{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

S v malem

Mercedes-benz C 250 CDI bluetec 4Matic avantgarde

Avtor prispevka: Jure Cehner
Si predstavljam, kako zafrustrirani so morali biti Mercedes-Benzovi inženirji pri razvoju C-ja, odkar je bil splovljen vrhunski razred S. Ves ta prestiž, potem pa morajo narediti nekaj, kar mora biti slabše.
S v malem
Foto: Anže Jereb
20. 2. 2015 ob 7:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

sila podoben razredu S, kar je lahko samo dobro
z izvrstnimi dnevnimi LED-lučmi vsakič poskrbi za dramatičen prihod
sicer dober in zmogljiv motor, ki pa mu manjka še malce uglajenosti
napreden štirikolesni pogon 4Matic
vzmetenje požira luknjaste ceste kot pri najdražjih predstavnikih avtomobilskega sveta
pri dobrih sedmih litrih zmerna poraba goriva
udobni sedeži z dobrim bočnim oprijemom
krasno oblikovana notranjost ...
... ki pa zavoljo oblike na mestih poslabša ergonomijo
pri dinamičnem krmiljenju se počutiš malce odsotno
preveč opazno nagibanje karoserije v zavojih
neumne rešitve in občasna neodzivnost vmesnika COMAND
delovanje motorja je za vrsto avtomobila malo preveč robato
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (25 glasov)
video test mercedes-benz C 250 CDI bluetec 4Matic avantgarde
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

No, pogrnili so na celi črti. Še dobro, na boljšem smo samo kupci, saj sta v primeru novega C-ja vse njihovo znanje in oblikovalski talent zapakirana v manjši paket. Nismo se prvič vozili v novi generaciji razreda C, takšnega z opremo AMG line je Anže testiral že tukaj, vendar gre v tem primeru za drugačno vrsto. Če je bil tisti bolj nastopaški, je ta bolj umirjen in s štirikolesnim pogonom ter več moči, zanimivo, še bolj vozniško usmerjen.

Že na prvi pogled je takšen precej podoben razredu S in če boste C-ja videli na cesti od daleč, boste morali precej napeti oči, da ga ne boste zamenjali za večjega brata. Ali obratno, samo kliknite in poglejte desno sliko, kako zelo sta si podobna. Morda že malce preveč, a edino normalno je, da en oblikovalski jezik preveva celotno družinsko paleto.

Po razredu S se zgleduje povsod, predvsem pa v notranjosti, ki tokrat zares očara. Oblike so elegantne in precej poudarjene, še najbolj pa v oči bode krasna sredinska konzola v lesu. Ampak na račun te očesu prijetne oblike zna trpeti desno koleno, ker je armatura preširoka že za povprečno velik osebek, pa tudi desna roka, ker je nimaš kam posaditi. Nehote stiskaš vse gumbe na drsni ploščici, čeprav je zasnovana tako, da zazna samo prst ali dva in ne cele dlani. Večkrat se mi je pripetilo, da sem moral 'odnastaviti', kar sem nehote nastavil. Ampak med vožnjo morajo biti roke na volanu pa ne bo težav.

Sicer pa se je občutek prestiža očitno preselil v vstopne limuzine malo bolj prestižnega segmenta. Ob posaditvi zadnjice na udobne sedeže vas pozdravi krasna ambientalna osvetlitev in ko prst zapelješ po nežnih linijah armaturne plošče, se nehote spomniš na knjigo in film, ki trenutno najbolj polarizirata javnost. Ju nisem prebral in videl, tako da v bistvu ne vem, o čem pišem. Vmesnik COMAND je lep in logičen, ima pa nekatere neumne rešitve, na primer ne moreš hitro menjati med radijskimi postajami. Še najhitreje je tako, da z dvema prstoma potegneš po drsni ploščici navzgor in se tako na dnu zaslona prikaže meni za menjanje radijskih postaj. Potlej pa samo v levo ali desno. Je pa sistem malce neodziven s ploščico in ne uboga vedno, tako da sumim, da gre bolj za stvar izgleda in je kost za glodanje marketingarjev ter da je tam bolj zavoljo lastne prisotnosti kot kaj drugega. Analognim gumbom bi kadarkoli dal prednost, ampak potem armaturna plošča ne bi bila tako prečiščena in seksi. Da ne omenjam na dotik občutljivega zaslona, ki bi bil še enostavnejša rešitev, ampak verjetno Nemci mislijo, da se ne spodobi puščati prstnih odtisov na lepem zaslonu. Ah, dileme prvega sveta.

2,2-litrski turbodizelski motor s 150 kilovati oz. 204 'konji' in pogonom na vsa kolesa 4Matic lepo vleče in zna tistih nekajkrat na leto priti še kako prav. Štirikolesni pogon je napram prejšnji generaciji tehnološko precej posodobljen, saj naj bi bil novi C z njim celo do pol litra varčnejši od predhodnega. Če si ga omislite, se mu bo masa povečala samo za okoli 60 kilogramov, kar pomeni, da gre za najlažji sistem za prenos moči na trgu. To pomeni tudi, da razlike pri krmiljenju v praksi ne boste opazili. Gre kajpak za stalen štirikolesni pogon s prenosom moči med sprednjo in zadnjo osjo v razmerju 45 proti 55. Ko eno izmed koles izgubi oprijem, ga začne sistem proti zdrsavanju 4ETS s skoraj ničelnim časovnim zamikom zavirati. Istočasno se moč prenese samo na ostala kolesa z dobrim oprijemom na cesti. Zadeva je učinkovita, ker se je med običajno vožnjo ne čuti, med odločnim pospeševanjem z mesta in v ovinku pa ima voznik veliko boljši občutek varnosti, saj ga zaradi neprimerljivo boljše trakcije ne skrbi več, da mu bo pobegnil zadek. Sploh je razlika, ko se poslabšajo vremenske razmere, ampak je bilo vreme v času testiranja kot nalašč dolgo suho.

Več kot 204 'vrancev' nikakor ne potrebujete, ampak manko uglajenosti agregata nekako ne sovpada s prestižnostjo avtomobila. Za uho zna biti na trenutke surov, pričakoval bi tudi boljšo zvočno izolacijo, saj je motor kar glasen v prostem teku in pri približevanju rdeči barvi na merilnikih. Pri dobrih sedmih litrih porabljenega dizla na 100 prevoženih kilometrov pa je tudi samo malce nadpovprečno zelen, če odmislim dodatno čiščenje izpušnih plinov s pomočjo dodatka AdBlue.

Podobno je z vožnjo, avto se drži ceste, o tem ni dvoma, ampak zadeva tehta krepkih 1.660 kilogramov in to se čuti. Enostavno ni tako okreten kot, recimo, BMW-jeva trojka, manjka mu malo več življenja in krmiljenje je nekako otopelo. Ob malo bolj dinamičnem napadanju zavojev manjka občutek natančnosti in večje odzivnosti stopalke za plin. 7-stopenjski samodejni menjalnik je dober, ampak ni presežek. Na trenutke imaš občutek, da kar noče popustiti sklopke, ampak ob vsem naštetem je jasno, da pravi kupci te nemške znamke tega ne iščejo, ampak celoten paket, ki je nekako več kot samo vsota posameznih delov. In to razred C je.

Zadeva hitro postane jasna, ko vas ponoči pozdravijo LED-žarometi v modri barvi, ki se počasi prelije v belo; ko boste čez naše nikakor ne premalo luknjaste ceste drveli kot na hoverkraftu; ko boste izbirali med sedmimi barvami notranje ambientalne osvetlitve; ko se dotaknete verjetno najbolj elegantno zaobljenih robov katerekoli armaturne plošče na trgu; ko boste lahko gibljive reže zračnikov z mehkim klikom nastavili v popolnoma raven položaj ... Skratka, avto je varno zatočišče tudi za vse z obsesivno-kompulzivno motnjo. In tu je Mercedes-Benz doma.

Osnovni razred C dobite za slabih 45 tisočakov, takšnega z opremo avantgarde ter štirikolesnim pogonom pa za težkih 57 tisoč evrov. To je že cena serije E, čeprav bi zdaj, ko je E že fosil, verjetno vsak imel raje malo manjšega brata. Ali gre za najboljšega predstavnika v razredu, je nemogoče reči, saj se v tolikšni meri razlikuje od sicer neposredne konkurence, da nagovarja samosvoj segment kupcev, tisti bolj premožen in posloven. Je torej vreden zahtevane cene? Če mu demografsko, ekonomsko in karakterno ustrezate, nedvomno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz C 250 CDI bluetec 4Matic avantgarde
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2143
moč v kW (KM) pri vrt./min 150 (204) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.600 do 1.800
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4686 x 1810 x 1442
medosna razdalja v mm 2840
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1660 (565)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,4/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 32.480
cena testnega vozila v EUR 44.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 56.971

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |