Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zeleno, ki te ljubim, zeleno

Ford focus karavan 1.6 TDCi econetic titanium

Avtor prispevka: Jure Cehner
Vsi turbomanijaki se raje obrnite proč, tale zadeva je za vse, ki ljubite zeleno. Zeleno kot ekološko in ne zeleno kot barvo avta. Ker potem bi tale že precej ovenel ...
Zeleno, ki te ljubim, zeleno
Foto: Anže Jereb
4. 1. 2015 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prostoren in udoben avtomobil, pravi 'cruiser' za dolge poti
množica barv ambientalne osvetlitve poskrbi za pravi disko
s tem motorjem boste v ozračje izpustili le 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer
vozne lastnosti so čisto fordovske, torej odlične
s petimi litri porabe na 100 km je ob nežni nogi precej varčen ...
in obenem prožen ter nezaspan ...
je pa preglasen in pravi vibrator
ta zunanja podoba pred večjo osvežitvijo že kaže svoja leta
neintuitivna armaturna plošča, ki pa je po prenovi že dodobra prevetrena
izogibanje lužam pri večjih hitrostih je nuja, ker boste sicer mislili, da vam bo voda oprala mednožje
končna cena je nekoliko visoka; res pa je, da je bil testni nabasan z opremo
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (12 glasov)

Skratka, focus je nekje na sredini svoje 'življenjske dobe' prejel majhne novosti. Tale je sicer še iz časov pred večjo letošnjo osvežitvijo, zdaj namreč izgledajo nekako tako. Jasno je, da gre za karavansko verzijo, vendar novosti razen majhnih podrobnosti, ki so tam na ljubo boljši aerodinamiki, ni. V redu, če ste fanatik ali pa delate pri Fordu, boste morda našli dodatke, kot so rahlo spremenjen del spodnje maske, zadnji spojler in pa kakšna zaščitna obloga tu in tam. In econetic je spredaj nižji za centimeter, zadaj pa za 8 milimetrov. Zdaj vam je že jasno, da je tako motoriziran in opremljen focus namenjen varčni vožnji, za kakšne dirkašne vragolije se boste morali ozreti vsaj po ST-ju, ki ga najdete na tej povezavi.

Pomembne stvari se dogajajo pod pokrovom in pa predvsem v vaši denarnici. V štartu je tale econetic za 500 evrov cenejši od običajnega dizla, varčevanje pa naj bi se tam šele pričelo. Seveda so izbrali najvarčnejši motor: 1,6-litrski štirivaljnik TDCi s 77 kW moči oz. 105 'konji', ki je vsem varčevalnim ukrepom navkljub še vedno precej prožen in ponuja zadostno mero navora tudi že pri manjšem številu vrtljajev. V praksi to pomeni, da se je možno skoraj neprestano lepo peljati pod dva tisoč vrtljaji, kar botruje relativno majhni porabi. Obljubljajo 4,3 litra na 100 kilometrov, nam pa jih je na testu spil 5,5, kar je vseeno pohvalno. Poleg tega spusti v našo atmosfero samo 99 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, lahko pa kupite tudi enak motor za 580 evrov več, ki obljublja samo 88 gramov. Če mu že požrešnosti ne gre očitati, mu pa morda lahko manko uglajenosti, saj so prisotne vibracije in nič kaj subtilen ter nezgrešljiv dizelski zvok.

Vozi se enako kot vsi focusi z nahrbtnikom do sedaj, torej dobro in ni presenetljivo, saj je praktično enak ostalim izvedbam. 77 kilovatov, kolikor se za ekoavto še spodobi, se morda sliši malo, vendar dodatne moči ne boste posebej pogrešali. Sicer je avtomobil slabše vodljiv kot kombilimuzina, ampak še vedno nadpovprečno dobro, položaj za volanom je po fordovsko zelo dober, informacij o dogajanju pri kolesih pa preko volana za veliko žlico. Tudi prostora v prtljažniku ni malo, saj lahko v karavana natlačite kar za 490 litrov krame, ni pa v razrednem vrhu, kjer konkurenca lahko ponuja tudi 100 litrov več. Pomanjkljivosti? Nekaj jih je, denimo, armatura na levi strani mi zaradi čudne, izbočene oblike sili v koleno, česar niso popravili niti ob zadnji prenovi, kljub temu da je armaturna plošča dodobra prevetrena, in ko zapeljem čez kakšno pošteno lužo, se mi zdi, da bo voda preluknjala blatnik. Armaturna plošča je še vedno leglo neštetih gumbov, kar vam bo k sreči prikrajšano, če se boste odločili za nakup prenovljenega.

Dokupite lahko tudi pravi disko v notranjosti. Menjavali boste lahko kar med sedmimi barvami ambientalne osvetlitve, podobno kot v zadnjih mercedes-benzih! Končna cena? Dobrih 25 tisočakov z vso dodatno opremo, ki pa je ni malo. Ta zaradi oznake titanium vsebuje pametni ključ, sistem za prostoročno telefoniranje, tempomat z omejevalnikom hitrosti, notranjo osvetlitev v tehnologiji LED, tipalo za dež, v tem primeru pa še ogrevano vetrobransko steklo (ki je ena boljših pogruntavščin zadnjega časa, če vas ne motijo čisto tanke žičke v šipi), aktivni sistem za pomoč pri parkiranju, ksenonske žaromete in dnevne luči v tehnologiji LED. Ni malo, niti po ceni niti opremi, ampak je v takšnem primeru precej prepričljiv. In varčen.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus karavan 1.6 TDCi econetic titanium 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 270 od 1.7500 do 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4556 x 1823 x 1505
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 490
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1368 (532)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,1/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.400
cena testnega vozila v EUR 21.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.270

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 8. 2020
Avgust 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 931
nissan qashqai 216
renault captur 212
peugeot 2008 158
dacia sandero 132

Podatki veljajo za junij 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 28.005 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 tedni  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 1 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 8 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  |