Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Misija: nemogoče

BMW M3

Avtor prispevka: Jure Cehner
Težko je razložiti, kako zelo hiter je BMW M3, ampak je. Zelo. Obenem pa ne gre za avtomobil, ki bi bil pisan na kožo nastopačem, ker je za nevešče roke prezahteven in se boste hitro znašli v jarku.
Misija: nemogoče
Foto: Anže Jereb
29. 7. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

lahko je zgolj parkiran pa s svojo podobo M3 vzbuja pravo spoštovanje
notranjost je vrhunska, bogata, športna in nasploh odlična
sedeža sta izrazito športna in odlično objameta telo
motor je vrhunski v vsaj dveh pogledih, lepo zarohni ...
... in poskrbi za silovit potisk telesa v hrbet
občutek na volanu je odličen, zanesljiv in komunikativen
oprijema je ogromno in zavoji bodo hiteli mimo vas
podvozje je sicer trdo, ni pa naporno, za vsak dan bo povsem v redu
tudi dodatna vrata na boku pomagajo pri vsakodnevni uporabnosti
ob vključenem sistemu DSC avtomobil skoraj nikoli prosto ne pospešuje
le zadnji pogon pomeni, da morate biti med vožnjo stalno budni
cena z dodatki zlahka preseže 100.000 EUR
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (27 glasov)
video test BMW M3
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sem ter tja se med našo pošto znajde odziv katerega od naših bralcev, ki vneto zatrjuje, da se več od dvolitrskega turbodizelskega motorja z vsaj 350 Nm navora v avtomobilu ne potrebuje in da stroji, kakršen je M3, sploh niso potrebni. Najbrž bo držalo, zlasti če upoštevamo cestne omejitve ter ničelno mrežo dirkališč po Sloveniji, pa vendar bo vožnja z M3 prav vsakomur narisala nasmeh na usta in zato je prav, da obstaja.

Fanatične privržence je najbrž vrglo na rit, ko so slišali, da se v nosu novega M3 ne bo več skrival osemvaljnik, ampak zopet le še motor s šestimi valji. Potem pa so slišali še, da bo prisilno polnjen in svet se jim je skoraj podrl; M3 je bil namreč od nekdaj pojem visokih vrtljajev in z njimi povezanega zvoka, ob katerem so se človeku naježile vse dlake na telesu. Ampak ni kakšne bojazni, da bi M3 razočaral, BMW pač zna in podpora turbinskega polnilnika se sploh ne čuti, vsaj pri manjši odzivnosti stopalke za plin ne, kot je to pogosto značilno. Pozna pa se v izjemnem navoru, ki v kombinaciji z zajetno zalogo moči poskrbi, da M3 sune v hrbet praktično vedno, če je le podlaga dobra.

BMW ima v svoji floti kup hitrih in zanimivih avtomobilov, že takšna trojka je, denimo, zelo prepričljiva. Ampak tole je vseeno nekaj stopničk agresivnejše in M3 svoj karakter od nekdaj rad razkazuje tudi navzven. Se mi zdi, da v tej zadnji generaciji celo najbolj, podoba je agresivna in nezmotljiva, po karoseriji je posejanih ogromno emblemov z oznako M3 in zadek še vedno krasijo štiri izpušne cevi. Tudi znotraj je M3 nezmotljivo agresiven, sedeža sta izrazito športna, a ne pretrda, volanski obroč debel in ko je zadnjica zasidrana v voznikov sedež, je čas za prebujanje več kot 300-kilovatnega motorja pod pokrovom.

V vseh tujih testih boste prebirali, da je M3 izjemno natančen v zavojih, da je drsenje skozi zavoj s pomočjo nastavljivega diferenciala še vedno povsem lahkotno in da je občutek na volanu vrhunski. Vse drži, a vseeno prejšnjo poved jemljite z rezervo. M3 je hiter in trd, njegovo podvozje je zelo neposredno in meja oprijema je postavljena višje od palice, ki jo je nekdaj preskakoval Sergej Bubka. Zato ste lahko precej pogumni z vstopanjem v zavoj pri nesramno visokih hitrostih, M3 bo namreč pridno ubogal. Drži pa tudi, da je ob preseženi meji oprijema avtomobil težko obvladljiv, če ni ravno v bliskovitih rokah zelo veščega voznika. Razloga sta vsaj dva. Najprej visoka hitrost, pri kateri vam jo bo zagodel, ker, ne pozabite, oprijema je res veliko, druga pa zelo čvrsto podvozje, ki ga je potrebno dobro razumeti, ker praktično ne nakaže, da bo storilo nekaj neumnega.

M3 je skratka avtomobil, pri katerem je treba biti pozoren in zbran od prvega trenutka vožnje. Z vključenim sistemom ESP skoraj nikjer ne bo pospeševal tako suvereno, kot pravijo tehnični podatki, ker široke gume enostavno ne bodo našle dovolj oprijema, da bi 431 'konjev' zarezgetalo s polnimi pljuči. V praksi se nam je večkrat zgodilo, da niti pri hitrostih nad 100 km/h nismo izkoristili vse njegove moči, ker je ESP skrbel, da zadek ne bi pobegnil. To vas bo motilo in boste ESP izključili, a takrat naj bodo oči široko odprte, ker vas bo rit želela prehiteti v vsakem hitreje odpeljanem zavoju. Motor je tako agresiven, da zadek miga ves čas in zato pravim, da to ni avto za nastopače. Kjer vam, denimo, audi RS4 s štirikolesnim pogonom napako odpusti, vas M3 zna pošteno ugrizniti v zadnjico.

Pa motor? Zvočno ni tako prepričljiv, kot je bil predhodnik, to je jasno. Je pa vseeno vrhunski izdelek, ki pošteno rohni in že na mestu daje vedeti, da je malo nor. Izjemno rad se zavrti in ob pomoči brezhibnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika vedno skrbi za vrhunske zmogljivosti. Še enkrat povem: le podlaga mora biti dobra. Če ste eden tistih, ki med vožnjo zares uživate in iščete bencinski stroj z veliko moči, potem je M3 za vas. Za ostale bo trojka s pogonom xDrive in nekaj manj moči povsem dovolj. No, poleg tega, da imate radi avtomobile, je pogoj tudi, da si ga lahko privoščite. Vsaj 84.200 EUR bo treba pokazati v denarnici, za točno takšnega s kopico dodatne opreme pa 113.647 EUR. To pa je znesek, za katerega je na voljo že kakšen nissan GT-R, ki je še hitrejši, predvsem pa vozniško enostavnejši. Če ima tako zanimiv renome, pa je druga zgodba. Aja, a sem sploh omenil, da ima spet štiri vrata?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M3
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2979
moč v kW (KM) pri vrt./min 317 (431) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 550 pri 1.850
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4671 x 1877 x 1424
medosna razdalja v mm 2812
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (565)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,1/6,7/8,3
poraba na testu v l/100 km 14,9
cena osnovnega vozila v EUR 84.200
cena testnega vozila v EUR 84.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 113.647

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |