Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko svet utihne

Audi A8 3.0 TDI quattro clean diesel

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko se zaprejo vrata audija A8, svet okoli vas utihne. Pogreznete se v enega najbolj udobnih avtomobilskih sedežev in sedaj vas v glavi lahko kljuva le še dejstvo, da ste za avtomobil zapravili toliko, kot za čisto simpatično hiško.
Ko svet utihne
Foto: Anže Jereb
18. 2. 2015 ob 8:15
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zadržana zunanjost v sebi skriva vrhunsko udobje
doplačilni sedeži v pregrešno dragem usnju so nekaj najboljšega iz sveta sedežev
cenimo, da je masaža sedežev res prava masaža, ne le manjši tresljaji
celo krajša izvedenka ima na zadnjih sedežih ogromno prostora
doplačilni žarometi so med najboljšimi nasploh na trgu
animirani smerniki niso bolj funkcionalni, so pa atraktivni
zračno blaženje lepo spaja udobje z določeno mero športnosti
trilitrski dizelski motor je povsem dovolj zmogljiv v vseh pogojih
varčnost motorja je skorajda neverjetna
z nekaj dodatki se cena modela A8 nemudoma povzpne v višave
zunanjost preveč spominja na A4, kar pa bo nekaterim celo všeč
občutek na volanu je nekoliko odtujen, zaradi kopice elektronike je to sicer pričakovano
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (36 glasov)
video audi A8 3.0 TDI quattro clean diesel
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Glede na to da si marsikdo z ust briše slino že ob pogledu na A3 ali A4, je jasno, da je admiralski A8 res prepričljiv stroj. Seveda obstajajo celo bolj udobni avtomobili, jih pa ni veliko, ta vrhunska limuzina namreč ponuja več udobja kot povprečna zofa, ki jo imamo doma. Takšna krajša izvedenka je v bistvu namenjena nekomu, ki avtomobil vozi sam, zato je sprednji sedež neverjetno udoben in zna celo masirati. Če ste še bolj zahtevni, večina Kitajcev je, lahko posežete po različici L, ki ima potem pred zadnjo klopjo še precej več prostora. Kitajčki s svojimi nožicami menda zadaj na tleh delajo prevale ali kaj podobnega, sicer ne vidim razloga, da bi se tako množično odločali za daljšo izvedenko. No, zaradi prestiža se, itak.

To ni povsem novi A8, ampak so ga le malce osvežili, da bo lažje držal korak s tekmeci, recimo s povsem novim razredom S, ki ga je nedolgo tega ponudil Mercedes-Benz in je najbrž še bolj nabit z novodobno opremo, ki bo v kakšnem cliu na voljo šele čez deset let. Pri A8 se ob prenovi izgled ni kaj dosti spremenil in to se mi po svoje zdi še največja hiba. Izgleda namreč kot nekoliko raztegnjeni A4, pa čeprav je od njega za sto tisočakov dražji. Mene bi najbrž motilo, da se plačani denar ne vidi že na daleč, mnogim pa prav ta diskretnost verjetno ustreza.

Zadržanost vseeno skriva kar nekaj pomembnih novitet, zunaj vsekakor vrhunske, a doplačljive žaromete, ki jim znanstveno-fantastično pravijo 'matrix beam'. Sestojijo iz grozda močnih ledic, ki se samodejno po volji naprednega računalnika ugašajo in prižigajo in na ta način usmerjajo snop svetlobe. Če kamera na nosu zazna nasproti vozeča vozila, vse tja do osem jih je lahko, enostavno ugasne ali zatemni pravo 'ledico' in ne boste nikogar zaslepili. Z izjemo laserskih žarometov, ki šele prihajajo v vozila, so to najboljše luči, ki smo jih kdajkoli preizkusili. In še smerniki so animirani, ne zasvetijo naenkrat, ampak se snop svelobe sprehodi od enega roba do drugega. Ti so bili glavna atrakcija in so navdušili še največ ljudi.

Znotraj praktično ni sprememb, še vedno boste najprej opazili prestavno ročico neposredno s križarke in pa ... hja, udobje. Na tem področju res skorajda nima para. Vse je izdelano vrhunsko in s samimi najboljšimi materiali, na primer z alkantaro, usnjem in aluminijem. Masažna funkcija na sprednjih dveh sedežih je res prava masaža in ne le nakakšno vibriranje, izbirate lahko celo med več različnimi načini masaže in za različne predele vašega hrbta oziroma zadnjice. Zaslon s potrebnimi informacijami je pregleden, stikala uporabna in ergonomsko postavljena, edino, kar vsaj malce nakazuje na to, da A8 ni čisto čisto svež, je vmesnik MMI, ki v primerjavi s konkurenco deluje okorno. Sicer pa je to petzvezdični hotel.

Kot je od tako velike ladje na kolesih za pričakovati, se vozi precej odtujeno. Pristnega občutka zaradi kopice elektronike niti ni, je pa lega na cesti dejansko vrhunska, predvsem na račun doplačljivega zračnega blaženja. To je bolj športno naravnano od klasičnega, zato morda za njegovo doplačilo niti ne vidim smisla, ker, kdo pa se bo z A8 vozil športno? No, je pa taisto blaženje 'krivec' tudi za bolj udobno vožnjo, če izberete takšen način, zatorej je zračno vzmetenje lahko zelo smiselno, z njim je namreč A8 najbolj udoben audi. Ta A8 je bil oborožen še s kopico varnostnih elementov, od pomočnika pri ohranjanju voznega pasu do pomočnika pri parkiranju in priprta vrata se znajo sama zapreti. Ob ceni zvočnega sistema Bang&Olufsen in masažnih sedežev se vam bodo orosile oči, spisek dodatne opreme pa je pri tem avtomobilu itak daljši od računa, ki ga prinesete iz trgovine.

Osnovni dizelski motor, kakršnega je ponudil tokratni A8, zna ponuditi tudi dve številki manjši A4. Trilitrski šestvaljni TDI ponuja 190 kW moči, to je 258 'konjev', in 550 Nm navora. Kaj naj rečem, super potegne, ker je navora res veliko in ker je 8-stopenjski menjalnik tako hiter. Ne bo pa vas zalepil v sedež, ker je avtomobil pač velik in težak. Ampak takšnega bo izbralo največ od tistih nekaj petičnih kupcev letno in dejansko je povsem zadosten. In na testu je pil le dobrih sedem litrov, kar je skorajda neverjetno in seveda zelo pohvalno.

Torej, cena. Dobrih 92 tisočakov bo treba odšteti za osnovnega, 131 za točno takega. Kakovosti ne morem oporekati, vendar v rangu nad 100 tisoč evrov verjetno hočejo kupci biti opaženi in A8 pač ne izgleda dovolj vpadljivo. Je pa lahko krasen za tiste, ki bi želeli ostati diskretni, recimo za tajkunske slovenske politike. V tem avtu vam bo to uspelo. In to na neverjetno udoben način.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A8 3,0 TDI quattro clean diesel
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2967
moč v kW (KM) pri vrt./min 190 (258) od 4.000 do 4.250
največji navor v Nm pri vrt./min 580 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5135 x 1949 x 1460
medosna razdalja v mm 2992
prtljažnik v litrih 490
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1880 (690)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/5,1/5,9
poraba na testu v l/100 km 10,2
cena osnovnega vozila v EUR 89.900
cena testnega vozila v EUR 89.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 131.085

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Že razmišljate o nakupu električnega vozila?
876Nikakor, bencin bom kuril do groba. 875Se že zanimam za subvencijo. 874Mislim, da je še prehitro. 873Pravkar ga polnim.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 13 urami  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 14 urami  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 15 urami  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  |