Finančno mogoče že, ne bodo pa v stilu revolucionarnih Mercedes-Benzovih S-limuzin, za katero bom vedno trdil, da je stokrat boljša izbira od GLE-ja coupe, razen če je vaš prvi kriterij, da morate biti z avtom predvsem opaženi. Potem ne bi mogli izbrati boljšega. Prav ustavljali so me mimoidoči, ko sem ravno hotel speljati s parkirišča, da so si ga podrobno ogledali in me vprašali kakšno malenkost, ki je vedno ista. Koliko pa to stane? Koliko pa to pije? No, da ne boste predolgo tuhtali, tale na posnetkih stane preko 112 tisoč evrov in pije slabih 11 litrov na 100 kilometrov.
Cena torej ni važna, ker morate izstopati za vsako ceno in to pač stane. Res, da je v testnem primeru za skoraj 40 tisočakov dodatne opreme, ampak ravno to je namen. Boste pa morali za izgled tukaj kar potrpeti. Avto je res velik, bi skoraj lahko rekel ogromen, ampak znotraj je vseeno prostor dokaj utesnjen. Veliko ga je seveda v širino, je pa streha precej nizka in stebrički masivni, da se zelo slabo vidi ven. Kljub občutku utesnjenosti v kabini dovolj razkošno potujejo štirje odrasli potniki. Tudi prtljažnik je po litrih velik, ampak ima nerodno visok nakladalni rob in položna zadnja šipa precej omeji uporabnost, zato imajo Nemci v ponudbi tudi GLE.
Mehansko pri mercedesih nikoli ni dvoma, motor in menjalnik sta odlična. Trilitrski turbodizelski agregat V6 je miren in dovolj tih, ima 190 kilovatov, torej 258 'konjev', in kar 620 Nm navora, zato dobro vleče. Tudi za konkretno maso GLEja coupe je povsem dovolj močan. Novi samodejni menjalnik pa ima kar 9 prestav in lahko pohvalim skoraj brezčutno prestavljanje. Res, skoraj ne čutite, da deluje. Vprašanje, če dejansko potrebuje toliko prestav, ampak tudi številke se prodajajo in po prvem testu se zdi bolj prepričljiv od starega 7G tronic s sedmimi prestavami. Ne le, da ga praktično nobena situacija ne zmede, ko je potrebno poiskati pravo prestavo, tudi sama razmerja so odlično izračunana in fin občutek je, ko se na avtocesti vozite 130 km/h, merilnik vrtljajev pa kaže le slabih 1.700 vrtljajev. Še vedno hvalim tudi odlično rešitev s prestavno ročico ob volanu, ker je potem še več prostora nižje med sedežema.
Seveda preseneča, da se takšna 2250-kilogramska gmota premika tako lahkotno. Očitno je moči povsem dovolj in podvozje dovolj dobro uglašeno, da se ga lahko zapelje tudi v kakšen ovinek, ampak, lepo vas prosim Mercedes-Benz, da iz svojih prodajnih katalogov odstranite besedo športen. Razen če verjamete, da je avto športen že, če ima 21-palčna platišča in majhen volan. Danes, ko so avtomobili tehnološko res že zelo napredni, mogoče preveč pričakujemo, ampak tako neudobnega avta že dolgo ne. Na slabih cestah se ves čas stresa, zdi se, kot da ga bo vrglo s tira, da podvozje komaj obvladuje vso to maso. Manj udobni so samo še pravi športni avtomobili. Ko bi bil potem vsaj udoben, tudi če bi se preveč guncal, pa tudi to ni. Vodljivost in občutek na volanu vseeno nista slaba, je pa sam obroč za odtenek premajhen, ker želi pač delovati športno. Zdaj veste, zakaj pri Volanu ne maramo takšnih avtomobilov, čeprav na pogled delujejo res impresivno in čeprav ima testni GLE coupe ogromno dodatnih sistemov za bolj varno vožnjo, da zna celo voziti deloma sam.
Notranjost bo morda razočarala nekatere lastnike aktualne generacije razreda E, ker bi bila lahko bolj podobna novim v modelih C in S. So pa materiali dovolj kvalitetni, tudi izdelava je na nivoju, ki ga pričakujemo ob takšni ceni. Osnovno poslanstvo je tako doseženo. Čisto novi GLE coupe pusti vtis povsod. Tudi če ljudje mislijo, da je terenec, in tudi če nekateri mislijo, da je kupe, ali celo športen, in tudi če se vsi motijo, boste vi vedeli, da uživate v zavistnih pogledih, za kar ima zasluge tudi Slovenec, ki ga je oblikoval. Vse ostalo je pa nesmiselno, tako kot X6.