Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ustrežljivost po japonsko

Mazda3 G120 revolution

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Po dizelski trojki s prisekanim zadkom je bilo seveda logično, da smo dobili še takšno z oznako G120. G seveda pomeni bencinski motor, gasoline, 120 pa pač 120 'konjev', ali, za ljudstvo manj prijazne oznake, 88 kilovatov.
Ustrežljivost po japonsko
Foto: Gašper Miš
9. 9. 2015 ob 7:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mazda3 navduši s preglednostjo in okretnostjo
za avtomobilom se bodo obračali tudi sosedje z bolj prestižnimi avtomobili
odvisno od stila vožnje je lahko mazda3 športna ali lahkotna
lega na cesti je ena izmed boljših v razredu
upravljanje s prezračevalnim sistemom je mogoče preko klasičnih gumbov
projekcijski prikazovalnik bi moral biti del osnovne opreme v vseh avtomobilih
cena avtomobila kljub številnim dodatkom ni pretirana
multimedijski sistem je lahko upravljati preko pametno postavljenega vrtljivega gumba
z vrhunskim šeststopenjskim menjalnikom …
… je spojen prožen bencinski motor, ki bi lahko bil bolj ekonomičen …
prostora ni malo, vendar ni med najbolj prostornimi v razredu
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (29 glasov)
video test mazda3 G120 revolution
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kakovostna izdelava, dobra lega na cesti in vrhunski občutek za volanom so dovolj dobri razlogi za navdušenje nad tem Mazdinim 'golfom', malo manj pa nas je med zadnjim testom prepričal preveč žejen dizelski agregat. Zdaj smo še bolj prepričani, da je točno takšen G120, kot v testni različici, idealna izbira.


Marsikdo je obenem izjavil tudi, da ima le 120 'konj' pa tako dobro izgleda! Japonci so v zadnjem obdobju osvojili številne kupce s svojim oblikovalskim jezikom Kodo in tudi mazda3 velja za enega lepših avtomobilov v svojem razredu. Velika in nizko postavljena maska daje avtomobilu pridih športnosti, postavitev žarometov jezen obraz, razmeroma dolg motorni pokrov eleganco, stranske linije pa se dovolj atraktivno zaključijo na višje postavljenem zadku, da bo mazda3 všeč tudi tistim, ki ne marajo prisekanih zadkov.

Odlično je uporaben gumb za glasnost, ker je po mojem tako dobro postavljen na sredinsko konzolo, da se ga takoj navadite in ga v drugih avtomobilih zaman iščete poleg prestavne ročice.

Japonci so se potrudili tudi v notranjosti in sledili trendu opuščanja prevelikega števila stikal na armaturni plošči, ki so jih ohranili za prezračevanje, ostale sisteme pa povezali z multimedijskim sistemom s 7-palčnim zaslonom na dotik. Ta se med vožnjo zaklene in med vožnjo ni več odziven, tako da ostane le še komplet stikal z vrtljivim gumbom med sedežema, kar naj bi bilo med vožnjo bolj varno, mene pa je jezilo, ker na zaslonu hitreje najdem, kar potrebujem, in manj odmikam pogled s ceste. Odlično je uporaben gumb za glasnost, ker je po mojem tako dobro postavljen na sredinsko konzolo, da se ga takoj navadite in ga v drugih avtomobilih zaman iščete poleg prestavne ročice.

Čeprav mazda3 ni najbolj prostoren in pregleden avtomobil v segmentu, ima dovolj prostora, predvsem pa se sedi malenkost nižje, kar bo všeč bolj dinamičnim voznikom. Tudi trojka seveda ponuja vrhunske vozne lastnosti, saj s tako lahkoto požira ovinke, da se vam bo kar smejalo. Dovolj informacij na volanu in dober položaj za njim sta kriva za fino počutje, ko ima voznik takoj občutek, da vse obvlada. Veseli predvsem to, da je vožnja lahko razmeroma dinamična, kljub temu da je po drugi strani tudi udobna, kar smo spoznali pri ostalih mazdah3, medtem ko je testna vseeno malo trša, ker ima 18-palčna platišča. Izgled je seveda eno, če želite več udobja, pa 17 palcev.

Mazdin odklon od sodobnih trendov motorjev z majhno prostornino in turbinami je pohvalil marsikateri voznik, ker je tudi praksa pokazala, da so v vsakdanjem prometu manjše razlike v primerjavi z obljubljeno tovarniško porabo goriva. Japonci medtem že razvijajo drugo in tretjo generacijo motorjev, ki bodo imeli še višje kompresijsko razmerje, pri čemer bodo naleteli še na kar nekaj tehničnih preprek, realnost pa je aktualni 2,0-litrski bencinski agregat v mazdi3 z 88 kilovati moči, torej 120 'konji'. Čisto spodobno se obnese, celo v primerjavi z močnejšim bencinskim bratom (+30 KM) ne dobiš občutka, da je moči premalo. Za odličen šeststopenjski ročni menjalnik so navdih iskali v legendarni MX-5, rezultat pa je spet prijeten pogonski sklop. Motor se zbudi dokaj neprepričljivo, prvih nekaj trenutkov s povišanimi vrtljaji in nekaj nemira, nato pa se hitro ogreje in umiri. Rad se vrti, s pritajeno športnim zvokom, poraba pa je na testu znašala slabih 7 litrov, torej podobno ali malenkost več kot pri prostorninsko manjši konkurenci s turbinami. Večja razlika nastane med priganjanjem ali pogostim speljevanjem, kjer se mazda3 s takšnim motorjem odreže bolje kot konkurenca. Se vsaj turbopolnilnik tukaj ne bo nikoli pokvaril.

Privlačen avtomobil, kot je mazda3, s pravo barvo še kako izstopa. Ne pozabite na enostaven projekcijski prikazovalnik, da boste med vožnjo bolj zbrani ob vseh nujnih informacijah pred nosom, ker ni potrebno odmikati pogleda z vozišča. Nasploh je bil testni avtomobil dobro založen z dodatno opremo (parkirni senzorji spredaj-zadaj, biksenonski žarometi, tempomat, projekcijski prikazovalnik, številni varnostni sistemi, posebna barva, 18-palčna platišča) pa je cena na koncu vseeno ugodnih 21.090 EUR. Če je tudi veselje do vožnje pogoj pri izbiri novega avtomobila, mora biti takšna mazda pri vrhu kandidatov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 G120 revolution
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 210 pri 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4460 x 1795 x 1450
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 364
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1265 (535)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 8,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,3/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 13.990
cena testnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.090

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |