{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko dva valja postaneta poželjiva

Fiat 500C twinair turbo sport

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ker smo v uredništvu skoraj izključno samo tisti malce bolj smrdljivega spola, kaj hitro bolj ženstvene avte podtaknemo edini predstavnici lepšega spola - Rebeki. Skoraj bi tudi tega malega fiata ...
Ko dva valja postaneta poželjiva
Foto: Anže Jereb
24. 3. 2015 ob 8:35
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

agresivna, odprtostrešna in zelo modra podoba
s samo dvema valjema motor uspe navdušiti tudi z močjo
brnenje dvovaljnika te kar sili k priganjanju
navkljub miniaturni kabini je položaj za volanom zadovoljiv
lega na cesti je zavoljo tršega blaženja solidna
s tremi metri in pol eden bolj okretnih avtov na trgu
malček ima določen čar, ki te vedno znova razveseli, ko sedeš za volan
ročica menjalnika je zelo blizu volana
veliko informacij se prikazuje hkrati na novih digitalnih merilnikih
poraba s slabimi osmimi litri je za takšen mlinček enostavno prevelika
menjalniška ročica daje občutek kuhalnice v gosti brozgi
nova grafika digitalnih merilnikov je neusklajena z ostalo 'ostarelo' podobo znotraj
slaba zvočna izolacija zna tekom let najedati
karoserija se precej stresa na slabih podlagah
prtljažni prostor je miniaturen, vedno imate umazane roke ob zapiranju
cena je pri 17 tisočakih kljub ekskluzivnosti kar zasoljena
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.1 (15 glasov)
video test fiat 500C twinair turbo sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko smo izvedeli, da bo na testu fiat 500C, nas je moške člane uredništva kar malce zmrazilo. Nenazadnje smo le bitja z egom, ki pri punčkastih avtih najraje vidimo karseda zatemnjena stekla, in nekaj podobnega, po možnosti odeto v roza barvo, smo pričakovali, ko smo izvedeli, da bomo na test zopet dobili mali fiat 500. Tokrat v kvazikabrioletski izvedenki C. Ko se je to pripetilo nazadnje, smo ga hitro peljali na dom Rebeki in tudi tokrat smo mislili, da ne bo nič drugače. No, ko smo ga videli, je Rebeka hitro padla iz enačbe, in mali poženščeni fiat je tako postal stvar poželenja tudi za močnejši spol. Takšna poved se verjetno še nikoli ni nanašala na avto z dvovaljnikom pod pokrovom, a če pogledate slike, vam bo takoj jasno, da mali modri želel-bi-si-biti-dirkač kriči od moške agresije.

V redu, pretiravam, ampak v tej zanimivi modri barvi in z opremo sport se v njem ne bi sramoval peljati niti Vladimir Putin, četudi bi mu zaupali, da gre v bistvu za osem let star avtomobil. Ne samo, da izgleda dobro; s črnimi 16-palčnimi platišči, vpadljivo izpušno cevjo in športnimi merilniki celo hlini športnost. Ko smo že pri merilnikih, ti novi, digitalni izgledajo lepo, ampak nikakor ne spovpadajo z že malce zastarelo podobo širom kabine. Jasno je, da ne gre za abartha, vendar je tudi takšen čisto dovolj našpičen. Odprete lahko celo streho. Ampak samo strop, kar Fiatu očitno zadostuje, da mu poleg petstotice prilepijo še črko C, kot cabrio.

Ta motor je zdaj edini dvovaljnik, ki je še v ponudbi, saj so tistega z 62 kilovati moči umaknili iz prodaje. To je, upoštevajoč dejstvo, da je motor primarno razvit za majhno porabo, malce čudna odločitev. Zdaj zaradi povečane konjenice praktično ne morete priti pod sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je za takšen motor preveč.

Če sem prej govoril o športnosti, pogovor hitro zamre ali pa se še ojača, ko se spustimo v tehnikalije. Mlinček, ki hrope pod pokrovom, je 9-decilitrski bencinski dvovaljnik. Ja, to je manj kot tetrapak mleka in ja, ima samo dva cilindra. Zdaj je čas, ko se vsi ljubitelji glomaznih atmosferskih motorjev obrnete proč; vsi, ki še vedno vztrajate, pa se pustite navdušiti s turbopolnilnikom in močjo, ki kljub vsemu ni zanemarljiva, saj ta twinair turbo proizvede kar 77 kilovatov oz. 105 'konjev'. Z motorjem se nismo srečali prvič, saj smo ga preizkusili že pred skoraj tremi leti tukaj, ampak tisti je bil šibkejši. Za avto, ki tehta malenkost čez tono, je več kot 100 'vrancev' čisto zadovoljivih, saj poženejo malega fiata do stotice v okroglih desetih sekundah. Na papirju mu ta številka dela krivico, saj se zdi, da je hitrejši. Slednje verjetno na rovaš vsega brnenja in že skoraj masažnih vibracij.

Da ima motor samo dva valja, se ne da preslišati, kajti zvok je precej nenavaden pa tudi glasen in pri določenih vrtljajih je frekvenca ravno pravšnja, da se zvok in tresljaji prenašajo po celi karoseriji v kabino. Brni, skratka. Ampak na fin način, te kar prisili k priganjanju, še posebej, ker tako hitro pride do blokade. Seveda, ko enkrat premostiš mejo 1.500 vrtljajev, do nje deluje malce neodločno in je potrebno nekoliko več plina.

500C je med vožnjo precej trd in posledično okreten brez pretiranega nagibanja v zavojih. Mala igračka, zelo zabavna za polaganje kratkih zavojev. Volan daje povratne informacije, je zelo prijetno debel, precej blizu njega pa se zelo pripravno nahaja tudi prestavna ročica. Sam menjalnik sicer je dovolj natančen, a klasično fiatovski, kar pomeni, da na trenutke držiš v rokah žolco. Hodi so dolgi, ko enkrat klikne v prestavo, pa lahko z ročico še vedno izvajate kuhalniške karafeke, kar pač ni prijetno.

Celoten miniaturen paket, če odmislimo manjše hibe, je torej fin. Še vedno dovolj izstopa od konkurence in je tako zanimiv, da mu brez prevelike težave odpustiš vse grehe, vsaj dokler ne vidiš cene. In dokler stalno ne odpiraš prtljažnika in se ti venomer umažejo dlani. Tu se simpatije končajo. Takšen, ki sploh ni polno opremljen, vas bo olajšal za dobrih 17 tisočakov, kar je za malo igračo od avtomobila težko upravičljivo. Zato ga je tudi težko priporočati, dokler ne odprete strehe, da vam malo ohladi glavo. A po toliko letih še vedno prevzame, da komaj čakaš, da se usedeš vanj in zaženeš brenčača pod pokrovom, a na dolgi rok je vprašanje, če vas bo uspel navduševati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500C twinair turbo sport
vrsta motorja turbobencinski, dvovaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 875
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3585 x 1627 x 1520
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1055 (340)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 10,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/3,5/4,2
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 12.700
cena testnega vozila v EUR 15.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.121

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">