{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zvezda še ni ugasnila

Opel astra 1.6 CDTI active

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Opel je svoj novi 1,6-litrski dizelski motor vgradil že v kar nekaj svojih modelov, v astri pa ga vozim čisto prvič. Po občutku je veliko boljši od svojega predhodnika, vendar to še ni dovolj, da astro z njim brezpogojno priporočamo.
Zvezda še ni ugasnila
Foto: Gašper Miš
25. 2. 2015 ob 8:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

novi 1,6-litrski motor se lahko brez sramu postavi proti konkurenci
navora je dovolj že pri nizkih vrtljajih
zanesljivo podvozje dovoljuje tudi bolj dinamično vožnjo
cena se ob dodatni opremi in dovolj zmogljivem motorju ne zdi pretirana
astra je dokaj prostoren avtomobil, ampak bi bil zaradi velikosti lahko še bolj
odlagalnih mest je veliko in večinoma so uporabna
odlična sedeža skrbita za dobro počutje potnikov spredaj
motor kljub vsem naporom ni dovolj varčen
astra je z merami v samem vrhu svojega razreda
tudi masa ni njena vrlina in tudi zato poraba ni pričakovano majhna
vmesnik na armaturni plošči ima preveč gumbov
podvozje je premalo udobno za povprečen družinski avtomobil
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (31 glasov)
video test opel astra 1.6 CDTI active
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še vedno mu manjka nekaj pri uglajenosti, čeprav se povsod hvalijo, da gre za najtišji dizelski motor na trgu v tem segmentu. Morda je zunaj res, v kabini pa smo ravno takrat pri neposrednem konkurentu slišali še malo manj hrupa, torej se da. Pa ne le z drago zvočno izolacijo kabine. Vseeno je napredek še kako opazen, oziroma slišen. Če je bil 1,7-litrski CDTI skoraj tovornjaški, je trud Oplovih inženirjev, ki so pri razvoju novega motorja mimogrede prijavili številne nove patente, še kako občuten. Kogar hrup tako moti, bo v vsakem primeru raje izbral bencinski agregat, vendar bi ga Oplov dizelski morda navdušil s svojimi zmogljivostmi.

Pa tudi s tehnologijo. Je na primer prvi njihov agregat, ki ima blok v celoti izdelan iz lažjega aluminija, s čimer naj bi prihranili nekje do 20 kilogramov pri masi. Turbina ima za večjo učinkovitost variabilno geometrijo lopatic, ročična gred štiri protiuteži za mirnejši tek in dodaten prihranek pri masi, podobno velja za pokrov motorja, ki je iz s steklenimi vlakni ojačane plastike, zraven so še številne druge rešitve na čelu s čisto novo motorno elektroniko, ki bo služila številnim novim motorjem.

Ne velja zaman za najmočnejši 1,6-litrski dizelski motor z eno turbino, ker se lepo čuti, da vleče že iz precej nizkih vrtljajev, ko se turbina zbudi, pa seveda še bistveno bolj. Povprečna poraba je nekaj malega nad šestimi litri, s čimer pa vseeno ni zadovoljil zelo visokih pričakovanj ob številkah, ki so navedene v tehničnih podatkih. Astra je še vedno zelo težak avtomobil, tehtnica praznega vozila pokaže kar poldrugo tono, ki še kako vpliva na večjo porabo, predvsem v mestih. Na odprti deželski cesti brez vzponov in spustov bo poraba tudi pod petimi litri, je pa kljub zajetni masi vožnja z astro kar dinamična, saj menjalnik lepo deluje in podvozje je nastavljeno precej dinamično. V bistvu kar preveč, se mi zdi, da so se inženirji zelo potrudili pri tem, da se astra res dobro hitro pelje, namesto, da bi bila malo bolj udobna.

Prostor v kabini je, jasno, posledica zelo konkretnih zunanjih mer, saj je astra med konkurenco največja, čeprav se zdi ravno zato preslabo izkoriščen, pričakoval bi na primer večji prtljažnik. Mi je pa všeč, da so tako lepo poskrbeli z vsemi predalčki za vaše drobnarije. Manj uporaben je vmesnik za nadzor vseh naprav, ker ima enostavno preveč gumbov. Po določenem času postane iskanje gumbov rutinsko, ampak nikoli ni dobro za voznika, če jih je preveč, ker s tem odvrača njegovo pozornost s ceste. Seveda se tega pri Oplu zavedajo, ker smo pri novejših modelih že opazili spremembe na bolje z manj gumbi. Pri astri je po novem tudi osrednji zaslon bolj pregleden, ker ima večjo ločljivost, tako da navigacija lepše izgleda, tisti med merilniki pa je še vedno iz neke daljne preteklosti.

Testna astra s paketom opreme active je stala z nekaj dodatne opreme 24.660 EUR, brez nje pa 20.690, kar se mi zdi primerno. Obvezno velja omeniti, da imajo astre ene najboljših sedežev med podobnimi vozili, če ne celo najboljše, nastavitev volana bo tudi po godu večine voznikov, tako da je počutje nadvse prijetno. Ko bo motor še malo tišji, vmesnik na armaturni plošči boljši, masa vozila manjša, pa bo spet v samem vrhu razreda. Verjetno že kar kmalu, saj je nova generacija blizu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra 1.6 CDTi start/stop active
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4419 x 1814 x 1510
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 370
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (570)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,6/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 15.400
cena testnega vozila v EUR 20.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.660

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roxo156
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 tedni  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 tedni  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 tedni  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |