{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Korak naprej

Peugeot 308 1,6 16V Vti premium

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Naloga za snovalce tristoosmice vsekakor ni bila lahka, kajti napraviti ustrezno zamenjavo za model 307, priljubljeni in s preko tremi milijoni vozil odlično prodajan avtomobilček, ni mačji kašelj. In zdaj, ko je na cestah, lahko rečemo, da je tem ljudem zopet uspelo. Sicer ne revolucionarno, kot je bil prihod tristosedmice, pač pa v pravi meri, da ostane še vedno tako priljubljen kot je bil njegov predhodnik.
Korak naprej
Foto: Pavel Furlan
24. 4. 2008 ob 12:43
Komentarjev: 0

308 je v Peugeotovem evolucijskem koraku pridobil na vseh nivojih; zrasel je v dolžino, širino, postal je malce nižji, obenem prostornejši, vozno stabilnejši in hkrati cenejši od 307. Oblikovno pa se ni kaj veliko oddaljil od pri ljudeh pozitivno sprejetih potez in detajlov predhodnika. Pravzaprav pa je še najbolj in skoraj kot brat dvojček podoben manjši dvestosedmici, saj se ju da, s pogledom tudi na blizu, zlahka zamenjati. Torej dinamično oblikovan nos z zajetnim odbijačem in dirkaško speljanimi zavihki ter tisto slavno ogromno odprtino, ki jo v tem primeru polni srebrni odtenek mreže pravokotnikov. Le da je v tem primeru konica nosu še bolj poudarjena. Bok avtomobila ostaja takšen kot je bil, na žalost pa ostaja takšen tudi zadek. Prepoznaven, a s svojo zadržanostjo kar malce neskladen z ostalimi linijami.

Druga pesem je njegova notranjost. Ta je izdelana v povsem novem slogu. Je hkrati enostavna ter tudi imenitna. Moderna. V prid prostornosti pa še podaljšana globoko proti prednjemu kolesnemu paru. Zato v avtomobilu ni več zajetne armaturne plošče, pač pa všečna, športno elegantna in kupejevsko položna urejena okolica, potisnjena naprej, precej stran od potnikov na prednjih sedežih. Velike steklene površine so koristne za zelo dobro preglednost iz avtomobila ter dajejo prijeten občutek zračnosti. Sedeži so z eno besedo odlični. Za razliko od predhodnika so se tu ognili foteljastemu oblazinjenju in pod moderno trpežno tkanino vgradili trdo gosto peno, ki drži telo na mestu in ga podpira tam, kjer je treba. Edini slabosti, ki jih gre tristoosmici pripisati na račun dobro odmerjenega prostora za potnike, je volumen prtljažnika, ki v osnovi premore zgolj 348 litrov, kar je krepko manj glede na enakopravno konkurenco. In zaradi precej položnega in dolgega prednjega stekla, ki se zliva z linijo motornega pokrova, utegne biti precej nerodna stvar dvigajoči se strešni rob; v tega bo zaradi njegove nizkosti glava ob vstopanju kaj rada trčila vanj.

Po drugi strani pa peugeot opravičuje ti slabosti z zelo dobro založenostjo opreme v paketu 'premium', ki ponuja potnikom veliko mero všite aktivne in pasivne varnosti (ABS, EBD, ESP, 8 zračnih blazin), za udobje pa ponuja dvopodročni prezračevalni sistem, sodobno avdio-enoto z izmenjevalnikom CD-jev, ki podpira branje datotek MP3 ter priklop za eksterni predvajalnik zvokov (vodeno s pomočjo nerodnega daljinskega upravljalnika za volanom), potovalni računalnik, paket za osvetljevanje okolice avtomobila v temi ter zelo uporabno elastično mrežo v prtljažniku. Da bi se potniki med vožnjo počutili še bolje, so kabino pred pišem vetra in ostalim hrupom zelo dobro zatesnili. No, glasnejše je le podvozje, ki se s pridušenim bobnenjem kar stalno oglaša pod nami. Morda zaradi precej trših nastavitev. A nič ne de, za hrup se odkupi z dobro odzivnostjo, učinkovitim blaženjem ter odlično smerno stabilnostjo.

Za pogon testnega peugeota 308 je služil bencinski štirivaljnik z 1,6 litra gibne prostornine, katerega je Peugeot razvil skupaj z BMW-jem. Obljubljene zmogljivosti, zapisane na papirju, se zdijo spodbudne, a se v realnosti izkaže, da je stroj, ki diha s pomočjo 16 ventilov, premore 88 kW (120 KM) pri 6000 vrt./min in 160 Nm navora pri 4250 vrt/min, podhranjen. Sicer je to za normalno vožnjo dovolj, za kaj več pa se je potrebno obrniti za bencinskimi ali dizelskimi agregati, ki dihajo s pomočjo turbopuhal. Morda k neugodnemu občutku doda nekaj tudi včasih zatikajoč (predvsem pri visokih motornih vrtljajih) petstopenjski menjalnik, zagotovo pa doda motorna žeja, ki se vrti pri normalni vožnji okrog 9, pri živahnejši pa krepko čez 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Tako je Peugeot  z modelom 308 suvereno nastavil nadaljevanje uspešne poti v nižjem srednjem razredu, za kar mu gre čestitati. Korak naprej je očiten. Če je bila evolucija dovolj velika, pa bo povedal čas.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 1,6 16V
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 160 pri 4250
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4276 x 1815 x 1498
medosna razdalja v mm 2608
prtljažnik v litrih 348
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1262
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,3/5,2/6,7
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 18.280
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |