Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bombica presenečenja

Abarth 500C 1.4 T-jet 16V 595 turismo

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Abarth 500C je tako redek avto pri nas, da smo v času, ko so imeli Italijani in Nemci že novi model, mi na test dobili še starega. Očitno je bil že ta tako dober, da niti ni potreboval zamenjave.
Bombica presenečenja
Foto: Gašper Miš
17. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

fantastična oblika je privlačna za vse generacije
abarth doda še nekaj posebnosti, ki je že navadnemu 500 ne manjka
merilniki so kljub stari generaciji izboljšani z več informacijami
nadtlak turbine je prikazan na ločenem merilniku
odlično in športno postavljena ročica menjalnika
občasno poka iz izpuha
motor je načeloma ravno prav močan za velikost in maso abartha
navor se precej učinkovito prenaša na podlago tudi v ovinku
vodljivost malčka je odlična, zdi se ustvarjen za nedeljske dirkače
podvozje ne more biti nastavljeno drugače kot pretrdo in neudobno
menjalnik ima samo pet prestav
motor je premalo odziven, da bi dodal še več k športnosti
poraba goriva je prevelika glede na moč in velikost
pri različici s platneno streho se nič ne vidi nazaj, ko je zložena
cena avtomobila in dodatkov je pretirana kljub posebnosti
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (19 glasov)
test abarth 500C 1.4 T-jet 16V 595 turismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa je to res? Eh, saj veste, vedno se da kaj izboljšati in tu je isto. Če so pri novem kakšno napako odpravili, bomo videli, ko pride spet nov model, v vsakem primeru pa lahko uživamo v obliki nastopača, ki se ni bistveno spremenila. Samo poglejte ga! Ali najdete v svoji glavi kakšen avto, ki bi bil vsaj pol tako 'kul'? Ženskam je všeč, ker je majhen, torej nasprotno od tistega, kar ves čas zatrjujejo, moškim pa, ker ima dve izpušni cevi. Pa rdeče črte.

Tudi takoj, ko spelješ, ima fin športen, malo razglašen zvok in pričakovanja so velika.

Prvi stik z malim abarthom je zelo vzpodbuden. Najprej že zaradi vseh škorpijonov, torej značk abarth, ki jih res ne manjka, drugič pa zaradi zvoka ob vžigu, ker tako lepo zabrunda. Tudi takoj, ko spelješ, ima fin športen, malo razglašen zvok in pričakovanja so velika.

Stara notranjost niti ne moti preveč, čeprav dela kar malo krivico res izjemni zunanjosti. Pač, osnova je dokaj poceni in mali 500, zato je plastika trda, ampak oblika še vedno trendovska, merilniki so pa novejše sorte, tako da je na njih veliko informacij. Celo ločen del za nadtlak turbine je zraven in na malem zaslonu pred voznikom lahko prikazuje sile vzdolžnih in stranskih pospeškov. Prostora je malo, to naj vam bo jasno, ampak če niste preveliki, se boste lahko čisto normalno peljali.

So pa zato tudi sedeži mali. Še celo Anžetu so se zdeli premajhni in premalo bočne opore imajo, ko drvite čez ovinke. V abarthu se tudi sedi precej visoko in v bistvu se za premalo nastavljivim volanom ne počutite prav nič ekstra športno, razen ko iščete prestavno ročico, ki je čisto blizu desnice. To pa je športno! Ampak potem je spet ročica premalo natančna, gibi so premalo klik-klik in še hodi so predolgi. Pa samo pet prestav ima menjalnik.

Nato motor: če ga je pri najnižjih vrtljajih zelo prijetno poslušati, se potem vsa ta zvočna kulisa kar nekam izgubi. Zvok postane premalo rezek in edina stvar, ki vas občasno razveseli, je pokanje iz izpuha, ko pri okoli 5 tisoč vrtljajih prestavite v tretjo in četrto prestavo. V programu sport, jasno. Pričakoval sem tudi boljše zmogljivosti, ker avto tehta ravno dobro tono. Vsaj po občutku, no, v tehničnih podatkih piše, da gre 205 km/h in do 100 km/h pospeši v 7,9 sekunde, ampak za volanom se sploh ne zdi tako surov. Sicer se takoj, ko pritisnete stopalko, začuti, da trzne, ampak zaradi majhne delovne prostornine 1,4 litra vseeno traja, da se turbina dobro zavrti. Je pa prenos moči na podlago kar dober, kolesa se kljub 99 kilovatom, to je 135 'konjem', redko zavrtijo v prazno med pospeševanjem v ovinku ... ugotavljam, da je moči ravno prav, da je še obvladljiva za večino voznikov.

Na daljši vožnji po avtocesti je poraba res padla na dobrih 8, ampak to še vedno ni malo.

Poraba, hja, ko sem ga prevzel na test in se vozil v okolici Ljubljane, sploh ni padla pod 10. Za tako majhen avto s tako majhnim motorjem je to veliko. Pa ga nisem preveč gnal. Na daljši in zelo umirjeni vožnji po avtocesti je potem res padla na dobrih 8, ampak to še vedno ni malo.

Mogoče najbolj moteč del tega abartha je pa podvozje. Nikoli me ne moti, če je trdo, ah, kje, še bolj uživam, če je, ker vem, da potem leti čez ovinke. No, abarth 500C pa skače. Na vsaki večji luknji ga kar odbije od tal in če boste pretiravali na kakšni res slabi cesti, bo težko ostal v želeni smeri. Na lepi podlagi se seveda drži kot prilepljen, ampak kolikokrat pa pri nas dejansko najdete takšno cesto. Ja, tukaj so imeli inženirji zelo težko delo, ker je avto kratek in dokaj visok, tako da druge izbire kot te niti niso imeli. Pri tem kvazi-kabrioletu še toliko bolj, ker platno namesto strehe odvzame prepotrebno vzvojno čvrstost karoseriji. Navdušeni vozniki raje izberite 'trdo' varianto, ker se tudi pri C platnena streha zloži tako, da ne boste več ničesar videli za vozilo, obdržali pa boste še nekaj odzivnosti, ko boste hitro spreminjali smer na zaprti ovinkasti cesti - tukaj nastavitev podvozja ter krmilnega mehanizma pride najbolj do izraza, saj boste dobili občutek, da je bil mali abarth ustvarjen za nedeljske dirkače, ki se dejansko z njim na kratko zapeljejo na pisto in potem ob kavi s kolegi premlevajo, če bi si dali še en tatu na vrat, kot ga ima njihov vzornik Beckham.

Veliko stvari me pri tem avtu moti, kot vidite, pa mi je vseeno zelo všeč. To Italijani res obvladajo, ne vem, kako, ampak sem se z največjim veseljem vozil z njim. Čeprav sem potem vedno čez 3 sekunde, ko sva skočila čez kakšno luknjo, razmišljal, kaj vse bi lahko popravili in bi bil res top. Takole bom rekel, pa mogoče lahko tudi preslišite kakšno cifro, ker so predvsem tiste za cene pretirane: če imate nekje 25 jurjev preveč in živite v Ljubljani, ker Janković tako pridno popravlja ceste, da vas ne bo več premetavalo, si ga takoj kupite. Kdor išče predvsem odlično vozniško izkušnjo, ima kar bogato in cenejšo izbiro med ostalimi '200-konjskimi' malčki, ampak mislim, da za manj denarja ne boste dobili toliko nasmeškov v svojem avtu kot v abarthu 500C.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki abarth 500C 1.4 T-jet 16v 595 turismo
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 99 (135) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 206 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3657 x 1627 x 1485
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1085 (355)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,5/6,5/5,4
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 13.150
cena testnega vozila v EUR 24.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.680

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |