{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Multipla osebnost

Ford focus ST 2.0 TDCi ST-2

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ford s svojo eskadriljo zmogljivih focusov napada že vrsto let. ST in RS sta ves ta čas sinonima vozniško superiornih in zmogljivostno prepričljivih bencinskih različic. Kakšen pa je potem focus ST z dizelskim motorjem?
Multipla osebnost
Foto: Gašper Miš
19. 11. 2015 ob 8:10
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

čeprav dizli ne slovijo po športnosti, se takšen focus ST lepo poda na trg
navzven ga nič ne izda, da v sebi skriva dizelski motor, niti oznaka na riti
z vsemi dodatki in v takšni barvi je pravi sršen
sprednjemu pogonu navkljub z ritjo ni težko pomigati
tudi motor uspešno skriva svoje traktorsko poreklo, kar se zvoka tiče
poraba goriva je lahko kljub moči pohvalno majhna
sedeži recaro so vrhunski, kot je to v navadi, ampak ...
... za vsakdan je bočnega oprijema kar preveč, ker ST ni samo športen avto
zaradi obilice navora v zavojih hitro zmanjka trakcije, volanski obroč pa trga volan iz rok
z motorjem ni nič narobe, ampak je kot dizel pač karakterno dolgočasen
menjalnik ima za športno prestavljanje predolge hode ročice
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (28 glasov)
video test ford focus 2.0 TDCi ST-2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Prihod dizelske različice focusa ST je pravzaprav pričakovan in logičen, ker takšne nabrite izvedenke ponuja tudi konkurenca. Tekmecev je vsekakor dovolj, da se splača v tej smeri narediti nekaj podobnega, Volkswagen denimo ponuja golf GTD, Škoda octavio RS, pa še kakšen bi se našel. Pri Fordu menijo, da vas bo polovica posegla ravno po dizelski različici, ker vam je avtomobil oblikovno zelo všeč, želite si športnih voznih lastnosti, kljub temu pa vam ne dišijo prepogosti obiski bencinskih črpalk. Iz tega vidika je potem dizelski ST odlična izbira, itak pa na cesti nihče ne bo vedel, da vozite motorno manj prepričljivi ST, ker so Fordovci pametno izpustili vse napise TDCi …

Tudi nasploh v primerjavi s konkurenco focus ST svoje mišice bistveno raje razkazuje. Celo v sivi barvi ni povsem diskreten, v takšnem oranžnem barvnem odtenku pa vsi detajli, spojlerji in podaljški kar sekajo ven. Diskreten takole vsekakor ni in za Janeza Bonda ne bi bil, sam pa bi za takšno barvo brez dvoma doplačal tistih 855 evrov. Tudi znotraj je ST eden bolj agresivnih, zlasti v oddelku dizelskih športnikov. Recaro-sedeža sta precej športna, morda celo za odtenek preveč, ker sklepam, da vam ni do vsakodnevnega priganjanja, sicer bi posegli po bencinskem ST-ju. Nista neudobna, je pa malce neudobno zlesti nanju oziroma z njiju, govorim o sprednji sedežni dvojici, in na konkreten bočni oprijem se je tudi potrebno malce privaditi. Dinamični moški bodo to osvojili hitro, boljše polovice morda ne.

Z vozniškega vidika se obe motorni različici peljeta identično. No, skoraj identično. Da se boste lažje orientirali, po čvrstosti in komunikativnosti je focus ST nekje v zlati sredini. Megane RS je še bolj agresiven in takšen bo najverjetneje tudi civic type-R, ampak sta oba na voljo le z bencinskim motorjem, po drugi strani pa sta octavia RS in golf GTD bolj mehka in manj agresivna. Golf je skoraj enak kot kakšna običajna različica TDI, za vsak dan najbolj udoben, a tudi najmanj razburljiv.

Focus bolje nahrani dušo; že zaradi sedežev in občutno čvrstejšega podvozja, pa zaradi debelega in možatega volana ter tudi zaradi svojega karakterja. Ta je zelo privlačen, ima pa težavo, v dizelski izvedenki še celo bolj izrazito. Sprednja os namreč zaradi obilnega navora v zavojih rada postane neposlušna in navora na volanu je absolutno preveč. Fordov revo knuckle bi krasno pomagal. Zaradi tega je občutek na volanu občasno slabši od pričakovanega, je pa nasploh lega zelo prepričljiva, zlasti zaradi živahnega zadka, ki nemalokrat s svojim kontroliranim bežanjem iz zavoja pomaga nosu. Ko se boste ST-ja navadili, bo zelo zabaven. In zato najbrž tudi kupujete takšno različico, kajne?

Ravno zato imam pri turbodizelskem motorju pomislek. Če sta športnost in posebnost tisto, česar si želite, potem vzemite bencinski model. Ja, popil bo več, ampak bo tudi bolj zmogljiv, predvsem pa karakterno bistveno bolj prepričljiv. Zavrtel se bo in zagrgral, pa čeprav moram priznati, da tudi takšen dizelski motor uspešno skriva svoje traktorsko poreklo. Ampak se vseeno ne moreta primerjati. Če si le želite dobre lege in majhne porabe, potem bo dovolj prepričljiv tudi običajni focus z malo močnejšim TDCi-motorjem pod pokrovom. Takšen ST pa ni ne tič ne miš. Odličen in zabaven, ampak po svoje premalo ponudi za napornost, ki jo prinese s seboj. Turbobencinski motor je torej tisto, kar ST-ju res pristoji.

Sicer s samim motorjem ni nič narobe, karakterno avtomobilu ne ustreza najbolje, je pa zelo prepričljiv. 136 kilovatov moči izbljuva, torej 185 'konjičkov', pospešuje zelo zvezno in nedramatično, pač, brez posebnega čara. Porabi okoli sedem litrov ob povsem zgledni vožnji, še enkrat pa lahko pohvalim zvok, so ga dobro zakrili, da nič dizelsko ne ropota.

Focus ST je torej prepričljiv zaradi izgleda in počutja za volanom. Zaradi dinamičnega zadka in konec koncev tudi zaradi zmogljivega motorja. Manjka pa mu pri umirjenosti nosu, motor je karakterno dokaj dolgočasen, kot so vsi dizelski štirivaljniki, in tudi menjalnik ima za res hitro prestavljanje predolge hode ročice. Rešitev vseh težav, razen menjalnika, je izbira bencinske različice. Pa še nerodno vam ne bo, ko boste na bencinski črpalki točili dizel.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus ST 2.0 TDCi ST-2
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 136 (185) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4362 x 1823 x 1484
medosna razdalja v mm 2648
prtljažnik v litrih 363
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1463 (562)
največja hitrost v km/h 217
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 17.090
cena testnega vozila v EUR 27.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">