{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prosim, ne plezajte po avtu

Opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ko je konec leta 2008 prišla na trg, je bila insignia oblikovno res nekaj posebnega. Danes, skoraj sedem let kasneje, takšen sports tourer po osvežitvi še vedno izgleda fantastično.
Prosim, ne plezajte po avtu
Foto: Gašper Miš
30. 6. 2015 ob 0:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

po skoraj sedmih letih z manjšimi lepotnimi popravki še vedno privlačna
notranji ambient še vedno eden boljših v razredu, še posebej s temi usnjenimi sedeži ...
... ki lahko grejejo in hladijo zadnjico
zadovoljiv krmilni mehanizem
prostora v prtljažniku in na zadnji klopi je na pretek
krasne prilagodljive biksenonske luči, ki lepo zatemnijo del ceste, ko je to potrebno
motor s 195 'konji' s pomočjo dveh turbin zvezno vleče, navora pa je tudi obilico ...
... ampak ta se ob pospeševanju zaradi ogromne mase komaj kaj čuti
masa poskrbi tudi za ladjarski efekt ob nenadnem zavijanju pri večjih hitrostih
traktorski zvok motorja
cena pri 42 tisočakih odpira morje morda boljših opcij, skoraj že tudi različico OPC
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (31 glasov)
video test opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sicer je bila tekom življenske poti deležna že ene osvežitve, ampak tiste malenkosti na lučeh in maski nič kaj ne spremenijo dejstva, da avtomobil v letu 2015 še vedno dobro izgleda. Še posebej v takšni barvi in s tu in tam nekaj kroma. Temu priča dejstvo, da sem v času testiranja avta enkrat prikorakal iz štacune in našel po avtu plezati dve stari ženički. Od blizu, ampak res od blizu, sta preučevali barvo, saj nista bili prepričani, če je šlo za črno ali ne. Roko na srce, obe sta imeli precej debele okularje. Ko smo si prišli na jasno, me je ena od njiju zaslišala še glede cene, tadruga pa je ob koncu zmagoslavno potrdila, da je to opel. Kaj podobnega se mi še nikoli ni zgodilo niti s kakšnim prestižnejšim nemcem, kamoli s sedem let starim oplom.

No, novega ni nič, tale insignia s svojim dvolitrskim štirivaljnikom predstavlja samo vrh dizelske ponudbe in ta bi bil še prej na voljo, če ne bi bilo težav s Saabom, ker so ga razvijali skupaj. Popravek, je skorajšnji vrh, 4x4 tole namreč ni, je pa ta insignia nabasana z opremo cosmo, kar pomeni, da imate znotraj krasne in sila udobne usnjene sedeže v rjavi barvi z odtisnjenim novim logotipom, ki so verjetno kar najboljši v razredu. Hladijo in grejejo, zato udobja ne bo manjkalo. Zraven pripadajo prilagodljive ksenonske luči, ki ustvarijo enega bolj enakomernih in lepo oblikovanih snopov, kar sem jih videl, je pa zato neprimerljivo težje 'blenkati', ker se počasi premikajo.

Znotraj je seveda stara pesem, ki smo jo zapeli že prevečkrat. Torej, dober ambient, izvrsten položaj za volanom, izredno smotana drsna ploščica, vrhunski volan in pa zaslon namesto klasičnih merilnikov, ki mi je kar prirasel k srcu, ko sem se ga enkrat navadil.

Motor torej ni nov, ima pa kar dva turbopolnilnika in 143 kilovatov oz. 195 'konjev'. Ker sta dva, turboluknje skorajda ni čutiti in zelo zvezno pospešuje. Pri nižjih vrtljajih se vklopi manjša turbina, kasneje nad 3.000 pa se začne vrteti še večja. Navora je tudi kot solate, 400 Nm. V praksi to pomeni, da lahko vozite zelo lenobno, ker bo motor vedno konkretno potegnil, lahko ste pa tudi precej hitri. Ampak še vedno ne športno hitri, saj vsej tej moči navkljub do stotice še vedno potrebuje skoraj 9 sekund. Kar je po svoje tudi razumljivo glede na slabih 1.700 kilogramov. Skratka, ta kombinacija je izvrstna za avtocestno vožnjo, ker je motor pri nizkih vrtljajih v šesti prestavi lepo šepetajoč, žal pa ni posebej varčen. Poraba na testu se je gibala med osmimi in devetimi litri.

Masa se pozna tudi v zavojih. Krmilni mehanizem je sicer zelo dober, nudi ravno pravo mero upora, ampak ko malce ostro zaviješ, se kolesi sicer obrneta z minimalnim časovnim zamikom, ampak šele potem, ko je čas za premik mase, se avto zamaje v pravo smer. In odmislite gumb za izklop ESP-ja, saj v tem primeru križarka dobi še ekstra težak nos, ki ne bo menjal smeri, kot boste želeli, temveč bo odločno silil naravnost. No, nekaj ladjastega občutka je prisotnega še na rovaš blažilnega sistema, ki ni trd, pač pa udoben. Pohvaliti velja še zavore, ki res hitro zmanjšajo hitrost tega skoraj 5 metrov dolgega avtomobila, ko je to potrebno.

Menjalnik je klasičen samodejni s šestimi prestavami, ampak so ga v drugi generaciji kar lepo izboljšali, da so časi prestavljanj kratki, predvsem pa učinkovitost večja. Z njim sem rokoval prvič in nimam pripomb. Hitro prepozna željo po bolj dinamični vožnji. Po nekaj dneh vožnje se mi zdi eden boljših in še ob volanu lahko prestavljate z ročicami, če to kdaj rabite oz. boste športno razpoloženi. V glavnem, menjalnik je tisti, ki insignii doda še tisti trohec uglajenosti, nad mankom katerega smo sicer bentili pri različicah, spojenih z ročnim menjalnikom.

Za dobrih 43 tisočakov vas bo olajšala takole motorizirana in opremljena insignia, kar sploh ni malo. Ampak če boste hoteli nekaj več moči in 540 litrov prostora v prtljažniku, se težko spustite pod ta znesek, kajti s tem motorjem je na voljo samo oprema cosmo. No, v času testa se je Opel počutil radodarnega, zato je bil na voljo še precej zajeten popust, ki je končno ceno zbil na slabih 41 tisočakov, kar je čisto malce bolj prebavljivo. Dodatne opreme je bilo v tej inačici za osem tisoč evrov, ampak upoštevajte dejstvo, da OPC-jko s 325 'konji' dobite že za 45 tisočakov, samo 3 tisoč evrov več od prvotne cene. Tista zveni malce manj traktorsko, pa še tri sekunde hitreje vas bo spravila do sto. Prikrajšali se boste za napis biturbo na riti, boste pa zato prejeli še kakšno prilepljeno babico več!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel insignia sports tourer 2.0 CDTi biturbo cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 143 (195) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4913 x 1498 x 1856
medosna razdalja v mm 2737
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1658 (662)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 23.860
cena testnega vozila v EUR 34.710
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 43.444

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 5 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 5 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |