Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko dva valja postaneta poželjiva

Fiat 500C twinair turbo sport

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ker smo v uredništvu skoraj izključno samo tisti malce bolj smrdljivega spola, kaj hitro bolj ženstvene avte podtaknemo edini predstavnici lepšega spola - Rebeki. Skoraj bi tudi tega malega fiata ...
Ko dva valja postaneta poželjiva
Foto: Anže Jereb
24. 3. 2015 ob 8:35
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

agresivna, odprtostrešna in zelo modra podoba
s samo dvema valjema motor uspe navdušiti tudi z močjo
brnenje dvovaljnika te kar sili k priganjanju
navkljub miniaturni kabini je položaj za volanom zadovoljiv
lega na cesti je zavoljo tršega blaženja solidna
s tremi metri in pol eden bolj okretnih avtov na trgu
malček ima določen čar, ki te vedno znova razveseli, ko sedeš za volan
ročica menjalnika je zelo blizu volana
veliko informacij se prikazuje hkrati na novih digitalnih merilnikih
poraba s slabimi osmimi litri je za takšen mlinček enostavno prevelika
menjalniška ročica daje občutek kuhalnice v gosti brozgi
nova grafika digitalnih merilnikov je neusklajena z ostalo 'ostarelo' podobo znotraj
slaba zvočna izolacija zna tekom let najedati
karoserija se precej stresa na slabih podlagah
prtljažni prostor je miniaturen, vedno imate umazane roke ob zapiranju
cena je pri 17 tisočakih kljub ekskluzivnosti kar zasoljena
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.1 (15 glasov)
video test fiat 500C twinair turbo sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko smo izvedeli, da bo na testu fiat 500C, nas je moške člane uredništva kar malce zmrazilo. Nenazadnje smo le bitja z egom, ki pri punčkastih avtih najraje vidimo karseda zatemnjena stekla, in nekaj podobnega, po možnosti odeto v roza barvo, smo pričakovali, ko smo izvedeli, da bomo na test zopet dobili mali fiat 500. Tokrat v kvazikabrioletski izvedenki C. Ko se je to pripetilo nazadnje, smo ga hitro peljali na dom Rebeki in tudi tokrat smo mislili, da ne bo nič drugače. No, ko smo ga videli, je Rebeka hitro padla iz enačbe, in mali poženščeni fiat je tako postal stvar poželenja tudi za močnejši spol. Takšna poved se verjetno še nikoli ni nanašala na avto z dvovaljnikom pod pokrovom, a če pogledate slike, vam bo takoj jasno, da mali modri želel-bi-si-biti-dirkač kriči od moške agresije.

V redu, pretiravam, ampak v tej zanimivi modri barvi in z opremo sport se v njem ne bi sramoval peljati niti Vladimir Putin, četudi bi mu zaupali, da gre v bistvu za osem let star avtomobil. Ne samo, da izgleda dobro; s črnimi 16-palčnimi platišči, vpadljivo izpušno cevjo in športnimi merilniki celo hlini športnost. Ko smo že pri merilnikih, ti novi, digitalni izgledajo lepo, ampak nikakor ne spovpadajo z že malce zastarelo podobo širom kabine. Jasno je, da ne gre za abartha, vendar je tudi takšen čisto dovolj našpičen. Odprete lahko celo streho. Ampak samo strop, kar Fiatu očitno zadostuje, da mu poleg petstotice prilepijo še črko C, kot cabrio.

Ta motor je zdaj edini dvovaljnik, ki je še v ponudbi, saj so tistega z 62 kilovati moči umaknili iz prodaje. To je, upoštevajoč dejstvo, da je motor primarno razvit za majhno porabo, malce čudna odločitev. Zdaj zaradi povečane konjenice praktično ne morete priti pod sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je za takšen motor preveč.

Če sem prej govoril o športnosti, pogovor hitro zamre ali pa se še ojača, ko se spustimo v tehnikalije. Mlinček, ki hrope pod pokrovom, je 9-decilitrski bencinski dvovaljnik. Ja, to je manj kot tetrapak mleka in ja, ima samo dva cilindra. Zdaj je čas, ko se vsi ljubitelji glomaznih atmosferskih motorjev obrnete proč; vsi, ki še vedno vztrajate, pa se pustite navdušiti s turbopolnilnikom in močjo, ki kljub vsemu ni zanemarljiva, saj ta twinair turbo proizvede kar 77 kilovatov oz. 105 'konjev'. Z motorjem se nismo srečali prvič, saj smo ga preizkusili že pred skoraj tremi leti tukaj, ampak tisti je bil šibkejši. Za avto, ki tehta malenkost čez tono, je več kot 100 'vrancev' čisto zadovoljivih, saj poženejo malega fiata do stotice v okroglih desetih sekundah. Na papirju mu ta številka dela krivico, saj se zdi, da je hitrejši. Slednje verjetno na rovaš vsega brnenja in že skoraj masažnih vibracij.

Da ima motor samo dva valja, se ne da preslišati, kajti zvok je precej nenavaden pa tudi glasen in pri določenih vrtljajih je frekvenca ravno pravšnja, da se zvok in tresljaji prenašajo po celi karoseriji v kabino. Brni, skratka. Ampak na fin način, te kar prisili k priganjanju, še posebej, ker tako hitro pride do blokade. Seveda, ko enkrat premostiš mejo 1.500 vrtljajev, do nje deluje malce neodločno in je potrebno nekoliko več plina.

500C je med vožnjo precej trd in posledično okreten brez pretiranega nagibanja v zavojih. Mala igračka, zelo zabavna za polaganje kratkih zavojev. Volan daje povratne informacije, je zelo prijetno debel, precej blizu njega pa se zelo pripravno nahaja tudi prestavna ročica. Sam menjalnik sicer je dovolj natančen, a klasično fiatovski, kar pomeni, da na trenutke držiš v rokah žolco. Hodi so dolgi, ko enkrat klikne v prestavo, pa lahko z ročico še vedno izvajate kuhalniške karafeke, kar pač ni prijetno.

Celoten miniaturen paket, če odmislimo manjše hibe, je torej fin. Še vedno dovolj izstopa od konkurence in je tako zanimiv, da mu brez prevelike težave odpustiš vse grehe, vsaj dokler ne vidiš cene. In dokler stalno ne odpiraš prtljažnika in se ti venomer umažejo dlani. Tu se simpatije končajo. Takšen, ki sploh ni polno opremljen, vas bo olajšal za dobrih 17 tisočakov, kar je za malo igračo od avtomobila težko upravičljivo. Zato ga je tudi težko priporočati, dokler ne odprete strehe, da vam malo ohladi glavo. A po toliko letih še vedno prevzame, da komaj čakaš, da se usedeš vanj in zaženeš brenčača pod pokrovom, a na dolgi rok je vprašanje, če vas bo uspel navduševati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500C twinair turbo sport
vrsta motorja turbobencinski, dvovaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 875
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3585 x 1627 x 1520
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1055 (340)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 10,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/3,5/4,2
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 12.700
cena testnega vozila v EUR 15.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.121

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 4 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |