Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dizlu so šteti dnevi

BMW X5 xDrive40e

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
BMWjeva električna ofenziva se nadaljuje z modeli e. Črka i je rezervirana za prav posebne električne modele, e pa za obstoječe s kupom dodatne tehnike, ki so zdaj del družine iPerformance. Tudi veliki X5.
Dizlu so šteti dnevi
Foto: Gašper Miš
10. 10. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tehnološka naprednost pogona navduši vse zanesenjake
odlična izdelava enega najbolj prestižnih hibridov v tem trenutku
štirikolesni pogon deluje tudi v električnem načinu
če so poti kratke, je poraba nič oziroma zelo majhna
kabina ostaja zelo prostorna, celo prtljažnik je še vedno dovolj velik
možno je nastaviti časovno zakasnitev polnjenja in hlajenja ali ogrevanja kabine
zelo dober pospešek z mesta in dobra odzivnost pogonskega sklopa
mestna vožnja je zaradi dobre zatesnitve kabine izredno mirna in sproščujoča
vgrajeni polnilnik ima le 3,5 kW
velika masa pomeni zgolj povprečne vozne lastnosti in manj udobja
poraba goriva je velika, ko so poti daljše
visoka cena še ne upraviči doplačila v primerjavi z odličnimi dizelskimi različicami
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (24 glasov)
test BMW X5 xDrive40e
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

X5 xDrive40e je zelo impresiven voz že s svojo oznako. Marsikdo se vpraša, kakšen štirilitrski motor je vgrajen vanj in kaj pomeni dodatna oznaka e. Sploh pa je impresiven, če nanj gledamo zelo tehnično. Ima dva motorja: 2-litrski turbobencinski in električni, ki skupaj na cesto spravita 230 kW, torej 313 'konjev'. Bencinski štirivaljnik ima turbino z dvojno vijačnico, neposredni vbrizg goriva, variabilno krmiljenje ventilov in dvojni vanos, s čimer iztisne 180 kW (245 KM) največje moči, medtem ko električni motor do koles pošlje največ 83 kW (113 KM) pri 3.170 vrtljajih oziroma stalnih 55 kW (75 KM) pri 5.000 vrtljajih, ko skupaj z bencinskim dosežeta največjo moč. Vgrajen je kar v osemstopenjski samodejni menjalnik, torej med vožnjo ves čas deluje tudi štirikolesni pogon v električnem načinu. Sicer se lahko samo na elektriko pelje do 120 km/h, litij-ionska baterija ima kapaciteto 9 kWh, polnite jo pa kar lepo doma na hišni vtičnici. 3 ure in 50 minut traja polnjenje oziroma 2 uri, 45 minut na hitri polnilnici, ker ima vgrajeni polnilnik le 3,5 kW. S polno baterijo naredite kakšnih 20 kilometrov; ravno za v službo in nazaj, če se dnevno peljete toliko kot 80 odstotkov Slovencev.

Ampak, ali boste dejansko kupili takšen avto, ki že v osnovi stane vsaj 74.200 evrov, za varčevanje? Močno dvomim. Tole je res stroj za tiste, ki ste navdušeni nad vsem, kar danes tehnika zmore. Tudi država ga ne mara in mu zaradi izpustov CO2 nad 50 g/km ne da subvencije, zato vas mora prepričati, da se lahko tudi takšen kolos čisto neslišno premika in ne svinja okolice, ko stojite na mestu. Res, v mestu je vožnja z njim zakon, ker je vse lepo tiho in umirjeno. Lahko bi edino lepše speljeval, se zdi na trenutke malo živčen, ko se premakne, gre pa kot po maslu. Električna vožnja velikokrat pokaže določene napake pri vozilih, ker ni več nobenega ropota motorja in se zato toliko bolj slišijo podvozje, škripanje plastike in ostale malenkosti. Pri X5, ki je seveda avtomobil višjega cenovnega razreda, ne boste doživeli nič od tega. Vožnja je dejansko tako tiha in umirjena, da dostikrat pozabite celo, da se peljete.

Res, da sam X5 ni med najbolj udobnimi avtomobili, ker zasnova z velikimi kolesi s cestnimi pnevmatikami in visoko karoserijo tega ne omogoča. Na naših cestah vas bo marsikje pretresalo bolj, kot si boste želeli, ker blaženje ni mehko, da lahko zagotavlja razmeroma dobre vozne lastnosti s konkretno povečano maso v zadku vozila. Glede na velikost se sicer še kar dobro pelje tudi po zaviti cesti, vendar se vedno čuti konkretna masa, saj takšen X5 že v osnovi tehta kar 2.305 kilogramov, zadek pa deluje malo bolj nervozno kot pri klasično gnanih modelih. Pospešek je tisti, ki navduši, saj je s 6,8 sekunde do 100 km/h zelo odločen. Dvomim, da bo pri tovrstnem avtomobilu koga zmotilo dejstvo, da je največja hitrost zaradi tehničnih omejitev elektronsko omejena na 210 km/h, je pa tudi to zanimiva informacija za tiste, ki verjamete, da se mora poltretjo tono težka pošast peljati 250 pa če se ustavi ali ne.

Pri ostalem nobenih posebnosti, se zdi, da mu je kar malo nerodno pokazati, da je tudi na elektriko. Samo en namenski gumb je dodan pri ročici menjalnika, nekaj dodatnih grafov lahko najdete na osrednjem zaslonu, zunaj pa diskreten napis in dodatna odprtina za polnjenje baterije. Celo kabina je ostala praktično enako prostorna, v prtljažniku le na kletni del pozabite, je ostal prostor samo za polnilnik, ker so zdaj v večjem delu baterije, ampak mislim, da bo tudi 500 litrov namesto 650 za večino potreb dovolj. Pri priključnih hibridih je zelo uporabna še funkcija zakasnitve polnjenja, če želite, da iz omrežja pretaka cenejšo elektriko, hkrati pa je možno nastaviti še čas hlajenja ali ogrevanja kabine.

Torej, se splača? Absolutno, če vas tehnika navdušuje in če imate radi hibride. Pa se res splača? Nikakor, ker za isti denar dobite model 40d z isto konjenico in manjšo porabo.

Torej, se splača? Absolutno, če vas tehnika navdušuje in če imate radi hibride. Pa se res splača? Nikakor, ker za isti denar dobite model 40d z isto konjenico in manjšo porabo, za 5 jurjev manj pa 30d, ki je še bolj smiseln. Ker pri porabi je točno tako: če imate službo blizu in ga boste vsak dan polnili, bo praktično 0 litrov na 100 kilometrov, če se boste dosti vozili po avtocestah, pa pozabite na karkoli manj od 10 litrov na 100 km. Ampak spet - ali bom res gledal na porabo, ko enkrat za avto odkasiram 90 jurjev? Pri tovrstnih avtomobilih se zato vprašanje nikoli ne glasi, koliko porabi, ampak, kdo je večji frajer.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 xDrive 40e 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 230 (313) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.250 do 4.800
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4886 x 1938 x 1762
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2305 (750)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 6,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,3
poraba na testu v l/100 km 10,0
cena osnovnega vozila v EUR 60.600
cena testnega vozila v EUR 74.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 110.398

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 8 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 9 meseci  |