Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prosim, ne plezajte po avtu

Opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ko je konec leta 2008 prišla na trg, je bila insignia oblikovno res nekaj posebnega. Danes, skoraj sedem let kasneje, takšen sports tourer po osvežitvi še vedno izgleda fantastično.
Prosim, ne plezajte po avtu
Foto: Gašper Miš
30. 6. 2015 ob 0:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

po skoraj sedmih letih z manjšimi lepotnimi popravki še vedno privlačna
notranji ambient še vedno eden boljših v razredu, še posebej s temi usnjenimi sedeži ...
... ki lahko grejejo in hladijo zadnjico
zadovoljiv krmilni mehanizem
prostora v prtljažniku in na zadnji klopi je na pretek
krasne prilagodljive biksenonske luči, ki lepo zatemnijo del ceste, ko je to potrebno
motor s 195 'konji' s pomočjo dveh turbin zvezno vleče, navora pa je tudi obilico ...
... ampak ta se ob pospeševanju zaradi ogromne mase komaj kaj čuti
masa poskrbi tudi za ladjarski efekt ob nenadnem zavijanju pri večjih hitrostih
traktorski zvok motorja
cena pri 42 tisočakih odpira morje morda boljših opcij, skoraj že tudi različico OPC
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (26 glasov)
video test opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sicer je bila tekom življenske poti deležna že ene osvežitve, ampak tiste malenkosti na lučeh in maski nič kaj ne spremenijo dejstva, da avtomobil v letu 2015 še vedno dobro izgleda. Še posebej v takšni barvi in s tu in tam nekaj kroma. Temu priča dejstvo, da sem v času testiranja avta enkrat prikorakal iz štacune in našel po avtu plezati dve stari ženički. Od blizu, ampak res od blizu, sta preučevali barvo, saj nista bili prepričani, če je šlo za črno ali ne. Roko na srce, obe sta imeli precej debele okularje. Ko smo si prišli na jasno, me je ena od njiju zaslišala še glede cene, tadruga pa je ob koncu zmagoslavno potrdila, da je to opel. Kaj podobnega se mi še nikoli ni zgodilo niti s kakšnim prestižnejšim nemcem, kamoli s sedem let starim oplom.

No, novega ni nič, tale insignia s svojim dvolitrskim štirivaljnikom predstavlja samo vrh dizelske ponudbe in ta bi bil še prej na voljo, če ne bi bilo težav s Saabom, ker so ga razvijali skupaj. Popravek, je skorajšnji vrh, 4x4 tole namreč ni, je pa ta insignia nabasana z opremo cosmo, kar pomeni, da imate znotraj krasne in sila udobne usnjene sedeže v rjavi barvi z odtisnjenim novim logotipom, ki so verjetno kar najboljši v razredu. Hladijo in grejejo, zato udobja ne bo manjkalo. Zraven pripadajo prilagodljive ksenonske luči, ki ustvarijo enega bolj enakomernih in lepo oblikovanih snopov, kar sem jih videl, je pa zato neprimerljivo težje 'blenkati', ker se počasi premikajo.

Znotraj je seveda stara pesem, ki smo jo zapeli že prevečkrat. Torej, dober ambient, izvrsten položaj za volanom, izredno smotana drsna ploščica, vrhunski volan in pa zaslon namesto klasičnih merilnikov, ki mi je kar prirasel k srcu, ko sem se ga enkrat navadil.

Motor torej ni nov, ima pa kar dva turbopolnilnika in 143 kilovatov oz. 195 'konjev'. Ker sta dva, turboluknje skorajda ni čutiti in zelo zvezno pospešuje. Pri nižjih vrtljajih se vklopi manjša turbina, kasneje nad 3.000 pa se začne vrteti še večja. Navora je tudi kot solate, 400 Nm. V praksi to pomeni, da lahko vozite zelo lenobno, ker bo motor vedno konkretno potegnil, lahko ste pa tudi precej hitri. Ampak še vedno ne športno hitri, saj vsej tej moči navkljub do stotice še vedno potrebuje skoraj 9 sekund. Kar je po svoje tudi razumljivo glede na slabih 1.700 kilogramov. Skratka, ta kombinacija je izvrstna za avtocestno vožnjo, ker je motor pri nizkih vrtljajih v šesti prestavi lepo šepetajoč, žal pa ni posebej varčen. Poraba na testu se je gibala med osmimi in devetimi litri.

Masa se pozna tudi v zavojih. Krmilni mehanizem je sicer zelo dober, nudi ravno pravo mero upora, ampak ko malce ostro zaviješ, se kolesi sicer obrneta z minimalnim časovnim zamikom, ampak šele potem, ko je čas za premik mase, se avto zamaje v pravo smer. In odmislite gumb za izklop ESP-ja, saj v tem primeru križarka dobi še ekstra težak nos, ki ne bo menjal smeri, kot boste želeli, temveč bo odločno silil naravnost. No, nekaj ladjastega občutka je prisotnega še na rovaš blažilnega sistema, ki ni trd, pač pa udoben. Pohvaliti velja še zavore, ki res hitro zmanjšajo hitrost tega skoraj 5 metrov dolgega avtomobila, ko je to potrebno.

Menjalnik je klasičen samodejni s šestimi prestavami, ampak so ga v drugi generaciji kar lepo izboljšali, da so časi prestavljanj kratki, predvsem pa učinkovitost večja. Z njim sem rokoval prvič in nimam pripomb. Hitro prepozna željo po bolj dinamični vožnji. Po nekaj dneh vožnje se mi zdi eden boljših in še ob volanu lahko prestavljate z ročicami, če to kdaj rabite oz. boste športno razpoloženi. V glavnem, menjalnik je tisti, ki insignii doda še tisti trohec uglajenosti, nad mankom katerega smo sicer bentili pri različicah, spojenih z ročnim menjalnikom.

Za dobrih 43 tisočakov vas bo olajšala takole motorizirana in opremljena insignia, kar sploh ni malo. Ampak če boste hoteli nekaj več moči in 540 litrov prostora v prtljažniku, se težko spustite pod ta znesek, kajti s tem motorjem je na voljo samo oprema cosmo. No, v času testa se je Opel počutil radodarnega, zato je bil na voljo še precej zajeten popust, ki je končno ceno zbil na slabih 41 tisočakov, kar je čisto malce bolj prebavljivo. Dodatne opreme je bilo v tej inačici za osem tisoč evrov, ampak upoštevajte dejstvo, da OPC-jko s 325 'konji' dobite že za 45 tisočakov, samo 3 tisoč evrov več od prvotne cene. Tista zveni malce manj traktorsko, pa še tri sekunde hitreje vas bo spravila do sto. Prikrajšali se boste za napis biturbo na riti, boste pa zato prejeli še kakšno prilepljeno babico več!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 143 (195) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4913 x 1498 x 1856
medosna razdalja v mm 2737
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1658 (662)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 23.860
cena testnega vozila v EUR 34.710
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.444

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 tedni  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 2 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 2 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 4 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 4 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 4 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 5 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |