Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši kosmiči

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zbirka testnih tristoosmic, ki smo jih v zadnjih letih preizkusili, me spominja na dolgo polico s kosmiči v velikem nakupovalnem centru. Nekaj jih preskočim, večina je čisto OK, peščica pa je naravnost odličnih.
Najboljši kosmiči
Foto: Gašper Miš
5. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izberite pravo barvo in različica GT bo kompromis elegance in dinamike
sedeža sta vredna pohvale, zelo udobna in lepo objameta hrbet
vožnja je nenaporna in dovolj udobna
z veseljem se boste zapodili v zavoje
motor je radodaren z močjo in navorom, zelo zmogljiv je in obenem varčen
poraba je lahko med šest in sedem litrov
uporabnost ne trpi, prtljažnega prostora je veliko, odlagališč tudi
majhen volanski obroč je v zaprtih zavojih prijeten
motor je preglasen, preveč traktorsko zveni
občutek na volanu je na trenutke preveč umeten
cena takšne različice je previsoka za večino
merilniki se bodo nekaterim skrili za volanski obroč
vmesnik brez gumbov je v nekaterih primerih preveč neroden
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (22 glasov)
test peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če nadaljujem s primerjavo, peugeot 308 SW GT je moja najljubša škatla kosmičev. Takšna, po kateri bi z veseljem posegel vsako jutro, čeprav imam v predalu tudi bolj sladke, to bi bil 308 GTi, ali pa bolj zdrave, kot je za denarnico 308 1.2 e-THP 130. GT je namreč odličen kompromis udobja in vozniške nagajivosti, da bo všeč praktično vsem, celo bolj zahtevnim. Lahko bi označil celo za francoski golf GTi, sicer z nekaj manj 'konjenice', ki pa je na kakšnem področju celo boljši.

Da razčistimo. Hitre avtomobile imam rad, a mi vseeno najhitrejši serijski 308 z oznako GTi ni všeč, ker je tudi oblikovno za takšno 'zver' preveč običajen.

Da razčistimo. Hitre avtomobile imam rad, a mi vseeno najhitrejši serijski 308 z oznako GTi ni všeč. Zakaj, si lahko preberete tukaj, če na hitro ponovim, je preveč nemiren, v hitrih zavojih nos sicer konkretno grabi, a občutek na volanu ni dovolj dober, da bi mu zaupal. In tudi oblikovno mi je za takšno 'zver' preveč običajen. Če grem v drugo skrajnost: klasični 308 s kakšnim šibkim motorjem HDi je za vsak dan čisto super in z nekaj pomisleki pri priporočilu za nakup nimam grenkega priokusa. Ampak za zahtevnejše ne bo dovolj dober, tisti, ki bi radi še nekaj živahnosti, boste razočarani. Tukaj pride na vrsto različica GT.

Samo poglejte jo in primerjajte z nabritim GTi. Če vprašate mene, izgleda celo bolje. Modra barva ji paše, sicer v ničemer posebej ne izstopa, pa vendar v kombinaciji z zanimivimi platišči deluje zelo skladno in z dovolj zaznavnim vonjem po hitrem karakterju. Tudi znotraj v ničemer izrecno ne namiguje na dinamičnost, vseeno pa ni niti dolgočasna. Sedeža sta odlična, zelo udobna in nenaporna za daljše poti, vseeno pa vas bosta lepo objela, ko si boste dali malce duška.

Predvsem pa uporabnost zaradi nabritega karakterja ne trpi, prostora je ogromno, številni predalčki so zelo uporabni in veliko shranijo vase, da kaj celo spregledaš. Še dobro, da so bile napol gnile hruške v vrečki, ko sem jih našel teden po koncu dopusta. Prtljažnik bo zadostil dopustniškim potrebam povprečne žene, mož pa se bo na daljši poti lahko zabaval s pregledovanjem podatkov o trenutni moči in navoru kar med merilniki. Dokler ga seveda ne bo predramila ženina levica in kričanje otrok.

GT je namreč super, ker ni pretrd ali neudoben, obenem pa se lepo pelje. Suvereno leži, če ga boste zapodili v ovinke, občutek na volanu je sicer malo umeten, a ponudi dovolj informacij, da mu boste zaupali, samodejni menjalnik pa prestavlja hitro in učinkovito. Sem bil prav prijetno presenečen nad njim. Po pritisku na stikalo 'sport' vedno skrbi, da so vrtljaji visoko in motor pripravljen na akcijo, notranjost pa v tem načinu prežame agresivnejša zvočna kulisa. Umetna, itak, vseeno pa hecno zamolklo brni, kot bi hotel ropotajoči dizelski motor preobleči v nekaj bolj spodobnega. Veš, da bo težko, a se vseeno tega lotiš. Je pa avto vsaj lepo vozen tudi v načinu 'sport', pri katerem je GTi deloval živčno.

V bistvu je takšen karavanski GT idealen 308. Dovolj zmogljiv in lepo vozen, izgleda super, pa tudi zmogljiv je več kot dovolj. Sam bi sicer izbral še malce močnejši in zvočno prijetnejši bencinski motor, ampak je dizelski zelo prožen, porabi okoli 7 litrov in konkretno gre. Mu pa zamerim traktorski zvok, res je preveč glasen in malo izniči vsesplošno eleganco.

Torej, zame je tale 308 najboljši doslej, ker je manj živčen in bistveno bolj prijeten od hitrega GTi, od pol cenejše šibkejše različice pa se razlikuje na toliko področjih, da je omemba skoraj nesmiselna. Je pa drag. S popustom stane dobrih 31 'jurjev', sicer pa preko 37 tisočakov, kar je več od testnega GTi. Včasih se počutim kot tiste ženske, ki vedno izberejo najdražje stvari, še preden sploh izvejo ceno zanje. Vem, prekletstvo je, da imam dober okus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 133 (180) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1447
medosna razdalja v mm 2620
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1425 (595)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,5/4,0
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 16.965
cena testnega vozila v EUR 29.730
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.882

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
novi megane grandtour ga prekaša v vseh pogledih, sem pa peljal oba , tako da vem
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |