Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Trma na stara leta

Peugeot 3008 1.2 e-THP 130 allure

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
3008 je najstarejši model v ponudbi Peugeota, ki še vztraja. Čeprav je bil prvič predstavljen že leta 2008, ko smo ga prvič vozili v okolici Dubrovnika, Francozi še vedno verjamejo, da je dovolj dober toliko let kasneje. Nekaj lepotnih popravkov tu in tam pa je avto spet dovolj moderen.
Trma na stara leta
Foto: Gašper Miš
9. 2. 2016 ob 13:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z manjšimi popravki 3008 še trmasto vztraja med popularnimi križanci
posebnost (kombinacija enoprostornika in križanca) je lahko tudi prednost
projekcijski zaslon je še vedno poceni in zelo uporabna (ter varna) rešitev
položaj za volanom je dober in bo všeč tistim, ki so radi 'ujeti' v avtomobil
prostora je veliko tako v kabini kot prtljažniku
dvodelna vrata so prednost za tiste, ki parkirajo na tesno in na njih sedijo
novi motor je kljub le trem valjem dovolj miren in tih
zaradi majhne prostornine motorja se 3008 hitro upeha, ko je poln potnikov in prtljage
poraba goriva je daleč od tovarniških podatkov
vožnja je še vedno odtujena, nagibanja karoserije ni malo, nos sili naravnost
visoka osnovna cena (ki pa hitro pade s popusti)
zastarela armaturna plošča s staro obliko Peugeotovih gumbov za prezračevanje
osrednji zaslon z obliko in namestitvijo prav tako daje občutek zastarelosti
3,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.2 (15 glasov)
video test peugeot 3008 1.2 e-THP 130 stop/start allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ker gre samo za manjše vizualne in pri pogonu večje tehnične popravke, s sabo pelje tudi vse, kar nas je že prej motilo. Nekaterim voznikom na primer ni všeč, da je konzola v sredini tako masivna, da je potem kljub velikosti avtomobila premalo prostora za odlaganje malenkosti, čeprav se v njej skriva ogromen predal pri komolcu. Drugim je pa seveda všeč občutek za volanom, ki je kot v kokpitu letala, če pretiravam. Še določena stikala so takšna na vrhu sredinske konzole, medtem ko so tista za prezračevanje spodaj še iz starih peugeotov in kljub prenovi avtomobila izgledajo že precej zastarelo. Enako osrednji zaslon, ki se vsakič pospravi v armaturno ploščo, ko ugasnete avtomobil. Velik rob ima, ločljivost ni na ravni tiste, ki jo imajo tudi novejši peugeoti, in ni občutljiv na dotik, ker je itak predaleč od rok.

Položaj za volanom je še vedno dober, tudi preglednost iz avta ni slaba in nad udobjem ter prostorom se 4-članska družina res ne bi smela pritoževati, celo prtljažnik pogoltne več kot 500 litrov. Tudi ta ima še vedno slabo ali pa dobro lastnost z deljenimi vrati. Slabo je recimo, da boste zelo težko dosegli predmete, ki so daleč v notranjosti, dobro pa, da rabite za avtom manj prostora za odpiranje vrat in da lahko na spodnjem delu lepo sedite, ko greste na izlet v naravo.

Višina avtomobila, ki je verjetno glavni razlog za nakup, morda komu daje napačen vtis, da gre za križanec, ki se lahko vozi tudi po terenu. Daleč od tega, samo malo višje postavljen peugeot je tole. S tem se tudi malo bolj nagiba, zaradi višjega težišča je bolj podvržen podkrmiljenju, je pa vožnja zato kar udobna in dovolj prijetna, če ste veliko na avtocesti. Ampak bo v tem primeru boljša izbira kakšen večji motor. Turbobencinski trivaljnik je sicer dovolj zmogljiv, če se vozite sami, čim pa v njem sedijo štirje s prtljago, se veliko hitreje upeha in postane tudi bolj žejen. Novi motor Euro 6 ima samo 1,2 litra delovne prostornine in na papirju prepričljivih 96 kW, torej 130 'konjev'. Tudi navor 230 Nm pravi, da je prožen, ampak vseeno težko nadomesti večjo prostornino pri spodnjih vrtljajih, ga bo treba kar priganjati. K sreči kljub trem valjem sploh ni glasen in nemiren, poraba na testu pa kljub optimističnim obljubam tovarne o dobrih petih litrih v praksi znaša dobrih 7 litrov na 100 kilometrov, na testu 8,5. Menjalnik ima zdaj šest prestav in ni hiter, ampak je bolj natančen kot nekoč, tudi na ročici je občutek boljši. Nasploh je 3008 prijeten, če niste vozniško preveč zahtevni. Celo opozorilnik pred naletom ima po novem in kamero za vzvratno vožnjo. Pred voznikom je še vedno izredno uporaben projekcijski zaslon, za katerega sem ob predstavitvi pred leti pričakoval, da se bo postopoma znašel v vsakem novem peugeotu, ker je rešitev tako enostavna in uporabna.

Če si zaželite točno takšen 3008, kot ga vidite na posnetkih, bi najprej na ceniku pisalo dobrih 28 tisoč evrov, kar je kljub bogati opremi veliko. Potem pa pridemo do najbolj pogoste besede ob avtomobilih zadnjih let - popust, ja - in cena pri določenih pogojih pade pod 23 jurjev. Glede na prostor, poseben izgled in višino sedenja še zmeraj izstopa med konkurenco, ki bi jo v bistvu težko točno določili, saj prav takšnega avtomobila ne ponuja nobena znamka. Le pri motorju je potrebno dobro premisliti, kje se boste največ vozili, ker bo za večino avtocestnih kilometrov bolj primeren prostorninsko večji.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 3008 1.2 e-THP 130 stop/start allure
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4365 x 1837 x 1639
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 532
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1475 (545)
največja hitrost v km/h 199
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,6/5,3
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 21.060
cena testnega vozila v EUR 25.963
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.253

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2017
Avgust 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21  mednarodna premiera - porsche driving experience
222324  domača premiera - ford fiesta
252627
2829  domača premiera - hyundai i30 wagon
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: deniscar
Obvestila
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 dnevi  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 tedni  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 tedni  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 2 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 2 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 2 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 3 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 4 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 5 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 5 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 5 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 5 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 6 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 7 meseci  |  Volan