{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hrana za ego

Mercedes-benz GLE 350 d 4Matic coupe AMG line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kar smešno je, ko se ozremo v preteklost in vidimo, iz kakšnih škatlastih oblik avtomobilov smo prišli do tega, kar se danes šteje za vrhunec in kar je ljudem najbolj všeč. Hecno bo tudi opazovati, s kakšnimi črkami se bodo v zgodovino vpisali super-moderni kvazi-kupe SUVji, ki so eni najbolj nesmiselnih avtomobilov na trgu.
Hrana za ego
Foto: Gašper Miš
17. 11. 2015 ob 12:15
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

pompozen izgled pritegne pozornost, kjerkoli se GLE coupe pojavi
pri oblikovanju je imel prste zraven Slovenec
novi 9-stopenjski samodejni menjalnik je odličen, ne pusti se zmesti
prestavna razmerja so v višjih prestavah izrazito dolga, vožnja pa zato tiha
ročica menjalnika je postavljena desno ob volan
v notranjosti so prijetni materiali, vzdušje v kabini je dovolj ekskluzivno
šestvaljni turbodizelski motor je dovolj močan za velikost avtomobila
podvozje je nastavljivo, na urejenih cestah je vožnja dokaj uglajena ...
... zato pa je v testni konfiguraciji precej neudobna na domačih cestah
zaradi oblike je preglednost iz vozila precej slaba, sploh nazaj
rob prtljažnika je postavljen zelo visoko, s čimer je otežen dostop do prtljage
poraba goriva je precejšnja, velik davek pri tem zahteva konkretna masa
volanski obroč je premajhen za tip vozila
armaturna plošča na videz deluje zastarelo, lahko bi bila oblikovana bolj domiselno
avtomobilske nostalgike moti dodatek 'coupe' v nazivu modela
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (23 glasov)
video test mercedes-benz GLE 350 d 4Matic coupe AMG line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Finančno mogoče že, ne bodo pa v stilu revolucionarnih Mercedes-Benzovih S-limuzin, za katero bom vedno trdil, da je stokrat boljša izbira od GLE-ja coupe, razen če je vaš prvi kriterij, da morate biti z avtom predvsem opaženi. Potem ne bi mogli izbrati boljšega. Prav ustavljali so me mimoidoči, ko sem ravno hotel speljati s parkirišča, da so si ga podrobno ogledali in me vprašali kakšno malenkost, ki je vedno ista. Koliko pa to stane? Koliko pa to pije? No, da ne boste predolgo tuhtali, tale na posnetkih stane preko 112 tisoč evrov in pije slabih 11 litrov na 100 kilometrov.

Cena torej ni važna, ker morate izstopati za vsako ceno in to pač stane. Res, da je v testnem primeru za skoraj 40 tisočakov dodatne opreme, ampak ravno to je namen. Boste pa morali za izgled tukaj kar potrpeti. Avto je res velik, bi skoraj lahko rekel ogromen, ampak znotraj je vseeno prostor dokaj utesnjen. Veliko ga je seveda v širino, je pa streha precej nizka in stebrički masivni, da se zelo slabo vidi ven. Kljub občutku utesnjenosti v kabini dovolj razkošno potujejo štirje odrasli potniki. Tudi prtljažnik je po litrih velik, ampak ima nerodno visok nakladalni rob in položna zadnja šipa precej omeji uporabnost, zato imajo Nemci v ponudbi tudi GLE.

Mehansko pri mercedesih nikoli ni dvoma, motor in menjalnik sta odlična. Trilitrski turbodizelski agregat V6 je miren in dovolj tih, ima 190 kilovatov, torej 258 'konjev', in kar 620 Nm navora, zato dobro vleče. Tudi za konkretno maso GLEja coupe je povsem dovolj močan. Novi samodejni menjalnik pa ima kar 9 prestav in lahko pohvalim skoraj brezčutno prestavljanje. Res, skoraj ne čutite, da deluje. Vprašanje, če dejansko potrebuje toliko prestav, ampak tudi številke se prodajajo in po prvem testu se zdi bolj prepričljiv od starega 7G tronic s sedmimi prestavami. Ne le, da ga praktično nobena situacija ne zmede, ko je potrebno poiskati pravo prestavo, tudi sama razmerja so odlično izračunana in fin občutek je, ko se na avtocesti vozite 130 km/h, merilnik vrtljajev pa kaže le slabih 1.700 vrtljajev. Še vedno hvalim tudi odlično rešitev s prestavno ročico ob volanu, ker je potem še več prostora nižje med sedežema.

Seveda preseneča, da se takšna 2250-kilogramska gmota premika tako lahkotno. Očitno je moči povsem dovolj in podvozje dovolj dobro uglašeno, da se ga lahko zapelje tudi v kakšen ovinek, ampak, lepo vas prosim Mercedes-Benz, da iz svojih prodajnih katalogov odstranite besedo športen. Razen če verjamete, da je avto športen že, če ima 21-palčna platišča in majhen volan. Danes, ko so avtomobili tehnološko res že zelo napredni, mogoče preveč pričakujemo, ampak tako neudobnega avta že dolgo ne. Na slabih cestah se ves čas stresa, zdi se, kot da ga bo vrglo s tira, da podvozje komaj obvladuje vso to maso. Manj udobni so samo še pravi športni avtomobili. Ko bi bil potem vsaj udoben, tudi če bi se preveč guncal, pa tudi to ni. Vodljivost in občutek na volanu vseeno nista slaba, je pa sam obroč za odtenek premajhen, ker želi pač delovati športno. Zdaj veste, zakaj pri Volanu ne maramo takšnih avtomobilov, čeprav na pogled delujejo res impresivno in čeprav ima testni GLE coupe ogromno dodatnih sistemov za bolj varno vožnjo, da zna celo voziti deloma sam.

Notranjost bo morda razočarala nekatere lastnike aktualne generacije razreda E, ker bi bila lahko bolj podobna novim v modelih C in S. So pa materiali dovolj kvalitetni, tudi izdelava je na nivoju, ki ga pričakujemo ob takšni ceni. Osnovno poslanstvo je tako doseženo. Čisto novi GLE coupe pusti vtis povsod. Tudi če ljudje mislijo, da je terenec, in tudi če nekateri mislijo, da je kupe, ali celo športen, in tudi če se vsi motijo, boste vi vedeli, da uživate v zavistnih pogledih, za kar ima zasluge tudi Slovenec, ki ga je oblikoval. Vse ostalo je pa nesmiselno, tako kot X6.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz GLE 350 d 4MATIC coupe AMG line 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 190 (258) pri 3.400
največji navor v Nm pri vrt./min 620 pri 1.600
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4900 x 2003 x 1700
medosna razdalja v mm 2915
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2250 (650)
največja hitrost v km/h 226
pospešek 0-100 km/h v s 7,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/6,7/7,2
poraba na testu v l/100 km 10,2
cena osnovnega vozila v EUR 76.600
cena testnega vozila v EUR 76.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 112.672

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |