Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škrat elektron

smart fortwo electric drive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Logično je, da se elektrika najprej množično pojavlja v majhnih avtomobilih. S svojimi merami so smiselni za mesta, prav tako z dosegom, ki je še vedno rak-rana vseh teh vozil. Smart se zato zdi eden boljših primerkov.
Škrat elektron
Foto: Matej Mihinjač
26. 1. 2015 ob 22:48
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vožnja je v tem trenutku res poceni
kljub visoki nabavni ceni je smart še vedno eden cenejših med električnimi avtomobili
zaradi majhnih mer je okreten, ampak izdelan brezkompromisno kot veliki avtomobili
z mesta se požene kot raketa, kar je v mestih veliko vredno
spredaj je za potnika povsem dovolj prostora
takšen avtomobil bi zadostil dnevnim potrebam 90% voznikov
z vgrajenim hitrim polnilnikom postane že veliko bolj uporaben
parkiranje je v tem trenutku še vedno zastonj, prav tako polnjenje na večini mest
poraba elektrike je dokaj velika v primerjavi z nekaterimi novejšimi predstavniki
nabavna cena je še vedno konkretno previsoka, sploh z dodatno opremo
doseg bi moral biti večji, da bi bila vožnja bolj brezskrbna
z uporabo klimatske naprave ali ogrevanja se doseg konkretno zmanjša (kot pri ostalih)
zaradi majhnosti (logično) ni namenjen vožnjam po avtocesti, tudi največja hitrost je omejena
glede na ceno bi lahko uporabili še boljše materiale
v duhu varčevanja bi bila lahko celotna osvetlitev z modernimi led-diodami
zelo dolgo polnjenje na klasičnem omrežju zmanjšuje uporabnost
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (11 glasov)
video test smart fortwo electric drive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

O električnih pogonih v avtomobilih namesto klasičnih večina nima pojma, zato z velikim zanimanjem vedno kdo pristopi, ko nas zasači med delom na terenu. Navadno vse zanima, kako to gre, koliko se prevozi in koliko stane. Ko povem, da doseg znaša nekje 100 kilometrov, vsi odmahnejo z roko, noben pa ne pomisli, da v resnici vsak dan prevozi največ 50 kilometrov in da za daljšo vožnjo le nekajkrat na leto potrebuje primeren avtomobil, ki bi ga lahko najel ali si sposodil pa bi še vedno prišparal pri vzdrževanju na dolgi rok. No, cena pa je druga postavka, ki dostikrat težko upraviči nakup.

Preko 24 tisoč evrov stane tovrstni smart in navadno je to glavna ovira pri nakupu takšnega avtomobila, tudi če se potem z njim vozite napol zastonj. Ali pa celo zastonj, če imate kakšno polnilnico v bližini svoje službe. V Ljubljani jih je kar nekaj in večinoma lahko tam tudi zastonj parkirate na zelo privlačnih lokacijah, ker so v centru mesta ali blizu vhodov nakupovalnih središč. Na nekatere polnilne postaje se morate prijaviti, kupiti člansko kartico (10 EUR v Cityparku), na nekatere pa sploh ne in skoraj vse so do nadaljnjega brezplačne, kar se tiče polnjenja. Ko imate takšen avtomobil, veste za prav vsako. Res pa je, da morate vedno planirati pot tja, kjer lahko baterije napolnite, ker se prehitro izpraznijo. Če so vaše poti samo v mesto, razdalje pa kratke, je to idealno. smart je majhen, izjemno okreten, jasno, saj v dolžino meri samo 2,7 metra. In še kako poskočen!

Kot izstrelek se požene z mesta, da vam s semaforja skoraj noben veliko močnejši avtomobil ne more slediti, dokler ne dosežete hitrostne omejitve. Elektromotor v tovrstnih vozilih vselej lepo potegne, prestava je pa v smartu le ena. Motor s trajnim magnetom ima 55 kilovatov največje trenutne moči, to je 75 'konjev', ter 130 Nm navora od nič vrtljajev. Pospešek do 100 je 11 sekund in pol, do 60 pa samo 5 sekund, da si lažje predstavljate, zakaj pravim, da je res poskočen. Tudi občutek hitrosti je v takšnem majhnem avtu drugačen, ampak vsak, ki še ni doživel pospeškov v električnem avtomobilu, je takoj navdušen.

Poraba? 19! Na 100 kilometrov. Ampak kilovatnih ur, ne litrov. Zdaj pa poglejte na položnico za elektriko pa si sami izračunajte, koliko je to. Mene je stalo slaba 2 evra podnevi in 1 evro ponoči. Na 100 kilometrov, jasno. Na klasičnem domačem omrežju se je na navadni vtičnici polnil kar 11 ur, v mestu na hitri polnilnici pa slabo uro, ker je imel testni model vgrajen še hitri polnilnik, za katerega je potrebno doplačati dobre 3 tisočake. Litij-ionska baterija ima kapaciteto 17,6 kilovatne ure, kar naj bi bilo dovolj za 145 kilometrov, no, v praksi lahko povem, da bo ob mešani vožnji za slabih 100. Če je zunaj mraz ali pa vroče in rabite ogrevanje ali hlajenje, potem tudi pod 80, so pa kolegi naredili tudi precej več kot 100, če so bile razmere idealne. smart res ni za dolge poti, bi bilo pa fino, da bi lahko vsaj kakšnih 200 kilometrov naredil naenkrat in imel manj skrbi.

Da je podvozje dokaj neudobno, ni nič čudnega, ker je avtomobilček res kratek, ima pa presenetljivo veliko prostora za dva potnika. Precej več, kot izgleda od zunaj, celo prtljažnik je uporaben za krajše vožnje in v vratcih je uporaben predal za polnilni kabel. Morda je v takšnem vozilu nesmiselno ocenjevati kakovost materialov, ampak v cenovnem rangu, kamor se uvršča, boste pri klasičnih avtomobilih vseeno našli veliko bolj kvalitetno in mehko plastiko ter bolj dovršeno ergonomijo. Po drugi strani se zdi končna obdelava dovolj kvalitetna, da ne bo vse škripalo že po nekaj mesecih uporabe, ker v električnem avtomobilu slišite vsako malenkost.

Ni težko zaključiti, da je to najboljši smart v ponudbi. Majhen, okreten, čist in varčen je za mesto daleč najboljši avto, kar jih je na trgu. Me zanima, koliko bodo vse skupaj izboljšali pri novi generaciji, ki je s klasičnimi motorji z notranjim izgorevanjem že na cestah. In če bodo cene v primerjavi s testiranim kaj padle. Ta, ki ga vidite na posnetkih, stane le malo manj kot 30 tisoč evrov, kar je naravnost ogromno, zato bo po kablih preteklo še kar nekaj škratov elektronov, preden si ga bo lastil sleherni Ljubljančan.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki smart fortwo electric drive
vrsta motorja električni
baterija 17,6 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min stalna - 35 (48); trenutna - 55 (75)
največji navor v Nm pri vrt./min 130
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2695 x 1559 x 1565
medosna razdalja v mm 1867
prtljažnik v litrih 220 / 340
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (175)
največja hitrost v km/h 125
pospešek 0-100 km/h v s 11,5
doseg (po NEDC) v km 145
doseg na testu v km 90
cena osnovnega vozila v EUR 24.227
cena testnega vozila v EUR 24.227
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.847

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |