{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Češki rolls-royce

Škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vedno manj je razlogov, zaradi katerih bi sploh še vihali nos nad znamko Škoda. Če so tehnično suverenost včasih kombinirali z malce nerodno obliko, je tudi tega očitno konec, ko sodite obliko novega superba.
Češki rolls-royce
Foto: Gašper Miš
24. 2. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

toliko prostora boste potrebovali redko, če to iščete, je superb rekorder
nova generacija je lepa, saj se spominjate prejšnjega grdega račka, ne?
armaturna plošča je sicer zadržana, a ergonomsko dovršena in dobro izdelana
velik zaslon na dotik je hiter, najpotrebnejša stikala ostajajo
superb je udoben, kot se za limuzino tega kova spodobi
občutek na volanu je prijeten, voznik dobi dovolj informacij, je pa še vedno malo odtujen
škodina vrlina je seveda praktičnost, polno je odlagališč, mrežic, celo dva dežnika
oprema laurin & klement notranjosti in zunanjosti doda nekaj posebnosti
pogonski stroj je zmogljiv, zadovolji se s sedmimi litri na vsakih sto kilometrov
zvočna zatesnjenost je sicer dobra, a ne na nivoju passata
notranjost ne ponuja najnovejših merilnikov in še kakšnega dodatka velikih limuzin
menjalnik občasno 'cuka' pri speljevanju
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (45 glasov)
test škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Večina modelov te znamke je fazo zadržanih in ne najbolj domiselnih linij sicer preživela že pred časom, superb pa je ostajal 'grdi raček' družine. Najbrž vas niti ne preseneča podatek, da se je pri prejšnji generaciji kar 75 odstotkov vseh kupcev odločilo za karavansko različico. Zadek limuzine je bil oblikovno precej neposrečen in težko je bilo prepričevati družine ali poslovneže, da bi se za takšen superb vseeno odločili. Tega so se dobro zavedali tudi pri Škodi, na premieri novega so v en glas hiteli razlagati, da so tokrat obliki namenili bistveno večji poudarek. Se strinjam in verjamem, ker je novi superb res lep avtomobil, tudi limuzina. Osebno mi je njen zadek celo bolj všeč od tistega pri novem passatu, obenem pa je tudi sprednji del vozila zelo markanten.

Vseeno pa je več kot očitno, da določeni zadržki morajo obstajati, sicer bi superb bratrancu passatu preveč skakal v zelje, najdem pa jih predvsem znotraj. Zanimivo je, da je marsikateri avtomobil danes lep zunaj, znotraj pa se zdi, da je oblikovalcem zmanjkalo domišljije. Pri superbu je že tako. Ne ponuja velikih in ultra-sodobnih merilnikov, kakršne najdemo v passatu, volanski obroč je oblikovno manj zanimiv, pač, vse skupaj deluje zelo zadržano in niti slučajno ne tako moderno. Pravzaprav bi ravno passatovi merilniki naredili največ, a jih pri superbu sploh ni na voljo. Zato celo takšen najbogateje opremljen s paketom laurin & klement znotraj ostaja dokaj pust. Sicer vrhunsko izdelan in ergonomsko prepričljiv, vseeno pa nič posebnega. In to je po svoje škoda, saj boste ravno v notranjosti preživeli največ časa.

Prostora je neverjetno veliko in v segmentu česa podobnega ne zmore ponuditi noben tekmec, niti zgoraj omenjeni volkswagen passat.

Dodati moram, da se slabo nikakor ne boste počutili. Sedeža sta vrhunska in zelo udobna ter z merami radodarna. Takšen je pravzaprav celoten avtomobil, prostora je neverjetno veliko in v segmentu česa podobnega ne zmore ponuditi noben tekmec, niti zgoraj omenjeni. Pred zadnjo klopjo ostaja za noge toliko prostora, da bi otroci med vožnjo tam lahko delali prevale, če ne bi bilo nevarno. BMW-jeva sedmica je od superba daljša za dobrih dvajset centimetrov, pa je prostora manj. Enako velja še za prtljažnik, ta je naravnost ogromen, velik kovček se v njem kar izgubi, pa še steklo na prtljažnih vratih se še vedno odpre ločeno, kar je tudi super. Sploh pa je superb tipična škoda še v skrivanju majhnih, a domiselnih uporabnih rešitev. Denimo dveh dežnikov v vratih, strgala ledu s stekel, ki je v pokrovčku rezervoarja, pa mrežic, zank in ostalega. Z družinskega vidika bo zadostil vsem potrebam, čeprav boste v tem primeru verjetno še raje izbrali karavan.

Poslovni uporabniki gledajo tudi druge lastnosti. Prostornost je seveda pomembna, da bodo partnerji na zadnjih sedežih udobno preživljali tudi daljše poti, izgled prav tako, pomembno pa je tudi samo udobje med hitrejšo vožnjo. Lahko rečem, da je superb za odtenek bolj glasen od passata, na avtocesti se sliši razlika. Ni preglasen, v bistvu je pohvalno tih, vseeno pa se zdi malo manj zvočno izoliran. Glede na namembnost pričakujte tudi, da je vozniško umirjen in udoben, prava limuzina, torej. Ostaja pa občutek na volanu vseeno dovolj dober, malo odtujen, a ponudi dovolj povratnih informacij, da je vožnja zanesljiva in prijetna. Lahko bi zapisal nič novega, ker je bil takšen že prejšnji, čeprav je napredek občuten. Tokratni model je imel celo nastavljive blažilnike, ampak smo se vsi v uredništvu najraje vozili kar v načinu načinu 'normal', zato se nam ne zdi potreben dodatek, si pa superb težje predstavljamo z ročnim menjalnikom. Vsaj v vlogi poslovne limuzine je takšen menjalnik DSG boljša izbira, čeprav ga malo muči cukanje ob speljevanju. Večna hiba tovrstnih menjalnikov pri večjih avtomobilih, pač. Pozneje med vožnjo pa je zelo prijeten.

Še en segment, ki dokazuje, da passat vseeno mora ostati korak naprej, je motor. Dvolitrski TDI je s 140 kilovati oziroma 190 'konji' najmočnejši v ponudbi, passat pa ima še en močnejši. Več moči v praksi ne boste potrebovali, čeprav je avtomobil velik. Tudi potovalne hitrosti krepko nad slovenskimi cestnimi omejitvami z lahkoto prenaša, dejansko boste lahko shajali celo s šibkejšim. Ampak, če denar ni tolikšna ovira in za superb lahko namenite okoli štirideset tisočakov, vas takšen agregat z močjo ne bo razočaral. Tudi s porabo okoli sedem litrov na sto kilometrov ne, je celo pohvalno majhna ob kolosalnih merah vozila.

Testni superb stane 41.579 EUR in je za večino družin enostavno predrag, cenejše izvedenke pa vseeno ponujajo večino tistega, kar vas bo prepričalo že v startu. Prostornost, skoraj enako mero udobja in tudi praktičnost z vgrajenimi dežniki, mrežicami in ostalim. Je pa res, da laurin & klement ne nosi zaman oznake svojih očetov; notranjost je bogatejša, opreme je veliko in zunanjost je še kanček bolj atraktivna. Za strešno okno boste pa vseeno morali doplačati.

Poslovnežem kljub znački ne bo več nerodno parkirati pred prestižno poslovno stavbo ali drago restavracijo, ker je avtomobil na pogled zelo privlačen. In družinam ne bo potrebno trpeti ob morebitni nepraktičnosti, ker če vam v tem avtomobilu zmanjka prostora za dopustniško kramo, hja, potem pa to ni več dopust, ampak evakuacija.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (191) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 3.250
menjalnik robotizirani, šeststopenjski (DSG)
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4856 x 1864 x 1477
medosna razdalja v mm 2841
prtljažnik v litrih 584
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1555 (545)
največja hitrost v km/h 233
pospešek 0-100 km/h v s 7,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,4/4,1/4,6
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 21.602
cena testnega vozila v EUR 38.683
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.579

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |