Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prosim, ne plezajte po avtu

Opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ko je konec leta 2008 prišla na trg, je bila insignia oblikovno res nekaj posebnega. Danes, skoraj sedem let kasneje, takšen sports tourer po osvežitvi še vedno izgleda fantastično.
Prosim, ne plezajte po avtu
Foto: Gašper Miš
30. 6. 2015 ob 0:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

po skoraj sedmih letih z manjšimi lepotnimi popravki še vedno privlačna
notranji ambient še vedno eden boljših v razredu, še posebej s temi usnjenimi sedeži ...
... ki lahko grejejo in hladijo zadnjico
zadovoljiv krmilni mehanizem
prostora v prtljažniku in na zadnji klopi je na pretek
krasne prilagodljive biksenonske luči, ki lepo zatemnijo del ceste, ko je to potrebno
motor s 195 'konji' s pomočjo dveh turbin zvezno vleče, navora pa je tudi obilico ...
... ampak ta se ob pospeševanju zaradi ogromne mase komaj kaj čuti
masa poskrbi tudi za ladjarski efekt ob nenadnem zavijanju pri večjih hitrostih
traktorski zvok motorja
cena pri 42 tisočakih odpira morje morda boljših opcij, skoraj že tudi različico OPC
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (30 glasov)
video test opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sicer je bila tekom življenske poti deležna že ene osvežitve, ampak tiste malenkosti na lučeh in maski nič kaj ne spremenijo dejstva, da avtomobil v letu 2015 še vedno dobro izgleda. Še posebej v takšni barvi in s tu in tam nekaj kroma. Temu priča dejstvo, da sem v času testiranja avta enkrat prikorakal iz štacune in našel po avtu plezati dve stari ženički. Od blizu, ampak res od blizu, sta preučevali barvo, saj nista bili prepričani, če je šlo za črno ali ne. Roko na srce, obe sta imeli precej debele okularje. Ko smo si prišli na jasno, me je ena od njiju zaslišala še glede cene, tadruga pa je ob koncu zmagoslavno potrdila, da je to opel. Kaj podobnega se mi še nikoli ni zgodilo niti s kakšnim prestižnejšim nemcem, kamoli s sedem let starim oplom.

No, novega ni nič, tale insignia s svojim dvolitrskim štirivaljnikom predstavlja samo vrh dizelske ponudbe in ta bi bil še prej na voljo, če ne bi bilo težav s Saabom, ker so ga razvijali skupaj. Popravek, je skorajšnji vrh, 4x4 tole namreč ni, je pa ta insignia nabasana z opremo cosmo, kar pomeni, da imate znotraj krasne in sila udobne usnjene sedeže v rjavi barvi z odtisnjenim novim logotipom, ki so verjetno kar najboljši v razredu. Hladijo in grejejo, zato udobja ne bo manjkalo. Zraven pripadajo prilagodljive ksenonske luči, ki ustvarijo enega bolj enakomernih in lepo oblikovanih snopov, kar sem jih videl, je pa zato neprimerljivo težje 'blenkati', ker se počasi premikajo.

Znotraj je seveda stara pesem, ki smo jo zapeli že prevečkrat. Torej, dober ambient, izvrsten položaj za volanom, izredno smotana drsna ploščica, vrhunski volan in pa zaslon namesto klasičnih merilnikov, ki mi je kar prirasel k srcu, ko sem se ga enkrat navadil.

Motor torej ni nov, ima pa kar dva turbopolnilnika in 143 kilovatov oz. 195 'konjev'. Ker sta dva, turboluknje skorajda ni čutiti in zelo zvezno pospešuje. Pri nižjih vrtljajih se vklopi manjša turbina, kasneje nad 3.000 pa se začne vrteti še večja. Navora je tudi kot solate, 400 Nm. V praksi to pomeni, da lahko vozite zelo lenobno, ker bo motor vedno konkretno potegnil, lahko ste pa tudi precej hitri. Ampak še vedno ne športno hitri, saj vsej tej moči navkljub do stotice še vedno potrebuje skoraj 9 sekund. Kar je po svoje tudi razumljivo glede na slabih 1.700 kilogramov. Skratka, ta kombinacija je izvrstna za avtocestno vožnjo, ker je motor pri nizkih vrtljajih v šesti prestavi lepo šepetajoč, žal pa ni posebej varčen. Poraba na testu se je gibala med osmimi in devetimi litri.

Masa se pozna tudi v zavojih. Krmilni mehanizem je sicer zelo dober, nudi ravno pravo mero upora, ampak ko malce ostro zaviješ, se kolesi sicer obrneta z minimalnim časovnim zamikom, ampak šele potem, ko je čas za premik mase, se avto zamaje v pravo smer. In odmislite gumb za izklop ESP-ja, saj v tem primeru križarka dobi še ekstra težak nos, ki ne bo menjal smeri, kot boste želeli, temveč bo odločno silil naravnost. No, nekaj ladjastega občutka je prisotnega še na rovaš blažilnega sistema, ki ni trd, pač pa udoben. Pohvaliti velja še zavore, ki res hitro zmanjšajo hitrost tega skoraj 5 metrov dolgega avtomobila, ko je to potrebno.

Menjalnik je klasičen samodejni s šestimi prestavami, ampak so ga v drugi generaciji kar lepo izboljšali, da so časi prestavljanj kratki, predvsem pa učinkovitost večja. Z njim sem rokoval prvič in nimam pripomb. Hitro prepozna željo po bolj dinamični vožnji. Po nekaj dneh vožnje se mi zdi eden boljših in še ob volanu lahko prestavljate z ročicami, če to kdaj rabite oz. boste športno razpoloženi. V glavnem, menjalnik je tisti, ki insignii doda še tisti trohec uglajenosti, nad mankom katerega smo sicer bentili pri različicah, spojenih z ročnim menjalnikom.

Za dobrih 43 tisočakov vas bo olajšala takole motorizirana in opremljena insignia, kar sploh ni malo. Ampak če boste hoteli nekaj več moči in 540 litrov prostora v prtljažniku, se težko spustite pod ta znesek, kajti s tem motorjem je na voljo samo oprema cosmo. No, v času testa se je Opel počutil radodarnega, zato je bil na voljo še precej zajeten popust, ki je končno ceno zbil na slabih 41 tisočakov, kar je čisto malce bolj prebavljivo. Dodatne opreme je bilo v tej inačici za osem tisoč evrov, ampak upoštevajte dejstvo, da OPC-jko s 325 'konji' dobite že za 45 tisočakov, samo 3 tisoč evrov več od prvotne cene. Tista zveni malce manj traktorsko, pa še tri sekunde hitreje vas bo spravila do sto. Prikrajšali se boste za napis biturbo na riti, boste pa zato prejeli še kakšno prilepljeno babico več!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 143 (195) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4913 x 1498 x 1856
medosna razdalja v mm 2737
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1658 (662)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 23.860
cena testnega vozila v EUR 34.710
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.444

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 7. 2017
Julij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
0304  domača premiera - mini JCW workout 2017
0506070809
10111213141516
171819  domača premiera - škoda rapid
20212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan199
Obvestila
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 tedni  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 tedni  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 tedni  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 1 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 1 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 1 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 1 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 3 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 3 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 4 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 5 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 5 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 5 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 5 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 6 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 7 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 8 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 9 meseci  |