{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hibridna umetnija

Toyota C-HR 1.8 VVT-i multidrive S HSD C-ult

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mislite, da bi Michelangelo in malo sodobnejši van Gogh grafite dojemala kot umetnost? Kaj pa recimo Robba, ki je ustvaril znameniti Vodnjak na Mestnem trgu v Ljubljani, bi on Toyotino najnovejšo mojstrovino dojemal kot umetnijo?
Hibridna umetnija
Foto: Gašper Miš
6. 1. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izjemna oblika je praktično kopija koncepta
čeprav ne izgleda, je prostora v resnici dovolj za večino
verjetno še pri nobeni toyoti niste videli toliko posebnosti
vožnja je glede na zasnovo skoraj igriva
podvozje dobro blaži in obenem dovoljuje hitreje odpeljane ovinke
v mestih kraljuje hibridni pogon
poraba goriva je lahko ob nezahtevni vožnji ekstremno majhna
bogati paketi opreme pomenijo, da končna cena ne bo šla v ekstrem
nekatere bo motil občutek utesnjenosti v kabini
hibridni pogon pomeni veliko hrupa motorja ob močnem pospeševanju
trenutno v ponudbi ni še močnejšega modela, ki bi zadovoljil zahtevne
končna hitrost je 'samo' 170 km/h
slabši občutek na zavornem pedalu
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (39 glasov)
test toyota C-HR 1.8 VVT-i multidrive S HSD C-ULT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Težko bo dobiti odgovore od omenjenih, je pa ena stvar skupna vsem njihovim delom - da pritegnejo ogromno pozornosti. Toyotin C-HR je s svojo podobo letos eden najbolj razburljivo oblikovanih avtomobilov pa ne stane ravno 376 tisoč evrov! V tem trenutku boste težko deležni več pogledov in očitno je Toyota vsaj po prvih odzivih sodeč zadela v polno. Na parkiriščih boste morali odgovarjati na številna vprašanja in med drugim zagovarjati zadek, ker vas bo marsikdo vprašal, kaj je to za ena honda, in potem mu boste morali razložiti, da je to toyota, čeprav je zadaj res kot kakšna honda. Takšnim je potrebno pokazati luči spredaj, ki so najdaljše na trgu in na katerih ponosno piše toyota C-HR, skrivajo pa še smernika, ki se sekvenčno prižigata v smeri zavijanja.

Če še do zdaj niste opazili, kaj je vodilo oblikovalce pri tem avtu - to je diamant.

Če še do zdaj niste opazili, kaj je vodilo oblikovalce pri tem avtu - to je diamant. Povsod so vzorci tega dragocenega minerala, ki jih najdete na vratnih oblogah, na stropu, pragovih, gumbih na volanu in armaturni plošči, ki je rahlo zasukana k vozniku ... in zunaj je vse podobno zašiljeno. Ena stvar pa še posebej izstopa - zadnja vrata. Takšnih kljuk nima noben drug avto in poleg tega, da skrbijo za kupejevsko podobo, se ne zdijo prav nič slabše uporabne od običajnih. Mogoče jih edino otroci težko dosežejo, kar pa tudi ni nujno slabo. V temi navduši logo, ki se izriše na tleh pod vrati, kar je spet zelo lepa malenkost, ki vas bo navdušila bolj kot jagoda na torti.

Nekatere bo motilo, da je notranjost tako temna kljub zelo prijetni modri ambientalni osvetlitvi. S tem deluje precej bolj utesnjeno, kot je v resnici, ampak prostora je dovolj. Vseeno je C-HR avtomobil, ki v dolžino meri 2 centimetra manj kot qashqai in enako kot Seatova ateca, vendar je občutek v kabini kljub 4,36 metra dolžine precej drugačen. Bistveno bolj utesnjen, nekateri bi rekli športen, čeprav tudi za sabo s svojo povprečno višino brez težav sedim. Več davka na obliko je odnesel prtljažni prostor, ki pogoltne povprečnih 377 litrov tovora, je pa po drugi strani res, da baterij ne boste videli, torej so jih dobro skrili in ne motijo uporabnika. Visok nakladalni rob bo pa že preživel, tako kot se bo voznik moral sprijazniti z razmeroma slabo ločljivostjo sicer velikega osrednjega zaslona, ki bi imel lahko tudi hitrejši vmesnik. Včasih se zdi, da je premalo odziven, je pa z logično razporejenimi ikonami in meniji hitro osvojen.

Ne vem, če se še kateri križanec te velikosti in s sprednjim pogonom pelje s takšno lahkoto. Skoraj igrivo, bi lahko rekel. Občutek ni ravno športen, ker vse skupaj deluje malo premehko, je pa dinamičen. Na volanu je dovolj informacij in nagibanja ni veliko, ker je težišče po zaslugi nove platforme zelo nizko, tako da ovinke požira za šalo. Res dobro, da so se zadaj odločili za dražje večvodilno vzmetenje, ki so ga prenesli iz priusa, ampak nastavili za malo hitrejše vijuganje. Za vsak dan pa bo za vas pomembna informacija, da podvozje kljub 18-palčnim platiščem dobro požira luknje. Ni mehko, daleč od tega, ni pa tudi trdo, torej je odličen kompromis.

Po dolgem času je to toyota, ki jo dejansko želiš peljati. V ostalih mi je skoraj vseeno, kdo pelje, pri C-HR pa nisem želel spustiti volana. Edino vprašanje, ki zahteva konkreten premislek, je pogon. No, zame ni vprašanje, vedno bi izbral hibridni model, ampak veliko sopotnikov se je pritoževalo nad hrupom, ko C-HR pospešuje. Tu bi pomagalo, če bi bil 1,8-litrski bencinski motor vsaj malo močnejši od 73 kW (98 KM), da bi se manj zaganjal v visoke vrtljaje, baje pa Toyota v prihodnosti pripravlja celo menjalnik s prestavami, ki bo zadovoljil takšne nergače, saj je zaenkrat pri hibridih možen samo takšen z neskončnim številom stopenj. Motor res postane glasen med vožnjo v klanec, če želite vzdrževati hitrost, ampak potem postane čisto tih, ko ga ne obremenjujete. Sploh med vožnjo v mestu, ko boste veliko časa tako ali tako vozili na elektriko. Hkrati ne daje občutka, da je C-HR s tem pogonom dinamičen, dokler se ne zapeljete na regionalno cesto, hitro odpeljete nekaj lepih ovinkov in prehitro ujamete počasne voznike pred sabo. Takrat boste videli, da je tudi 90 kW, kar je 122 'konjev', čisto dovolj. Bolj moti slab občutek na zavornem pedalu, ker se med zaviranjem polni baterija in ne popusti dovolj hitro, ampak to je davek na hibridni pogon. Se pa po vsem zdi, da bi podvozje preneslo še precej več.

Mogoče še dve številki: pospešek 11 sekund do 100 je OK. Ni ne-vem-kaj, se pa dovolj hitro premakne. Bolj navdušijo vmesni pospeški, ko občutno pomaga še elektrika. Manj pa bo voznike, ki so pogosto na nemških avtocestah, navdušila končna hitrost - samo 170 kilometrov na uro gre C-HR, kar je za današnje čase smešno malo. 1,2-litrski model gre 180, ampak ne porabi 6 litrov kot hibrid. Rezultat je glede na vožnjo na našem testu dober, gre pa ta številka z lepo vožnjo še precej nižje.

Najdražji C-HR s praktično vso možno dodatno opremo stane 30 jurjev. Ko pogledate na seznam opreme, pri katerem je že v osnovnem paketu radarski tempomat, se sploh ne zdi veliko, medtem ko osnovni nehibridni model stane pod 20. Eden najbolj razburljivih avtomobilov leta 2016 tako na skoraj vseh področjih navduši, samo pogon je, hmm, preveč priusovski. Moral bi dati še malo več popra, da bi si res zaslužil to noro obliko. Verjetno ste opazili, da niti enkrat nisem omenjal terena. Kljub skoraj 15-centimetrski oddaljenosti od tal pri tem avtu o terenskih sposobnostih nima smisla govoriti, čeprav si lahko pri izvedenki s šibkejšim bencinskim motorjem ob brezstopenjskem menjalniku omislite tudi štirikolesni pogon. Ampak Toyota ve, da moderni nomadi živijo v mestih.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota C-HR 1.8 VVT-i multidrive S HSD C-ULT
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (123) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 142 pri 3.600
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4360 x 1795 x 1565
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 377
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1460 (400)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,1/3,5/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 19.250
cena testnega vozila v EUR 26.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.160

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 5 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |