{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dizlu so šteti dnevi

BMW X5 xDrive40e

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
BMWjeva električna ofenziva se nadaljuje z modeli e. Črka i je rezervirana za prav posebne električne modele, e pa za obstoječe s kupom dodatne tehnike, ki so zdaj del družine iPerformance. Tudi veliki X5.
Dizlu so šteti dnevi
Foto: Gašper Miš
10. 10. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tehnološka naprednost pogona navduši vse zanesenjake
odlična izdelava enega najbolj prestižnih hibridov v tem trenutku
štirikolesni pogon deluje tudi v električnem načinu
če so poti kratke, je poraba nič oziroma zelo majhna
kabina ostaja zelo prostorna, celo prtljažnik je še vedno dovolj velik
možno je nastaviti časovno zakasnitev polnjenja in hlajenja ali ogrevanja kabine
zelo dober pospešek z mesta in dobra odzivnost pogonskega sklopa
mestna vožnja je zaradi dobre zatesnitve kabine izredno mirna in sproščujoča
vgrajeni polnilnik ima le 3,5 kW
velika masa pomeni zgolj povprečne vozne lastnosti in manj udobja
poraba goriva je velika, ko so poti daljše
visoka cena še ne upraviči doplačila v primerjavi z odličnimi dizelskimi različicami
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (24 glasov)
test BMW X5 xDrive40e
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

X5 xDrive40e je zelo impresiven voz že s svojo oznako. Marsikdo se vpraša, kakšen štirilitrski motor je vgrajen vanj in kaj pomeni dodatna oznaka e. Sploh pa je impresiven, če nanj gledamo zelo tehnično. Ima dva motorja: 2-litrski turbobencinski in električni, ki skupaj na cesto spravita 230 kW, torej 313 'konjev'. Bencinski štirivaljnik ima turbino z dvojno vijačnico, neposredni vbrizg goriva, variabilno krmiljenje ventilov in dvojni vanos, s čimer iztisne 180 kW (245 KM) največje moči, medtem ko električni motor do koles pošlje največ 83 kW (113 KM) pri 3.170 vrtljajih oziroma stalnih 55 kW (75 KM) pri 5.000 vrtljajih, ko skupaj z bencinskim dosežeta največjo moč. Vgrajen je kar v osemstopenjski samodejni menjalnik, torej med vožnjo ves čas deluje tudi štirikolesni pogon v električnem načinu. Sicer se lahko samo na elektriko pelje do 120 km/h, litij-ionska baterija ima kapaciteto 9 kWh, polnite jo pa kar lepo doma na hišni vtičnici. 3 ure in 50 minut traja polnjenje oziroma 2 uri, 45 minut na hitri polnilnici, ker ima vgrajeni polnilnik le 3,5 kW. S polno baterijo naredite kakšnih 20 kilometrov; ravno za v službo in nazaj, če se dnevno peljete toliko kot 80 odstotkov Slovencev.

Ampak, ali boste dejansko kupili takšen avto, ki že v osnovi stane vsaj 74.200 evrov, za varčevanje? Močno dvomim. Tole je res stroj za tiste, ki ste navdušeni nad vsem, kar danes tehnika zmore. Tudi država ga ne mara in mu zaradi izpustov CO2 nad 50 g/km ne da subvencije, zato vas mora prepričati, da se lahko tudi takšen kolos čisto neslišno premika in ne svinja okolice, ko stojite na mestu. Res, v mestu je vožnja z njim zakon, ker je vse lepo tiho in umirjeno. Lahko bi edino lepše speljeval, se zdi na trenutke malo živčen, ko se premakne, gre pa kot po maslu. Električna vožnja velikokrat pokaže določene napake pri vozilih, ker ni več nobenega ropota motorja in se zato toliko bolj slišijo podvozje, škripanje plastike in ostale malenkosti. Pri X5, ki je seveda avtomobil višjega cenovnega razreda, ne boste doživeli nič od tega. Vožnja je dejansko tako tiha in umirjena, da dostikrat pozabite celo, da se peljete.

Res, da sam X5 ni med najbolj udobnimi avtomobili, ker zasnova z velikimi kolesi s cestnimi pnevmatikami in visoko karoserijo tega ne omogoča. Na naših cestah vas bo marsikje pretresalo bolj, kot si boste želeli, ker blaženje ni mehko, da lahko zagotavlja razmeroma dobre vozne lastnosti s konkretno povečano maso v zadku vozila. Glede na velikost se sicer še kar dobro pelje tudi po zaviti cesti, vendar se vedno čuti konkretna masa, saj takšen X5 že v osnovi tehta kar 2.305 kilogramov, zadek pa deluje malo bolj nervozno kot pri klasično gnanih modelih. Pospešek je tisti, ki navduši, saj je s 6,8 sekunde do 100 km/h zelo odločen. Dvomim, da bo pri tovrstnem avtomobilu koga zmotilo dejstvo, da je največja hitrost zaradi tehničnih omejitev elektronsko omejena na 210 km/h, je pa tudi to zanimiva informacija za tiste, ki verjamete, da se mora poltretjo tono težka pošast peljati 250 pa če se ustavi ali ne.

Pri ostalem nobenih posebnosti, se zdi, da mu je kar malo nerodno pokazati, da je tudi na elektriko. Samo en namenski gumb je dodan pri ročici menjalnika, nekaj dodatnih grafov lahko najdete na osrednjem zaslonu, zunaj pa diskreten napis in dodatna odprtina za polnjenje baterije. Celo kabina je ostala praktično enako prostorna, v prtljažniku le na kletni del pozabite, je ostal prostor samo za polnilnik, ker so zdaj v večjem delu baterije, ampak mislim, da bo tudi 500 litrov namesto 650 za večino potreb dovolj. Pri priključnih hibridih je zelo uporabna še funkcija zakasnitve polnjenja, če želite, da iz omrežja pretaka cenejšo elektriko, hkrati pa je možno nastaviti še čas hlajenja ali ogrevanja kabine.

Torej, se splača? Absolutno, če vas tehnika navdušuje in če imate radi hibride. Pa se res splača? Nikakor, ker za isti denar dobite model 40d z isto konjenico in manjšo porabo.

Torej, se splača? Absolutno, če vas tehnika navdušuje in če imate radi hibride. Pa se res splača? Nikakor, ker za isti denar dobite model 40d z isto konjenico in manjšo porabo, za 5 jurjev manj pa 30d, ki je še bolj smiseln. Ker pri porabi je točno tako: če imate službo blizu in ga boste vsak dan polnili, bo praktično 0 litrov na 100 kilometrov, če se boste dosti vozili po avtocestah, pa pozabite na karkoli manj od 10 litrov na 100 km. Ampak spet - ali bom res gledal na porabo, ko enkrat za avto odkasiram 90 jurjev? Pri tovrstnih avtomobilih se zato vprašanje nikoli ne glasi, koliko porabi, ampak, kdo je večji frajer.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 xDrive 40e 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 230 (313) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.250 do 4.800
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4886 x 1938 x 1762
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2305 (750)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 6,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,3
poraba na testu v l/100 km 10,0
cena osnovnega vozila v EUR 60.600
cena testnega vozila v EUR 74.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 110.398

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 10 urami  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 14 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 15 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 16 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |