{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za brezskrben dopust

Citroën berlingo multispace blueHDi 120 XTR

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Včasih se kar sami sebi smejimo v uredništvu, ko se spomnimo, kako smo gledali na avtomobile, kot je berlingo, recimo 15 let nazaj. Takrat smo ravno začenjali s svojimi avtomobilistično-novinarskimi karierami in če se je le dalo, smo se jim elegantno izognili in izbrali kaj bolj divjega za svojo mlado dušo.
Za brezskrben dopust
Foto: Gašper Miš
22. 2. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eno bolj uporabnih vozil za družine, ki potrebujejo veliko uporabnega prostora
novi motor je dovolj močan in prožen za družinsko rabo
poraba goriva je zmerna kljub neaerodinamični obliki
ločeno odpiranje šipe na prtljažnih vratih je izredno praktično
prtljažni prostor je pravokotnih oblik, z nizkim nakladalnim robom
nekaj nove opreme berlingu pomaga voziti ob konkurenci
sedi se pokončno, preglednost iz vozila je odlična na vse strani
podvozje preglasno blaži neravnine na cestah
karoserija bi se lahko manj nagibala v ovinkih
če ne doplačate za sredinski predal, nimate kam odložiti drobnarij iz žepov
notranjost z določenimi napravami deluje že zastarelo
v prtljažniku bi bilo lahko še bolje poskrbljeno za majhne kose prtljage
na bočnih drsnih vratih se stekli odpirata samo ročno navzven
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (29 glasov)
video test citroën berlingo multispace blueHDi 120 XTR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Časi so se spremenili, prišel je naraščaj in danes se nekateri grebemo za avtomobile, kot je berlingo, da gremo lahko mirno na dopust, ki je hkrati daleč najboljši test! Rezultat ni niti tokrat čisto nič presenetil in verjetno tudi vas ne bo: še zmeraj smo prepričani, da je berlingo eden boljših avtomobilov za družine in lep dokaz so številni Slovenci, ki so ga že kupili.

Že samo ločeno odpiranje šipe je velik plus, ki lahko prepriča marsikoga, ko je prtljažnik polno naložen, vi pa potrebujete samo eno malenkost na vrhu in ne želite, da vam vsa prtljaga pade ven v blatno lužo.

Že osnovna dejstva so jasna: sedi se pokončno, da se dobro vidi iz kabine, ker je karoserija bolj ali manj oglata, prostora je povsod veliko, v drugi vrsti so trije samostojni sedeži, ki se jih enostavno zloži, zadaj je kar 675-litrski pravokoten prtljažnik in vrata imajo še šipo, ki se lahko posebej odpira. Že samo slednje je velik plus, ki lahko prepriča marsikoga, ko je prtljažnik polno naložen, vi pa potrebujete samo eno malenkost na vrhu in ne želite, da vam vsa prtljaga pade ven v blatno lužo. Seveda so še bolj pomembna drsna vrata na boku, kot naročena za družine in pripenjanje otrok v lupinicah ali malih sedežih.

Ampak ni vse tako idealno. Čeprav so notranjost malo prenovili in boste večinoma opazili le nov 7-palčni zaslon, še kako moti, da ni niti enega uporabnega odlagalnega mesta nikjer ob vozniku, verjetno pa sami veste, koliko stvari imate vedno v žepih in rokah, ki jih morate nekam odložiti. Če v berlingu ne doplačate za velik sredinski predal med sedežema, bo vse letelo po kabini, kar še zdaleč ni varno, zato je treba drobnarije pospraviti v odročni sovoznikov predal. Tudi ostala razporeditev gumbov je ostala stara, torej sprednji stekli odpirate z gumboma ob ročici menjalnika, klimatska naprava in potovalni računalnik pa sta še iz časov Citroënove kamene dobe. Ampak nič hudega, omenjene zadeve v osnovi dobro delujejo, nikakor pa ne navdušuje, da se zadnji stekli odpirata samo ven in samo ročno. Ali, da v prtljažniku ni nobene pregrade ali kavljev, s katerimi bi lahko ogradili prtljago, da ne leti vse po njem. Je pa zato plastika takšna, da se jo enostavno in hitro umije.

Dizelski motor je nov oziroma prenovljen in če boste opazili malo popravljeno masko berlinga, boste vedeli, da zdaj ustreza normam Euro6. 88 kilovatov ima, 120 'konjev', 1,6 litra delovne prostornine in moram reči, da dokaj lepo deluje v svojem celotnem območju. Tudi pri nizkih vrtljajih ima dovolj moči, če berlingo ni do konca naložen, pospeši pa do čisto spodobnih 174 km/h. Za družinsko rabo je bolj pomembna poraba - na testu s 6,4 litra na 100 kilometrov ni bila rekordno mala; če upoštevam, da je v avtu ogromno prostora in karoserija oglata, pa sploh ne velika. Menjalnik je boljši kot včasih, s tem motorjem ima celo 6 prestav. Seveda ne mara hitrih prestavljanj, se pa vsaj ne zatika in na ročici je malo boljši občutek, čeprav ga lahko še izboljšajo. Za malenkost so izboljšali tudi vodljivost in občutek na volanu, se pa avto še vedno precej nagiba, nos sili naravnost, podvozje pa je zelo glasno. Na slabih cestah se preveč sliši, ko se kolesa in vzmetenje borijo s podlago, da bi vas čim manj stresalo med vožnjo.

Na posnetkih vidite najdražjo različico XTR, ki z najzmogljivejšim motorjem stane čez 23 tisoč evrov. Če ste res veliko v avtu, se že splača odšteti še nekaj jurjev za dodatno opremo, sicer pa lahko izberete tudi kakšno stopnjo opremljenosti manj, pa bo berlingo stal pod 20. Družinski proračun je navadno zelo omejen, kompromisi so del vsakdanjika in če želita zakonca vsaj dopust kolikor toliko lepo preživeti, glede na zapisano lahko veste, zakaj boste z berlingom domov prišli spočiti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën berlingo multispace blueHDi 120 XTR
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4380 x 1810 x 1862
medosna razdalja v mm 2728
prtljažnik v litrih 675
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1398 (687)
največja hitrost v km/h 176
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/4,2/4,4
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 14.910
cena testnega vozila v EUR 23.040
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.640

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |