Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Fantastična, četudi znotraj plastična

Škoda fabia 1.2 TSI style

Avtor prispevka: Jure Cehner
Leta 2004 so pri Škodi samo v Evropi prodali 235.600 fabij, leta 2010 še 157.000, leta 2014 pa 116.337. Opazite trend? Pri Škodi so se odločili, da imajo zadosti padanja prodaje, zato so ustvarili novo fabio, ki jih bo spet popeljala v sam vrh kompaktnega segmenta.
Fantastična, četudi znotraj plastična
Foto: Gašper Miš
2. 10. 2015 ob 16:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zanimiva, za koncern celo malce odštekana podoba
vrhunski volan, ki se športno prilega v dlani
vsesplošna kakovost izdelave in zvočna izolacija
izjemno prožen motor za svojo prostornino in moč
in tudi varčen, na testu je namreč pil samo 6,6 litra
za 330 litrov velik prtljažnik, kar je za ta razred veliko
kot je za škode že v navadi, dobre vozne lastnosti
s pravo opremo in barvo lahko izgleda celo premijsko ...
... ampak je hitro jasno, da ni, ko odprete vrata
kabina je namreč nedomiselno oblikovana in izključno plastična
pri 90 'konjih' nikakor ne pričakujte zmogljivostnih čudežev
neudobje v čudnem položaju telesa in manko prostora za noge na zadnji klopi
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (18 glasov)
video test škoda fabia 1.2 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če jih bo res, boste tako ali tako pokazali kupci, ampak navzven po novem izgleda malenkost bolj predrzno, za ta konzervativni koncern morda celo preveč. Čehi se namreč bojijo, da bi z dizajnom odgnali stalne kupce. Skratka, ostre linije, ki jih je Škoda vzela z aktualnimi modeli za svoje, so nam  všeč; še posebej, če so sparjene s kakšno nevsakdanjo barvo, denimo modro, kot pri testnem.

Upam si celo trditi, da z dnevnimi LED-lučmi in črnimi 15-palčnimi platišči izgleda celo malce premijsko. Pa ni. To postane nemudoma jasno, ko odprete vrata. Mogoče sem imel prevelika pričakovanja, ampak upal sem, da bo vsaj delček armature mehak in plastični paneli, recimo, na vratih, malce bolj odporni na cenen, votel zvok. Ampak na testih Euro NCAP je fabia za varnost prejela vseh pet zvezdic, zato strah pred ceneno izdelavo ni na mestu.

Nasploh se po kakovosti izdelave, še posebej na mestih, ki niso ravno namenjena dnevnemu drgnjenju in otipavanju, ne more primerjati z bratrancem iz družinskega koncerna, polom. Me prav zanima, kako potekajo sestanki med Škodo in Volkswagnom. Slednji pravijo: »Mi smo naredili pola, je mehek in fin za šlatat', vaša fabia mora biti zato trda in manj fina za šlatat'!« Nakar pri Škodi pohlevno pokimajo. Več energije tako vložijo v sestavljanje plastičnih komponent v kabini, kar pomeni, da boste čričke med vožnjo zaman iskali, obenem pa boste veseli dobro postavljenih mest za odlaganje drobnarij.

Tudi oblikovanje je znotraj malo nedomiselno, kakšna krivulja tu in tam bi se prav prilegla. Je pa zato športni volan vrhunski, spodaj malce preveč prirezan, ampak ga je prav prijetno držati, saj idealno sede v dlani, prste pa neprestano srbi, da bi s fabio zagrizli v kakšen ovinek. Motor ne bo kos takšnim željam, ker je namenjen predvsem varčevanju, tako da vam takšen volan na koncu ne koristi kaj dosti. Enaka štorija je z velikim zaslonom, ki je zelo odziven in pregleden, ampak spet malce nepotreben, če v paketu opreme ni navigacije. Sam bi izbral manjšega in privarčeval nekaj evrov.

Spredaj prostora ne manjka, drugačna zgodba je zadaj. Klop ima malo čuden naklon in ni najbolj udobna za dolgo sedenje, saj bi moral biti naslon za hrbet bolj položen. Zato pa je prtljažnik za ta razred res velik. 330 litrov prtljage lahko spravite zadaj; za primerjavo, v bratranca pola samo 280, v Oplovo corso pa 285. Pa še izjemno uporabno pregrado dobite, ki je v bistvu samo kos mehke plastike, ampak poskrbi, da se manjše stvari ne vozijo levo in desno, enostavno se da tudi sneti. Je fina in se sprašujem, zakaj tega ne najdemo v vseh avtomobilih.

Z motorjem, ki za svojo na papirju majhno moč prijetno globoko prede (vsaj v kabini), smo se že srečali v številnih modelih Volkswagnove družine. Tudi tokrat je prepričal, čeprav turbobencinski 1,2-litrski TSI proizvede le 66 kW oz. 90 'konjev'. Bere se malo, ampak je v praksi eden bolj prožnih motorjev s tako majhno prostornino in 'konjenico' na trgu. Tudi dokaj varčen je z dobrimi 7 litri na 100 prevoženih kilometrov. Do stotice potrebuje 10,9 sekunde, kar tudi ni čisto polžje, in zaradi odzivnosti podvozja ter odličnega volana nudi nekaj užitkov za voznika. Škoda, da zunaj brenči kot kuhinjska napa, tako da ne morem pisati o športnem avtomobilu, ampak če dobro pomislim, verjetno Škoda z novo fabio ni imela ravno takšnega namena. Je pa pod črto eden bolj prijetnih in odzivnih malčkov z zanesljivo lego in če voznik želi, lahko tudi hitreje odpelje kakšen ovinek, dokler ob pretiravanju in ostrem zaviranju zadek ne postane prelahek. Luknje takisto požira dobro, tako da je ta fabia tudi udoben avtomobil, v kolikor sedite na sprednjih sedežih.

Dobrih 15.700 evrov bo treba izkašljati za točno takšno z opremo style. Od pola z enakim motorjem in podobno bogato opremo highline je cenejša za 600 evrov, zato jo pač moram priporočiti, čeprav vas zna motiti kakovost materialov v kabini. Če potrebujete več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku, je že za dobrega jurja več na voljo rapid spaceback, ko so pomembne majhne mere, pa se zdi fabia krasna izbira. In s prav takšno opremo in pogonom kot testna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda fabia 1.2 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) od 4.400 do 5.400
največji navor v Nm pri vrt./min 160 od 1.400 do 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3992 x 1782 x 1467
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 330
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1109 (530)
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,0/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 10.782
cena testnega vozila v EUR 14.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.781

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Gepard pravi:
Jah malo si poglej a ne? Ima 5 prestav, zadaj se slabo sedi, zato da lahko rečeš, da imaš velik prtljažnik, neekonomična poraba; rabiš še kaj??
(pred 3 leti )
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Kot vidim, je največja težava plastična notranjost. Ostalo pa očitno štima. Zakaj torej Polo za 5000? več? Zaradi lepše armature in ker je pač Polo? Ali obstaja še kakšen drug razlog? :) 
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |