Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Namesto kamele

Audi SQ5 3.0 TFSI quattro

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vse do Dubaja smo se odpravili zaradi testa avtomobila iz segmenta, ki nam sploh ni všeč. Ampak pisalo je trilitrski bencinski V6 s kompresorjem, kar je vseeno dovolj dober razlog, da ga preizkusimo, smo si rekli.
Namesto kamele
22. 12. 2016 ob 4:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

barva, platišča in ostali dodatki ga naredijo skoraj elegantnega
znotraj je s tako bogato opremo res prijeten in monden
najboljša stvar notranjosti sta sprednja sedeža
motor je tehnični biser, ki najbolj navduši s prožnostjo
zmogljivosti nikoli niso pod vprašajem
občutek v zavoju je za tip vozila eden najboljših, volan je komunikativen
prostora je dovolj tudi zadaj, ne pa toliko, da bi bil SQ5 glomazen
osemstopenjski tiptronic je odličen, ko od vozila ne boste zahtevali preveč
menjalnik ni dovolj dober, ko so potrebne hitre menjave
pri hitrejši vožnji nos preveč rine naravnost iz zavoja
visoka kontura zahteva čvrste blažilnike, zato je SQ5 pač trd
zaradi oblike je preglednost nazaj dokaj slaba
pri porabi goriva je jasno, zakaj se ne prodaja pri nas
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.7 (23 glasov)
test audi SQ5 3.0 TFSI quattro
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Križanci so avtomobilski segment, ki je v nenehnem porastu, vsi želite imeti višje vozilo, čeprav ga ne potrebujete, ampak se vam zdi fajn, obenem pa mislite, da v njem bolje izgledate. Posebej smiselna takšna vozila niso, še bolj nesmiseln pa je križanec, ki želi biti športen. To je podobno, kot bi od Israela Kamakawiwo'ola, naj počiva v miru, zahtevali, da dela prevale. Je pa res, da tudi kakšen 'debeluh' zna presenetiti z agilnostjo, lep primer je boksar Butterbean. Q5 je debeluh, če od njega pričakujete športne vrline, zato me je presenetilo, da je v Dubaju tako popularen. Tam se namreč vsi radi kažejo z nizkimi in vitkimi ultrašportniki, ki so tam še bolj nesmiselni, ker zanimivih ovinkastih cest ni, omejitve hitrosti pa so smešno nizke.

Tole je test audija SQ5, precej močnejše različice od tiste, ki jo boste navadno videli pri nas in na zadku katere bo pisalo 2,0 TDI. V podkožju se skriva trilitrski kompresorski bencinski V6 z 260 kW moči, to je s 354 'konjički'. In že navzven SQ5 izgleda bolje, zlasti v vpadljivi rdeči barvi, z ogromnimi platišči ter dodatki, ki so sicer precej diskretni, ampak celotno podobo močno podkrepijo. Meni se je zdel tako eleganten, da sem skoraj pozabil, da je pravzaprav že stari Q5, novi bo namreč vsak čas potrkal na vrata. Če sem pošten, sem skoraj pozabil, da je to Q5, prej omenjeni 2,0 TDI mi namreč v kakšni beli barvi izgleda, kot da je nekdo nosoroga pritisnil na 'gobec'.

Sedeži so usnjeni in z atraktivnim vzorcem delujejo prestižno, na njih se odlično sedi in celo bočne opore je veliko.

Precejšnje praznjenje denarnice ob nakupu se pozna tudi znotraj, kjer je vse skupaj precej mondeno. Sedeži so usnjeni in z atraktivnim vzorcem delujejo prestižno, na njih se odlično sedi in celo bočne opore je veliko. Napisi SQ5 vsepovsod tudi pomagajo, celotno voznikovo okolje pa je po Audijevo zadržano, a praktično brezhibno izdelano. Ergonomija 'štima', imitacija karbonskih vlaken lepo razbremeni večje zaplate armaturne plošče, zaslon na sredini pa je ravno še dovolj velik in pregleden za današnje standarde. In volanski obroč je prijetno debel ter med vožnjo primerno obtežen.

Tisto, kar bi lastnika belega Q5 2,0 TDI presunilo, je potisk telesa ob pospeševanju. Tale krača se namreč do stotice izstreli v dobrih petih sekundah, kar v Dubaju in njegovi okolici tudi pomeni, da po petih sekundah od speljevanja na semaforju policist vozniku že maha, naj se ustavi, ker ga čaka kazen. Pospešek z mesta in vsa vmesna močna pospeševanja so zanimiva, sape motorju nikoli ne zmanjka, zelo prožen je, k temu seveda pomaga večja prostornina. Zato ob prebiranju testa avtomobila, ki si ga ne boste kupili, vedite, da je motor pravi biser, ki zelo enakomerno in brez posebne drame (tudi zvočne) nenehno zagotavlja, da se merilnik hitrosti suvereno dviga.

Mi pa v tem primeru ni všeč menjalnik. Dvosklopčni bi bil bistveno bolj hiter in bi lažje ustrezno izbiral prestave, a v SQ5 lahko dobite le 8-stopenjski tiptronic. V bolj umirjenem avtomobilu je krasen, predstavljam pa si, da nekdo kupi SQ5 zato, da ga bo občasno 'izkoristil in zlorabil', takrat bo menjalnik prepočasen. Na trenutke se niti ne more odločiti, katero prestavo bi izbral in hitro spreminjanje hitrosti mu dela preglavice. Kar hecna kombinacija torej, ki pa mi vseeno nekaj pove. Da je takšen motor v takšnem vozilu bolj kazanje prestiža, manj pa je namenjen hudim zmogljivostim.

Zakaj v uredništvu nimamo križancev posebej radi, se sprašujete? Zlasti takšnih? Ko sem se z SQ5 zapodil v ovinek; našel sem ga le pri vzponu na drugo najvišjo goro emirata Jebel Hafeet, drugod so ceste skoraj povsem ravne; sem bil sicer po eni strani nad njim navdušen, po drugi pa mi je takoj pokazal vse hibe takšne zasnove. Za križanca se SQ5 pelje zelo lepo, v tem velikostnem razredu se spomnim, da me je bolj pozitivno presenetil le še porsche macan. Za konstitucijo, ki jo premore, je prav agilen. Pravi Butterbean je.

Vseeno pa višine in svoje mase ne more skriti, zato je že v osnovi precej trd. Trd je tudi nižji S5, ampak ta pač še malo bolj, ker morajo blažilniki skupaj z vzmetmi skrbeti, da se v zavojih ne nagiba preveč, večja oddaljenost od tal pa terja davek pri čvrsti nastavitvi. V zavojih je glede na dimenzije precej suveren, vseeno pa je to daleč od športnega avtomobila. Nos za vsako figo rine iz zavoja naravnost, vse skupaj je tudi malce okorno, daleč od nivoja kakšnega nižjega vozila. Sicer je logično in pričakovano, ampak vseeno malce razočara.

Lahko pa pohvalim štirikolesni pogon quattro, ki v tem avtu ni zato, da boste zlahka premagovali neurejene podlage, ali da bi Arabci svoje kamele lahko spremljali na poti preko sipin. Pogon skrbi za odlično trakcijo pri pospeševanju in v zavojih, čeprav je sposoben še bistveno bolj. Pri nas bi bil super, ker glede na gabarite SQ5 povsem enostavno požira zavoje, a ga najbrž nikoli ne boste videli. Vsaj več različnih ne. Na ulicah Dubaja, kjer je dejansko še bolj nesmiseln kot pri nas, jih je kar nekaj. Domačini se radi zvečer pokažejo in v koloni malo pritisnejo na plin, da se motor oglasi. Audijev se nikoli ne posebej izrazito, a vseeno dovolj močno, da ga boste slišali, če ni ravno takrat za vami nekdo z aventadorjem.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi SQ5 3.0 TFSI quattro
vrsta motorja kompresorski bencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2995
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) od 6.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 470 od 4.000 do 4.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4644 x 1911 x 1624
medosna razdalja v mm 2813
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1980 (535)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,5/7,0/8,7
poraba na testu v l/100 km 13,6
cena osnovnega vozila v EUR 44.625 (cena v UAE)
cena testnega vozila v EUR 62.308 (cena v UAE)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 70.417 (cena v UAE)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |