{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Fantastična, četudi znotraj plastična

Škoda fabia 1.2 TSI style

Avtor prispevka: Jure Cehner
Leta 2004 so pri Škodi samo v Evropi prodali 235.600 fabij, leta 2010 še 157.000, leta 2014 pa 116.337. Opazite trend? Pri Škodi so se odločili, da imajo zadosti padanja prodaje, zato so ustvarili novo fabio, ki jih bo spet popeljala v sam vrh kompaktnega segmenta.
Fantastična, četudi znotraj plastična
Foto: Gašper Miš
2. 10. 2015 ob 16:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zanimiva, za koncern celo malce odštekana podoba
vrhunski volan, ki se športno prilega v dlani
vsesplošna kakovost izdelave in zvočna izolacija
izjemno prožen motor za svojo prostornino in moč
in tudi varčen, na testu je namreč pil samo 6,6 litra
za 330 litrov velik prtljažnik, kar je za ta razred veliko
kot je za škode že v navadi, dobre vozne lastnosti
s pravo opremo in barvo lahko izgleda celo premijsko ...
... ampak je hitro jasno, da ni, ko odprete vrata
kabina je namreč nedomiselno oblikovana in izključno plastična
pri 90 'konjih' nikakor ne pričakujte zmogljivostnih čudežev
neudobje v čudnem položaju telesa in manko prostora za noge na zadnji klopi
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (18 glasov)
video test škoda fabia 1.2 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če jih bo res, boste tako ali tako pokazali kupci, ampak navzven po novem izgleda malenkost bolj predrzno, za ta konzervativni koncern morda celo preveč. Čehi se namreč bojijo, da bi z dizajnom odgnali stalne kupce. Skratka, ostre linije, ki jih je Škoda vzela z aktualnimi modeli za svoje, so nam  všeč; še posebej, če so sparjene s kakšno nevsakdanjo barvo, denimo modro, kot pri testnem.

Upam si celo trditi, da z dnevnimi LED-lučmi in črnimi 15-palčnimi platišči izgleda celo malce premijsko. Pa ni. To postane nemudoma jasno, ko odprete vrata. Mogoče sem imel prevelika pričakovanja, ampak upal sem, da bo vsaj delček armature mehak in plastični paneli, recimo, na vratih, malce bolj odporni na cenen, votel zvok. Ampak na testih Euro NCAP je fabia za varnost prejela vseh pet zvezdic, zato strah pred ceneno izdelavo ni na mestu.

Nasploh se po kakovosti izdelave, še posebej na mestih, ki niso ravno namenjena dnevnemu drgnjenju in otipavanju, ne more primerjati z bratrancem iz družinskega koncerna, polom. Me prav zanima, kako potekajo sestanki med Škodo in Volkswagnom. Slednji pravijo: »Mi smo naredili pola, je mehek in fin za šlatat', vaša fabia mora biti zato trda in manj fina za šlatat'!« Nakar pri Škodi pohlevno pokimajo. Več energije tako vložijo v sestavljanje plastičnih komponent v kabini, kar pomeni, da boste čričke med vožnjo zaman iskali, obenem pa boste veseli dobro postavljenih mest za odlaganje drobnarij.

Tudi oblikovanje je znotraj malo nedomiselno, kakšna krivulja tu in tam bi se prav prilegla. Je pa zato športni volan vrhunski, spodaj malce preveč prirezan, ampak ga je prav prijetno držati, saj idealno sede v dlani, prste pa neprestano srbi, da bi s fabio zagrizli v kakšen ovinek. Motor ne bo kos takšnim željam, ker je namenjen predvsem varčevanju, tako da vam takšen volan na koncu ne koristi kaj dosti. Enaka štorija je z velikim zaslonom, ki je zelo odziven in pregleden, ampak spet malce nepotreben, če v paketu opreme ni navigacije. Sam bi izbral manjšega in privarčeval nekaj evrov.

Spredaj prostora ne manjka, drugačna zgodba je zadaj. Klop ima malo čuden naklon in ni najbolj udobna za dolgo sedenje, saj bi moral biti naslon za hrbet bolj položen. Zato pa je prtljažnik za ta razred res velik. 330 litrov prtljage lahko spravite zadaj; za primerjavo, v bratranca pola samo 280, v Oplovo corso pa 285. Pa še izjemno uporabno pregrado dobite, ki je v bistvu samo kos mehke plastike, ampak poskrbi, da se manjše stvari ne vozijo levo in desno, enostavno se da tudi sneti. Je fina in se sprašujem, zakaj tega ne najdemo v vseh avtomobilih.

Z motorjem, ki za svojo na papirju majhno moč prijetno globoko prede (vsaj v kabini), smo se že srečali v številnih modelih Volkswagnove družine. Tudi tokrat je prepričal, čeprav turbobencinski 1,2-litrski TSI proizvede le 66 kW oz. 90 'konjev'. Bere se malo, ampak je v praksi eden bolj prožnih motorjev s tako majhno prostornino in 'konjenico' na trgu. Tudi dokaj varčen je z dobrimi 7 litri na 100 prevoženih kilometrov. Do stotice potrebuje 10,9 sekunde, kar tudi ni čisto polžje, in zaradi odzivnosti podvozja ter odličnega volana nudi nekaj užitkov za voznika. Škoda, da zunaj brenči kot kuhinjska napa, tako da ne morem pisati o športnem avtomobilu, ampak če dobro pomislim, verjetno Škoda z novo fabio ni imela ravno takšnega namena. Je pa pod črto eden bolj prijetnih in odzivnih malčkov z zanesljivo lego in če voznik želi, lahko tudi hitreje odpelje kakšen ovinek, dokler ob pretiravanju in ostrem zaviranju zadek ne postane prelahek. Luknje takisto požira dobro, tako da je ta fabia tudi udoben avtomobil, v kolikor sedite na sprednjih sedežih.

Dobrih 15.700 evrov bo treba izkašljati za točno takšno z opremo style. Od pola z enakim motorjem in podobno bogato opremo highline je cenejša za 600 evrov, zato jo pač moram priporočiti, čeprav vas zna motiti kakovost materialov v kabini. Če potrebujete več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku, je že za dobrega jurja več na voljo rapid spaceback, ko so pomembne majhne mere, pa se zdi fabia krasna izbira. In s prav takšno opremo in pogonom kot testna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda fabia 1.2 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) od 4.400 do 5.400
največji navor v Nm pri vrt./min 160 od 1.400 do 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3992 x 1782 x 1467
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 330
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1109 (530)
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,0/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 10.782
cena testnega vozila v EUR 14.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.781

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Gepard pravi:
Jah malo si poglej a ne? Ima 5 prestav, zadaj se slabo sedi, zato da lahko rečeš, da imaš velik prtljažnik, neekonomična poraba; rabiš še kaj??
(pred 3 leti )
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Kot vidim, je največja težava plastična notranjost. Ostalo pa očitno štima. Zakaj torej Polo za 5000? več? Zaradi lepše armature in ker je pač Polo? Ali obstaja še kakšen drug razlog? :) 
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
28  domača premiera - kia sportage
29300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |