Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prebujenje

Jaguar XE 20d prestige

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Jaguar se je dokončno zbudil. Kot po tekočem traku predstavlja nove modele, v kratkem pride novi XF, kmalu za njim še njihov SUV F-pace, pri nas pa je že 'mala' limuzina XE.
Prebujenje
Foto: Gašper Miš
5. 11. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odlična alternativa nemškim avtomobilom ni samo alternativa, ampak tudi kaj več
Jaguar ima kot znamka še vedno dober imidž in nos XE to odlično ponazarja
dizelski motor je dovolj zmogljiv glede na prostornino
lahka gradnja avtomobila je osnova za odlične in predvsem dinamične vozne lastnosti
vodljivost je med najboljšimi, če ne celo najboljša v razredu
na volanskem obroču ima voznik vedno lahkoten in dober občutek
občutek utesnjenosti je v tem primeru dobrodošel, ker želi biti XE športna limuzina
izgled notranjosti ni najbolj domiseln, je pa lep in urejen
zadek je precej manj domiselno oblikovan kot nos avtomobila
motor je glasen in dokaj robat, tako da bi znal kdo nad njim vihati tudi nos
prtljažnik je majhen za velikost avtomobila
za armaturno ploščo so uporabili preveč cenene materiale
zaslon med merilniki ima premajhno ločljivost
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (18 glasov)
video test aguar XE 20d prestige
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Saj ni tako mala, 4,67 metra se raztegne v dolžino, kar jo uvršča ob audija A4, BMW-ja serije 3 in mercedes-benza C. Ni naključje, da omenjam ravno te tri konkurente, ker njim vozi v zelje novi XE. Mora imeti zelo ostre kremplje, da napade sveto nemško trojico. Saj veste, Evropejci smo zahtevni kupci, celo najbolj na svetu, in avto mora biti skoraj perfekten, da smo z njim zadovoljni.

XE ima nekaj asov. V bistvu je prvi Jaguarjev avto, ki je narejen na čisto novi arhitekturi, pri kateri so uporabili veliko aluminija in ima lahko zadnji ali štirikolesni pogon. Veste, kaj to pomeni? Da se mora dobro peljati. In se! Angleži so vedno znali narediti avte, ki jih je veselje voziti in novi jaguar to ohranja. Zelo lahkoten se zdi na volanu, pokažeš, kam bi rad šel, in gre. Zadnji pogon je v tem primeru samo prednost, elektronika pa tako lepo umiri zadek, da vas nima kaj skrbeti, če ni ravno snežnega meteža. Ves čas sem imel občutek, da sem vozil manjši avto, ker je tako lepo vodljiv in to imam zelo rad pri takšnih limuzinah. Pa tudi drug občutek je tukaj poseben. Na primer pokrov motorja je dolg in visok, da ga ves čas lepo vidite. Tudi sedi se precej nizko, streha je nizka, ja, celo športnost je tukaj ves čas prisotna, pa to še ne pomeni, da ni dovolj prostora. V bistvu podobno kot pri ostalih takšnih limuzinah, le prtljažnik je majhen, ker so se trudili ohraniti idealno razmerje mase na oseh in določene komponente prestavili v zadek avtomobila.

Manj je navdušil motor. Sicer je zmogljiv, za dvolitrski dizelski štirivaljnik s 132 kilovati, to je 180 'konji', celo zelo lepo zmogljiv in zmerno varčen, dobrih šest litrov na 100 km je znašala poraba na testu. Ampak manjka mu uglajenost, glasen je in na trenutke do kabine pride preveč vibracij, sami pa veste, da so vozniki v tem razredu avtomobilov malo bolj zahtevni. Mački bi se bistveno bolj podal bencinski šestvaljnik, ki je seveda v ponudbi, ampak dražji in precej bolj žejen. Je kar smešno, ko pomislite, da kupci teh avtomobilov odštejejo 50, 60 tisoč evrov zato, da potem varčujejo z gorivom, namesto, da bi si pač privoščili celoten paket, tudi lep zvok motorja in prave zmogljivosti. Gumb menjalnika, ki smo ga prvič spoznali pri takrat novem in revolucionarnem XJ, se še vedno prikaže ob pritisku na gumb za zagon motorja. Jaguar je takrat rekel, da se na ta način rokujete z avtomobilom. Ni kaj, lepa gesta, ročica, pardon, gumb pa tudi čisto lepo opravlja svojo funkcijo, če se vam ne mudi preveč, ko sedete za volan, ker je vseeno potrebno malo počakati, da prileze ven.

Gumb je tudi lepo usklajen z ostalo podobo armaturne plošče, ki je prijetna na pogled, pregledna, plastika pa je na več delih enostavno preveč cenena in kvaliteta izdelave ni na nemškem nivoju, ker je bilo ob razgreti kabini občasno slišati kakšno škripanje. Če ste vozili katerega od novejših land ali range roverjev, se boste počutili kar domače, s tem pa je XE podedoval tudi kakšno staro tehnologijo, na primer zaslon med merilniki, ki ima za današnje standarde premajhno ločljivost. Novi audi A4 ima že ogromen zaslon z zelo kvalitetno grafiko namesto merilnikov.

Značka na pokrovu motorja pomeni tudi, da tale mačka ni poceni. Osnovna 39, tale testna pa 55 tisoč evrov. Nekaj izboljšav pri malenkostih pa bo tole pravi konkurent nemški trojici na vseh področjih. Jih pa na enem lepo lovi, eh, kaj bluzim, prehiti. Verjetno se pelje najboljše od vseh.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar XE 20d prestige
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 430 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4672 x 1850 x 1416
medosna razdalja v mm 2835
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1565 (570)
največja hitrost v km/h 228
pospešek 0-100 km/h v s 7,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,7/4,2
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 38.940
cena testnega vozila v EUR 44.140
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 55.510

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |