Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Enostavno ni nujno boljše

Opel corsa 1.4 ecotec easytronic color edition

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Proizvajalci avtomobilov se res trudijo, da nam voznikom čim bolj razbremenijo vožnjo. V zadnjih letih so razvili že toliko asistenčnih sistemov, da lahko nekateri avtomobili vozijo praktično sami. Ampak še vedno največ za lagodno vožnjo naredi samodejni menjalnik!
Enostavno ni nujno boljše
Foto: Gašper Miš
31. 8. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

posebna izdaja color edition naredi avtomobil zelo privlačen
corsa tudi po konkretni prenovi ostaja prostoren avtomobil
novi infromacijski zaslon blagodejno postreže z več informacijami in stane samo 50 EUR
zaradi prevedenih menijev bo informacija med voznikom in avtomobilom še lažja
doplačljivi biksenonski žarometi odlično osvetljujejo cestišče in svetijo tudi v ovinek
nov krmilni mehanizem naredi vožnjo bolj zabavno
kljub bogati opremi cena avtomobila ni previsoka
robotizirani petstopenjski menjalnik je na voljo za okroglih 1.000 evrov
vožnja bo zaradi menjalnika easytronic bolj sproščena ...
... pa vendar menjalnik ne navduši ne s hitrostjo ne z odzivnostjo
robotizirani menjalnik je na voljo samo z dvema motorjema
motor sicer ni razočaral, vendar so nas Oplovi prisilno polnjeni bolj prepričali
nekatere elemente v notranjosti so prenesli iz pretekle generacije
strešne lučke še vedno ni mogoče popolnoma izključiti, ko so vrata odprta
prtljažnik zaradi enake zasnove še vedno pogoltne samo 285 litrov
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (17 glasov)
test opel corsa 1.4 ecotec easytronic color edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjamem, da ima vsak kakšno starejšo sosedo, ki se po ulici in v mestu vozi 50 km/h v 2. prestavi. Verjetno rada posluša motor, da je res prepričana, če ji ni ugasnil, ali pa se ji enostavno zdi škoda sklopke in pač manj prestavlja. Za takšne je samodejni menjalnik ne samo logična ampak bi lahko rekel kar nujna izbira. Toliko manj skrbi in dela je z njim, da vožnja kar naenkrat postane manj stresna. Vse več je zato povpraševanja po takšnem menjalniku tudi pri majhnih avtomobilih in čeprav se je marsikomu še nedolgo nazaj zdelo neumno desetino vrednosti novega avtomobila nameniti samodejnemu prestavljanju, se zdaj zadeve počasi spreminjajo.

V takšnem primeru pride v poštev tudi Oplova corsa, ki je v izdaji color edition še posebej privlačna v črno-beli barvni kombinaciji. Pravzaprav smo o v Evropi zelo priljubljenem modelu že veliko napisali, kar si lahko preberete tukaj, ko smo bili na mednarodni premieri, in tukaj, ko smo imeli na testu trivratno različico. Petvratna pa je seveda bolj praktična in bi se tudi sam vedno odločil zanjo, ker so trivratni avtomobili enostavno preveč nerodni z velikimi vrati. Razen, če gre za superšporten avto, jasno.

Bistveno lepša je armaturna plošča, ki je sestavljena iz mehke plastike, tako da ne poka in škripa. Ne manjka niti zaslon na dotik in multimedijski sistem intellilink, s katerim je mogoče povezati pametne naprave.

Poleg tega, da je konkretna prenova zamenjala vse zunanje dele, so marsikaj prenovili tudi znotraj. Bistveno lepša je armaturna plošča, ki je sestavljena iz mehke plastike, tako da ne poka in škripa. Seveda ne manjka niti zaslon na dotik in multimedijski sistem intellilink, s katerim je mogoče povezati pametne naprave, čeprav malo starejši tega verjetno ne bodo počeli. Predvsem bodo navdušeni nad različnimi vzorci blaga, ki krasijo notranjost, tudi sedeža spredaj, ki imata zdaj več bočne opore. Največji spremembi pa sta gotovo volanski obroč, ki je boljše oblikovan in lepše sede v roke, predvsem pa je bolj odziven krmilni mehanizem, ki da več povratnih informacij. Seveda je nov tudi sistemski zaslon med merilniki z informacijami v beli barvi na črni podlagi ter v slovenščini.

Vseeno pa je mestni potepin tokrat bolj zanimiv zaradi robotiziranega petstopenjskega menjalnika easytronic. To pomeni, da sta stopalki samo dve, ker sklopko namesto vas pritiska robot, in marsikdo bi temu rekel kar avtomatik, čeprav tehnično gledano ni. Vožnja z njim je seveda bolj udobna, ker ni potrebno ves čas prestavljati. Kljub temu pa zmoti počasno prestavljanje, kdaj tudi pri previsokih vrtljajih in med prehitevanjem precej pozno, da kakšen sopotnik pomisli, da ne znaš voziti. V ročnem načinu, ko z desnico pomikate ročico naprej ali nazaj, je sicer malo boljše, ampak ne bistveno. Tako je, če gledamo z zahtevnimi in občasno dinamičnimi očmi, ko sem sedel za volan le z mislijo na umirjeno in enostavno vožnjo, pa je nalogo opravljal čisto solidno. Daleč od tega, da bi bil vrhunski, ampak vidim tisto sosedo, kako bi ji lahko prišel prav – prestavljal je med 2.500 in 2.900 vrtljaji in kar je najlepše, v mestu ni treba neštetokrat pritiskati sklopke in utrujati kolkov.

Sicer je na voljo samo z dvema motorjema: 1,3-litrskim turbodizelskim in 1,4-litrskim bencinskim, ki ga je imel testni primerek. Na relacijskih vožnjah je motor porabil manj kot 7 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov, tako da kljub 90 'konjem' ni bil pretirano požrešen. Kljub vsemu bi sam raje izbral katerega od novejših prisilno polnjenih, čeprav bi se potem moral sprijazniti 'samo' z ročnim menjalnikom, ampak v primeru corse robotizirani easytronic tako ali tako ni preveč navdušil, zato absolutno svetujem preizkus na testni vožnji, da boste sami videli, če je tudi za vas prepočasen.

Kdor pričakuje hitrost in dinamično vožnjo zaradi privlačnega izgleda, naj v tem primeru poseže po ročnem menjalniku, easytronic pa bo za mojo sosedo, ki si po petdesetih letih za volanom res zasluži, da nekdo oziroma nekaj namesto nje pritiska sklopko. Doplačilo je 1.000 evrov, bogato založen testni primerek pa je stal 16.700 evrov, čeprav vstopni model s tem motorjem in menjalnikom dobite že za manj kot dvanajst tisočakov, kar je precej ugodno. Enostavno je zato v določenih primerih lahko boljše, ko primerjam zgolj menjalnik z nekaterimi, ki jih v istem velikostnem razredu ponuja konkurenca, pa bi se moral Opel v letu 2016 bistveno bolje izkazati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1.4 ecotec easytronic color edition
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1398
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 130 pri 4.000
menjalnik robotiziran ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4021 x 1775 x 1479
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1120 (505)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 10.440
cena testnega vozila v EUR 12.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.725

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |