Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zasije z udobjem

Citroën C4 blueHDi 100 BVM shine

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Lanskoletna prenova Citroënovega C4 ni prinesla ničesar revolucionarnega; avtomobil oblikovno še vedno prav nič ne izstopa, čeprav ravno to pričakujemo od francoske znamke, ki zna občasno osupniti. Res pa je C4 v razredu, kjer je zadržanost morda celo zaželena.
Zasije z udobjem
Foto: Gašper Miš
12. 2. 2016 ob 7:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prenova je prinesla nove in učinkovite luči
na splošno zelo udobna in sproščena vožnja
široka sedeža spredaj z mehkimi oporami za roke razvajata spredaj sedeča
uporabno velik prtljažni prostor med večjimi v razredu
razmeroma bogat paket opreme 'shine' za spodobno končno ceno
motor je tih in miren, kljub majhni moči tudi zmerno zmogljiv
za Citroën morda premalo prepričljiva oziroma posebna oblika avtomobila
visok nakladalni rob prtljažnega prostora
prevelik volanski obroč
karoserija se kar precej nagiba, vodljivost ni najboljša
poraba goriva se ne približa ekstremno majhnim tovarniškim obljubam
menjalnik ima le 5 prestav, sta pa zadnji dve na dolgo izračunani
ročica menjalnika je premalo kvalitetno vpeta in daje vtis slabe izdelave
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (16 glasov)
video test citroën C4 blueHDi 100 BVM shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Poznavalsko oko bo seveda hitro opazilo nove luči z LED-tehniko ter lepše speljane črte maske in čeprav izgled je pomemben, prenova prinaša predvsem nekaj tehničnih novosti, ki C4 ohranjajo vsaj v stiku z izredno ostro konkurenco.

Prijetno - je ena beseda, s katero lahko opišem vse skupaj. Se mi zdi, da so se Francozi res potrudili in ustvarili okolje in občutek, da je vse sproščeno. Volanski obroč je sicer velik in bolj položno postavljen, kar dinamični vozniki sovražijo, ampak tukaj nekako paše k udobni vožnji. Sedeža sta spredaj široka, opore za roke so udobne, tudi pri večjih hitrostih je zvočna zatesnitev dovolj dobra, da je v kabini mirno, zato je C4 res prijeten avtomobil, če od njega ne zahtevate preveč.

Navdušeni vozniki boste vedeli, o čem govorim. Ob mehkem podvozju se karoserija občutno bolj nagiba od peugeota 308, ki je zdaj v koncernu še bolj dinamično naravnan, in zadek je malo nemiren, če boste pretiravali v ovinkih. Seveda tudi občutek na volanu ni takšen, da boste eno z avtom. Ampak to pri C4 res ni pomembno, ker se niti ne trudi biti takšen avto, le dovolj udoben želi biti za svoje potnike. Zato je v kabini dovolj odlagalnih mest in prostora, tudi v prtljažniku ga ni malo, saj gre za enega večjih med konkurenco, le nakladalni rob bi bil lahko nižji za lažje natovarjanje težkih kovčkov.

V notranjosti velja seveda omeniti večji zaslon, ki je občutljiv na dotik, lepo pregleden in kontrasten. Pri bogatejšem paketu opreme shine je zraven tudi navigacija in po novem še ključ, ki ga imate lahko ves čas v žepu, ker se avto poleg vžiga z gumbom tudi odklepa samo z dotikom kljuke. Ker gre za staro osnovo avtomobila, so gumbi za prezračevanje še vedno pravi gumbi, kar tokrat hvalimo, ker nam sodobna francoska rešitev pri C4 cactus, ko so praktično vse komande na zaslonu, ni všeč. Sicer nepotrebna, ampak morda komu zanimiva, je tudi osvetlitev merilnikov v beli, modri ali pa kombinaciji obeh barv.

Do določene mere me je navdušil prenovljeni motor, ker je dokaj tih in uglajen za dizelsko tehnologijo. Kljub le 73 kW moči je v bistvu tudi dovolj zmogljiv, če avto ni polno naložen in se takrat ne vozite v vrhniški klanec na avtocesti, nikakor pa od motorja ne pričakujte odločnega porasta moči pri določenih vrtljajih. Za današnji čas je kar hecno, da ima menjalnik samo pet prestav, tako da sta tukaj 4. in 5. precej dolgi, idealno izračunani za avtocestne vožnje. Še vedno pa je ročica tista, ki pokvari vtis, ker je premalo trdo vpeta in imaš potem občutek, da je menjalnik slab.

Če je vaša največja hitrost na poti do službe 80 km/h, bo mogoče tudi poraba res pod štirimi litri, kot obljublja tovarna, na našem testu pa se je ves čas gibala okoli šestih, ker smo se vozili še v mestu in na avtocesti. Torej nič posebnega na tem področju, v bistvu sem pričakoval manj, ker naj bi bil ta motor še posebej varčen in ker konkurenca tudi z večjo močjo dosega enake številke. Je pa s tehnologijo blueHDi zdaj ustrezen normam Euro6, čeprav to pomeni, da bo občasno (ampak predvidoma šele na vsakih 20.000 km na servisih) potrebno doliti še tekočino AdBlue.

Cenovno C4 ne izstopa, z bogato opremo shine in nekaj dodatki bi vas prišel po ceniku 23 tisoč evrov, tako da se ne bo težko odločiti. Če iščete udobje, prostor in sproščeno vožnjo, je to to.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 blueHDi 100 BVM shine
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 73 (99) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4329 x 1789 x 1502
medosna razdalja v mm 2608
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1200 (630)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2
poraba na testu v l/100 km 4,5/3,4/3,8
cena osnovnega vozila v EUR 17.060
cena testnega vozila v EUR 22.470
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |