Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Preobrat

Opel astra sports tourer 1.7 CDTi cosmo

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Da je Opel v res odlični formi, ponovno dokazuje še astra sports tourer. Gre za moderen, prijeten, tehnično zelo izpopolnjen in po besedah Oplovih inženirjev tudi precej uporaben avtomobil.
Preobrat
Foto: Anže Jereb
28. 3. 2011 ob 20:11
Komentarjev: 0
video test opel astra sports tourer 1.7 CDTI cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnja, četrta generacija astre je po večini všeč tako starim kot mladim. In njena kombijevska različica je zgolj nadaljevanje te uspešne zgodbe. Ja, oblikovno tako usklajenega in trendovskega avtomobila, ki je hkrati zelo eleganten, hkrati pa skorajda kombikupejevsko športen, ni moč najti nikjer. Časi Oplovih praktičnih karavanov so očitno zares minili, sedaj je čas za šminkiranje. No, šminkiranje, če se ozrete na nekaj detajlov zunanjosti, še bolj pa, če pogledate v njeno notranjost.

Povsem kupejevsko utesnjeni kokpit med konkurenco nima para. Prvič zato, ker je res unikatne oblike. Drugič pa zato, ker so v astrah uporabljeni odlični materiali različnih barv, potiskov in profilov. Mehke in trde sorte. In če bi si slučajno umislili še čokoladno oker kombinacijo barve armaturne plošče ter isto, čokoladno rjavega naluknjanega usnja in svetlih šivov na odličnih prednjih sedežih, potem bo počutje popolno. Živo rdeče ambientalne osvetlitve držal na vratih ter obrobe konzole prestavne ročice pa se ne bi sramoval niti najelitnejši nočni klub. Končna izdelava je solidna, a ne povsod; plastike znajo na nekaterih mestih prav grdo štrleti in celo odstopati (kot okvir trikotnega okenca stebrička A).

No, da bi bila takšna astra pred leti lahko trening center za strojepiske, so poskrbeli z množico gumbov na sredinski konzoli. Le-ti na začetku predstavljajo pravo zmešnjavo za upravljanje, ampak ko se jih človek navadi, ja, postanejo nekako logični. Je pa boljši del tega avtomobila predvsem doplačljivi spisek dodatkov in pripomočkov, ki jih sicer lahko najdete le v razred ali dva večjih in dražjih avtomobilih. Ena od takih poslastic je sistem AFL, ki ponuja samoprilagodljive aktivne žaromete, ki znajo slediti smeri v ovinkih pa tudi odličen multimedijski sistem z DVD-enoto, navigacijo in telefonom ter vso podporo sodobnim tehnologijam.

Zakaj sports tourer res ni karavan, pokaže prostornost. V tem avtomobilu je glede na zunanje mere pač ni! Pozabite na otroke, pozabite na kup prtljage! Res, ko jaz, ki nisem velik, normalno sedim za volanom, ostane za sedežem za pol moje dlani prostora, kamor naj bi nekdo svoje noge stlačil. »No way!« bi rekel naš premier. Zdaj pa prepričajte nekoga, da bo tam sedel uro ali dve. Podobno je z velikim zadkom. Kljub 500 litrom uporabnega volumna visoko dno ne obljublja prostornosti, čeprav je v globinah prtljažnika namesto rezervnega kolesa kar nekaj manjših predalov. Še dobro, da se da zadnjo klop z enim potegom zelo enostavno podreti in iz nje dobiti povsem ravno površino in na ta način bolje 'zlorabiti' avtomobil.

Sicer pa je vožnja s takšno astro spodobno opravilo. Spodobno pa zato, ker zna biti zares udobna in prijetna. Zvočna izolacija je odlična, protivibracijski elementi vrhunski; najbolj pa k temu pripomore sistem podvozja flexride, ki s pomočjo aktivnih blažilnikov prilagaja režim blaženja, trdoto sukanja volana ter odzivnosti pedala za plin glede na voznikove zahteve. In ta je s svojo učinkovitostjo vreden vse hvale. Trije režimi; normalni, športni in potovalni so medsebojno občutno različni in delujejo v izbranih pogojih vsakič znova izvrstno. Zato je ta astra vedno odlično vodljiv in predvidljiv avtomobil. No, na žalost pa kapaciteti podvozja ne sledi 1,7-litrski turbodizelski motor, ki sicer ponuja 92 kW moči in 280 Nm navora, ampak le v območju med 2000 in 2700 vrtljaji na minuto. Ja, anemičnost je edina beseda, s katerim se da opisati ta stroj. Gromozanska turboluknja pred in neodločnost po tem območju ne sodita v motorznanstvo zadnje generacije. In tu niti dober šeststopenjski ročni menjalnik ne pomaga. Pa še poraba s povsem vsakdanjo vožnjo znaša krepko preko 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Zato ta pogonski sklop v tem avtomobilu enostavno odsvetujemo. Ima Opel tudi boljše.

Nazadnje pa še konkurenca. Takšna astra je med sebi enakimi skorajda nima. Ampak točno takšna. To pa zato, ker je z vsem, kar ponuja, cenovno postavljena že krepko višje, v razred večjih avtomobilov. Slabih 30 tisočakov le ni zanemarljiva številka, ampak ta astra jih je vredna. In še nasvet; če že dizla, dodajte še tisočaka in kupite raje dvolitrski motor.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Opel astra sports tourer 1,7 CDTI cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1686
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 2000-2700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4698 x 1819 x 11535
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1410 (540)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4/5,5/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.400
cena testnega vozila v EUR 21.970
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 4. 2019
April 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - range rover evoque
03  domača premiera - porsche 911
04  domača premiera - audi e-tron
050607
08  domača premiera - toyota corolla
09  domača premiera - volkswagen T-Cross
1011121314
151617  mednarodna premiera - toyota camry
1819  domača premiera - Porsche driving experience
2021
222324  domača premiera - 120 let Opla
25262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: blaz958
Obvestila
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 tedni  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 tedni  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 4 tedni  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 4 tedni  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 4 tedni  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 2 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 5 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 5 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 5 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 5 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 5 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  |