. Nanje opozarja le škripanje roloja prtljažnega prostora. Je pa toliko bolj imenitno dejstvo, da zna biti, če je voznik za, prav zaradi tega ta octavia zelo zelo hitra tudi na najbolj vijugastih poteh. Stabilnost in odzivnost sta ji pisani na kožo, vodljivost je skoraj vzorna.

Najimenitnejši del avtomobila pa je seveda že na začetku omenjeni pogonski agregat. Moči je 118 kilovatov v območju od 5000 do 6200 vrt./min in 250 Nm navora v območju od 1500 do 4200 vrt./min. Nova konstrukcija motornega bloka, ki je zamenjala od davnega leta 1972 pri VW-ju zasidrano in že osivelo motorno osnovo, je izdelana iz sive litine in ne danes popularne aluminijeve. Inženirji so z ustrezno sestavo litini neprimerno izboljšali mehanske lastnosti in s tem pri optimalni razdelitvi materiala privarčevali kar 33 kilogramov, obenem pa so z uporabo sive litine dosegli tišji tek motorja in manj vibracij, ki jih le-ta uspešno duši. Štiri valje, katerih razmerje hod-vrtina je skorajda 1:1, pokriva glava iz lahke litine. Nad vsakim valjem so sedaj po štirje ventili, ki so preko dveh odmičnih gredi gnani s pomočjo posebne konstrukcijsko 'ultra-tihe' verige. Za izničevanje tresljajev in inercijskih sil skrbi, poleg dveh nasproti vrtečih se izravnalnih gredi, tokrat v bloku motorja, še črpalka za olje v motorju, saj je gnana preko iste verige. Za dihanje pomaga motorju elektronsko krmiljena in vodno hlajena turbina z oznako K03, z variabilno geometrijo in optimizirano aerodinamiko lopatic za njeno delovanje pri že najnižjih vrtljajih motorja ter z njimi povezanimi tlaki na izpušnem kolektorju motorja, ki jo je za koncern izdelal Borg Warner. Tlačeni zrak pred dostopom v sesalni kolektor hladi velik vmesni hladilnik. Natančno krmiljenje daje tu neverjeten rezultat; že pri 1000 vrtljajih motorne gredi na minuto doseže navor vrednost ogromnih 165 Nm. V prid porabi goriva pa ima motor še neposredni vbrizg bencina v zgorevalne komore valjev. Bencin se v valje vbrizgava preko šestih mikro-luknjic na eni šobi. Krmiljenje šob je izvedeno s pomočjo elektronsko natančno nadziranih magnetnih ventilov, ki krmilijo velikost curka goriva glede na pozicijo bata pred ciklusom vžiga. V prid optimalni in homogeni zgorevalni mešanici. Bencin se na šobe dovaja iz komore, v katero ga dovaja visokotlačna črpalka pod pritiskom kar 150 barov.

Končni izdelek se v praksi izkaže imenitno. Močan in zvezen vlek praktično od najnižjih vrtljajev da précej vedeti, da je motor še kako zmogljiv. In vleče brez kakršnihkoli zadržkov do vmešavanja elektronskega omejevalnika. V vseh šestih prestavah. Pospeševanja so odločna tudi zaradi dobro izračunanih prestavnih razmerij ročnega menjalnika. Vendar tu ne gre za nobeno brutalnost. Prej eleganco moči. Šopirjenje odpade. Kljub tovarniško obljubljenim 8,1 sekunde z mesta do 100 km/h ter 225 km/h končne hitrosti. In za veliko porabo se ne gre bati, čeprav je lahko dvorezen meč. Normalna, sicer kaj hitra vožnja, ne bo terjala več kot dobrih devet litrov na 100 prevoženih kilometrov, bo pa priganjanje pokazalo odraz moči, zato ne bo številka 14 in več nič presenetljivega.

In četudi na octavii piše na zadku le TSI, črn T za turbo in rdeča S in I za neposredni vbrizg goriva, gre za tisto 'tapravo' imenitnost. Zanimivo pa je to, da se da to imenitnost dobiti po zelo ugodni ceni. In vredna je več kot zanjo vprašajo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda octavia combi 1.8 TSI elegance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj, neposredni vbrizg
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 5000 - 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1500 - 4200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4572 x 1769 x 1468
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 580/1620
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1325
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,1/5,9/7,4
poraba na testu v l/100 km 11,2
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 22,658
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |