Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj ni nujno več

Peugeot 2008 1.2 puretech 130 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Križancev v našem uredništvu še vedno ne kujemo v zvezde, ker imamo tehtne razloge in smo jih našteli že tolikokrat, da sem zadnjič o njih slišal klepetati dva vrabca na bližnji veji. Se pa tudi v tem segmentu najdejo izjeme, kot je peugeot 2008.
Manj ni nujno več
Foto: Gašper Miš
7. 3. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

novi motor se večinoma dobro obnese
poraba goriva je z zmerno vožnjo ugodno majhna
2008 je še vedno eden bolje voznih malih križancev
materiali in končna obdelava izstopajo v pozitivnem
glede na mere je prostor v kabini odlično izkoriščen
menjalnik glede na izročilo presenetljivo lepo sodeluje
ambientalna osvetlitev stropa je nekaj posebnega
sprejemljiva cena, če voznik ni preveč zahteven pri opremi
brez posebnih dodatkov iz nekaterih kotov izgleda nerodno
motorju manjka več odločnosti pri najnižjih vrtljajih
pri močnejšem pritiskanju na plin postane motor glasen
nekaterim položaj za majhnim volanom ne bo všeč
nima nekaterih sodobnih pripomočkov za varnost
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (1 glasov)
video test peugeot 2008 1.2 puretech 130 allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Model smo pred časom že temeljito preizkusili in ga takrat celo postavili ob bok dvema drugima predstavnikoma, pri čemer se je odlično odrezal.

Model smo pred časom že temeljito preizkusili in ga takrat celo postavili ob bok dvema drugima predstavnikoma, pri čemer se je odlično odrezal. Res pa je bil tisti 2008 napolnjen z opremo in se je razkazoval še z roza nalepkami, ki so bile všeč le Mateju. Tokratni je z opremo manj založen, zato nas je zanimalo, če bo pustil slabši vtis. Ga ni, predvsem, ker je v najbolj pomembnih osnovah pravzaprav enak.

2008 še vedno ni poceni, sploh v primerjavi z nižjim 208, na platformi katerega sloni. Ampak 208 ni tako frajerski, z njim niste tako modni in nasploh ne privablja toliko tistih kupcev, ki bi radi z avtomobilom vsaj malo izstopali. 2008 to zna bistveno bolje in če ne upoštevam popustov, vas bo takšen stal natanko 120 EUR manj od dvajsetih tisočakov, tri 'jurje' manj od tega prejšnjega 2008. Zato je opreme manj, čeprav gre predvsem za dodatke, ki jih ne boste posebej pogrešali. Tudi tokratni paket allure je dovolj bogat; ta 2008 dejansko ni ponudil le sistema grip control, ki nas pri prejšnjem itak ni posebej prepričal, ker niti v slabih cestnih razmerah z njim ne boste bistveno lažje premagovali spolzke podlage. Tudi panoramske strehe tokrat ni bilo, nadomestila pa jo je stropna obloga z ambientalno osvetlitvijo. Se nam je zdela celo prijetnejša.

Najpomembnejša razlika se je tako skrivala pod motornim pokrovom. V ponudbi novi 1,2-litrski prisilno polnjeni bencinski motor je razvil malo manj kot 100 kilovatov oziroma 130 konjskih moči. Agregat je prijeten, kot vsi trivaljni mlinčki pa ima klasično težavo. Ko malo pod optimalnimi vrtljaji pritisnete stopalko za plin, se najprej zdi, da ni ta z ničemer povezana, ker je odzivnost v prvih trenutkih tako slaba. Skoraj sekundo traja, preden turbina pomaga zadihati, kar pa je hiba vseh takšnih motorjev z majhno prostornino in razmeroma veliko močjo. Je pa pri višjih vrtljajih potem zelo lepo prožen, tudi fino potegne, če je treba, na testu pa je porabil okoli 6,5 litra, torej liter več od prejšnjega HDi-ja, kar je zelo v redu številka. Tudi šeststopenjski menjalnik je bil dovolj natančen.

Počasno odziven zaslon na dotik me še vedno moti, sicer pa je voznikovo okolje prijetno in pregledno. Razlog, da imate takšne križance tako radi, je v višjem položaju sedenja in nasploh boljši preglednosti. Je pa skoraj pregovorna hiba oziroma posledica takšne večje oddaljenosti od tal slabša voznost. Križanci so manj mehko blaženi, da se ne nagibajo preveč, zato pa potem bolj pretresajo potnike in skakljajo preko neravnin. Tudi občutek na volanu je pogosto slabši od podobno velikih klasičnih kombilimuzin in to nas praktično vedno najbolj zmoti. 2008 očitno ni toliko višji, da bi se to posebej poznalo, in je na omenjene stvari skoraj v celoti imun. Nikakor namreč ne pozabite, da v takšnem avtomobilu potrebujete tudi udobje in posebno pretresanje ni zaželeno. Ko boste kupovali trdi 208 GTi, hja, tam pa je to del splošne izkušnje.

Celo prostornost je za današnjo razvajeno družbo povsem solidna. Ne pozabite, da gre v osnovi za majhen avtomobil z dolžino le 4,16 metra, zato od prtljažnika ali zadnje klopi ne pričakujte čudežev. Štirje potniki in nekaj prtljage bo 2008 zlahka požrl, več pa ne. Pod črto nam je bil torej všeč in posebnih pripomb si ni prislužil. Je pa res, da tudi cenejši 208 ne bo ponudil bistveno manj prostora in se bo še lepše peljal. Ampak, ker vem, da morate izstopati, bo prva želja višji 2008.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 2008 1.2 puretech 130 allure
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4159 x 1739 x 1556
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1160
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 13.860
cena testnega vozila v EUR 18.480
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.880

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 tedni  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 2 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 2 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 4 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 4 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 4 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 5 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |