Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škrat elektron

smart fortwo electric drive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Logično je, da se elektrika najprej množično pojavlja v majhnih avtomobilih. S svojimi merami so smiselni za mesta, prav tako z dosegom, ki je še vedno rak-rana vseh teh vozil. Smart se zato zdi eden boljših primerkov.
Škrat elektron
Foto: Matej Mihinjač
26. 1. 2015 ob 22:48
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vožnja je v tem trenutku res poceni
kljub visoki nabavni ceni je smart še vedno eden cenejših med električnimi avtomobili
zaradi majhnih mer je okreten, ampak izdelan brezkompromisno kot veliki avtomobili
z mesta se požene kot raketa, kar je v mestih veliko vredno
spredaj je za potnika povsem dovolj prostora
takšen avtomobil bi zadostil dnevnim potrebam 90% voznikov
z vgrajenim hitrim polnilnikom postane že veliko bolj uporaben
parkiranje je v tem trenutku še vedno zastonj, prav tako polnjenje na večini mest
poraba elektrike je dokaj velika v primerjavi z nekaterimi novejšimi predstavniki
nabavna cena je še vedno konkretno previsoka, sploh z dodatno opremo
doseg bi moral biti večji, da bi bila vožnja bolj brezskrbna
z uporabo klimatske naprave ali ogrevanja se doseg konkretno zmanjša (kot pri ostalih)
zaradi majhnosti (logično) ni namenjen vožnjam po avtocesti, tudi največja hitrost je omejena
glede na ceno bi lahko uporabili še boljše materiale
v duhu varčevanja bi bila lahko celotna osvetlitev z modernimi led-diodami
zelo dolgo polnjenje na klasičnem omrežju zmanjšuje uporabnost
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (12 glasov)
video test smart fortwo electric drive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

O električnih pogonih v avtomobilih namesto klasičnih večina nima pojma, zato z velikim zanimanjem vedno kdo pristopi, ko nas zasači med delom na terenu. Navadno vse zanima, kako to gre, koliko se prevozi in koliko stane. Ko povem, da doseg znaša nekje 100 kilometrov, vsi odmahnejo z roko, noben pa ne pomisli, da v resnici vsak dan prevozi največ 50 kilometrov in da za daljšo vožnjo le nekajkrat na leto potrebuje primeren avtomobil, ki bi ga lahko najel ali si sposodil pa bi še vedno prišparal pri vzdrževanju na dolgi rok. No, cena pa je druga postavka, ki dostikrat težko upraviči nakup.

Preko 24 tisoč evrov stane tovrstni smart in navadno je to glavna ovira pri nakupu takšnega avtomobila, tudi če se potem z njim vozite napol zastonj. Ali pa celo zastonj, če imate kakšno polnilnico v bližini svoje službe. V Ljubljani jih je kar nekaj in večinoma lahko tam tudi zastonj parkirate na zelo privlačnih lokacijah, ker so v centru mesta ali blizu vhodov nakupovalnih središč. Na nekatere polnilne postaje se morate prijaviti, kupiti člansko kartico (10 EUR v Cityparku), na nekatere pa sploh ne in skoraj vse so do nadaljnjega brezplačne, kar se tiče polnjenja. Ko imate takšen avtomobil, veste za prav vsako. Res pa je, da morate vedno planirati pot tja, kjer lahko baterije napolnite, ker se prehitro izpraznijo. Če so vaše poti samo v mesto, razdalje pa kratke, je to idealno. smart je majhen, izjemno okreten, jasno, saj v dolžino meri samo 2,7 metra. In še kako poskočen!

Kot izstrelek se požene z mesta, da vam s semaforja skoraj noben veliko močnejši avtomobil ne more slediti, dokler ne dosežete hitrostne omejitve. Elektromotor v tovrstnih vozilih vselej lepo potegne, prestava je pa v smartu le ena. Motor s trajnim magnetom ima 55 kilovatov največje trenutne moči, to je 75 'konjev', ter 130 Nm navora od nič vrtljajev. Pospešek do 100 je 11 sekund in pol, do 60 pa samo 5 sekund, da si lažje predstavljate, zakaj pravim, da je res poskočen. Tudi občutek hitrosti je v takšnem majhnem avtu drugačen, ampak vsak, ki še ni doživel pospeškov v električnem avtomobilu, je takoj navdušen.

Poraba? 19! Na 100 kilometrov. Ampak kilovatnih ur, ne litrov. Zdaj pa poglejte na položnico za elektriko pa si sami izračunajte, koliko je to. Mene je stalo slaba 2 evra podnevi in 1 evro ponoči. Na 100 kilometrov, jasno. Na klasičnem domačem omrežju se je na navadni vtičnici polnil kar 11 ur, v mestu na hitri polnilnici pa slabo uro, ker je imel testni model vgrajen še hitri polnilnik, za katerega je potrebno doplačati dobre 3 tisočake. Litij-ionska baterija ima kapaciteto 17,6 kilovatne ure, kar naj bi bilo dovolj za 145 kilometrov, no, v praksi lahko povem, da bo ob mešani vožnji za slabih 100. Če je zunaj mraz ali pa vroče in rabite ogrevanje ali hlajenje, potem tudi pod 80, so pa kolegi naredili tudi precej več kot 100, če so bile razmere idealne. smart res ni za dolge poti, bi bilo pa fino, da bi lahko vsaj kakšnih 200 kilometrov naredil naenkrat in imel manj skrbi.

Da je podvozje dokaj neudobno, ni nič čudnega, ker je avtomobilček res kratek, ima pa presenetljivo veliko prostora za dva potnika. Precej več, kot izgleda od zunaj, celo prtljažnik je uporaben za krajše vožnje in v vratcih je uporaben predal za polnilni kabel. Morda je v takšnem vozilu nesmiselno ocenjevati kakovost materialov, ampak v cenovnem rangu, kamor se uvršča, boste pri klasičnih avtomobilih vseeno našli veliko bolj kvalitetno in mehko plastiko ter bolj dovršeno ergonomijo. Po drugi strani se zdi končna obdelava dovolj kvalitetna, da ne bo vse škripalo že po nekaj mesecih uporabe, ker v električnem avtomobilu slišite vsako malenkost.

Ni težko zaključiti, da je to najboljši smart v ponudbi. Majhen, okreten, čist in varčen je za mesto daleč najboljši avto, kar jih je na trgu. Me zanima, koliko bodo vse skupaj izboljšali pri novi generaciji, ki je s klasičnimi motorji z notranjim izgorevanjem že na cestah. In če bodo cene v primerjavi s testiranim kaj padle. Ta, ki ga vidite na posnetkih, stane le malo manj kot 30 tisoč evrov, kar je naravnost ogromno, zato bo po kablih preteklo še kar nekaj škratov elektronov, preden si ga bo lastil sleherni Ljubljančan.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki smart fortwo electric drive
vrsta motorja električni
baterija 17,6 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min stalna - 35 (48); trenutna - 55 (75)
največji navor v Nm pri vrt./min 130
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2695 x 1559 x 1565
medosna razdalja v mm 1867
prtljažnik v litrih 220 / 340
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (175)
največja hitrost v km/h 125
pospešek 0-100 km/h v s 11,5
doseg (po NEDC) v km 145
doseg na testu v km 90
cena osnovnega vozila v EUR 24.227
cena testnega vozila v EUR 24.227
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.847

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |