Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tudi v sneg in blato v stilu

Fiat 500X 2.0 multijet II 16v AWD AUT cross plus

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko gledate poplavo, raje bi rekel kar cunami malih križancev, se vprašate, kam se vse to proda, toliko je te pločevine. Ampak očitno se in če smo včasih na prste ene roke lahko našteli znamke, ki jih imajo, lahko danes na prste ene roke tiste, ki jih še nimajo.
Tudi v sneg in blato v stilu
Foto: Gašper Miš
6. 2. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

X je eden od najbolj oblikovno zanimivih malih križancev
zasnovan na renegadu obljublja veliko tudi na terenu
oddaljenost od tal meri kar 179 mm
kabina je zelo privlačna na pogled in je odlično izdelana
veliko je uporabnih odlagalnih mest
vodljivost je za tip vozila nadpovprečno dobra
motor je v zgornji polovici vrtljajev zmogljiv
za volanom ima voznik občutek, da vozi mali tank
na voljo je tudi 9-stopenjski samodejni menjalnik
vožnja je premalo udobna za vsakodnevno uporabo
na zadnji klopi in v prtljažniku je malo prostora
motor je preglasen in premalo varčen
menjalnik kljub številnim stopnjam premalo uglajeno prestavlja
končna cena je previsoka
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (22 glasov)
test fiat 500X 2.0 multijet II 16V AWD AUT cross plus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Fiat je že imel neke poskuse s Suzukijem, ampak se zdi tole prvi pravi križanec za mase. Vidi se, da je model 500 vlečni konj, ker tudi X na vsakem koščku pločevine kaže, da ga posnema, čeprav gre za tehnično čisto drug avtomobil. Zdi se bistveno lepša preobrazba malega 500, kar Italijanom ni uspelo pri 500L, na izgled katerega se niti po nekaj letih na cestah še nočemo navaditi. Pri X so kromirane obrobe luči spredaj in zadaj simpatične, nasploh okrogla oblika izstopa iz razrednega povprečja in 'terenska' okrasna plastika pritegne še kakšen pogled več. Ne boste verjeli, ampak izdelujejo ga skupaj z jeepom renegade, kar pomeni, da mora biti tudi na terenu zmogljiv strojček.

In je, ampak, ker vem, da se boste vi vozili samo po cesti, sem se najprej tudi sam. Tiste zaščitne plastike je preveč škoda, da bi jo izgubili nekje v blatu. Ker mora podvozje učinkovito požreti slabo podlago, je nastavljeno precej manj udobno, kot bi si želeli tisti, ki se ves čas vozite samo po cesti. Kar konkretno poskakuje na slabih podlagah in če želite mehko blaženje svojih zadnjic, takoj pozabite nanj oziroma izberite najmanjša možna platišča. Čvrsto podvozje z dragim večvodilnim vzmetenjem zadaj pa po drugi strani pomaga k precej prepričljivi vožnji, tudi vodljivost in občutek na volanu nista slaba, čeprav je slednji še vedno malo preveč umeten. In hkrati niti med pretresanjem v kabini nič ne škripa, kar priča o kvalitetni izdelavi, morda celo najboljši med vsemi aktualnimi fiati.

Vsaj z obliko in določenimi občutki v kabini se vidi, da se je Fiat zgledoval tudi po miniju countryman. Znotraj je veliko okroglega, ampak je vseeno kar dovolj odlagalnih prostorčkov in predalov, da se boste dobro počutili. Mogoče malo bolj tankovsko kot pri konkurenci, ker so boki višji, stebrički bolj masivni in stekla manjša. Ne sedi se tako visoko kot v renegadu, ker je X vseeno bolj cestno zamišljen, vseeno pa dovolj visoko, da bo sedanje na prijeten sprednji sedež enostavno in pogled naprej še vedno takšen, da se vidi čez kakšno streho povprečnega avtomobila na naših cestah. Le prostora je zadaj bolj malo, kar je pri malih križancih običajno, čeprav 500X s 4,27 metra ni več najkrajši. Prtljažnik ima povprečnih 350 litrov, vendar se klop zloži dokaj ravno, zato je uporaben, če kdaj peljete večje oziroma daljše predmete.

Manj sta prepričala motor in menjalnik. Prvi je zelo glasen, sploh pozimi zjutraj ropota kot traktor. Porabi sicer dobrih 7 litrov, ampak glede na to, da po občutku ni ekstra zmogljiv, bi lahko tudi kakšen deci manj. Dvolitrski dizelski motor ima 103 kilovate, torej 140 'konjev', zato sem pričakoval, da bo bolj odločen, nikakor pa ni šibek. Do 100 pospeši v manj kot 10 sekundah in z njim ste lahko, sploh z učinkovitim štirikolesnim pogonom na bolj spolzkih podlagah, zelo prepričljivo hitrejši od ostalega prometa. Samodejni menjalnik ima kar 9 prestav in spet sem navdušen, da ga tovrsten avtomobil ima, po drugi strani pa preveč cuka pri speljevanju in tudi med prestavljanji ni najbolj nežen. Ko prestavite iz D v R, tudi rabi predolgo, je pa super, da lahko prestavljate med vožnjo še z vzvodoma ob volanu. Najdražja kombinacija motorja in pogona se tako ne izkaže najbolje, če lahko, raje izberite bistveno lažji in prijetnejši ter 2 tisoč evrov cenejši bencinski turbomotor. Z njim bo vožnja še bolj dinamična in ušesom bolj prijetna.

500X je preizkušeno tudi na terenu bistveno bolj zmogljiv, kot kaže s svojim izgledom in 179-milimetrsko oddaljenostjo od tal.

500X je preizkušeno tudi na terenu bistveno bolj zmogljiv, kot kaže s svojim izgledom in 179-milimetrsko oddaljenostjo od tal. V bistvu je na tem področju eden najboljših (če odmislimo renegade), zato je tudi zelo drag. Testni je stal kar krepko čez 30 tisočakov, ampak avto je res nekaj posebnega. Ne samo zaradi zaobljene oblike, tokrat ga predvsem mehanika postavlja v vrh razreda, če od svojega jeklenega konjička občasno potrebujete še kakšen izlet v divjino pa vam surov izgled jeepa renegade ne ustreza.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500X 2.0 multijet II 16v AWD AUT cross plus
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.750
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4273 x 1976 x 1620
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1570 (530)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,9/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.990
cena testnega vozila v EUR 32.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.720

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 21 urami  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |