Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Al'dente

Fiat punto evo 1,4 turbo multiair S&S sport

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Punto evo je takšen kot dobra italijanska 'pašta'. Na videz mamljiv, v osnovi enostaven, napravljen za množice, vendar s finimi dodatki, zaradi česar je lahko odličen obrok za prav vsak dan.
Al'dente
Foto: Matej Mitruševski
9. 5. 2011 ob 19:23
Komentarjev: 0
video test fiat punto evo 1,4 turbo multiair sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Res je, dobre 'pašte' ne zna skuhati vsakdo. Špageti, tortelini, ravioli, makaroni, farfalle, trofie… Pa omakice bolognese, pesto genovese in nadevi rikote s špinačo ali jurčki in pršutom pa še z oljčnim oljem ter parmezanom zabeljeno… Mmmmmm! Če bi mene vprašali, kam naj testnega punta uvrstim, če že med pašto izbiram, potem naj bo punto evo tortelin. Napolnjen s kozjim sirom in pikantnimi sušenimi paradižniki. Ter serviran z baziliko; za okras seveda.

Zakaj tako? Ker izgleda dobro, privlačno. Ker so njegovi, po večini le okrasni in nepotrebni dodatki, zunaj in znotraj, tam samo zato, da bi še bolj zbujal sline. Res, všečen je njegov dinamičen izgled, všečni so dodatki črne matirane plastike, všečna italijanska pripadnost. In kot odličen nadev v tortelinu sovpada s testnim puntom njegova notranjost. Ne duha ne sluha več o slabih sestavinah. Lično izdelana, iz kakovostnih materialov in zelo dobro je sestavljena njegova kabina. Razgibanosti in živahnosti tu ne zmanjka. Getejevske poteze mu godijo, prav tako pozornost v detajlih. Skladno z barvo karoserije oprema sport ponuja namreč isti odtenek pri šivih, ki krasijo krepko profiliran odličen volanski obroč ter školjkaste, a za konkretno podporo telesa premehke sedeže.

Pikantnost je poudarjena še s ponovno istim obarvanjem okrasnih letvic in kljuk na tapiserijah vrat. Ambientalna osvetlitev, ki sije izpod airbaga na sopotnikovem delu armaturne plošče ter v vratnih odpiralih, ne dosega svojega namena; ledeno bela barva se krega z opečnato barvo merilnikov in vseh stikal, zato vse skupaj izgleda pravzaprav precej ceneno. No, obratno, dober občutek pa vliva steklena streha, sestavljena iz dveh segmentov, pri čemer se prvi za povrh kot strešno okno še na široko odpre. Po drugi strani smo že vsi naveličani puntovega in identičnih Fiatovih potovalnih računalnikov, ki z grobim matričnim prikazovalnikom in s premikanjem prikaza podatkov samo v eno smer izpade zastarelo. Podobno kot nepreglednost tipk klimatske naprave med vožnjo ponoči.

Slastni del fíle pa pri testnem puntu predstavlja njegov pogon. Tehnologija multiair je sveža, tehnološko sodobna in temu avtomobilu pisana na kožo. 1,4-litrski turbobencinski agregat s hidravličnim odpiranjem ventilov ter variabilno turbino je prepričljiv stroj v katerikoli situaciji med vožnjo. S skoraj sto kilovati moči in slabimi 210 Nm navora od 1750 vrtljajev naprej zlahka zadovoljuje željam voznika. Visoka odzivnost je njegova ekskluziva, sploh zato, ker se ta moč najbolj izkazuje pri nižjih vrtljajih in ker je avtomobil tudi sorazmerno lahek. Popolnoma zgrešena sestavina je v tem loncu le petstopenjski menjalnik, ki zahteva ob višjih hitrostih nesmiselno priganjanje motorja, pa še za prestavljanje je takšen, kot bi s kuhalnico po pašti mešal.

Sicer je odlično tudi podvozje, ko gre za dokazovanje kapacitete avtomobila; za normalno vožnjo pa je njegova pikantnost preostra, saj je poskakovanja in stresanja odločno preveč. Tem atributom zmorejo zlahka slediti zmogljive zavore, ne more pa jim slediti bledo krmiljenje avtomobila, saj je servo mehanizem volanskega obroča nastavljen popolnoma nevtralno in preveč posredno, občutek na volanu pa tako vedno labilen. Kaj pa poraba? Ne, kljub vsem prijemom punto evo 1,4 multiair sport ni varčen avtomobil. Normalna vožnja zahteva dobrih osem, konkretnejša pa slabe štiri litre več na sto prevoženih kilometrov. Pri tem tudi ekološko naravnani sistem S&S (Start & Stop) prav nič ne pomaga. Tudi mnogo zmogljivejši in po litraži večji motorji zmorejo pri konkurenci popiti krepko manj.

No in še nekaj o 'pašti'. Najboljša je 'frišna', kuhana pa mora biti seveda al'dente. In punto evo je ravno takšen. Le nadev si še vedno lahko izberete sami. Dekoracijo pa seveda tudi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat punto evo 1,4 turbo multiair sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 99 (135) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 206 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4065 x 1687 x 1490
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1230 (485)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,6/5,6
poraba na testu v l/100 km
  9,3
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 17.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.991

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: hotenc
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |