{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nostalgični ali modni dodatek?

Fiat 500 1.2 lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Nostalgija je hecna stvar. Sem še ravno dovolj star, da se spominjam, kako so me kot mulca prevažali v fičku. Fiat 500 seveda ni fičko, ga pa omenjam, ker ste tudi novemu prav vsi nadeli takšno ime.
Nostalgični ali modni dodatek?
Foto: Gašper Miš
28. 9. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

rahle oblikovne spremembe so dovolj za dodano svežino
nalepke so simpatičen element personalizacije, le v pravi barvi naj bodo
zaslon na sredinski konzoli popestri in posodobi voznikovo okolje
motor je kljub majhnosti precej živahen in simpatično zabrunda
čvrsto vzmetenje kar kliče k temu, da malčka zapeljete nekoliko hitreje
glede na mere vozilca se znotraj sedi čisto spodobno
armaturna plošča je malce preživeta, doplačajte vsaj za modernejše merilnike
pri večjih hitrostih je motor glasen in se muči
občutek na volanu je umeten in ne nudi veliko informacij
ročica menjalnika je sicer blizu rok, a ta ni najbolj natančen
cena ni njegova vrlina, zagovarja jo dokaj težko
na slabih podlagah pričakujte precej pretresanja
tudi zvočna izolacija ni najboljša
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.3 (15 glasov)
test fiat 500 1.2 lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zastava 750, edini pravi fičko, in fiat 500 sta bila pred desetletji skorajda identična, zato me ne preseneča, da tudi novi petstotici jugonostalgiki pravijo tako. Oblika je namreč sila prepoznavna, sicer moderno ukrivljena, a vsekakor nostalgična. In ravno takšna zunanjost mu zelo pomaga, da je bil lahko skoraj deset let praktično nespremenjen. Tako dolgo danes pri večini proizvajalcev ne zdrži niti celotna generacija določenega modela, petstotica pa je šele sedaj dobila malenkostno kozmetično prenovo. In bo najbrž spet dobra za naslednjih nekaj let, čeprav ne verjamem, da spet za celo desetletje.

In kaj so spremenili? Niti ne veliko, a dovolj, da boste nove detajle opazili. Zadnje luči niso več polne in je vmes del v barvi karoserije, sprednje so bolj atraktivne in lepše zaobljene, zato je še bolj luštkan, notri pa je postal bolj moderen predvsem z novim zaslonom.

Med malčki se je konkurenca v zadnjem desetletju zaostrila, zato fiat 500 ne izstopa več, kot je včasih. Opel adam je bolj poln dodatkov, s katerimi ga lahko opremite po svojih željah, hyundai i10 bolj prostoren in uporaben, celo twingo je postal z zadnjim pogonom in ultramajhnim obračalnim krogom pravi posebnež, ki tudi omogoča veliko mero personalizacije. Ampak, kupci petstotice točno veste, zakaj ga hočete. Še vedno je simpatičen in poseben, še vedno boste opaženi, dodajam pa tudi, da je z uporabniškega vidika čisto prijeten.

Notranjost je ob prenovi dobila večji zaslon na sredini, med dodatno opremo boste našli še doplačilne grafično modernejše merilnike, oboje pa bo notranjost še najbolj popestrilo. Sicer je tudi po desetletju še dovolj zanimiva, so pa materiali bolj enostavni, precej je trde plastike, logično, gre za majhen avtomobil, in takšno imajo tudi vsi tekmeci. Ampak ne moti, ker ne škripa in je čisto v redu na pogled. Notranjost je skratka oblikovno še vedno dovolj sveža, posebej pa ne izstopa.

Dva potnika bosta potovala razmeroma udobno, čeprav sta sedali sprednjih sedežev prekratki in bočne opore je tudi premalo. Ni ravno lounge, kot pravi oprema, ampak posebnih pripomb nimam. Morda sem se celo navadil in sprijaznil, da so sedeži v vseh različicah fiata 500 malce slabši, spominjajo me na klop v parku. Po udobju in opori, ne po obliki. Prtljažnik bo trgovinske vrečke zlahka pogoltnil in celo na zadnjih sedežih boste prijatelje na krajše poti lahko zapeljali. Sicer je občutek na volanu slab in voznikovim rokam ne namenja dovolj informacij, ampak v tem avtu to ne moti.

S fiatom 500 ne boste divjali in pri normalni vožnji je super, pri šviganju skozi mestne ulice ravno tako.

S fiatom 500 ne boste divjali in pri normalni vožnji je super, pri šviganju skozi mestne ulice ravno tako. Menjalnik mi je še posebej všeč, ker je natančen in blizu rok, motorček, ki nima niti 70 'konjičkov', pa ne deluje podhranjeno. Fiat 500 je lahek, nima niti tone, zato je povsem dovolj živahen, celo prijetno noto zaigra, ko boste motorček malo bolj zavrteli. Porabi pa okoli 6 litrov na 100 kilometrov. Na avtocesti vas ne bo strah radarjev, ker se kaj dosti več od 130 km/h itak ne boste peljali. Postane precej glasen pa še preveč se napreza.

Vseeno se mi zdi, da mu manjka še malo posebnosti in izvirnosti v primerjavi s starim. Ali pa s kakšnim adamom. Fiat 500 namreč le ni malček, ki bi prepričeval tiste, ki gledate na vsak evro; cena ni njegova najmočnejša vrlina, večji znesek plačila pa zagovarja s posebnostjo. Poseben vsekakor je, dovolj samosvoj in zanimiv, da bo nekatere prepričal, pri novem manjka le še neka pika na 'i'. In še enkrat, predlagam, da doplačate za modernejše merilnike, ker bo potem tudi znotraj bolj zanimiv.

Pa mogoče še ena, čisto moja osebna. Če ga boste opremili z nalepkami, jih izberite v drugi barvi, ker tokratne z desetih metrov izgledajo, kot bi celoten zgornji del avtomobila večkrat prehodili mački. Se ne vidi, da so nalepke, ampak deluje umazano. Od blizu so pa kul!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1.2 8v lounge
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 51 (69) pri 5.550
največji navor v Nm pri vrt./min 102 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3571 x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 940 (400)
največja hitrost v km/h 160
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,3/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,0
cena osnovnega vozila v EUR 11.150
cena testnega vozila v EUR 12.150
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |