Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Češki rolls-royce

Škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vedno manj je razlogov, zaradi katerih bi sploh še vihali nos nad znamko Škoda. Če so tehnično suverenost včasih kombinirali z malce nerodno obliko, je tudi tega očitno konec, ko sodite obliko novega superba.
Češki rolls-royce
Foto: Gašper Miš
24. 2. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

toliko prostora boste potrebovali redko, če to iščete, je superb rekorder
nova generacija je lepa, saj se spominjate prejšnjega grdega račka, ne?
armaturna plošča je sicer zadržana, a ergonomsko dovršena in dobro izdelana
velik zaslon na dotik je hiter, najpotrebnejša stikala ostajajo
superb je udoben, kot se za limuzino tega kova spodobi
občutek na volanu je prijeten, voznik dobi dovolj informacij, je pa še vedno malo odtujen
škodina vrlina je seveda praktičnost, polno je odlagališč, mrežic, celo dva dežnika
oprema laurin & klement notranjosti in zunanjosti doda nekaj posebnosti
pogonski stroj je zmogljiv, zadovolji se s sedmimi litri na vsakih sto kilometrov
zvočna zatesnjenost je sicer dobra, a ne na nivoju passata
notranjost ne ponuja najnovejših merilnikov in še kakšnega dodatka velikih limuzin
menjalnik občasno 'cuka' pri speljevanju
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (46 glasov)
test škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Večina modelov te znamke je fazo zadržanih in ne najbolj domiselnih linij sicer preživela že pred časom, superb pa je ostajal 'grdi raček' družine. Najbrž vas niti ne preseneča podatek, da se je pri prejšnji generaciji kar 75 odstotkov vseh kupcev odločilo za karavansko različico. Zadek limuzine je bil oblikovno precej neposrečen in težko je bilo prepričevati družine ali poslovneže, da bi se za takšen superb vseeno odločili. Tega so se dobro zavedali tudi pri Škodi, na premieri novega so v en glas hiteli razlagati, da so tokrat obliki namenili bistveno večji poudarek. Se strinjam in verjamem, ker je novi superb res lep avtomobil, tudi limuzina. Osebno mi je njen zadek celo bolj všeč od tistega pri novem passatu, obenem pa je tudi sprednji del vozila zelo markanten.

Vseeno pa je več kot očitno, da določeni zadržki morajo obstajati, sicer bi superb bratrancu passatu preveč skakal v zelje, najdem pa jih predvsem znotraj. Zanimivo je, da je marsikateri avtomobil danes lep zunaj, znotraj pa se zdi, da je oblikovalcem zmanjkalo domišljije. Pri superbu je že tako. Ne ponuja velikih in ultra-sodobnih merilnikov, kakršne najdemo v passatu, volanski obroč je oblikovno manj zanimiv, pač, vse skupaj deluje zelo zadržano in niti slučajno ne tako moderno. Pravzaprav bi ravno passatovi merilniki naredili največ, a jih pri superbu sploh ni na voljo. Zato celo takšen najbogateje opremljen s paketom laurin & klement znotraj ostaja dokaj pust. Sicer vrhunsko izdelan in ergonomsko prepričljiv, vseeno pa nič posebnega. In to je po svoje škoda, saj boste ravno v notranjosti preživeli največ časa.

Prostora je neverjetno veliko in v segmentu česa podobnega ne zmore ponuditi noben tekmec, niti zgoraj omenjeni volkswagen passat.

Dodati moram, da se slabo nikakor ne boste počutili. Sedeža sta vrhunska in zelo udobna ter z merami radodarna. Takšen je pravzaprav celoten avtomobil, prostora je neverjetno veliko in v segmentu česa podobnega ne zmore ponuditi noben tekmec, niti zgoraj omenjeni. Pred zadnjo klopjo ostaja za noge toliko prostora, da bi otroci med vožnjo tam lahko delali prevale, če ne bi bilo nevarno. BMW-jeva sedmica je od superba daljša za dobrih dvajset centimetrov, pa je prostora manj. Enako velja še za prtljažnik, ta je naravnost ogromen, velik kovček se v njem kar izgubi, pa še steklo na prtljažnih vratih se še vedno odpre ločeno, kar je tudi super. Sploh pa je superb tipična škoda še v skrivanju majhnih, a domiselnih uporabnih rešitev. Denimo dveh dežnikov v vratih, strgala ledu s stekel, ki je v pokrovčku rezervoarja, pa mrežic, zank in ostalega. Z družinskega vidika bo zadostil vsem potrebam, čeprav boste v tem primeru verjetno še raje izbrali karavan.

Poslovni uporabniki gledajo tudi druge lastnosti. Prostornost je seveda pomembna, da bodo partnerji na zadnjih sedežih udobno preživljali tudi daljše poti, izgled prav tako, pomembno pa je tudi samo udobje med hitrejšo vožnjo. Lahko rečem, da je superb za odtenek bolj glasen od passata, na avtocesti se sliši razlika. Ni preglasen, v bistvu je pohvalno tih, vseeno pa se zdi malo manj zvočno izoliran. Glede na namembnost pričakujte tudi, da je vozniško umirjen in udoben, prava limuzina, torej. Ostaja pa občutek na volanu vseeno dovolj dober, malo odtujen, a ponudi dovolj povratnih informacij, da je vožnja zanesljiva in prijetna. Lahko bi zapisal nič novega, ker je bil takšen že prejšnji, čeprav je napredek občuten. Tokratni model je imel celo nastavljive blažilnike, ampak smo se vsi v uredništvu najraje vozili kar v načinu načinu 'normal', zato se nam ne zdi potreben dodatek, si pa superb težje predstavljamo z ročnim menjalnikom. Vsaj v vlogi poslovne limuzine je takšen menjalnik DSG boljša izbira, čeprav ga malo muči cukanje ob speljevanju. Večna hiba tovrstnih menjalnikov pri večjih avtomobilih, pač. Pozneje med vožnjo pa je zelo prijeten.

Še en segment, ki dokazuje, da passat vseeno mora ostati korak naprej, je motor. Dvolitrski TDI je s 140 kilovati oziroma 190 'konji' najmočnejši v ponudbi, passat pa ima še en močnejši. Več moči v praksi ne boste potrebovali, čeprav je avtomobil velik. Tudi potovalne hitrosti krepko nad slovenskimi cestnimi omejitvami z lahkoto prenaša, dejansko boste lahko shajali celo s šibkejšim. Ampak, če denar ni tolikšna ovira in za superb lahko namenite okoli štirideset tisočakov, vas takšen agregat z močjo ne bo razočaral. Tudi s porabo okoli sedem litrov na sto kilometrov ne, je celo pohvalno majhna ob kolosalnih merah vozila.

Testni superb stane 41.579 EUR in je za večino družin enostavno predrag, cenejše izvedenke pa vseeno ponujajo večino tistega, kar vas bo prepričalo že v startu. Prostornost, skoraj enako mero udobja in tudi praktičnost z vgrajenimi dežniki, mrežicami in ostalim. Je pa res, da laurin & klement ne nosi zaman oznake svojih očetov; notranjost je bogatejša, opreme je veliko in zunanjost je še kanček bolj atraktivna. Za strešno okno boste pa vseeno morali doplačati.

Poslovnežem kljub znački ne bo več nerodno parkirati pred prestižno poslovno stavbo ali drago restavracijo, ker je avtomobil na pogled zelo privlačen. In družinam ne bo potrebno trpeti ob morebitni nepraktičnosti, ker če vam v tem avtomobilu zmanjka prostora za dopustniško kramo, hja, potem pa to ni več dopust, ampak evakuacija.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (191) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 3.250
menjalnik robotizirani, šeststopenjski (DSG)
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4856 x 1864 x 1477
medosna razdalja v mm 2841
prtljažnik v litrih 584
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1555 (545)
največja hitrost v km/h 233
pospešek 0-100 km/h v s 7,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,4/4,1/4,6
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 21.602
cena testnega vozila v EUR 38.683
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.579

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |