Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zasije z udobjem

Citroën C4 blueHDi 100 BVM shine

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Lanskoletna prenova Citroënovega C4 ni prinesla ničesar revolucionarnega; avtomobil oblikovno še vedno prav nič ne izstopa, čeprav ravno to pričakujemo od francoske znamke, ki zna občasno osupniti. Res pa je C4 v razredu, kjer je zadržanost morda celo zaželena.
Zasije z udobjem
Foto: Gašper Miš
12. 2. 2016 ob 7:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prenova je prinesla nove in učinkovite luči
na splošno zelo udobna in sproščena vožnja
široka sedeža spredaj z mehkimi oporami za roke razvajata spredaj sedeča
uporabno velik prtljažni prostor med večjimi v razredu
razmeroma bogat paket opreme 'shine' za spodobno končno ceno
motor je tih in miren, kljub majhni moči tudi zmerno zmogljiv
za Citroën morda premalo prepričljiva oziroma posebna oblika avtomobila
visok nakladalni rob prtljažnega prostora
prevelik volanski obroč
karoserija se kar precej nagiba, vodljivost ni najboljša
poraba goriva se ne približa ekstremno majhnim tovarniškim obljubam
menjalnik ima le 5 prestav, sta pa zadnji dve na dolgo izračunani
ročica menjalnika je premalo kvalitetno vpeta in daje vtis slabe izdelave
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (16 glasov)
video test citroën C4 blueHDi 100 BVM shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Poznavalsko oko bo seveda hitro opazilo nove luči z LED-tehniko ter lepše speljane črte maske in čeprav izgled je pomemben, prenova prinaša predvsem nekaj tehničnih novosti, ki C4 ohranjajo vsaj v stiku z izredno ostro konkurenco.

Prijetno - je ena beseda, s katero lahko opišem vse skupaj. Se mi zdi, da so se Francozi res potrudili in ustvarili okolje in občutek, da je vse sproščeno. Volanski obroč je sicer velik in bolj položno postavljen, kar dinamični vozniki sovražijo, ampak tukaj nekako paše k udobni vožnji. Sedeža sta spredaj široka, opore za roke so udobne, tudi pri večjih hitrostih je zvočna zatesnitev dovolj dobra, da je v kabini mirno, zato je C4 res prijeten avtomobil, če od njega ne zahtevate preveč.

Navdušeni vozniki boste vedeli, o čem govorim. Ob mehkem podvozju se karoserija občutno bolj nagiba od peugeota 308, ki je zdaj v koncernu še bolj dinamično naravnan, in zadek je malo nemiren, če boste pretiravali v ovinkih. Seveda tudi občutek na volanu ni takšen, da boste eno z avtom. Ampak to pri C4 res ni pomembno, ker se niti ne trudi biti takšen avto, le dovolj udoben želi biti za svoje potnike. Zato je v kabini dovolj odlagalnih mest in prostora, tudi v prtljažniku ga ni malo, saj gre za enega večjih med konkurenco, le nakladalni rob bi bil lahko nižji za lažje natovarjanje težkih kovčkov.

V notranjosti velja seveda omeniti večji zaslon, ki je občutljiv na dotik, lepo pregleden in kontrasten. Pri bogatejšem paketu opreme shine je zraven tudi navigacija in po novem še ključ, ki ga imate lahko ves čas v žepu, ker se avto poleg vžiga z gumbom tudi odklepa samo z dotikom kljuke. Ker gre za staro osnovo avtomobila, so gumbi za prezračevanje še vedno pravi gumbi, kar tokrat hvalimo, ker nam sodobna francoska rešitev pri C4 cactus, ko so praktično vse komande na zaslonu, ni všeč. Sicer nepotrebna, ampak morda komu zanimiva, je tudi osvetlitev merilnikov v beli, modri ali pa kombinaciji obeh barv.

Do določene mere me je navdušil prenovljeni motor, ker je dokaj tih in uglajen za dizelsko tehnologijo. Kljub le 73 kW moči je v bistvu tudi dovolj zmogljiv, če avto ni polno naložen in se takrat ne vozite v vrhniški klanec na avtocesti, nikakor pa od motorja ne pričakujte odločnega porasta moči pri določenih vrtljajih. Za današnji čas je kar hecno, da ima menjalnik samo pet prestav, tako da sta tukaj 4. in 5. precej dolgi, idealno izračunani za avtocestne vožnje. Še vedno pa je ročica tista, ki pokvari vtis, ker je premalo trdo vpeta in imaš potem občutek, da je menjalnik slab.

Če je vaša največja hitrost na poti do službe 80 km/h, bo mogoče tudi poraba res pod štirimi litri, kot obljublja tovarna, na našem testu pa se je ves čas gibala okoli šestih, ker smo se vozili še v mestu in na avtocesti. Torej nič posebnega na tem področju, v bistvu sem pričakoval manj, ker naj bi bil ta motor še posebej varčen in ker konkurenca tudi z večjo močjo dosega enake številke. Je pa s tehnologijo blueHDi zdaj ustrezen normam Euro6, čeprav to pomeni, da bo občasno (ampak predvidoma šele na vsakih 20.000 km na servisih) potrebno doliti še tekočino AdBlue.

Cenovno C4 ne izstopa, z bogato opremo shine in nekaj dodatki bi vas prišel po ceniku 23 tisoč evrov, tako da se ne bo težko odločiti. Če iščete udobje, prostor in sproščeno vožnjo, je to to.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 blueHDi 100 BVM shine
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 73 (99) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4329 x 1789 x 1502
medosna razdalja v mm 2608
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1200 (630)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2
poraba na testu v l/100 km 4,5/3,4/3,8
cena osnovnega vozila v EUR 17.060
cena testnega vozila v EUR 22.470
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |