Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jagodni izbor

Audi A1 sportback 1.6 TDI S tronic sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vsakič, ko imamo kakšnega od premijskih malčkov na testu, nas je 'strah' pogledati v cenik. Tokrat morda še bolj, saj je šlo za osveženi A1 sportback z menjalnikom, ki je znal prestavljati sam.
Jagodni izbor
Foto: Gašper Miš
15. 2. 2016 ob 11:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

še vedno vodilni v razredu glede izdelave in kakovosti materialov
svojevrsten in poseben imidž, ki ga ima med množico malčkov na cesti
osvežitev je prinesla še bolj učinkovite in na pogled privlačne led-luči
občutek za volanom in na njem je vselej dober kljub majhnosti avtomobila
za velikost avtomobila v bistvu zelo zmogljiv dizelski motor
robotizirani menjalnik se malčku odlično poda med vožnjo
dinamično podvozje je razlog za zelo dobro lego na cesti
dolg spisek dodatne opreme, ki je pri cenejši 'konkurenci' niti na voljo ni
menjalnik je neroden med speljevanji in tesnimi parkiranji
podvozje je za vsakodnevne vožnje premalo udobno
poraba goriva ni tako majhna, kot bi pričakovali od tovrstnega A1
veliko doplačilo za robotizirani menjalnik in nasploh draga dodatna oprema
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.3 (15 glasov)
video test audi A1 sportback 1.6 TDI S tronic sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred letom so pri Audiju prenovili svoj najmanjši model, ki sicer igra kar pomembno vlogo v ponudbi štirih krogov. Pri nas, na primer, predstavlja 8-odstotni delež celotne prodaje audijev.

Kaj je novega? Za začetek sprednje in zadnje luči, maska in rit. Luči so zdaj res atraktivne in učinkovite, zadnje z LED-tehnologijo pa poleg dobre svetilnosti še izgledajo super ponoči. Ostale spremembe so nepoznavalcem skrite, morda kot zanimivost le to, da je prenovljeni sportback za 2 centimetra daljši zaradi spremenjene oblike obeh odbijačev. Ko odprete vrata, boste videli še manj novosti, samo nekaj novih materialov in barvnih kombinacij, ampak spremembe so bile nepotrebne, ker je ambient tudi po štirih letih še vedno najboljši v tem mikro-segmentu.

Za volanom kar težko verjameš, da sediš v manj kot štiri metre dolgem avtu, ker je položaj skoraj enak kot v novem A3, pelje pa se bolje kot marsikateri večji avto. Sploh s športnim podvozjem leti kot strela, čeprav bi ga sam raje pustil za najmočnejše različice A1, v tem primeru pa izbral običajno, ker je s tem enostavno preveč neudoben. Kdor obožuje dinamiko tudi s šibkejšim motorjem, pa bo navdušen nad odlično vodljivostjo in kljub razmeroma kratki medosni razdalji (2469 mm) še vedno dobro stabilnostjo tudi pri malo večjih hitrostih. Petvratni A1 ima sicer enako dolgo medosje kot trivratni, tako da razen dodatnega prostora drugih razlik med vožnjo ne bi smelo biti. Občutek na volanu je dober, čeprav ne na ravni minija. Tudi zadek je pri A1 sportback manj nemiren kot pri omenjenem konkurentu, da bo všeč manj veščim voznikom oziroma predvsem voznicam.

1,6-litrski turbodizelski TDI ni nov, je pa rahlo prenovljen, kar pomeni več moči! No, 8 kilovatov več ima kot prej, kar je 11 'konjev', ampak motor je v tej mali karoseriji še kako živahen. S hitrim menjalnikom je tako lepo usklajen, da se zdi že skoraj športen, kar od avtomobila z dizelskim motorjem s 85 kW, torej 116 'konji', ne bi ravno pričakoval. Še vedno mislim, da je boljša izbira bencinski 1,4 TFSI, ki je dober tisočak cenejši, ampak, če mora biti dizel, je to prava izbira. Čeprav poraba niti ni bila tako majhna, na našem testu okoli 6 litrov na 100 kilometrov.

Audi menjalniku DSG pravi S-tronic. 7 stopenj ima in ga v takšnih malčkih kar nekako nismo vajeni, pa se še kako dobro obnese. Kot vedno je neroden, če imate veliko za prestavljati naprej in nazaj na kakšnem tesnem parkirišču, ker za prestavljanje iz vzvratne v 'drive' potrebuje celo večnost in še cukne, ko speljete, med vožnjo pa prestavlja kot da ga ni, tako dober je. Če bi bil cenejši, bi absolutno trobil, da ga morate vzeti, ker stane 2 jurja, se pa prej malo ugriznem v jezik.

In še tisto o 'strahu': 28.414 evrov. To je ta številka. Ampak dobro, testni je imel paket opreme sport in kup dodatkov, kot so aluminijska platišča, posebno tkanino, športni volan, Audi drive select, s katerim nastavljate odzivnost plina, športno podvozje in tako naprej. Ne boste pa za to ceno dobili še tempomata in navigacije, ker so ju verjetno pozabili obkljukati ob naročilu, druge razlage nisem našel v času testa. Glede na našteto vam je lahko jasno, da pri podobno velikih avtomobilih drugih znamk določene dodatne opreme niti na ceniku ne boste videli, in tudi zato imajo premijski malčki v osnovi višjo ceno, če vas že kvaliteta izdelave in izbor materialov ne prepričata. Še ta malenkost: prostor je v A1 kljub petim vratom zelo omejen. Če je spredaj bogato odmerjen, ga je zato toliko manj na klopi in tudi dostopnost tja je zaradi majhne odprtine vrat nerodna za večje ljudi. Je pa še vedno bistveno bolj uporaben kot model s tremi vrati, ki je pri nas navdušil tako malo kupcev, da ga niti na ceniku ni več, čeprav si ga lahko zaželite pa vam ga bodo ob ustreznem doplačilu pripeljali v domovino.

A1 je še vedno tartuf med avti. Drag kot žafran, slasten kot najboljši zrezek, hja, za izbrane okuse je. Če želite res dober mali avto, je to to, če razmišljate, katero škodo dobite za ta denar, pa niti testa ne berite, čeprav ste ga že.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A1 sportback 1.6 TDI S-tronic sport
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (116) od 1.500 do 3.250
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.000
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3973 x 1740 x 1416
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 270
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275 (445)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,3/3,4/3,7
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 17.861
cena testnega vozila v EUR 25.040
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.418

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 3. 2017
Marec 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - fiat tipo
02  domača premiera - seat leon
030405  Oddaja Volan
Ob: 16.00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
06070809101112  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1314  domača premiera - škoda octavia
15  domača premiera - kia optima plug-in
1617  domača premiera - opel crossland X
1819  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
2021  domača premiera - audi Q5
2223242526  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 448
škoda octavia 210
hyundai tucson 194
volkswagen golf 187
volkswagen tiguan 177

Podatki veljajo za februar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 12.152 novih avtov!

Anketa
Kakšno pomladno čiščenje boste privoščili vaščemu avtomobilu?
790očistim vsako packo 789poliram ga vsako nedeljo 788operem 4x na leto 787avtomobil je treba čistiti?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: fifk
Obvestila
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 1 tedni  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 1 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 1 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 1 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 1 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 2 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 3 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 5 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 5 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 6 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 7 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 7 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 7 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 7 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 8 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 8 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 8 meseci  |