Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Šiljenje modrega ovala

Ford edge 2.0 TDCi bi-turbo powershift AWD titanium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dobro se spomnim, ko sem bil prvič v Ameriki in se čudil številnim modelom avtomobilov, ki jih pri nas nikoli niso prodajali. Vseh mogočih oblik, ampak prednjačili so veliki SUV-ji.
Šiljenje modrega ovala
Foto: Gašper Miš
2. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atraktivna oblika privablja poglede
zelo prostorna alternativa nemškim SUV-jem
aktivno zmanjševanje šumov v notranjosti je zelo učinkovito
kljub zasnovi vozila je vožnja udobna in umirjena
lega na cesti je glede na maso zelo zanesljiva
čeprav je volanski obroč položno nameščen, se sedi odlično
razkošna sedeža spredaj skrbita za udobna potovanja
motor z dvema turbinama je načeloma dovolj zmogljiv
cena za celoten paket z bogato opremo ni pretirana
volanski servo ne mara hitrih menjav smeri in je preveč obtežen
ni možnosti dodatnih dveh sedežev v prtljažniku
motor ne bo zadovoljil zahtevnih voznikov
dolgočasno oblikovana notranjost ima premalo premium-materialov
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (14 glasov)
test ford edge 2.0 TDCi bi-turbo powershift AWD titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In kolikor se Evropejci upiramo Američanom in njihovemu potratnemu slogu življenja, smo na tem področju izgubili na celi črti. Kar poglejte, kateri razred avtomobilov je na stari celini zdaj najbolj priljubljen. OK, k sreči se pri nas najbolje prodajajo majhni, Fordov edge je pa velik! 4,8 metra dolg, da bom natančen, s čimer je večji od svojih najbolj zaželenih konkurentov, tu mislim na audi Q5 in BMW X3.

Ali to pomeni, da ga zato ne bomo marali? Dvomim, ker ima kaj pokazati. Res je večji od kuge in tudi bolj prestižen, čeprav moramo počakati na izvedbo vignale, da bo res prava konkurenca nemškemu premiumu. Po prvih odzivih se vidi, da je naključnim opazovalcem tudi oblika zelo všeč, ker ga stalno slikajo s telefoni. Največji vtis naredi mogočna in imenu primerno zašiljena maska. Tudi sicer je ta ford ostro oblikovan, s čimer precej izstopa med hišno paleto modelov. In ne vem, če ima še kateri večji spojler na zadku! Pohvalim lahko še bočna vrata, ki se odpirajo tako nizko, da zaščitijo prag pred blatom in si ne boste takoj umazali hlačnic, čeprav boste zato hitreje opraskali plastiko na kakšnem visokem robniku ali skali, ko boste nepazljivo odpirali vrata.

... ni kaj, če želiš, si v edgu lahko kar lepo spočiješ od okolice.

Še bolj je navdušil prvi vtis med vožnjo. V Gašperjevi domači premieri sem bral, da so mu vgradili poseben sistem, ki aktivno zmanjšuje šume v notranjosti. Ampak to sem prebral šele potem, ko sem se čudil, kako je med vožnjo tiho. Očitno dobro deluje, tudi sama zvočna zatesnitev je dobra in je malenkost nad pričakovanji na avtocesti slišen samo šum vetra, podvozje pa zelo tiho blaži ... ni kaj, če želiš, si v edgu lahko kar lepo spočiješ od okolice.

Vožnja je kljub velikim kolesom in višini avta udobna. Malo je stresanja, tudi nagibanja, me pa čudi, da je za tip vozila precej obtežen volan. Nikakor ga ni težko vrteti, ampak imam občutek, kot da so pri Fordu s tem želeli poudariti, da je tole malo bolj športen SUV, kar seveda ni res, čeprav se za tip vozila pelje dobro. Med hitro vožnjo boste takoj čutili, da je avto težak, da je nos trmast in hoče naravnost ter da je aktivni elektronski volanski servo vseeno prepočasen. To boste občutili samo med zelo hitrimi menjavami smeri, če boste vozili na skrajni meji oprijema, čeprav si težko predstavljam, zakaj bi to počeli z avtomobilom, ki tehta skoraj 2 toni. Če ga ne primerjam le z dragimi SUV-ji, temveč takšnimi, ki so mu po merah in predvsem ceni bližje, je vseeno v vrhu po voznih lastnostih.

Na našem trgu je pri obeh motornih različicah serijski štirikolesni pogon, ki je precej cestno naravnan. Elektronika zavira posamezno kolo, ki se vrti v prazno, in motorju po potrebi odvzema moč, zato se na zahteven teren z njim ne boste podali. Enkrat se nam je celo zgodilo, da je sistem štirikolesni pogon enostavno izklopil, ker se je začel preveč greti med vožnjo po blatu, ko so se kolesa stalno vrtela v prazno. To je lep dokaz, da se bolje počuti na cesti, kjer je več oprijema in podobne sisteme uporablja tudi konkurenca, ker vozniki enostavno ne potrebujejo bolj zmogljivih.

Kaj pa znotraj? Tukaj sem bil ob prvem srečanju razočaran. No, pretiravam, ni me takoj navdušila, ker je praktično enaka kot v mondeu ali S-maxu, dolgočasno oblikovana z veliko ravnimi površinami gladke plastike. Med vožnjo pa hitro postane jasno, da so gumbi na primernih mestih in da jih je večina, ki jih pogosto potrebujete, na volanskem obroču. Pomembno je, da je 8-palčni zaslon na dotik in precej enostaven za uporabo ter da boste imeli dovolj odlagalnih mest za shranjevanje drobnarij. Materiali res niso na ravni premium-konkurentov, ki so lahko tudi še enkrat dražji, je pa izdelava dovolj dobra, da med vožnjo ne boste slišali kakšnih čudnih zvokov.

Seveda pa navduši prostor, sploh v širino, ker je avto precej zajeten, v širino meri skoraj 1,93 metra. Ravno zato se zelo udobno sedi na bogato odmerjenih sedežih in čeprav pogrešam nastavitev ledvene opore, je je že v osnovi dovolj, da me hrbet ni bolel na dolgi vožnji. Volan je dokaj položno postavljen, ampak mi je sama namestitev za volanom všeč, preglednost je pa edino nazaj malo slabša, ker je zadnje steklo zaradi oblike precej majhno. Morda bo za koga velik minus, da kljub velikosti ni možnosti dodatnih sedežev v prtljažniku, ki pa je ravno zato s 602 litroma zelo radodaren s prostorom.

Prvič sem se v katerem od fordov srečal z dvolitrskim dizelskim motorjem TDCi, ki ima dve turbini in 154 kilovatov, po domače 210 'konjev'. Čeprav se sliši malo za velik avto, je moči dovolj, ker dodatna turbina pomaga pri nižjih vrtljajih, ko imajo majhni agregati največ problemov. Motor je precej dobro zvočno zatesnjen, da se ga v kabino zelo malo sliši. Zahtevni bodo sicer pogrešali še kakšnih 50 'konjev' več, da bi bil bolj suveren na levem pasu avtoceste, ampak je zaenkrat ta najmočnejši v domači ponudbi in pod črto vseeno dovolj zmogljiv, saj doseže 211 km/h in do 100 pospeši v 9,4 sekunde. Tudi dvosklopčni menjalnik powershift s šestimi prestavami lepo paše zraven, čeprav je počasnejši od konkurence, ampak med vsakodnevno vožnjo ne boste pogrešali prav ničesar. Poraba goriva je bila na daljši vožnji 7,5, sicer malo čez 8 litrov na 100 kilometrov, kar je tudi OK.

Težava je v tem, da Ford (še) nima pravega renomeja na tem področju, zato bo edge pri nas kar težko našel pot do kupcev.

In za grand finale cena. Lahko bi rekel v stilu edga, da je kar zašiljena. Dobrih 53 tisoč s popustom (3.400 EUR), štirikolesnim pogonom, črno barvo in nekaj dodatne opreme se ne zdi pretirano. Razlika se močno pozna, ko greste z ravnilom in računalom do prej omenjene prestižne konkurence. Težava je v tem, da Ford (še) nima pravega renomeja na tem področju, zato bo edge pri nas kar težko našel pot do kupcev, ki so pripravljeni odšteti za svoj avto več kot 50 jurjev pa na njegovi maski niso štirje krogi, ledvička ali zvezda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford edge 2.0 TDCi bi-turbo powershift AWD titanium 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 154 (210) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 2.000 do 2.500
menjalnik robotiziran ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4808 x 1928 x 1692
medosna razdalja v mm 2850
prtljažnik v litrih 602
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1874 (681)
največja hitrost v km/h 211
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/5,4/5,8
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 49.700
cena testnega vozila v EUR 52.520
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 56.910

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 2 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 1 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 2 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 3 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 3 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 5 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 5 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 5 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 6 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |