Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dva koraka v levo

Seat ateca 1.0 TSI ecomotive style

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če začnete razmišljati o nasledniku Seatovega modela altea, boste gotovo najprej pomislili na neko zaobljeno in visoko zadevo, ki z obliko spominja na pomanjšan kombi. Resnica pa je čisto drugačna - naslednik je na videz terenski.
Dva koraka v levo
Foto: Gašper Miš
20. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zamenjava modela altea z ateco se zdi dobra odločitev
kabina je glede na zunanje mere precej prostorna, sploh v višino
prtljažnik je med večjimi, če ne celo največji v razredu
ergonomijo so prenesli iz ostalih vozil nemške znamke
samo litrski motor preseneti z zmogljivostmi
poraba goriva je lahko zelo majhna, če motorja ne obremenjujete
kljub le trem valjem zvok ni neprijeten, vibracije so dobro zadušene
šeststopenjski menjalnik se odlično poda malemu motorju
krasna osvetlitev tal ob vozilu z logotipom
odličen splošni vtis brezhibne izdelave in avtomobila kot celote
manjkajo emocije, ki jih pričakujemo od španske znamke
motorju vseeno zmanjka moči, ko je avtomobil obtežen
na zadnji klopi je prostor precej omejen za odrasle potnike
podvozje je nastavljeno pretrdo glede na tip vozila
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (44 glasov)
test seat ateca 1.0 TSI ecomotive style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Spet ima tradicionalno zemljepisno ime, tokrat po naselju v Španiji, ki ima manj kot 2 tisoč prebivalcev.

Walter de Silva, ki je oblikoval alteo, si pred dvanajstimi leti gotovo ni mislil, da bo danes takšna norija za križanci, zato ni treba biti Einstein, da ugotovite, zakaj so se Španci odločili za takšno potezo. Ta avto so krvavo rabili v svoji ponudbi, ampak zdaj bodo imeli problem zadovoljiti vse želje kupcev, ker so z ateco očitno zadeli v polno in je povpraševanje na začetku precej večje od ponudbe. Spet ima tradicionalno zemljepisno ime, tokrat po naselju v Španiji, ki ima manj kot 2 tisoč prebivalcev.

Če ga primerjamo z najmočnejšo konkurenco, je avtomobil od qashqaija za slaba 2 centimetra krajši. In dobra 2 višji. Ravno višina ustvarja prostorno kabino, kjer boste lahko sedeli tudi s klobukom. Najmanj prostora je na klopi, čeprav boste povprečno visoki čisto normalno sedeli, spet pa je prtljažnik s 510 litri zelo radodaren. Verjetno celo najbolj med konkurenco. Materiali so po pričakovanjih OK, kjer jih vidite in prijemate, in ceneni, kjer jih ne. Izdelava je seveda odlična, ergonomija brez pripomb, prostora spredaj zelo veliko. Sedi se dovolj visoko, linije so precej ravne, zato je preglednost odlična, oblikovanje je pa zelo dolgočasno. Nič španskega temperamenta, samo stroga nemška urejenost z že iz leona znanimi gumbi in obliko. Osrednji zaslon je velik in dobro odziven, če imate najbolj pameten pametni telefon, pa se lahko na posebni podlagi polni tudi brezžično.

Ateca ni majhen avto, ampak ga lahko poganja samo litrski mlinček. Premalo? Sploh ne, če se boste vozili umirjeno. Ob začetku testa sem namenoma vozil varčno in uspel porabo spraviti pod 6 litrov na 100 kilometrov. Če je cesta ravna in vozite konstantno 50 km/h v peti prestavi, ko je nekih 1.300 vrtljajev, potovalni računalnik kaže trenutno porabo le 3 litre. Ob koncu testa smo z vsemi snemanji in testiranji dosegli 7,4 litra na 100 km, kar je še vedno dovolj dober rezultat za bencinski motor, ki mu pomaga turbina. Moči je za 85 kilovatov, 115 'konjev', navora pa zanimivih 200 njutonmetrov. Dejansko je motor navdušil. Morda prav zato, ker smo vsi tako malo pričakovali zaradi premajhne prostornine, ampak v praksi deluje kot mora. V mestih se odlično znajde, čeprav se pomanjkanje delovne prostornine pozna pri vrtljajih tik nad prostim tekom. Dobro se zbudi šele nad številko 1.800, kot stari dizli, le da se ta vrti preko 5 jurjev in nima grdega ropotajočega zvoka.

Med umirjeno vožnjo ga niti slišali ne boste, pri odločnem pospeševanju pa zarožlja, kot trivaljniki znajo, samo še vedno ni glasno in vibracije se skoraj ne prenašajo do volana. Ja, motorček je res fin, dokler ste za volanom sami. Ko je avto polno naložen in želite na avtocesti v vse klance vzdrževati 130 na uro, vam bo pa dal jasno vedeti, da ima samo en liter prostornine, zato tisti, ki ste ves čas na naših najhitrejših cestah, izberite večji motor. Moje priporočilo je prav tako bencinski 1,4 TSI s precej večjo močjo namesto dizelskega 1,6 TDI z enako močjo kot 1,0 TSI in okoli 2 tisoč evrov višjo ceno.

Vožnja? Ja, tukaj bi lahko rekel mlačno. V ovinkih se pelje suvereno in v resnici precej lahkotno, se pozna, da je nos zaradi majhnega motorja lahek in da čisto prazen tehta manj kot 1.300 kilogramov. Ampak točno takšen tip vozila bi bil lahko po moje malenkost bolj udoben, ker na slabih cestah blaženje ni dovolj mehko. Je pa res, da je Seat podvozje pri svojih avtih vedno nastavil malo bolj na trdo, kar mi je seveda všeč, samo ne pri družinskem križancu. Občutek na volanu je še kar dober in dokler so zahteve v mejah normale, bo večina voznikov več kot zadovoljna. Morda zadek ni tako miren, kot bi lahko bil med hitrejšimi menjavami smeri, in blaženje bi bilo lahko še malo tišje, ampak zahtevni vozniki imajo prav zato na izbiro še štirikolesni pogon, ob katerem dobijo večvodilno vzmetenje, ki je seveda stopničko višje po voznih lastnostih, hkrati pa požre tudi 25 litrov prtljažnemu prostoru.

Pri ateci manjka predvsem več emocij. Želim si več temperamenta, če že gre za špansko znamko, tako pa je vse skupaj preveč nemško zadržano in zato dolgočasno. Še največ razburjenja bo prinesla osvetlitev tal z logotipom ateca, ki je seveda zelo prijeten in uporaben detajl, ko ne vidite dobro podlage, zato si ga želimo na še več avtomobilih. Naj se zastopimo, ateca je odličen avto, zato ima tudi na naši spletni strani zelo dobro oceno. Sem vedel, da bi morali dati na test oranžnega, bi takoj vsi drugače razmišljali, zdaj pa mi gre po glavi samo cena dobrih 27 tisoč evrov za testni model, ki ima samo litrski motor. Seveda, ko potegneš črto pod opremo, ki jo ima, je čisto sprejemljiva, osnovnega dobite že za 20, ampak ... ne vem, ves čas testa sem čakal, da me nekaj preseneti.

Očitno sem najbolj presenečen, če me nič ne preseneti, kar je odlična lastnost večine nemških, pardon, v tem primeru španskega avtomobila. Mimogrede, ateca je tudi dober pokazatelj, kako velik bo nov Škodin yeti, ki ga bodo izdelovali na isti liniji v Kvasinyju na Češkem. In kolikor nisem pristaš te križanske norije, moram priznati, da je Seat z dvema korakoma v levo (spremembo oblike in imena) naredil pravo potezo, ker je alteo zamenjal z ateco.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ateca 1.0 TSI ecomotive style
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) od 5.000 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 200 od 2.000 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4363 x 1841 x 1615
medosna razdalja v mm 2638
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1280 (550)
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,6/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 20.062
cena testnega vozila v EUR 22.616
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.353

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 2. 2018
Februar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - audi A8
0304  Opel zimski trening
05060708091011
12131415  domača premiera - hyundai ioniq
161718
19202122232425
2627  domača premiera - jaguar E-pace
28  mednarodna premiera - opel insignia GSi
01020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 388
volkswagen golf 319
škoda octavia 242
dacia sandero 181
volkswagen polo 164

Podatki veljajo za januar 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 6.845 novih avtov!

Anketa
Že razmišljate o nakupu električnega vozila?
876Nikakor, bencin bom kuril do groba. 875Se že zanimam za subvencijo. 874Mislim, da je še prehitro. 873Pravkar ga polnim.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Sašo
Obvestila
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 13 urami  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 14 urami  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 15 urami  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 3 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 4 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 5 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 5 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 6 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 6 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 7 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 8 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 8 meseci  |