{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električna duša

Kia soul EV electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ponudba električnih avtomobilov se širi, kar je lahko samo dober znak. Zelo dober v bistvu, sploh, ko se tega lotevajo praktično vse znamke. Zadnji primerek z električno dušo je bil na našem testu kia soul, za katerega se zdi, da je idealna osnova za električni avto.
Električna duša
Foto: Gašper Miš
24. 8. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

soul je s svojo pojavo odlična osnova za električno vozilo
škatlasta oblika omogoča dobro preglednost
vožnja je enostavna kot pri vse tovrstnih vozilih, nobenega privajanja ne zahteva
zanimivi varčevalni ukrepi malenkost povečajo doseg soula
priključek CHAdeMO omogoča polnjenje s kar 100 kW
s timerjem si lahko nastavite ogrevanje ali hlajenje vnaprej
odzivnost motorja in vmesni pospeški so pričakovano dobri
prostor za potnike je glede na mere dovolj bogato odmerjen
dobri materiali in končna obdelava še izboljšajo dober splošni vtis
zanimive domislice, ki soulu dajejo nekaj več
razmeroma slab občutek na volanu je tudi posledica varčevalnih ukrepov
prtljažnik je zaradi velike baterije izgubil kar nekaj uporabnih litrov
priklop za polnjenje v maski pomeni tudi, da boste imeli pogosto umazane roke
zaradi oglate oblike bosta tudi zadek in s tem šipa hitro umazana
blaženje je glasno in kljub nizkemu težišču soula ne poskrbi za odločnost v ovinkih
kljub veliki bateriji je doseg zgolj povprečen
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (13 glasov)
video test kia soul EV electric
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vožnja s tovrstnim avtom je vedno ena fina sprostitev. Zaradi tišine v kabini, ker ni nobenega ropotanja in tresljajev motorja, predvsem pa je zelo nenaporna. Menjalnika tehnično gledano ni, ampak le reduktor, vi pa tako kot pri vseh avtomobilih s samodejnim menjalnikom pritiskate eno stopalko za naprej, drugo za zavoro, s tem da tukaj ni nobenih vmesnih prestavljanj ampak le stalno in enakomerno pospeševanje. Nič novega do tukaj, ima pa soul nekatere zanimive posebnosti: prva je moteča malenkost, ker ima zelo varčen servoojačevalnik, ki se izklaplja, ko ni potreben, in se potem čuti ponoven vklop, kar se na obroču čuti kot skoraj nezaznavno zatikanje. Ampak vse to varčevanje je pri takšnih avtih potrebno, dober dokaz je prezračevanje: lahko nastavite, da deluje samo za voznika, in takrat, ko je mrzlo, posebej vklopite gretje, ker to pokuri veliko energije in s tem poslabša doseg.

Na relaciji sem dosegel z lepo vožnjo okoli 130 kilometrov, vmes je bilo na vožnji tudi pol avtoceste, kjer sem vozil polžje s hitrostjo 100 km/h.

Vem, da vas najbolj zanima prav ta. Na relaciji sem dosegel z lepo vožnjo okoli 130 kilometrov, vmes je bilo na vožnji tudi pol avtoceste, kjer sem vozil polžje s hitrostjo 100 km/h. Torej se da nekam priti, če se vam ne mudi. Pri tej kii je sploh fino, ker ima tudi vtičnico CHAdeMO, kar pomeni, da lahko na avtocestnem križu polnite na hitrih polnilnicah s 45 kW, čeprav tehnologija omogoča kar 100 kW, ampak trenutno pri nas še ni takšne polnilnice. Ko sem zadevo preizkusil na Petrolu, sem v pol ure napolnil slabih 80 odstotkov baterije, torej za približno 100 kilometrov vožnje.

Da je priklop spredaj, ni slabo, je pa bedno pozimi, ko boste imeli vedno umazane roke, ker se maska takoj umaže. Tudi sicer ima na pogled simpatični soul zelo ravne površine, ki so super za preglednost, se pa s tem tudi zadaj hitro umaže. Ima še nekaj zanimivih domislic, recimo timer, da si nastavite, kdaj želite, da se avto dejansko polni (takrat, ko je poceni elektrika, jasno) pa kdaj se samo vklopi hlajenje ali gretje. Ni lepšega kot avto, ki vas ohlajen ali ogret pričaka za pot domov. Všeč mi je posebna tkanina na sedežih, sedi pa se precej visoko, ampak je položaj za volanom dober. Preseneti kvaliteta izdelave, ki je kljub veliko plastike na visokem nivoju, saj se mora takšen soul spopasti tudi s konkurenco, kot je dražji in prestižnejši BMW-jev i3. Razporeditev gumbov je logična, na dotik občutljiv osrednji zaslon je dovolj velik in pregleden, z logičnim vmesnikom, volanski obroč pa gosti kar 16 gumbov. Merilniki so seveda podrejeni predvsem temu, da boste vedno vedeli, koliko baterije in s tem kilometrov dosega še imate na voljo, soul pa ima še eno igračko, in sicer da zvočnika na vratih v temi utripata v različnih barvah glede na base -  še nekaj za dušo.

81,4 kW znaša moč motorja, kar bi lahko prevedli v bolj domačih 109 'konjev'. Navor pri električnih avtomobilih vedno navdušuje. Ne zaradi svojega maksimuma, ki tukaj znaša 285 Nm, temveč zaradi razporeditve, saj je na voljo v celotnem območju delovanja elektromotorja, torej tudi pri 0 vrtljajih. To pomeni bliskovit pospešek z mesta, 10,8 sekunde do 100 km/h in elektronsko omejenih 145 km/h največje hitrosti. Večina električnih avtomobilov sicer navduši z omenjenimi pospeški, manj pa s samimi voznimi lastnostmi. Soul tu v ničemer ne izstopa. Podvozje precej glasno blaži, čeprav je pri v osnovi tišjih električnih avtomobilih vse skupaj še toliko bolj slišno, kljub nizkemu težišču zaradi v dno nameščenih baterij pa je vodljivost zgolj povprečna. Z zelo umetnim občutkom na volanu zato ni za tiste, ki napadate ovinke, ampak uživače v sproščeni vožnji bolj ali manj naravnost.

Soul ima trenutno tudi eno večjih baterij med električno konkurenco, kapaciteta je 27 kWh, torej jo boste doma čisto prazno polnili nekje 14 ur, vgrajeni polnilnik pa lahko polni s 6,6 kW, zato bo na hitrih polnilnicah, ki so po mestu, v praksi rabil okoli 5 ur. Sama baterija je litij-ionska polimerna, pri čemer nekateri pravijo, da ni dobra za mraz, kako se res obnese, pa bo pokazal čas. Korejci so jo uporabili, ker ponuja največjo gostoto energije na volumen (241 litrov) in je s tem tudi nekaj lažja, čeprav še vedno doda kar 274,5 kilograma k masi soula EV (prazen okoli 1,6 tone). Je pa v tem trenutku jasno, da takšna kia stane malenkost čez 35 tisoč evrov (s subvencijo lani 30, letos pa še nekaj manj) in bo še kar nekaj elektrike steklo po žicah, da bo takšen avto v večini slovenskih garaž.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia soul EV electric
vrsta motorja električni
baterija 27.0 kWh litij-ionska polimerna
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (109) od 2.730 do 8.000
največji navor v Nm pri vrt./min 285 od 0 do 2.730
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4140 x 1800 x 1593
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1588 (372)
največja hitrost v km/h 145
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po NEDC) v kWh 14,7
poraba na testu v kWh 18,4
cena osnovnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">