Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Legenda mora imeti V8

Ford mustang GT 5.0 V8 fastback

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na cestah lahko srečate dražje avtomobile, hitrejše in bolj prestižne, na drugem koncu bolj prostorne ali varčne, za katere v spodnjih vrsticah ni prostora, skoraj nemogoče pa boste za tolikšen znesek našli bolj vsestransko navdušujoč avtomobil od novega mustanga.
Legenda mora imeti V8
Foto: Gašper Miš
2. 9. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

že legendarna zgodovina mu da veliko šarma
nastopaški izgled je ena pomembnejših mustangovih vrlin
notranjost je z dodatki in logotipi dovolj 'posebna' in zanimiva
pod pokrovom je vrhunsko zvočno uglašen in zmogljiv osemvaljni stroj
poleg zmogljivosti je njegova vrlina še prožnost
lega je glede na velikost sila prepričljiva, mustang tudi ni naporen
volan je prijetno obtežen, menjalnik natančen
funkcija 'line lock' zagotavlja dim izpod pnevmatik in hitro zasvoji
za takšno ceno bolj atraktivnega avtomobila ni na trgu
poraba goriva je, hm, kar pomembna postavka
preglednost je zaradi majhnih stekel in dolgega pokrova slaba
sklopka je dokaj trda in z dolgim hodom stopalke
za svojo konjenico vseeno ni ekstremno hiter
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (22 glasov)
test ford mustang GT 5.0 V8 fastback
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vedel sem, da me vozniško ne bo očaral, a me to ni motilo in me ne moti niti sedaj, ko so kilometri z lepotcem iz leta 1965 za menoj.

Ameriška ikona je zanimiva že zaradi svoje dolge zgodovine in zato sem se pred vožnjo z novim enostavno moral zapeljati še s starim. Vedel sem, da me vozniško ne bo očaral, a me to ni motilo in me ne moti niti sedaj, ko so tisti krasni kilometri z lepotcem iz leta 1965 za menoj. Saj veste, legende so pač legende in stvari, ki ste jih občudovali kot otroci nekaj desetletij zatem, izgubijo del čara, večina pa ostane.

Schwarzenegger ni več tisti nabiti dedec iz Terminatorja pa bi mu vseeno z veseljem stisnil roko, žvečilni Bazooka, s katerimi sem odraščal, okus izgubijo po nekaj sekundah, pa bi ta trenutek z veseljem enega. In stari avtomobili se peljejo kot jadrnice. Sploh ameriški, v mustangu iz leta '65 dejansko nisem niti čutil, če je volan povezan s kolesi, vsak pritisk na zavoro je podoben potapljanju noge v puding, pač, nobenega občutka ne dobiš, niti kaj dosti učinka ni. Ampak takšna 'starina' premore toliko šarma in posebnosti, da so usta vsak meter vožnje raztegnjena v širok nasmeh.

Glavna zvezda tega testa je seveda novi mustang. Kar nekaj generacij se je zamenjalo od šestdesetih let naprej, nekatere bolj in druge manj posrečene, zdi pa se mi, da bo ta zadnja kar precej uspešna in bodo Fordovci tudi čez kakšno desetletje o njej še vedno govorili s ponosom. Za začetek zaradi voznih lastnosti (pustimo izgled še za trenutek ob strani), ki so za avtomobil s poreklom z one strani velike luže naravnost odlične. Ker smo Evropejci najbolj vozniško zahtevni na svetu, mustang prvič serijsko pri nas ponuja neodvisno vzmetenje, za katerega morajo Američani doplačati! In zato se pelje zelo dobro.

Seveda ga ne primerjajte z vozniškim izstrelkom, kot je porsche cayman, ki je skoraj pojem voznosti, a za tako veliko 'kravo' se mustang pelje sila suvereno. Ni pretrd in v ovinke zagrize z velikim veseljem, volanski obroč s precej mesnatim občutkom pri vrtenju pa ponudi dovolj informacij in vlije precej zaupanja. Dokler ni cesta izjemno ozka in zavita ter polna lukenj, je celo mustang pravi izstrelek. Se pa njegova zgodba in karizma začne že mnogo prej. V bistvu že, ko ga skozi okno opazujete na svojem dvorišču.

Seveda je opazen, morda kateri od ameriških mišičnjakov ni? Zlasti v tej rumeni barvi vam zagotavljam, da vas nihče ne bo spregledal. Pokrov motorja je zajeten, gume široke, zadek pa krasita dve ogromni izpušni cevi, iz katerih se ob vklopu motorja oglasi avtomobilskim navdušencem najprijetnejša melodija, ob kateri ušesni mešički godejo od užitka. Osemvaljnik pod pokrovom namreč poskrbi za pravo simfonijo, ob kateri celo sosedje ne bodo jezni, pa čeprav jih bo zjutraj prebudila.

Tudi znotraj je mustang poseben, sicer ne izjemno eleganten ali uporabniško razvajajoč, ima pa nekaj elementov, ki vzdušje v kabini popestrijo. Denimo logotip konjička in letnico 1964 (takrat so izdelali prvega) pred sovoznikom pa napis 'ground speed' med merilniki in še kaj bi se našlo. Odlagališč za pijačo je dovolj, saj veste, Američani so eden bolj žejnih narodov, ko pridemo do poglavja o sladkih pijačah, in zato mora biti zanje dovolj prostora tudi v avtu. Na zadnja dva sedeža lahko namestite otroška sedeža in bodo malčki udobno sedeli, čeprav to ni mustangovo poslanstvo, prtljažnik pa je tudi precejšen.

Da se pelje dobro, sem zapisal, morda še nekaj o motorju. Krasen je in lepo ropoče, prožnost pa je poglavje, pri katerem bi se od njega lahko učili mnogi. V šesti prestavi je zadovoljen s 40 km/h ali pa z 250 km/h, vedno lepo vleče in nikoli se ne zdi, da se muči. Najbolj šarmanten zvok ima po mojem mnenju med 3.000 in 4.000 vrtljaji, če boste želeli iztisniti iz njega največ, pa vam zagotavljam, da boste nad silovitimi pospeški navdušeni, pa čeprav še zdaleč ne gre tako brutalno kot pri M3. Konjenica je namreč skoraj identična, takšen mustang z osemvaljnim petlitrskim motorjem pod pokrovom ponudi 310 kW moči oziroma 420 'konjev'. Je pa hiter, o tem ni dvoma.

Moti me le nekaj malenkosti, recimo, da je izboklina sedeža, ki skrbi za bočni oprijem, postavljena precej visoko in se moja roka ob prestavljanju zatika vanjo, a višji od mene tega verjetno niti opazili ne bodo. Pokrov motorja je dolg in visok, zato je preglednost slabša, zdi se ti, da sediš v tanku, a tako pač je. Morda še najbolj moti, da je hod sklopke tako dolg in onemogoča hitro menjavo prestav, čeprav bi jo sam menjalnik lahko zagotovil, ker je natančen in hodi ročice kratki. Vsekakor pa mustang ni preveč naporen, da se z njim ne bi mogli voziti vsak dan, to je pomembno. No, pa na porabo se tokrat ne bom oziral, z zahtevo po 16,7 litra bencina za vsakih sto kilometrov je jasno, da ne bo pariral sosedovemu cliu 1,5 dCi.

Mustang je pravi posebnež, ki se dobro znajde na večini področij, ko govorimo o šarmu in posebnosti, pa mu skorajda ni para. Dva motorja lahko izberete in ker je pri nas 2,3-litrski ecoboost zaradi davščin bistveno cenejši od tega, morda premišljujete o tistem. Dobro gre in bolj varčen je, peljal sem ga na tej mednarodni premieri, ampak … Vsako jutro se boste zbudili z mislijo, da ste kupili napačnega. Ta legenda si zasluži V8, zato vzemite tega. Za dobrih 60 tisočakov (testni 66.500 EUR) je mustang GT pravi naslednik legendarnega stroja iz šestdesetih let.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mustang GT 5.0 V8 fastback
vrsta motorja bencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 4951
moč v kW (KM) pri vrt./min 310 (421) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 530 pri 4.250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4784 x 1916 x 1381
medosna razdalja v mm 2720
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1720 (367)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 20,0/9,6/13,5
poraba na testu v l/100 km 16,7
cena osnovnega vozila v EUR 43.100
cena testnega vozila v EUR 61.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 66.500

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 8 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 9 meseci  |