Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jagodni izbor

Audi A1 sportback 1.6 TDI S tronic sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vsakič, ko imamo kakšnega od premijskih malčkov na testu, nas je 'strah' pogledati v cenik. Tokrat morda še bolj, saj je šlo za osveženi A1 sportback z menjalnikom, ki je znal prestavljati sam.
Jagodni izbor
Foto: Gašper Miš
15. 2. 2016 ob 11:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

še vedno vodilni v razredu glede izdelave in kakovosti materialov
svojevrsten in poseben imidž, ki ga ima med množico malčkov na cesti
osvežitev je prinesla še bolj učinkovite in na pogled privlačne led-luči
občutek za volanom in na njem je vselej dober kljub majhnosti avtomobila
za velikost avtomobila v bistvu zelo zmogljiv dizelski motor
robotizirani menjalnik se malčku odlično poda med vožnjo
dinamično podvozje je razlog za zelo dobro lego na cesti
dolg spisek dodatne opreme, ki je pri cenejši 'konkurenci' niti na voljo ni
menjalnik je neroden med speljevanji in tesnimi parkiranji
podvozje je za vsakodnevne vožnje premalo udobno
poraba goriva ni tako majhna, kot bi pričakovali od tovrstnega A1
veliko doplačilo za robotizirani menjalnik in nasploh draga dodatna oprema
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.3 (15 glasov)
video test audi A1 sportback 1.6 TDI S tronic sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred letom so pri Audiju prenovili svoj najmanjši model, ki sicer igra kar pomembno vlogo v ponudbi štirih krogov. Pri nas, na primer, predstavlja 8-odstotni delež celotne prodaje audijev.

Kaj je novega? Za začetek sprednje in zadnje luči, maska in rit. Luči so zdaj res atraktivne in učinkovite, zadnje z LED-tehnologijo pa poleg dobre svetilnosti še izgledajo super ponoči. Ostale spremembe so nepoznavalcem skrite, morda kot zanimivost le to, da je prenovljeni sportback za 2 centimetra daljši zaradi spremenjene oblike obeh odbijačev. Ko odprete vrata, boste videli še manj novosti, samo nekaj novih materialov in barvnih kombinacij, ampak spremembe so bile nepotrebne, ker je ambient tudi po štirih letih še vedno najboljši v tem mikro-segmentu.

Za volanom kar težko verjameš, da sediš v manj kot štiri metre dolgem avtu, ker je položaj skoraj enak kot v novem A3, pelje pa se bolje kot marsikateri večji avto. Sploh s športnim podvozjem leti kot strela, čeprav bi ga sam raje pustil za najmočnejše različice A1, v tem primeru pa izbral običajno, ker je s tem enostavno preveč neudoben. Kdor obožuje dinamiko tudi s šibkejšim motorjem, pa bo navdušen nad odlično vodljivostjo in kljub razmeroma kratki medosni razdalji (2469 mm) še vedno dobro stabilnostjo tudi pri malo večjih hitrostih. Petvratni A1 ima sicer enako dolgo medosje kot trivratni, tako da razen dodatnega prostora drugih razlik med vožnjo ne bi smelo biti. Občutek na volanu je dober, čeprav ne na ravni minija. Tudi zadek je pri A1 sportback manj nemiren kot pri omenjenem konkurentu, da bo všeč manj veščim voznikom oziroma predvsem voznicam.

1,6-litrski turbodizelski TDI ni nov, je pa rahlo prenovljen, kar pomeni več moči! No, 8 kilovatov več ima kot prej, kar je 11 'konjev', ampak motor je v tej mali karoseriji še kako živahen. S hitrim menjalnikom je tako lepo usklajen, da se zdi že skoraj športen, kar od avtomobila z dizelskim motorjem s 85 kW, torej 116 'konji', ne bi ravno pričakoval. Še vedno mislim, da je boljša izbira bencinski 1,4 TFSI, ki je dober tisočak cenejši, ampak, če mora biti dizel, je to prava izbira. Čeprav poraba niti ni bila tako majhna, na našem testu okoli 6 litrov na 100 kilometrov.

Audi menjalniku DSG pravi S-tronic. 7 stopenj ima in ga v takšnih malčkih kar nekako nismo vajeni, pa se še kako dobro obnese. Kot vedno je neroden, če imate veliko za prestavljati naprej in nazaj na kakšnem tesnem parkirišču, ker za prestavljanje iz vzvratne v 'drive' potrebuje celo večnost in še cukne, ko speljete, med vožnjo pa prestavlja kot da ga ni, tako dober je. Če bi bil cenejši, bi absolutno trobil, da ga morate vzeti, ker stane 2 jurja, se pa prej malo ugriznem v jezik.

In še tisto o 'strahu': 28.414 evrov. To je ta številka. Ampak dobro, testni je imel paket opreme sport in kup dodatkov, kot so aluminijska platišča, posebno tkanino, športni volan, Audi drive select, s katerim nastavljate odzivnost plina, športno podvozje in tako naprej. Ne boste pa za to ceno dobili še tempomata in navigacije, ker so ju verjetno pozabili obkljukati ob naročilu, druge razlage nisem našel v času testa. Glede na našteto vam je lahko jasno, da pri podobno velikih avtomobilih drugih znamk določene dodatne opreme niti na ceniku ne boste videli, in tudi zato imajo premijski malčki v osnovi višjo ceno, če vas že kvaliteta izdelave in izbor materialov ne prepričata. Še ta malenkost: prostor je v A1 kljub petim vratom zelo omejen. Če je spredaj bogato odmerjen, ga je zato toliko manj na klopi in tudi dostopnost tja je zaradi majhne odprtine vrat nerodna za večje ljudi. Je pa še vedno bistveno bolj uporaben kot model s tremi vrati, ki je pri nas navdušil tako malo kupcev, da ga niti na ceniku ni več, čeprav si ga lahko zaželite pa vam ga bodo ob ustreznem doplačilu pripeljali v domovino.

A1 je še vedno tartuf med avti. Drag kot žafran, slasten kot najboljši zrezek, hja, za izbrane okuse je. Če želite res dober mali avto, je to to, če razmišljate, katero škodo dobite za ta denar, pa niti testa ne berite, čeprav ste ga že.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A1 sportback 1.6 TDI S-tronic sport
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (116) od 1.500 do 3.250
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.000
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3973 x 1740 x 1416
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 270
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275 (445)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,3/3,4/3,7
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 17.861
cena testnega vozila v EUR 25.040
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.418

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |