{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zvezda danica

Opel astra 1.6 CDTi start/stop innovation

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mislim, da smo kar težko vsi čakali novo astro, ker so bila pričakovanja po napovedih Opla o skoraj revoluciji kar velika. Jih je upravičila? Dvakrat ja in enkrat ne!
Zvezda danica
Foto: Gašper Miš
7. 9. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

največji napredek nove astre je manjša masa, zato se občutno bolje pelje
podvozje deluje nevtralno, ni veliko nagibanja, blaženje je udobno
srednje močan dizelski motor se zdi idealna izbira za velikost avtomobila
v srednjem območju vrtljajev je delovanje motorja tiho, kabina pa dobro zvočno zatesnjena
kljub manjšim zunanjim meram je v kabini več prostora
armaturna plošča je precej napredovala z boljšimi materiali in izdelavo
manj gumbov pomeni boljšo preglednost in lažje upravljanje z napravami
prilagodljive led-luči svetijo odlično in so edinstvene v razredu
določena dodatna oprema, kot je OnStar, še povečuje vrednost astre
cena se ne zdi pretirana niti, ko si omislite bogato opremljeno različico
oblika želi ugajati preveč okusom, zato ni nič posebnega
poraba goriva nikakor ne doseže obljub, ampak je zgolj v povprečju razreda
preglednost nazaj je slaba, ker ima majhno šipo in visoka boka
ob vozniku bi bil lahko še kakšen uporaben predal več
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (29 glasov)
test opel astra 1.6 CDTi start/stop innovation
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Od avtomobila, ki je v Evropi dolga leta v vrhu po prodaji, vsi pričakujejo, da bo spet najsvetlejša 'zvezda' na jutranjem nebu. Ampak v Evropi danes zaradi hude konkurence in visokih standardov ni več slabih avtomobilov.

Od avtomobila, ki je v Evropi dolga leta v vrhu po prodaji, vsi pričakujejo, da bo spet najsvetlejša 'zvezda' na jutranjem nebu. Ampak v Evropi danes zaradi hude konkurence in visokih standardov ni več slabih avtomobilov, kar je verjetno vsem jasno. Še težje je zato poiskati najboljše v posameznem razredu in v tem primeru lahko iščemo samo še malenkosti. Mogoče je bolje, če rečem razlike, da lažje vidite, kaj ustreza vašemu okusu. Nova astra je dobila res veliko lepih nagrad in že na podlagi tega je jasno, da gre za dober avto. Imam pa sam občutek, da želi ugajati prav vsem okusom in da zato spet malo izgublja pri karakterju.

Zdi se, da podobno kot golf, prav v ničemer posebej ne izstopa. Tako po obliki, kot voznih lastnostih ne. Ampak je avto zelo prijeten za peljat, večini je všeč na pogled, vsak se v njem takoj počuti doma in to je seveda dobro. Oblika je nezmotljivo Oplova, precej zaobljena, z led-lučmi pa izgleda sodobno, napredno. Zadek je z visoko bočno linijo privlačno zaključen, čeprav je z zajetnima C-stebričkoma in majhnim zadnjim steklom preglednost nazaj slaba. Ne vidi se takoj, ampak nova astra je celo malo manjša od prejšnje (čeprav še vedno kar 10 centimetrov daljša od golfa), da bo šla raje v garaže, predvsem pa je bistveno lažja. Od te, ki smo jo imeli na testu leta 2014, je lažja za kar 155 kilogramov. In tukaj se čuti največji napredek.

Vožnja je precej bolj lahkotna, vodljivost je boljša, čeprav že prej ni bila slaba, in motor se manj napreza. Edino volanski servo bi bil lahko še bolj obtežen, nekam mehko deluje v rokah, kar pa k sreči ne pomeni, da ni nobenega občutka na obroču. Zelo lahkotno se premika tako po navadnih cestah kot avtocestah, tudi zvočna zatesnitev je dobra, da bodo dolge poti nenaporne. Med vožnjo imaš občutek, da prav nobene stvari ne želi prepustiti naključju. Zadek kljub poltogi premi ni nemiren niti med hitrejšo vožnjo, čeprav ne uporablja dragega večvodilnega vzmetenja kot primerljiva golf in focus. Opel se je poslužil Wattovega člena, ki povezuje spodnja nosilca koles, da bolje obvladuje bočno premikanje osi, rezultat pa je omenjena nevtralna lega z zelo predvidljivim obnašanjem nosa. Hkrati je blaženje dovolj udobno, da bodo potniki na cilju zadovoljni.

Idealno se tej velikosti poda še dizelski motor z 1,6 litra prostornine. Okroglih 100 kilovatov pridela, torej 136 'konjev'. Njegova odlika je dobra prožnost in precej miren tek v srednjem območju vrtljajev, kjer se boste največ vozili, le v prostem teku in sploh, ko je mrzel, ni najbolj tih, tako kot noben konkurent ne. Pravijo mu 'šepetajoči dizel', kar je daleč od resnice, je pa v povprečju tišji od konkurence, kar je samo dobro. Poraba goriva je pa nekje v povprečju; če bi verjeli računalniku, kjer je pisalo 5,3, bi bila naravnost odlična, izračun ob koncu testa pa je pokazal, da je v resnici znašala malo čez 6 litrov na 100 kilometrov.

Počutje v kabini je dobro, ker je za razred veliko prostora. Dva odrasla lahko dokaj udobno sedita tudi zadaj, saj je v kabini celo malenkost več prostora kot pri zunaj večji predhodnici. To so dosegli z boljšo razporeditvijo in s tanjšimi naslonjali sprednjih sedežev, ki vseeno ostajata udobna. Tudi brez ergonomskega certifikata se dobro izkažeta na daljših vožnjah. Nekaj zadržkov je le pri uporabnosti, ker je imela stara astra še zelo priročen predal pred prestavno ročico, kjer je sedaj prenizko postavljen nosilec za telefon, med sedežema pa sicer je uporaben pokrit predal, ampak hitro zmanjka prostora, če imate polne žepe kot jaz. Nerodno je tudi, da se sredinsko naslonjalo za roke ne odpre, če ni pomaknjeno čisto nazaj. Je pa zato sama armaturna plošča bistveno boljša kot prej, ker je manj gumbov in tisti, ki so, imajo bolj jasne funkcije. Tudi zaslon je prijeten in odziven, klimatski napravi pa so namenili prave gumbe, ki so daleč najboljša rešitev. Smo bili že zaskrbljeni, da bodo uporabili gumbe na dotik, ki jih ima zadnja izvedenka insignie. Obenem vse, kar med vožnjo vidita sprednja potnika, tudi izgleda lepo. Materiali so kvalitetni, barvne kombinacije prijetne in sploh del z osrednjim zaslonom in gumbi pod njim je zelo elegantno umeščen v prostor, zato sem pričakoval še nekaj več domišljije pri oblikovanju merilnikov, kjer jim je očitno zmanjkalo boljših idej.

Prtljažni prostor je enako radodaren kot pri predhodniku, čeprav s 370 litri in kljub večjim meram astre od povprečja ni v vrhu razreda. Nekaj manjših težav pa smo imeli z odličnimi matričnimi led-žarometi, ker je bil avtomobil očitno poškodovan pred našim testom in so občasno motile ostale voznike z utripanjem. Sicer odlično delujejo, v temi se prav vidi, kako se ugašajo posamezni elementi, da ne slepijo voznikov, zato jih načeloma priporočamo kljub doplačilu 1.350 EUR, še bolje v dodatnem paketu 'Innovation' za 1.828 EUR, v katerem je še zmogljiva avdionavigacijska naprava IntelliLink navi 900. Posebej velja omeniti tudi sistem OnStar, ki je tukaj serijski, sicer je treba zanj doplačati 490 EUR. V primeru nesreče bo sam poklical pomoč, če vi ne bi bili zmožni, obenem pa lahko samo s pritiskom na gumb pokličete živega operaterja in mu poveste, kam bi se radi odpeljali, on pa vam na daljavo naloži cilj v vašo napravo.

S podobo nova astra ni razburila, je pa z voznimi lastnostmi in kabino naredila velik korak naprej. Pa še cena ni pretirana.

Ko vsa elektronika deluje brezhibno, pri astri res težko najdem še kakšno slabost. Verjetno bo novi model bolje ohranjal vrednost kot rabljeno vozilo. Zdi se odlična kombinacija kar najširšega nabora okusov, sploh z bogatim paketom opreme Innovation se zdi najboljša izbira. Samo s podobo nova astra ni posebej razburila, medtem ko je z voznimi lastnostmi in kabino naredila velik korak naprej. Pa še cena ni pretirana, testni model dobrih 23 tisočakov, tako da vidite, izbira je po novem v razredu odličnih kombilimuzin še težja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra 1.6 CDTi start/stop innovation
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4370 x 1809 x 1485
medosna razdalja v mm 2662
prtljažnik v litrih 370
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275 (600)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4/3,4/3,7
poraba na testu v l/100 km 6,0
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 20.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.860

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |