Glede na to da si marsikdo z ust briše slino že ob pogledu na A3 ali A4, je jasno, da je admiralski A8 res prepričljiv stroj. Seveda obstajajo celo bolj udobni avtomobili, jih pa ni veliko, ta vrhunska limuzina namreč ponuja več udobja kot povprečna zofa, ki jo imamo doma. Takšna krajša izvedenka je v bistvu namenjena nekomu, ki avtomobil vozi sam, zato je sprednji sedež neverjetno udoben in zna celo masirati. Če ste še bolj zahtevni, večina Kitajcev je, lahko posežete po različici L, ki ima potem pred zadnjo klopjo še precej več prostora. Kitajčki s svojimi nožicami menda zadaj na tleh delajo prevale ali kaj podobnega, sicer ne vidim razloga, da bi se tako množično odločali za daljšo izvedenko. No, zaradi prestiža se, itak.
To ni povsem novi A8, ampak so ga le malce osvežili, da bo lažje držal korak s tekmeci, recimo s povsem novim razredom S, ki ga je nedolgo tega ponudil Mercedes-Benz in je najbrž še bolj nabit z novodobno opremo, ki bo v kakšnem cliu na voljo šele čez deset let. Pri A8 se ob prenovi izgled ni kaj dosti spremenil in to se mi po svoje zdi še največja hiba. Izgleda namreč kot nekoliko raztegnjeni A4, pa čeprav je od njega za sto tisočakov dražji. Mene bi najbrž motilo, da se plačani denar ne vidi že na daleč, mnogim pa prav ta diskretnost verjetno ustreza.
Zadržanost vseeno skriva kar nekaj pomembnih novitet, zunaj vsekakor vrhunske, a doplačljive žaromete, ki jim znanstveno-fantastično pravijo 'matrix beam'. Sestojijo iz grozda močnih ledic, ki se samodejno po volji naprednega računalnika ugašajo in prižigajo in na ta način usmerjajo snop svetlobe. Če kamera na nosu zazna nasproti vozeča vozila, vse tja do osem jih je lahko, enostavno ugasne ali zatemni pravo 'ledico' in ne boste nikogar zaslepili. Z izjemo laserskih žarometov, ki šele prihajajo v vozila, so to najboljše luči, ki smo jih kdajkoli preizkusili. In še smerniki so animirani, ne zasvetijo naenkrat, ampak se snop svelobe sprehodi od enega roba do drugega. Ti so bili glavna atrakcija in so navdušili še največ ljudi.
Znotraj praktično ni sprememb, še vedno boste najprej opazili prestavno ročico neposredno s križarke in pa ... hja, udobje. Na tem področju res skorajda nima para. Vse je izdelano vrhunsko in s samimi najboljšimi materiali, na primer z alkantaro, usnjem in aluminijem. Masažna funkcija na sprednjih dveh sedežih je res prava masaža in ne le nakakšno vibriranje, izbirate lahko celo med več različnimi načini masaže in za različne predele vašega hrbta oziroma zadnjice. Zaslon s potrebnimi informacijami je pregleden, stikala uporabna in ergonomsko postavljena, edino, kar vsaj malce nakazuje na to, da A8 ni čisto čisto svež, je vmesnik MMI, ki v primerjavi s konkurenco deluje okorno. Sicer pa je to petzvezdični hotel.
Kot je od tako velike ladje na kolesih za pričakovati, se vozi precej odtujeno. Pristnega občutka zaradi kopice elektronike niti ni, je pa lega na cesti dejansko vrhunska, predvsem na račun doplačljivega zračnega blaženja. To je bolj športno naravnano od klasičnega, zato morda za njegovo doplačilo niti ne vidim smisla, ker, kdo pa se bo z A8 vozil športno? No, je pa taisto blaženje 'krivec' tudi za bolj udobno vožnjo, če izberete takšen način, zatorej je zračno vzmetenje lahko zelo smiselno, z njim je namreč A8 najbolj udoben audi. Ta A8 je bil oborožen še s kopico varnostnih elementov, od pomočnika pri ohranjanju voznega pasu do pomočnika pri parkiranju in priprta vrata se znajo sama zapreti. Ob ceni zvočnega sistema Bang&Olufsen in masažnih sedežev se vam bodo orosile oči, spisek dodatne opreme pa je pri tem avtomobilu itak daljši od računa, ki ga prinesete iz trgovine.
Osnovni dizelski motor, kakršnega je ponudil tokratni A8, zna ponuditi tudi dve številki manjši A4. Trilitrski šestvaljni TDI ponuja 190 kW moči, to je 258 'konjev', in 550 Nm navora. Kaj naj rečem, super potegne, ker je navora res veliko in ker je 8-stopenjski menjalnik tako hiter. Ne bo pa vas zalepil v sedež, ker je avtomobil pač velik in težak. Ampak takšnega bo izbralo največ od tistih nekaj petičnih kupcev letno in dejansko je povsem zadosten. In na testu je pil le dobrih sedem litrov, kar je skorajda neverjetno in seveda zelo pohvalno.
Torej, cena. Dobrih 92 tisočakov bo treba odšteti za osnovnega, 131 za točno takega. Kakovosti ne morem oporekati, vendar v rangu nad 100 tisoč evrov verjetno hočejo kupci biti opaženi in A8 pač ne izgleda dovolj vpadljivo. Je pa lahko krasen za tiste, ki bi želeli ostati diskretni, recimo za tajkunske slovenske politike. V tem avtu vam bo to uspelo. In to na neverjetno udoben način.