Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

M kot mišica

BMW M2 coupe

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če kdo dvomi, da je črka 'M' res najmočnejša na svetu, predlagam, da se odpelje krog s katerimkoli novim BMW-jevim modelom M. Pospeševanja so vedno tako brutalna, da vam bo sleklo gate.
M kot mišica
Foto: Anže Jereb
21. 10. 2016 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

pogled nanj je s kateregakoli kota razlog za nasmeh, enostavno je privlačen
znotraj je dovolj prostoren in uporaben celo za zadnja dva potnika
voznikovo okolje je dovršeno, enostavno in zelo uporabno, materiali so odlični
če potrebujete brutalno hiter avto za vsak dan, je ta odlična izbira
ko motor zagrgra, se dvignejo kocine celo depiliranim anti-avtomobilistom
pospeševanja so surova in silovita, če želite, seveda
krmilni mehanizem je eden najboljših, povratnih informacij je v vsakem trenutku dovolj
M2 je dovolj majhen, da vas v vsakem zavoju posebej ne bo skrbelo miganje zadka
če si želite potnega čela in razburjenja, je dovolj le izklop sistema DSC
če ste manj vešči in si želite hitre vožnje, je vseeno morda prezahteven
na spolzki podlagi je treba biti precej zbran, sicer stvari pobegnejo s tira
cena M3 s popustom ni višja, če vam je to najbolj pomembno
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (23 glasov)
test BMW M2 coupe
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In prav ob tej trditvi se pojavi problem. Skozi zgodovino razvoja najhitrejših vozil te znamke je veljalo, da so sicer hitra, a predvsem ponujajo neverjeten občutek v vožnji. Za primer vam dam prvo generacijo modela M3, ki je še danes vozniško izjemno prijetna. Enostavna, lahka, z odličnimi povratnimi informacijami, dovolj hitra in z visoko-vrtečim motorjem neverjetno simpatična. Tudi druga, tretja in celo četrta generacija so bile podobne, zadnja je tista z osemvaljnikom v nosu. Jezna, hitra in z zvočno kuliso, ki je prava simfonija za ušesa.

Potem pa se je nekje zalomilo in BMW-jeva vozila M so postala, kako naj povem, prehitra. Mogoče celo prevelika in predvsem pretežka.

Potem pa se je nekje zalomilo in BMW-jeva vozila M so postala, kako naj povem, prehitra. Mogoče celo prevelika in predvsem pretežka, pa čeprav upoštevam, da so kupci razvajeni in želijo tudi v športnih avtomobilih imeti dovolj prostora, vso mogočo opremo in ostalo navlako, dovolj udobja in tako naprej. Predvsem pri hitrosti je nastal problem, ker so pogonski stroji vseh vozil M prisilno polnjeni. In M3 je zato skoraj prehiter, v kombinaciji z merami pa ne več najlažji za obvladovanje. X6 M? Ah, tukaj besede sploh niso potrebne.

Tudi M2 je prisilno polnjen in hiter. Zelo hiter, morda tudi zanj lahko rečem, da skoraj preveč. Ampak se od ostalih razlikuje po svojim merah, čeravno ne posebej tudi po masi, kar je vseeno dovolj za veliko razliko. Kdor je imel priložnost zapeljati katerega od starih M3, ali pa zame še vedno enega najboljših, model 1M, dobro ve, kako fino jih je premetavati med zavoji. M2 je takšen in BMW to dobro ve. Kdorkoli se je doslej z njim zapeljal, ga je pohvalil, za M3 oziroma M4 tega ne morem reči.

Torej, dovolj uvoda, če ste prebrali do sem, čestitam! M2 je kot vsak drug BMW ali vsak drug M izjemno dovršen stroj. Notranjost je kakovostna in prijetna, materiali vrhunski, vse skupaj pa povsem nedramatično, a funkcionalno urejeno, stikala so priročna, pač, ergonomija je dobra. Prostor res ni postavka, ki vas tokrat zanima, a za športen avtomobil je vsakodnevno zelo uporaben, prtljažnik je kar velik, zadaj pa se tudi dva ne prevelika lahko peljeta brez težav. Tudi udoben je in ne preglasen, če se boste vozili v načinu comfort, za vsak dan je pravi stroj, zato ne boste trpeli.

Čeprav je le za kakšnih 25 kilogramov lažji od M3, ker nima karbonske strehe, so mere tiste, ki ga naredijo prijetnega.

Čeprav je le za kakšnih 25 kilogramov lažji od M3, ker nima karbonske strehe, so mere tiste, ki ga naredijo prijetnega. Ko se boste zapodili hitreje, bo okreten in ubogljiv, manjše zdrse boste enostavno umirjali tudi manj vozniško vešči, ob vključenem stabilizacijskem sistemu DSC pa vsaj na suhi podlagi zadek M2 ne bo ves čas norel po svoje. Tudi močneje stisnjen plin sredi zavoja ne pomeni nujno, da vas bo DSC umirjal.

Seveda tudi M2 ni ravno stroj, v katerega se boste usedli, izključili DSC in se brutalno hitro odpravili novim dogodivščinam naproti. Vas zna tudi ta ugrizniti. Če ga primerjam z malenkost šibkejšim štirikolesno gnanim focusom RS, potem trdim, da bo s slednjim velika večina voznikov med zavoji celo hitrejša. Na mokri ali spolzki cesti pa najbrž prav vsi, ker je tudi M2 ravno dovolj zahteven, da je treba biti pazljiv. Ampak po svoje je to tudi njegov čar, vsak kilometer vožnje se vam bo zdel zanimiv in vožnja atraktivna. Pospešuje pa itak tako brutalno, da se vam kar zavrti.

Kako, pravite, če je pa motor občutno šibkejši od tistega v M3? Hja, enostavno, šestvaljnik tukaj ponuja 272 kW moči, to je 370 'konjev', navor pa v ravni črti od vsega 1.400 vrtljajev v minuti dosega vrednost 465 Nm. V praksi gre brutalno, lov na čas v Zelenem peklu je celo pokazal, da je hitrejši od večjega brata. Morda predvsem zaradi prijetnejšega karakterja in je imel dirkač z njim celo lažje delo? Vse skupaj ne pomeni dosti, če občutek na volanu ni dober, ampak tukaj je. Fantastičen, ravno dovolj mesnat in obtežen, krmilni mehanizem je sicer električen, a nič zato, povratnih informacij je na hektolitre. Težko bi bil sploh boljši, v načinu 'sport' ali 'sport+' je vse skupaj bolj direktno in hitreje odzivno, za uživanje med zavoji perfektno. In zvok … moram reči, da focus RS zveni dobro, sploh s svojim pokanjem, in čeprav M2 manj 'seka' iz izpuha, njegov zvok tistega premaga vedno in povsod. Šest valjev je pač šest valjev in M2 že ob vžigu zazveni jezno in nevarno, svojega tona pa ne spusti niti pozneje.

Če se spominjate, sem v mednarodni premieri rekel, da bi raje izbral ročni menjalnik. Še vedno ga nisem uspel preizkusiti, a morda malenkost spreminjam svoje mnenje. M2 je namreč tako zmogljiv, da ima voznik z njim dovolj dela, četudi mu ni potrebno skrbeti še za menjavo prestav. Že tako je dovolj vpet v samo vožnjo. Pri kakšnem 'hot hatchu', kot je renault megane, še vedno želim le ročni menjalnik, tukaj pa niti ne. Predvsem, ker je ta 7-stopenjski tako neverjetno hiter in sposoben. Niti ene pripombe nimam čez delovanje, malce sicer cukne ob speljevanju, ampak med vožnjo je vrhunski. Drugega itak nisem pričakoval.

Preden zaključim, še tole: na cesti je M2 lahkoten in sploh ne pretrd, tudi boljši polovici ga lahko posodite za v trgovino ali pa greste z njim na dopust. Če od svojega avtomobila zahtevate obilo športnosti in vseeno določeno mero praktičnosti, potem boste boljšo alternativo težko našli. Mercedes-Benz denimo ponuja vsekolesno gnani A45 AMG, ki je zaradi pogona lažje obvladljiv stroj, kakšen porsche cayman pa odpade zaradi praktičnosti, čeprav podobno stane in je še za odtenek bolj prvinski. Za natanko 64 tisočakov je najmanjši in najcenejši M trenutno vozniško daleč najboljši. In edini, na katerega ne ponujajo dodatnega popusta kot pri večjih M. Ta na fotografijah je sicer dražji, malo zaradi menjalnika in nekaj zaradi bogatejše opreme in stane 73.914 evrov, kar je že dokaj blizu močnejšemu M3, a naj vas majhna razlika v ceni ne zavede. M2 je uživaško boljši, zato hočete tega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M2 coupe
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2979
moč v kW (KM) pri vrt./min 272 (370) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 465 od 1.400 do 5.560
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4468 x 1854 x 1414
medosna razdalja v mm 2693
prtljažnik v litrih 391
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1595 (415)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,5/6,4/7,9
poraba na testu v l/100 km 12,1
cena osnovnega vozila v EUR 64.000
cena testnega vozila v EUR 68.113
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 73.914

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |