{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Al'dente

Fiat punto evo 1,4 turbo multiair S&S sport

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Punto evo je takšen kot dobra italijanska 'pašta'. Na videz mamljiv, v osnovi enostaven, napravljen za množice, vendar s finimi dodatki, zaradi česar je lahko odličen obrok za prav vsak dan.
Al'dente
Foto: Matej Mitruševski
9. 5. 2011 ob 19:23
Komentarjev: 0
video test fiat punto evo 1,4 turbo multiair sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Res je, dobre 'pašte' ne zna skuhati vsakdo. Špageti, tortelini, ravioli, makaroni, farfalle, trofie… Pa omakice bolognese, pesto genovese in nadevi rikote s špinačo ali jurčki in pršutom pa še z oljčnim oljem ter parmezanom zabeljeno… Mmmmmm! Če bi mene vprašali, kam naj testnega punta uvrstim, če že med pašto izbiram, potem naj bo punto evo tortelin. Napolnjen s kozjim sirom in pikantnimi sušenimi paradižniki. Ter serviran z baziliko; za okras seveda.

Zakaj tako? Ker izgleda dobro, privlačno. Ker so njegovi, po večini le okrasni in nepotrebni dodatki, zunaj in znotraj, tam samo zato, da bi še bolj zbujal sline. Res, všečen je njegov dinamičen izgled, všečni so dodatki črne matirane plastike, všečna italijanska pripadnost. In kot odličen nadev v tortelinu sovpada s testnim puntom njegova notranjost. Ne duha ne sluha več o slabih sestavinah. Lično izdelana, iz kakovostnih materialov in zelo dobro je sestavljena njegova kabina. Razgibanosti in živahnosti tu ne zmanjka. Getejevske poteze mu godijo, prav tako pozornost v detajlih. Skladno z barvo karoserije oprema sport ponuja namreč isti odtenek pri šivih, ki krasijo krepko profiliran odličen volanski obroč ter školjkaste, a za konkretno podporo telesa premehke sedeže.

Pikantnost je poudarjena še s ponovno istim obarvanjem okrasnih letvic in kljuk na tapiserijah vrat. Ambientalna osvetlitev, ki sije izpod airbaga na sopotnikovem delu armaturne plošče ter v vratnih odpiralih, ne dosega svojega namena; ledeno bela barva se krega z opečnato barvo merilnikov in vseh stikal, zato vse skupaj izgleda pravzaprav precej ceneno. No, obratno, dober občutek pa vliva steklena streha, sestavljena iz dveh segmentov, pri čemer se prvi za povrh kot strešno okno še na široko odpre. Po drugi strani smo že vsi naveličani puntovega in identičnih Fiatovih potovalnih računalnikov, ki z grobim matričnim prikazovalnikom in s premikanjem prikaza podatkov samo v eno smer izpade zastarelo. Podobno kot nepreglednost tipk klimatske naprave med vožnjo ponoči.

Slastni del fíle pa pri testnem puntu predstavlja njegov pogon. Tehnologija multiair je sveža, tehnološko sodobna in temu avtomobilu pisana na kožo. 1,4-litrski turbobencinski agregat s hidravličnim odpiranjem ventilov ter variabilno turbino je prepričljiv stroj v katerikoli situaciji med vožnjo. S skoraj sto kilovati moči in slabimi 210 Nm navora od 1750 vrtljajev naprej zlahka zadovoljuje željam voznika. Visoka odzivnost je njegova ekskluziva, sploh zato, ker se ta moč najbolj izkazuje pri nižjih vrtljajih in ker je avtomobil tudi sorazmerno lahek. Popolnoma zgrešena sestavina je v tem loncu le petstopenjski menjalnik, ki zahteva ob višjih hitrostih nesmiselno priganjanje motorja, pa še za prestavljanje je takšen, kot bi s kuhalnico po pašti mešal.

Sicer je odlično tudi podvozje, ko gre za dokazovanje kapacitete avtomobila; za normalno vožnjo pa je njegova pikantnost preostra, saj je poskakovanja in stresanja odločno preveč. Tem atributom zmorejo zlahka slediti zmogljive zavore, ne more pa jim slediti bledo krmiljenje avtomobila, saj je servo mehanizem volanskega obroča nastavljen popolnoma nevtralno in preveč posredno, občutek na volanu pa tako vedno labilen. Kaj pa poraba? Ne, kljub vsem prijemom punto evo 1,4 multiair sport ni varčen avtomobil. Normalna vožnja zahteva dobrih osem, konkretnejša pa slabe štiri litre več na sto prevoženih kilometrov. Pri tem tudi ekološko naravnani sistem S&S (Start & Stop) prav nič ne pomaga. Tudi mnogo zmogljivejši in po litraži večji motorji zmorejo pri konkurenci popiti krepko manj.

No in še nekaj o 'pašti'. Najboljša je 'frišna', kuhana pa mora biti seveda al'dente. In punto evo je ravno takšen. Le nadev si še vedno lahko izberete sami. Dekoracijo pa seveda tudi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat punto evo 1,4 turbo multiair sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 99 (135) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 206 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4065 x 1687 x 1490
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1230 (485)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,6/5,6
poraba na testu v l/100 km
  9,3
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 17.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.991

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |