Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zvezda še ni ugasnila

Opel astra 1.6 CDTI active

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Opel je svoj novi 1,6-litrski dizelski motor vgradil že v kar nekaj svojih modelov, v astri pa ga vozim čisto prvič. Po občutku je veliko boljši od svojega predhodnika, vendar to še ni dovolj, da astro z njim brezpogojno priporočamo.
Zvezda še ni ugasnila
Foto: Gašper Miš
25. 2. 2015 ob 8:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

novi 1,6-litrski motor se lahko brez sramu postavi proti konkurenci
navora je dovolj že pri nizkih vrtljajih
zanesljivo podvozje dovoljuje tudi bolj dinamično vožnjo
cena se ob dodatni opremi in dovolj zmogljivem motorju ne zdi pretirana
astra je dokaj prostoren avtomobil, ampak bi bil zaradi velikosti lahko še bolj
odlagalnih mest je veliko in večinoma so uporabna
odlična sedeža skrbita za dobro počutje potnikov spredaj
motor kljub vsem naporom ni dovolj varčen
astra je z merami v samem vrhu svojega razreda
tudi masa ni njena vrlina in tudi zato poraba ni pričakovano majhna
vmesnik na armaturni plošči ima preveč gumbov
podvozje je premalo udobno za povprečen družinski avtomobil
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (31 glasov)
video test opel astra 1.6 CDTI active
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še vedno mu manjka nekaj pri uglajenosti, čeprav se povsod hvalijo, da gre za najtišji dizelski motor na trgu v tem segmentu. Morda je zunaj res, v kabini pa smo ravno takrat pri neposrednem konkurentu slišali še malo manj hrupa, torej se da. Pa ne le z drago zvočno izolacijo kabine. Vseeno je napredek še kako opazen, oziroma slišen. Če je bil 1,7-litrski CDTI skoraj tovornjaški, je trud Oplovih inženirjev, ki so pri razvoju novega motorja mimogrede prijavili številne nove patente, še kako občuten. Kogar hrup tako moti, bo v vsakem primeru raje izbral bencinski agregat, vendar bi ga Oplov dizelski morda navdušil s svojimi zmogljivostmi.

Pa tudi s tehnologijo. Je na primer prvi njihov agregat, ki ima blok v celoti izdelan iz lažjega aluminija, s čimer naj bi prihranili nekje do 20 kilogramov pri masi. Turbina ima za večjo učinkovitost variabilno geometrijo lopatic, ročična gred štiri protiuteži za mirnejši tek in dodaten prihranek pri masi, podobno velja za pokrov motorja, ki je iz s steklenimi vlakni ojačane plastike, zraven so še številne druge rešitve na čelu s čisto novo motorno elektroniko, ki bo služila številnim novim motorjem.

Ne velja zaman za najmočnejši 1,6-litrski dizelski motor z eno turbino, ker se lepo čuti, da vleče že iz precej nizkih vrtljajev, ko se turbina zbudi, pa seveda še bistveno bolj. Povprečna poraba je nekaj malega nad šestimi litri, s čimer pa vseeno ni zadovoljil zelo visokih pričakovanj ob številkah, ki so navedene v tehničnih podatkih. Astra je še vedno zelo težak avtomobil, tehtnica praznega vozila pokaže kar poldrugo tono, ki še kako vpliva na večjo porabo, predvsem v mestih. Na odprti deželski cesti brez vzponov in spustov bo poraba tudi pod petimi litri, je pa kljub zajetni masi vožnja z astro kar dinamična, saj menjalnik lepo deluje in podvozje je nastavljeno precej dinamično. V bistvu kar preveč, se mi zdi, da so se inženirji zelo potrudili pri tem, da se astra res dobro hitro pelje, namesto, da bi bila malo bolj udobna.

Prostor v kabini je, jasno, posledica zelo konkretnih zunanjih mer, saj je astra med konkurenco največja, čeprav se zdi ravno zato preslabo izkoriščen, pričakoval bi na primer večji prtljažnik. Mi je pa všeč, da so tako lepo poskrbeli z vsemi predalčki za vaše drobnarije. Manj uporaben je vmesnik za nadzor vseh naprav, ker ima enostavno preveč gumbov. Po določenem času postane iskanje gumbov rutinsko, ampak nikoli ni dobro za voznika, če jih je preveč, ker s tem odvrača njegovo pozornost s ceste. Seveda se tega pri Oplu zavedajo, ker smo pri novejših modelih že opazili spremembe na bolje z manj gumbi. Pri astri je po novem tudi osrednji zaslon bolj pregleden, ker ima večjo ločljivost, tako da navigacija lepše izgleda, tisti med merilniki pa je še vedno iz neke daljne preteklosti.

Testna astra s paketom opreme active je stala z nekaj dodatne opreme 24.660 EUR, brez nje pa 20.690, kar se mi zdi primerno. Obvezno velja omeniti, da imajo astre ene najboljših sedežev med podobnimi vozili, če ne celo najboljše, nastavitev volana bo tudi po godu večine voznikov, tako da je počutje nadvse prijetno. Ko bo motor še malo tišji, vmesnik na armaturni plošči boljši, masa vozila manjša, pa bo spet v samem vrhu razreda. Verjetno že kar kmalu, saj je nova generacija blizu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra 1.6 CDTi start/stop active
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4419 x 1814 x 1510
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 370
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (570)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,6/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 15.400
cena testnega vozila v EUR 20.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.660

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |