{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Na stranskem tiru

Seat ibiza 1.2 TSI style

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Včasih si rečem, še dobro, da imamo spet na testu avtomobil, na katerega smo skoraj pozabili. Enako se je zgodilo s Seatovo ibizo in predstavljam si, da se to še hitreje zgodi kupcem, ki ste deležni stalnega bombardiranja z oglasi za nove avte.
Na stranskem tiru
Foto: Gašper Miš
4. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odličen motor, ki ga verjetno kmalu ne bo več v ponudbi
poraba goriva je z zmerno vožnjo ugodno majhna
menjalnik se kljub prestavi manj odkupi z natančnostjo
prijetne vozne lastnosti dajejo občutek zanesljive vožnje
zelo enostavna notranja ureditev pomeni enostavno uporabo
podvozje je odličen kompromis udobja in zmerne dinamike
zelo dobra cena za celoten paket
zunanjost brez dodatkov, kot so LED-luči, deluje dolgočasno
ob vozniku manjka še kakšno bolj uporabno odlagalno mesto
menjalnik bi lahko imel še stopnjo več
kabina ni tako prostorna kot pri novejši konkurenci
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (13 glasov)
test seat ibiza 1.2 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ibiza se kar izgubi med vsemi, čeprav je zdaj malo prenovljena in čeprav gre za zelo dober avto.

Mala ibiza se res kar izgubi med vsemi, čeprav je zdaj malo prenovljena in čeprav gre za zelo dober avto. Tudi zelo enostaven, bi lahko rekel. Nič na njem posebej ne izstopa. Pri testnem, nekako srednje rangiranem modelu, niti luči niso LED, kolesa so normalno velika, zadek je pač skoraj enak kot prej ... Ne bom rekel, da je avto dolgočasen, samo ne zdi se več nič špansko temperamenten, če nima vsaj luči z LED-tehniko, ki naredijo masko zanimivo.

Enako deluje znotraj precej pusto z velikimi praznimi površinami, čeprav so materiali dovolj dobri na otip, izdelava je tudi OK in pogrešam samo še kakšen dodaten prostorček desno ob vozniku, ker sta utora za pijačo odročna. Namestitev za volanom je dobra, ergonomija prav tako, kabina ni rekordno prostorna in prtljažnik ima precej visok nakladalni rob ter nobenih posebnih držal ali utorov, ki bi skrbeli, da je prtljaga pri miru. Ima pa pravo ročno zavoro, kar bi lahko pomenilo, da je ibiza športen avto? Ne ravno, čeprav se lepo pelje.

Predvsem zanesljivo. Na cesti vas spet ne bo v ničemer posebej presenečal. Lega ni posebej dinamična in volanski servo je premalo obtežen za dober občutek, zato pa podvozje glede na majhno dolžino avta vseeno lepo blaži in v ovinku ne bo nobenih dvomov, če bo šlo skozi. Kje pa, včasih se zdi, da se s takšno lahkoto pelje, da bi ga znala dobro voziti še babica, ki seveda ne bo preizkušala zmogljivosti zavor, ker sta zadaj samo bobnasti. Za dober kompromis med udobjem in zanesljivo lego je pomembno, da izberete tudi pravo velikost platišč, ki so v tem primeru 15-palčna.

Zasluga za prijeten splošni vtis gre še motorju. Samo takoj po vžigu je nekam nemiren in neprepričljiv, ko se ogreje, pa zelo lepo deluje. Morda se 1,2 litra delovne prostornine ne sliši veliko, ampak je moči čisto dovolj. Sicer 66 kilovatov, 90 'konjev', doseže že pri dizelsko nizkih 4.400 vrtljajih, ampak se lahko zavrti tudi višje, če radi opazujete iglo pri 6 tisoč vrtljajih; kar pa spet nima smisla, če imate radi majhno porabo. Na testu je znašala 6,5 litra bencina na 100 kilometrov, kar sploh ni slabo in skoraj primerljivo z dizelskim motorjem, ki je pri ibizi z enako močjo kar 3.500 EUR dražji. Verjetno tega motorja v prihodnosti niti ne bo več v ponudbi, ker ga zamenjuje novi trivaljni 1,0 TSI, ki pa vseeno ne zna ponuditi toliko uglajenosti kot štirivaljnik, ki je poganjal tokratni avtomobil. V času modernih avtomobilov se zdi zastarel le menjalnik s petimi stopnjami, ki v praksi s svojim delovanjem zadovolji vse okuse, ker je dovolj natančen in ročica se lepo pomika, z njim je motor tudi preizkušeno varčen, le nekaj več uglajenosti bi lahko ponudila še šesta prestava tistim, ki ste pogosto na avtocesti.

Še najmanj pa je slaba cena. Za vse, kar vidite na fotografijah, je bilo potrebno v času testa odšteti 13.425 evrov. Dobro, res bi mogoče lahko imel še eno prestavo v menjalniku, čeprav je v praksi niti nisem pogrešal, in mogoče še kakšen centimeter prostora v notranjosti več, ker so nekateri konkurenti že večji. Ampak prijetna in sproščena uporaba avta tukaj odtehta, zato vas opozarjam tudi na ibizo, če ste pozabili nanjo tako kot jaz. Še vedno gre za zelo dober mali avto, ki vozi svoje zadnje kilometre, kmalu namreč sledi generacijska prenova, ne pa še tako kmalu, da aktualna ne bi bila dober nakup. Saj veste, po toliko letih na trgu je tudi večina napak, ki pestijo najnovejše modele, odpravljena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ibiza 1.2 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 160 od 1.400 do 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4061 x 1693 x 1445
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1089 (491)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/4,0/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.899
cena testnega vozila v EUR 12.804
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.425

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 urami  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  |