Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prosim, ne plezajte po avtu

Opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ko je konec leta 2008 prišla na trg, je bila insignia oblikovno res nekaj posebnega. Danes, skoraj sedem let kasneje, takšen sports tourer po osvežitvi še vedno izgleda fantastično.
Prosim, ne plezajte po avtu
Foto: Gašper Miš
30. 6. 2015 ob 0:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

po skoraj sedmih letih z manjšimi lepotnimi popravki še vedno privlačna
notranji ambient še vedno eden boljših v razredu, še posebej s temi usnjenimi sedeži ...
... ki lahko grejejo in hladijo zadnjico
zadovoljiv krmilni mehanizem
prostora v prtljažniku in na zadnji klopi je na pretek
krasne prilagodljive biksenonske luči, ki lepo zatemnijo del ceste, ko je to potrebno
motor s 195 'konji' s pomočjo dveh turbin zvezno vleče, navora pa je tudi obilico ...
... ampak ta se ob pospeševanju zaradi ogromne mase komaj kaj čuti
masa poskrbi tudi za ladjarski efekt ob nenadnem zavijanju pri večjih hitrostih
traktorski zvok motorja
cena pri 42 tisočakih odpira morje morda boljših opcij, skoraj že tudi različico OPC
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (31 glasov)
video test opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sicer je bila tekom življenske poti deležna že ene osvežitve, ampak tiste malenkosti na lučeh in maski nič kaj ne spremenijo dejstva, da avtomobil v letu 2015 še vedno dobro izgleda. Še posebej v takšni barvi in s tu in tam nekaj kroma. Temu priča dejstvo, da sem v času testiranja avta enkrat prikorakal iz štacune in našel po avtu plezati dve stari ženički. Od blizu, ampak res od blizu, sta preučevali barvo, saj nista bili prepričani, če je šlo za črno ali ne. Roko na srce, obe sta imeli precej debele okularje. Ko smo si prišli na jasno, me je ena od njiju zaslišala še glede cene, tadruga pa je ob koncu zmagoslavno potrdila, da je to opel. Kaj podobnega se mi še nikoli ni zgodilo niti s kakšnim prestižnejšim nemcem, kamoli s sedem let starim oplom.

No, novega ni nič, tale insignia s svojim dvolitrskim štirivaljnikom predstavlja samo vrh dizelske ponudbe in ta bi bil še prej na voljo, če ne bi bilo težav s Saabom, ker so ga razvijali skupaj. Popravek, je skorajšnji vrh, 4x4 tole namreč ni, je pa ta insignia nabasana z opremo cosmo, kar pomeni, da imate znotraj krasne in sila udobne usnjene sedeže v rjavi barvi z odtisnjenim novim logotipom, ki so verjetno kar najboljši v razredu. Hladijo in grejejo, zato udobja ne bo manjkalo. Zraven pripadajo prilagodljive ksenonske luči, ki ustvarijo enega bolj enakomernih in lepo oblikovanih snopov, kar sem jih videl, je pa zato neprimerljivo težje 'blenkati', ker se počasi premikajo.

Znotraj je seveda stara pesem, ki smo jo zapeli že prevečkrat. Torej, dober ambient, izvrsten položaj za volanom, izredno smotana drsna ploščica, vrhunski volan in pa zaslon namesto klasičnih merilnikov, ki mi je kar prirasel k srcu, ko sem se ga enkrat navadil.

Motor torej ni nov, ima pa kar dva turbopolnilnika in 143 kilovatov oz. 195 'konjev'. Ker sta dva, turboluknje skorajda ni čutiti in zelo zvezno pospešuje. Pri nižjih vrtljajih se vklopi manjša turbina, kasneje nad 3.000 pa se začne vrteti še večja. Navora je tudi kot solate, 400 Nm. V praksi to pomeni, da lahko vozite zelo lenobno, ker bo motor vedno konkretno potegnil, lahko ste pa tudi precej hitri. Ampak še vedno ne športno hitri, saj vsej tej moči navkljub do stotice še vedno potrebuje skoraj 9 sekund. Kar je po svoje tudi razumljivo glede na slabih 1.700 kilogramov. Skratka, ta kombinacija je izvrstna za avtocestno vožnjo, ker je motor pri nizkih vrtljajih v šesti prestavi lepo šepetajoč, žal pa ni posebej varčen. Poraba na testu se je gibala med osmimi in devetimi litri.

Masa se pozna tudi v zavojih. Krmilni mehanizem je sicer zelo dober, nudi ravno pravo mero upora, ampak ko malce ostro zaviješ, se kolesi sicer obrneta z minimalnim časovnim zamikom, ampak šele potem, ko je čas za premik mase, se avto zamaje v pravo smer. In odmislite gumb za izklop ESP-ja, saj v tem primeru križarka dobi še ekstra težak nos, ki ne bo menjal smeri, kot boste želeli, temveč bo odločno silil naravnost. No, nekaj ladjastega občutka je prisotnega še na rovaš blažilnega sistema, ki ni trd, pač pa udoben. Pohvaliti velja še zavore, ki res hitro zmanjšajo hitrost tega skoraj 5 metrov dolgega avtomobila, ko je to potrebno.

Menjalnik je klasičen samodejni s šestimi prestavami, ampak so ga v drugi generaciji kar lepo izboljšali, da so časi prestavljanj kratki, predvsem pa učinkovitost večja. Z njim sem rokoval prvič in nimam pripomb. Hitro prepozna željo po bolj dinamični vožnji. Po nekaj dneh vožnje se mi zdi eden boljših in še ob volanu lahko prestavljate z ročicami, če to kdaj rabite oz. boste športno razpoloženi. V glavnem, menjalnik je tisti, ki insignii doda še tisti trohec uglajenosti, nad mankom katerega smo sicer bentili pri različicah, spojenih z ročnim menjalnikom.

Za dobrih 43 tisočakov vas bo olajšala takole motorizirana in opremljena insignia, kar sploh ni malo. Ampak če boste hoteli nekaj več moči in 540 litrov prostora v prtljažniku, se težko spustite pod ta znesek, kajti s tem motorjem je na voljo samo oprema cosmo. No, v času testa se je Opel počutil radodarnega, zato je bil na voljo še precej zajeten popust, ki je končno ceno zbil na slabih 41 tisočakov, kar je čisto malce bolj prebavljivo. Dodatne opreme je bilo v tej inačici za osem tisoč evrov, ampak upoštevajte dejstvo, da OPC-jko s 325 'konji' dobite že za 45 tisočakov, samo 3 tisoč evrov več od prvotne cene. Tista zveni malce manj traktorsko, pa še tri sekunde hitreje vas bo spravila do sto. Prikrajšali se boste za napis biturbo na riti, boste pa zato prejeli še kakšno prilepljeno babico več!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 143 (195) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4913 x 1498 x 1856
medosna razdalja v mm 2737
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1658 (662)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 23.860
cena testnega vozila v EUR 34.710
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.444

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |