Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pomirjevalo

Toyota prius 1.8 VVT-i e-CVT HSD executive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pozabite na tablete s pomirjevalnim učinkom, prius je najboljše sredstvo za umirjanje živcev v prometu. Z redkokaterim avtomobilom se boste bolje počutili v nepotrebnih zastojih med vožnjo v službo in domov.
Pomirjevalo
Foto: Gašper Miš
25. 11. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

še vedno deli mnenja in še vedno je zazrt v prihodnost
vožnja je postala še bolj prijetna in umirjena
vodljivost je občutno boljša kot pri stari generaciji
poraba goriva je odlična, če niste ves čas na avtocesti
kabina je precej prostorna, tudi prtljažnik pogoltne veliko
merilniki ponujajo veliko informacij in nastavitev
udobni sedeži in podvozje se obnesejo tudi na dolgih poteh
zadnja klop je lahko dostopna, isofix enostavno dosegljiv
moči je dovolj za večino umirjenih voznikov …
... čeprav bi si želel še nekaj več 'konjičkov' pod pokrovom
kvaliteta izdelave in izbor materialov bi bil lahko boljši
med vožnjo v klanec na avtocesti je še vedno glasno
visoka nabavna cena še ne upraviči varčevanja z gorivom
preglednost nazaj je slaba zaradi deljene šipe
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (13 glasov)
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa povejte, če poznate še kakšen avtomobil, ki bi bil tako poseben. Namenoma se tokrat ne bom opredelil do oblike, ker sem slišal od najhujšega do najboljšega, tako da jo ocenjujte kar sami. Lahko vam povem le, da je zaradi ravno odsekanega zadka aerodinamika rekordna, samo 0,24 znaša količnik zračnega upora. In da verjetno še niste videli tako velikih luči zadaj. Spredaj je pa podoba že bližje Toyotinim modelom, čeprav je prius na kilometer prepoznaven. Sploh ponoči izgleda atraktivno z zanimivimi lučmi.

To je eden redkih avtomobilov, ki drzno oblikovanje prenaša tudi v notranjost.

To je eden redkih avtomobilov, ki drzno oblikovanje prenaša tudi v notranjost. Spet vem, da bodo mnenja različna, ampak težko pa kdorkoli reče, da ne izgleda moderno. Z vsemi merilniki na širokem zaslonu bo informacij več kot dosti. Celo ceno goriva si lahko nastavite, da vidite, koliko vas je stala posamezna vožnja. Res pa kabina bolje izgleda, kot je na otip. Plastika na nekaterih delih pač deluje ceneno, tudi premehko je pritrjena, zato pa je kar veliko prostora za vaše malenkosti.

Nasploh je kabina prostorna. Že spredaj se razkošno sedi in okrog voznika je veliko prostora, da se počuti kot v kakšnem fotelju. Dovolj prostora je tudi na klopi, ki je odlično dostopna, saj se vrata odprejo zelo široko in pritrdišča isofix so enostavno dosegljiva. Še najprej ga bo zmanjkalo za glavo, ampak morate biti vsaj za eno višji od Anžeta. Za prtljažnik sem pričakoval, da bo plitek, ne pa, da bo tako širok in dejansko zelo prostoren. 502 litra meri po novem, ker je baterija manjša.

Kaj pa vožnja? Takoj lahko povem, da je volan kljub možnosti nastavljanja še vedno nameščen precej nizko, a manj položno kot prej. Vseeno se da nastaviti zelo dober položaj in sedež je zelo udoben. Kar preveč, sam bi imel še malo več bočne opore. Takoj navduši tudi dobra preglednost naprej, ker so steklene površine kar velike, nasprotno pa nazaj. Bočna linija se visoko dvigne do zadka in potem je tam še spojler, ki deli šipo, da se precej slabo vidi. Res, da med vožnjo ne gledate ravno pogosto čez ramo, ampak vseeno, na kakšnem križišču lahko moti, pri parkiranju je pa itak kamera. Ko je zunaj sončno in ker je notranjost svetla, moti tudi, da plastika precej odseva tako v bočnih kot sprednji šipi.

Nekdo, ki na prvo mesto pri Toyoti postavi GT86, potem pa dolgo nič, bi se že od daleč ognil priusu. No, land cruiser in hilux sta tudi visoko na seznamu želja zahtevnih voznikov, ampak vse to so druge sorte stroji. Prius me je vedno odvračal, ker sem imel občutek, da premikam kos pločevine, oziroma 'pleh' premika mene, jaz pa v vsem dolgčasu potem razmišljam o tem, če bi si za večerjo kupil ržen ali koruzni kruh. Ne bom rekel, da je zdaj vse obrnjeno na glavo, ampak novi prius se pelje bistveno bolje. Če sem pošten, sem prav užival v vsej lahkotnosti, ki jo dejansko ponuja v vseh razmerah. V največje veselje je z njim vožnja po mestu, res je prijeten, lepo pospešuje z mesta in na pedalu zavore je zdaj boljši, čeprav še vedno ne najboljši občutek. Na ulicah je tudi odlično vodljiv in lahkotnost se čuti na volanu, zato ga bo vsak hitro vzljubil.

Manj je prepričljiv na zavitih cestah podeželja, čeprav se tudi tam izkaže z vzorno vodljivostjo.

Manj je prepričljiv na zavitih cestah podeželja, čeprav se tudi tam izkaže z vzorno vodljivostjo. Manjka še več občutka na premehkem volanu in karoserija se kar nagiba, še vedno pa je lega zanesljiva, ker je težišče tudi po zaslugi baterij dovolj nizko. Seveda se pozna, da so po novem zadaj dražja dvojna trikotna vodila, kot pri športnih avtomobilih, zato je krmiljenje bolj natančno.

In še hibridni sklop. Ob prvih informacijah se nam je zdelo skoraj nezaslišano, da je novi prius šibkejši od prejšnjega, zdaj ima 'samo' 90 kilovatov, to je 122 'konjev', in da je električni doseg praktično enak. Zelo majhen, v praksi kakšna dva, mogoče trije kilometri polžje vožnje, ampak speljuje vedno na elektriko, ki pomaga tudi pri pospeševanju, zato je v bistvu zelo učinkovit. Poraba na testu je znašala 5 litrov, vozili pa smo se v vseh mogočih pogojih, kar ni slabo. Če boste ves čas na avtocesti, bo zrasla do slabih 6, in tudi tam se pozna napredek, ker vožnja ni več tako glasna, elektronika pa vrti motor samo takrat, ko ga res potrebuje. Brezstopenjski menjalnik je še vedno del pogona in če boste ves čas pritiskali plin do konca, bo pač ropotalo.

Prius je že od nekdaj avto, ki gleda v prihodnost. Pazite to, 3,6 milijona so jih prodali po svetu do te generacije. Bi bilo zanimivo enkrat slišati, koliko izpustov CO2 ali česa dejansko strupenega smo si s tem prihranili. Vem, da me bo še precej bolj navdušil priključni hibrid, pri katerem bom lahko napolnil baterijo in dejansko odpeljal nekaj deset kilometrov. To bo potem pravi hibrid, ki mu tudi obliko lahko oprostite do določene mere. Ampak glejte, za 33 tisočakov, ali s kakšnim popustom 31, boste imeli težko bolj moderen avto. In če bi jih bilo več na cesti, bi bila verjetno vsakodnevna vožnja manj stresna, ker bi bili vozniki enostavno manj živčni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota prius 1.8 VVT-i e-CVT HSD executive
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (123) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 142 pri 3.600
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4540 x 1760 x 1470
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 502
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1450 (415)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,3/3,3/3,3
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 25.950
cena testnega vozila v EUR 30.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.310

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 8. 2017
Avgust 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21  mednarodna premiera - porsche driving experience
222324  domača premiera - ford fiesta
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: deniscar
Obvestila
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 dnevi  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 tedni  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 tedni  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 2 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 2 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 2 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 3 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 4 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 5 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 5 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 5 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 5 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 6 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 7 meseci  |  Volan