Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Požrešna ekonomija

Opel mokka 1.4 turbo LPG cosmo

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V času 'krize', ko nas povsod prepričujejo, kako pomembno je varčevati, se tudi Opel znajde po svoje in z invazijo novih avtomobilov s tovarniško vgrajenim sistemom za plin ponuja voznikom cenejšo in čistejšo vožnjo.
Požrešna ekonomija
Foto: Gašper Miš
6. 2. 2015 ob 7:25
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zaenkrat še zelo ugodna cena vožnje na utekočinjen naftni plin
začetna investicija 1.100 EUR se vam povrne po 30.000 prevoženih kilometrih
zaradi tovarniško vgrajenega plinskega sistema boste mirno spali
enostavna izbira pogonskega goriva s pritiskom na velik gumb LPG
prostorna notranjost bo navdušila s številnimi uporabnimi odlagalnimi površinami
ogrevan volanski obroč je v hladnem vremenu zelo dobrodošel
zelo dobra vodljivost je presenetljiva glede na vrsto vozila
atraktiven izgled in živa barva naredita mokko zelo zaželeno
zaradi zasnove boste čutili vse luknje na cesti
na listu zmogljiv motor v praksi daje občutek, da je moči precej manj
žrtvovana preglednost na račun lepše oblike
(pre)majhen volumen prtljažnega prostora
zastarel in nepregleden vmesnik potovalnega računalnika
za dober izgled boste morali globoko seči v žep
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (22 glasov)
video test opel mokka 1.4 turbo LPG cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Liter utekočinjenega naftnega plina je še vedno precej cenejši od bencina, zadnji v dolgi vrsti Oplovih modelov, ki smo jih dobili na test in za pogon uporablja tudi alternativno gorivo, pa je križanec mokka. Kljub nižji ceni plina se bo vedno porajalo vprašanje, če se takšne investicije sploh obrestujejo, sploh, ker sodobni dizelski agregati porabijo malo goriva. Mokko s takšnim motorjem smo že preizkusili v hladnem vremenu, in kako se je odrezala pri -18 °C, lahko vidite tukaj, tokratna pa je za pogon uporabljala 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik ecotec, ki je lahko poleg bencina kuril tudi plin.

Za 100 kilometrov dolgo pot boste po trenutni ceni, ki je slabih 65 centov na liter plina, odšteli samo šest evrov in pol. Po dobrih 300 kilometrih bo 34 litrov utekočinjenega plina v rezervoarju zmanjkalo.

Dobra stvar je seveda tovarniška vgradnja sistema, saj se tako ne rabite obremenjevati z naknadnim vgrajevanjem in morebitnimi težavami, ki lahko nastanejo, če mojster ne obvlada svojega dela in vgradi slabe komponente. Celotna zadeva je tukaj še pod tovarniško garancijo, dokler ta pač traja. Pri Oplu imajo že kar nekaj modelov serijsko opremljenih z Landirenzovim sistemom, ki se je izkazal za dovolj zanesljivega, zato ga težko ne priporočamo. Takšna mokka je sicer od samo bencinsko gnane dražja za 1.100 evrov, vendar se vam investicija dokaj hitro povrne, če ste veliko za volanom. Za 100 kilometrov dolgo pot boste po trenutni ceni, ki je slabih 65 centov na liter plina, odšteli samo šest evrov in pol. Tudi sama izbira pogonskega goriva je sila enostavna, saj mokka na plin teče takrat, ko pritisnete velik gumb LPG (načeloma je preklop samodejen). Po dobrih 300 kilometrih bo 34 litrov utekočinjenega plina v rezervoarju zmanjkalo, postopek točenja goriva pa je enako enostaven kot drugod, saj ob nakupu dobite poseben nastavek (krožni adapter), ki ga privijete v navoj, skrit za klasičnimi vratci rezervoarja za gorivo.

Ko se boste vozili na plin, bo merilnik nivoja goriva tudi kazal količino le-tega, vendar bo mokka v tem primeru povprečno popila 10 litrov in pol plina na 100 kilometrov, kar seveda ni malo. Kljub temu je vožnja še vedno malo cenejša kot tista na dizelsko gorivo. Turbobencinski agregat, ki smo ga že večkrat preizkusili na testih, se je v mokki zadovoljivo odrezal. Turbina pomaga, da razlike v zmogljivosti, ko deluje na eno ali drugo gorivo, praktično ne opazite. Motor sicer ponudi 140 'konjev', ampak je občutek, da je moči precej manj. Nekam leno in neprepričljivo deluje, se pa mokka z njim čisto suvereno premika. Tudi čvrsta karoserija ji lepo sledi in ravno na ovinkih se opazi, da je avtomobil narejen za cesto in ne za neravnine, ker je zelo dobro vodljiv ter malenkost pretrd na slabih podlagah. Pogon (samo) na sprednji kolesni par že v osnovi nikogar ne žene na brezpotja, v bistvu je edini 'terenski' dodatek pri mokki uporaben sistem za nadzor hitrosti pri spuščanju po strmem in spolzkem klancu.

Poleg manj udobja, čemur se zaradi zasnove avtomobila s kratko medosno razdaljo in velikimi kolesi ne da uiti, saj boste čutili vse luknje na cesti, je moteča tudi slaba preglednost. Žrtvovana je bila na račun lepše oblike z masivnimi stebrički in majhnimi okni; sploh nazaj se slabo vidi. Položaj voznika za volanom je odličen, kvalitetno izdelano notranjost pa še vedno zmoti pretirano število gumbov na armaturni plošči in tudi posodobljenega informacijskega zaslona črne barve še ni bilo, zaenkrat ga ima le nova corsa. Kljub skromnim zunanjim  meram je v kabini kar veliko prostora, sploh odlagalna mesta so prijetno uporabna. Če je mokka tako dobro založena z opremo kot testna s paketom cosmo, doseže ceno 25.790 evrov, bencinska brez LPG pa 24.690. Če še vedno računate, zakaj bi sploh vzeli verzijo na plin, najprej pomislite, v kolikšnem času boste prevozili 30 tisoč kilometrov. Če ne prav kmalu, pozabite na dodaten strošek, v nasprotnem primeru pa ni slaba odločitev za tiste, ki ne parkirate v garažni hiši. Z ali brez, v vsakem primeru si jo omislite v takšni oranžni barvi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel mokka 1.4 LPG cosmo ecoflex
vrsta motorja turbobencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1364
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) od 4.900 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.850 do 4.900
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4278 x 2035 x 1657
medosna razdalja v mm 2555
prtljažnik v litrih 362
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1350 (350)
največja hitrost v km/h 197
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,2/6,1 (9,8/6,4/7,7 LPG)
poraba na testu v l/100 km 8,5 (10,5 LPG)
cena osnovnega vozila v EUR 18.600
cena testnega vozila v EUR 23.240
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.790

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
gizmo28 pravi:
captur mnogo lepši in boljši
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ursus
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 tedni  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |