Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Preobrat

Opel astra sports tourer 1.7 CDTi cosmo

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Da je Opel v res odlični formi, ponovno dokazuje še astra sports tourer. Gre za moderen, prijeten, tehnično zelo izpopolnjen in po besedah Oplovih inženirjev tudi precej uporaben avtomobil.
Preobrat
Foto: Anže Jereb
28. 3. 2011 ob 20:11
Komentarjev: 0
video test opel astra sports tourer 1.7 CDTI cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnja, četrta generacija astre je po večini všeč tako starim kot mladim. In njena kombijevska različica je zgolj nadaljevanje te uspešne zgodbe. Ja, oblikovno tako usklajenega in trendovskega avtomobila, ki je hkrati zelo eleganten, hkrati pa skorajda kombikupejevsko športen, ni moč najti nikjer. Časi Oplovih praktičnih karavanov so očitno zares minili, sedaj je čas za šminkiranje. No, šminkiranje, če se ozrete na nekaj detajlov zunanjosti, še bolj pa, če pogledate v njeno notranjost.

Povsem kupejevsko utesnjeni kokpit med konkurenco nima para. Prvič zato, ker je res unikatne oblike. Drugič pa zato, ker so v astrah uporabljeni odlični materiali različnih barv, potiskov in profilov. Mehke in trde sorte. In če bi si slučajno umislili še čokoladno oker kombinacijo barve armaturne plošče ter isto, čokoladno rjavega naluknjanega usnja in svetlih šivov na odličnih prednjih sedežih, potem bo počutje popolno. Živo rdeče ambientalne osvetlitve držal na vratih ter obrobe konzole prestavne ročice pa se ne bi sramoval niti najelitnejši nočni klub. Končna izdelava je solidna, a ne povsod; plastike znajo na nekaterih mestih prav grdo štrleti in celo odstopati (kot okvir trikotnega okenca stebrička A).

No, da bi bila takšna astra pred leti lahko trening center za strojepiske, so poskrbeli z množico gumbov na sredinski konzoli. Le-ti na začetku predstavljajo pravo zmešnjavo za upravljanje, ampak ko se jih človek navadi, ja, postanejo nekako logični. Je pa boljši del tega avtomobila predvsem doplačljivi spisek dodatkov in pripomočkov, ki jih sicer lahko najdete le v razred ali dva večjih in dražjih avtomobilih. Ena od takih poslastic je sistem AFL, ki ponuja samoprilagodljive aktivne žaromete, ki znajo slediti smeri v ovinkih pa tudi odličen multimedijski sistem z DVD-enoto, navigacijo in telefonom ter vso podporo sodobnim tehnologijam.

Zakaj sports tourer res ni karavan, pokaže prostornost. V tem avtomobilu je glede na zunanje mere pač ni! Pozabite na otroke, pozabite na kup prtljage! Res, ko jaz, ki nisem velik, normalno sedim za volanom, ostane za sedežem za pol moje dlani prostora, kamor naj bi nekdo svoje noge stlačil. »No way!« bi rekel naš premier. Zdaj pa prepričajte nekoga, da bo tam sedel uro ali dve. Podobno je z velikim zadkom. Kljub 500 litrom uporabnega volumna visoko dno ne obljublja prostornosti, čeprav je v globinah prtljažnika namesto rezervnega kolesa kar nekaj manjših predalov. Še dobro, da se da zadnjo klop z enim potegom zelo enostavno podreti in iz nje dobiti povsem ravno površino in na ta način bolje 'zlorabiti' avtomobil.

Sicer pa je vožnja s takšno astro spodobno opravilo. Spodobno pa zato, ker zna biti zares udobna in prijetna. Zvočna izolacija je odlična, protivibracijski elementi vrhunski; najbolj pa k temu pripomore sistem podvozja flexride, ki s pomočjo aktivnih blažilnikov prilagaja režim blaženja, trdoto sukanja volana ter odzivnosti pedala za plin glede na voznikove zahteve. In ta je s svojo učinkovitostjo vreden vse hvale. Trije režimi; normalni, športni in potovalni so medsebojno občutno različni in delujejo v izbranih pogojih vsakič znova izvrstno. Zato je ta astra vedno odlično vodljiv in predvidljiv avtomobil. No, na žalost pa kapaciteti podvozja ne sledi 1,7-litrski turbodizelski motor, ki sicer ponuja 92 kW moči in 280 Nm navora, ampak le v območju med 2000 in 2700 vrtljaji na minuto. Ja, anemičnost je edina beseda, s katerim se da opisati ta stroj. Gromozanska turboluknja pred in neodločnost po tem območju ne sodita v motorznanstvo zadnje generacije. In tu niti dober šeststopenjski ročni menjalnik ne pomaga. Pa še poraba s povsem vsakdanjo vožnjo znaša krepko preko 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Zato ta pogonski sklop v tem avtomobilu enostavno odsvetujemo. Ima Opel tudi boljše.

Nazadnje pa še konkurenca. Takšna astra je med sebi enakimi skorajda nima. Ampak točno takšna. To pa zato, ker je z vsem, kar ponuja, cenovno postavljena že krepko višje, v razred večjih avtomobilov. Slabih 30 tisočakov le ni zanemarljiva številka, ampak ta astra jih je vredna. In še nasvet; če že dizla, dodajte še tisočaka in kupite raje dvolitrski motor.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Opel astra sports tourer 1,7 CDTI cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1686
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 2000-2700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4698 x 1819 x 11535
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1410 (540)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4/5,5/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.400
cena testnega vozila v EUR 21.970
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 tedni  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 11 meseci  |