Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Modri dirkač

Peugeot 308 GT 1.6 e-THP 205

Avtor prispevka: Gašper Miš
Tisti, ki ste bili v 90ih ljubitelji Peugeota in ste želeli malo živahnejšo 306ico, ste si kupili 306 XS. Različice GTi, GTi-6 in rallye so namenili fanatikom, za športne navdušence pa le trivratno karoserijo. Se je poznalo, da so imeli pred tem v repertoarju še legendarni 205 GTi pa so na krilih uspehov znali malo popra prenesti še na svoje ostale, bolj zemeljske modele.
Modri dirkač
Foto: Gašper Miš, Gašper Pirman
12. 1. 2016 ob 22:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

308 GT je s samo 1.200 kilogrami lažji od tekmecev
1,6-litrski prisilno polnjeni motor prepriča tako z močjo, prožnostjo, kot porabo
na pogled sila privlačen paket, še posebej v posebni modri barvi magnetic
s kakovostjo izdelave in materiali korak pred nekaterimi tekmeci
serijski LED-žarometi in novi sekvenčni smerniki
serijske pnevmatike Michelin pilot sport 3
izklopljiv stabilizacijski sistem ESP
aluminijasta prestavna ročica
še premalo športnega pridiha
program sport ni prepričljiv
previsok položaj sedenja spredaj
natančnost ročnega menjalnika
kakovost slike s kamere na zadku vozila
'na pol pametni' aktivni radarski tempomat
slabša ergonomija zaradi pomanjkanja stikal v notranjosti
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (21 glasov)
video test peugeot 308 GT 1.6 e-THP 205
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Potem so prišla čudna leta in nezanimivi avtomobili, zdaj pa se zdi, da se počasi spet vračajo k športnim modelom. A ne še s tem! 308 GT ni pravi športnik, predstavlja pa odličen kompromis med osnovno in najbolj nabrito različico modela.


Moči sicer ne primanjkuje, preko 200 'lipicancev' so skrili pod motorni pokrov, a je takšen GT namenjen predvsem tistim, ki se radi hitro vozite po avtocesti in želite lep avtomobil. Ja, lep! Na pogled je zelo privlačen. Že osnovni 308, ki ga ima vaša soseda, je šik, tale pa ima še posebna 18-palčna lita platišča, poudarjena odbijača in reže za zajem zraka. Serijsko nameščeni LED-žarometi so po novem v družbi LED-smernikov s sekvenčnim delovanjem in samo za ta model je rezervirana še posebna modra barva magnetic. Skratka, nič dirkaškega, a je paket v celoti lep in zelo skladen, oznaka GT pa čisto na mestu.

Po prvih prevoženih kilometrih sem imel občutek, kot da sedim v čisto običajnem peugeotu 308 z malo boljšimi sedeži in zanimivimi barvnimi kombinacijami. Še večino prednosti in slabosti je podedoval. Kar se kakovosti izdelave in materialov tiče, je model med najboljšimi v razredu, ponovno pa lahko pohvalim armaturno ploščo. Lepa in pregledna je, a zaradi pomanjkanja številnih stikal, kot so na primer tista za klimatsko napravo, ne najbolj uporabna. To bi res lahko rešili drugače. Potem so tu sedeži, in če nas pri običajni tristoosmici ni, pri 'športnejšem' GTju moti, da se sedi previsoko. Mogoče so pri Peugeotu s tem želeli rešiti problem nepreglednosti nad merilniki, a bi prej rekel, da je to problem znamke iz preteklosti. Kogar je majhnost volanskega obroča prej motila, ga tu ne bo, nasprotno, prav super je. Tega ne moremo reči za le na pol pametni aktivni radarski tempomat, ki ga zmoti vsaka malenkost, in kakovost slike s kamere na zadku vozila. Ta je že v mraku neuporabna, a to so pomanjkljivosti, ki smo jih omenili že v prejšnjih testih, in na njih ni imun niti GT.


Se pa stvari spremenijo, ko pritisnete na stikalo 'sport'. Merilniki se obarvajo rdeče, stopalka za plin postane bolj odzivna in iz zvočnikov, ja, prav ste prebrali, iz zvočnikov lev zarenči v malce bolj jeznem tonu. Če boste avtomobil v živo malo bolje pogledali, boste videli, da sta tista kromirana zaključka izpušne cevi slepa. Mene, ki imam rad prave stvari, to kar zmoti, vem pa, da bo večina čisto zadovoljna, ker vse skupaj pač lepo izgleda.

Ja, tisti pravi športni karakter tudi temu peugeotu manjka, da ne bo kdo mislil, da bo kupil divjaka. Kdor ga že v osnovi ne išče, pa bo še kako zadovoljen s tem. Samo 1.200 kilogramov surove mase pomeni, da 1,6-litrski turbobencinski motor s 151 kilovati oziroma 205 konjskimi močmi in 285 Nm navora nima pretirano težke naloge. Posledično je lepo prožen, odziven in ne nazadnje celo varčen. Na testu je povprečno porabil okrog osem litrov na sto kilometrov, kar za toliko 'konjev' ni slabo. Seveda, lahko tudi kakšen liter manj, če se ne vozite hitro. Če se vseeno boste, bo na merilnikih, če boste nanje seveda videli, lahko pisalo tudi 235. Torej je res za avtoceste! Dobro, tudi 7,5-sekundni pospešek do stotice v primeru šeststopenjskega ročnega menjalnika ni slab, sam menjalnik pa pestijo le malenkost predolgi hodi, zato si navdušenci zaželite le še nekaj več užitkov v ovinkih. Popolnoma izklopljiv stabilizacijski sistem ESP in odlične serijske pnevmatike Michelin pilot sport 3 sicer k stvari dodajo malo popra, ampak s poltogo zadnjo premo vodljivost ni brezkompromisna in zadek je na trenutke malo nemiren, sploh, ker mora biti avtomobil še vedno kolikor toliko udoben.


Ja, kompromisi, že ta je zaradi 10 milimetrov nižjega in 20 odstotkov tršega podvozja včasih celo pretrd. Še tega, da sem se poleti, ko smo ga imeli na testu, večkrat prav nesramno spekel na aluminijasti prestavni ročici, mu ne morem zameriti, ker je pač lepa, zato bo na koncu največji problem tega avtomobila cena, ker točno takšen stane 27.210 evrov. Fanatiki, počakajte še kakšen mesec na pravi 308 GTi, ostali pa si izpogajajte popust za tega, ker ga lahko dobite že za 24 tisočakov in jih je vreden.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 GT 1.6 e-THP 205
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 151 (205) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 285 od 1.750 do 4.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1447
medosna razdalja v mm 2620
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1200 (590)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 7,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,6/5,6
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 15.110
cena testnega vozila v EUR 24.960
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 tedni  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 11 meseci  |