Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zeleno, ki te ljubim, zeleno

Ford focus karavan 1.6 TDCi econetic titanium

Avtor prispevka: Jure Cehner
Vsi turbomanijaki se raje obrnite proč, tale zadeva je za vse, ki ljubite zeleno. Zeleno kot ekološko in ne zeleno kot barvo avta. Ker potem bi tale že precej ovenel ...
Zeleno, ki te ljubim, zeleno
Foto: Anže Jereb
4. 1. 2015 ob 12:22
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prostoren in udoben avtomobil, pravi 'cruiser' za dolge poti
množica barv ambientalne osvetlitve poskrbi za pravi disko
s tem motorjem boste v ozračje izpustili le 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer
vozne lastnosti so čisto fordovske, torej odlične
s petimi litri porabe na 100 km je ob nežni nogi precej varčen ...
in obenem prožen ter nezaspan ...
je pa preglasen in pravi vibrator
ta zunanja podoba pred večjo osvežitvijo že kaže svoja leta
neintuitivna armaturna plošča, ki pa je po prenovi že dodobra prevetrena
izogibanje lužam pri večjih hitrostih je nuja, ker boste sicer mislili, da vam bo voda oprala mednožje
končna cena je nekoliko visoka; res pa je, da je bil testni nabasan z opremo
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (9 glasov)
video test ford focus karavan 1.6 TDCi econetic titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Skratka, focus je nekje na sredini svoje 'življenjske dobe' prejel majhne novosti. Tale je sicer še iz časov pred večjo letošnjo osvežitvijo, zdaj namreč izgledajo nekako tako. Jasno je, da gre za karavansko verzijo, vendar novosti razen majhnih podrobnosti, ki so tam na ljubo boljši aerodinamiki, ni. V redu, če ste fanatik ali pa delate pri Fordu, boste morda našli dodatke, kot so rahlo spremenjen del spodnje maske, zadnji spojler in pa kakšna zaščitna obloga tu in tam. In econetic je spredaj nižji za centimeter, zadaj pa za 8 milimetrov. Zdaj vam je že jasno, da je tako motoriziran in opremljen focus namenjen varčni vožnji, za kakšne dirkašne vragolije se boste morali ozreti vsaj po ST-ju, ki ga najdete na tej povezavi.

Pomembne stvari se dogajajo pod pokrovom in pa predvsem v vaši denarnici. V štartu je tale econetic za 500 evrov cenejši od običajnega dizla, varčevanje pa naj bi se tam šele pričelo. Seveda so izbrali najvarčnejši motor: 1,6-litrski štirivaljnik TDCi s 77 kW moči oz. 105 'konji', ki je vsem varčevalnim ukrepom navkljub še vedno precej prožen in ponuja zadostno mero navora tudi že pri manjšem številu vrtljajev. V praksi to pomeni, da se je možno skoraj neprestano lepo peljati pod dva tisoč vrtljaji, kar botruje relativno majhni porabi. Obljubljajo 4,3 litra na 100 kilometrov, nam pa jih je na testu spil 5,5, kar je vseeno pohvalno. Poleg tega spusti v našo atmosfero samo 99 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, lahko pa kupite tudi enak motor za 580 evrov več, ki obljublja samo 88 gramov. Če mu že požrešnosti ne gre očitati, mu pa morda lahko manko uglajenosti, saj so prisotne vibracije in nič kaj subtilen ter nezgrešljiv dizelski zvok.

Vozi se enako kot vsi focusi z nahrbtnikom do sedaj, torej dobro in ni presenetljivo, saj je praktično enak ostalim izvedbam. 77 kilovatov, kolikor se za ekoavto še spodobi, se morda sliši malo, vendar dodatne moči ne boste posebej pogrešali. Sicer je avtomobil slabše vodljiv kot kombilimuzina, ampak še vedno nadpovprečno dobro, položaj za volanom je po fordovsko zelo dober, informacij o dogajanju pri kolesih pa preko volana za veliko žlico. Tudi prostora v prtljažniku ni malo, saj lahko v karavana natlačite kar za 490 litrov krame, ni pa v razrednem vrhu, kjer konkurenca lahko ponuja tudi 100 litrov več. Pomanjkljivosti? Nekaj jih je, denimo, armatura na levi strani mi zaradi čudne, izbočene oblike sili v koleno, česar niso popravili niti ob zadnji prenovi, kljub temu da je armaturna plošča dodobra prevetrena, in ko zapeljem čez kakšno pošteno lužo, se mi zdi, da bo voda preluknjala blatnik. Armaturna plošča je še vedno leglo neštetih gumbov, kar vam bo k sreči prikrajšano, če se boste odločili za nakup prenovljenega.

Dokupite lahko tudi pravi disko v notranjosti. Menjavali boste lahko kar med sedmimi barvami ambientalne osvetlitve, podobno kot v zadnjih mercedes-benzih! Končna cena? Dobrih 25 tisočakov z vso dodatno opremo, ki pa je ni malo. Ta zaradi oznake titanium vsebuje pametni ključ, sistem za prostoročno telefoniranje, tempomat z omejevalnikom hitrosti, notranjo osvetlitev v tehnologiji LED, tipalo za dež, v tem primeru pa še ogrevano vetrobransko steklo (ki je ena boljših pogruntavščin zadnjega časa, če vas ne motijo čisto tanke žičke v šipi), aktivni sistem za pomoč pri parkiranju, ksenonske žaromete in dnevne luči v tehnologiji LED. Ni malo, niti po ceni niti opremi, ampak je v takšnem primeru precej prepričljiv. In varčen.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus karavan 1.6 TDCi econetic titanium 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 270 od 1.7500 do 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4556 x 1823 x 1505
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 490
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1368 (532)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,1/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.400
cena testnega vozila v EUR 21.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.270

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |