Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nima štirikolesnega pogona

Fiat panda 1.3 multijet 16V trekking

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Poznavalci avtomobilov smo že dobro navajeni, da izgled ni več vse. Če smo včasih že od daleč videli, kateri avtomobili so sposobni na terenu, moramo zdaj dobro pogledati še v drobovje, ker nekateri zavajajo.
Nima štirikolesnega pogona
Foto: Anže Jereb
24. 6. 2015 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

navdušila vas bo ugodna cena po odštetem popustu
kompaktne mere in preglednost zagotavljajo mestno okretnost in igrivost
trda okrasna in zaščitna plastika navduši, enako povečana oddaljenost od tal
kvadratnost zunanjosti je skladna s kvadratnimi elementi v notranjosti
lahkotnost krmilnega sistema in menjalnika bo všeč ženskam
eden redkih avtomobilov, ki kar izžareva simpatičnost
na lažjih brezpotjih pomaga sistem traction+
na avtocesti boste precej manj uživali kot na lahkih brezpotjih
motor je pri večjih hitrostih preglasen
obenem ima menjalnik samo 5 prestav
v notranjosti je veliko trde plastike, ki je ponekod zelo ostra
volanski obroč se ne nastavlja po globini
sedeži imajo kratka sedala in premalo bočnega oprijema
prtljažnik pogoltne samo 225 litrov tovora
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.7 (3 glasov)
video fiat panda 1.3 multijet 16V trekking
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Eden takšnih je fiat panda trekking, ki sicer izgleda, kot da se lahko brez večjih težav vozi po zahtevnejših podlagah, pa vendar nima štirikolesnega pogona. Pravzaprav se uvršča med navadno cestno pando in različico 4x4, enako kot slednja pa je za dodatnih 5 centimetrov bolj oddaljena od tal in ima serijska 15-palčna lita platišča. Seveda se robustnemu izgledu prileže tudi okrasna in zaščitna plastika ter črni strešni nosilci. Panda 4x4 sploh ni bila slaba, kaj pa se zgodi, če ji vzamemo štirikolesni pogon?

Nič kaj, dokler se ne mislite voziti po džungli ali dvatisočakih, kjer je 4x4 kot doma. Trekking ima namesto štirikolesnega pogona sistem traction+, ki poveča navor kolesu, ki ima več oprijema, tako da zavira tisto, ki ga nima, in luknje na cesti do trgovine ne bodo več problem. Vsekakor pa se izogibajte pretiranim brezpotjem, ker pogona na vsa kolesa ne more nadomestiti še tako napredna elektronika. Sedi se visoko in tudi preglednost je odlična, zato bo po mestu enako agilna kot navadna različica; tudi zaradi kompaktnih mer in načina city, ki naredi volan že kar nesmiselno lahkoten za vrtenje. Parkiranje je res enostavno. Je pa iz svojega elementa na odprtih cestah, ker volan ne daje veliko povratnih informacij, preveč je nagibanja in pnevmatike M+S kar hitro obupajo nad oprijemom.

Oblika je zadržana in ekscentrična obenem, predvsem pa je vse v kvadratih. Če vam je všeč, da se kdo obrne za vami, bosta za to krivi škatlasta podoba in višina, navdušene so tudi dame. Če upoštevamo zelo kompaktne mere, niti s prostornostjo nima nobenih težav, saj je dovolj prostora tudi za potnike zadaj, tako za noge kot glave, veliko je uporabnih odlagalnih površin. Povezava s kvadrati izstopa tudi v notranjosti, saj so merilniki, kontrole prezračevalnega sistema in ostale podrobnosti kvadratne oblike, pohvaliti pa moram še postavitev prestavne ročice. Je pa plastika ponekod trda in na določenih mestih celo ostra. Druga slabost je volanski obroč, ki se ne nastavlja po globini. Zmotijo še kratka sedala sedežev brez pravega bočnega oprijema in razmeroma majhen prtljažni prostor, ki pogoltne samo 225 litrov.

Pando z opremo trekking lahko poganjata samo dva motorja: 0,9-litrski turbobencinski in 1,3-litrski turbodizelski, ki je skrbel za pogon v testnem avtomobilu. Slednji je tudi najbolj zmogljiv v ponudbi, saj proizvede 70 kilovatov moči, torej 95 'konjev', ima pa samo 5 prestav. Brez skrbi, dovolj jih je, saj je avtomobil lahek, prestavna razmerja pa so kratka in boste morali na avtocesti nastaviti radijski sprejemnik malo bolj na glas. Porabi slabih šest litrov, čeprav tovarna obljublja celo manj kot štiri! Pa še nekaj: isti motor tukaj lepše in tišje deluje kot pri 4x4, ker je menjalnik vseeno izračunan za cesto. Za celoten paket boste odšteli malo manj kot 15.500 evrov, s popustom celo 13.840, kar ni veliko. Po drugi strani pa vas bo štirikolesni pogon pri pandi 4x4 rock stal samo dodatnih 150 evrov, saj s popustom stane 13.990 evrov, vendar porabi malenkost več goriva. Če res niste doma na dvatisočaku, bo trekking dovolj, ampak mi bi vseeno raje 4x4, ker zaenkrat nima konkurence.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat panda trekking 1.3 multijet 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3686 x 1672 x 1605
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1110 (500)
največja hitrost v km/h 161
pospešek 0-100 km/h v s 12,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/3,8/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,0
cena osnovnega vozila v EUR 9.650
cena testnega vozila v EUR 14.840
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |