{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zdaj gre dlje

BMW i3 (94 Ah)

Avtor prispevka: Anže Jereb
V našem uredništvu se je ponovno znašel električni i3, zato se nam je zdelo pomembno, da vam povemo, kaj je po prenovi na njem drugačno. Sprememb ni ogromno, a tiste, ki so, veliko štejejo.
Zdaj gre dlje
Foto: Gašper Miš
24. 5. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

futurizem ga spremlja na vsakem koraku
uporabljeni materiali so nenavadni, masa pa posledično majhna
notranjost je vseeno prostorna in oblikovno nadvse moderna
prožnost elektromotorja zagotavlja nore vmesne pospeške
majhna masa pomeni majhno porabo elektrike, z večjo baterijo je doseg boljši
v mestih energijo tako suvereno regenerira, da zaviranje skoraj ni potrebno
vožnja je zabavna, čeprav mu hitri zavoji ne dišijo
varčevalni programi so super, kadar je majhna poraba nujna
na hitri polnilnici ga boste sedaj napolnili v le 40 minutah
odpiranje zadnjih vrat je nerodno, najprej je potrebno odpreti prva
cena vozila ubije vse upe po prihranku v denarnici
podvozje je precej čvrsto, zato vas bo i3 na slabih cestah preveč pretresal
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (14 glasov)
test BMW i3 94 Ah
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

i3 smo na testu že imeli, in sicer dvakrat. Najprej zgolj električnega, test si lahko preberete tukaj, potem pa še takšnega z oznako REX in z bencinskim generatorjem za podaljšanje dosega. Tokratni je zopet le električni, a ima sedaj v drobovju večjo baterijo. Pravzaprav ne večjo, temveč le bolj zmogljivo. To je namreč malčku prinesla prenova, drugega pa ne, ker je še vedno dovolj poseben in atraktiven, da oblikovnih sprememb ne potrebuje.

Dimenzija baterije je ostala enaka, zato pričakujte enako mero prostora.

Dimenzija baterije je ostala enaka, zato pričakujte enako mero prostora. So pa povečali njeno kapaciteto tako, da so celice baterije bolj stisnili, če povem povsem laično. Rezultat je teoretični doseg okoli 300 kilometrov, takšnega namreč dobijo z merjenjem v idealnih razmerah, celo BMW pa pravi, da bo praksa ponudila dvesto kilometrov vožnje, preden bo baterija kapitulirala.

In ta številka bo res realna, precej pa je odvisno od tega, kje se boste vozili. Če boste večino časa preživeli v mestih ali njihovi okolici, in temu je i3 pravzaprav tudi namenjen, boste brez dodatnega polnjenja toliko kilometrov prevozili brez težav. Najbrž celo več. BMW i3 ima namreč enega najbolj učinkovitih sistemov regeneracije zavorne energije, pravzaprav zavirati skoraj ni potrebno, saj po spuščeni stopalki za plin oziroma elektriko i3 zelo močno zavira. Zadeva zahteva nekaj privajanja, a je dejansko super, ko jo osvojiš. Zato se v mestih doseg manjša komaj opazno, vsako pospeševanje bateriji sicer pobere nekaj energije, a se bo že ob naslednjem zaviranju učinkovito regenerirala nazaj.

Seveda je na avtocesti zgodba drugačna, tam boste vozili s stalno hitrostjo in zaviranj skorajda ne bo, zato bodo zahteve po energiji bistveno večje. Pri 130 km/h kljub večji kapaciteti toliko kilometrov ne boste prevozili, bolj realna bo številka okoli 150. Vse je odvisno od tega, v katerem programu boste vozili, precej bo pomagalo tudi, če boste hitrost spustili za deset ali celo dvajset kilometrov. Najbolj varčen način ecopro+ celo izključi ogrevanje ter hitrost omeji na 90 km/h, zato se takrat po avtocesti ne boste vozili, bo pa prihranek energije močno opazen. Pač, jasno je, da i3 ni ravno dolgoprogaš, ki bi se na avtocestah dobro počutil, se pa temu počasi približuje. Vseeno je med novimi električnimi avtomobili med tistimi s krajšim dosegom, zato je ocena za desetinko nižja kot pri prejšnjem i3, čeprav je novi v resnici boljši. Naše ocene so namreč prilagojene trenutnemu stanju na trgu.

Baterija je skratka sedaj za polovico zmogljivejša, kar pomeni, da lahko pogoltne za 33 kWh energije. Doma jo boste preko klasične vtičnice polnili vsaj 12 ur, na hitri polnilnici z dvosmernim tokom slabih pet, ker se tam polni z do 7,2 kW, najhitreje pa bo na hitrih 50-kilovatnih polnilnicah z direktnim tokom, tam bo baterija v 40 minutah dosegla 80-odstotno polnost. Seveda za vsak dan tako hitrega polnjenja ne priporočam, ker ne vpliva ravno blagodejno na življenjsko dobo baterije, na daljših poteh pa bo prišlo prav.

Še enkrat lahko ponovim, da je i3 res pravi posebnež. Za začetek zaradi uporabljenih materialov, izdelan je iz zmesi karbonskih vlaken in posebne plastike, znotraj pa je glede na majhnost pravi prostorski čudež. Pred voznikom je namreč armaturna plošča z dovolj veliko površino, da bi na njej lahko celo jedli kosilo, štirje potniki bodo potovali v velikem udobju in celo prostora v prtljažniku ni malo. Poleg tega je notranjost kot iz znanstvene fantastike, res razgibana in moderna, kar celotno izkušnjo le še oplemeniti.

Tudi zmogljivosti vas bodo presunile, pospeški telo dobesedno porinejo v sedež in zlepa ne popustijo, z mesta pa se i3 dobesedno izstreli. Ozke gume sicer pomenijo, da v zavojih ni posebej suveren, občutek na volanu je tudi malce nenavaden, ko se boste želeli zapoditi v ovinek, ampak to ne moti. Kljub zmogljivostim, ki bodo večino ostalih vozil pustile zadaj, tole ni nikakršen dirkalnik. Je pa zelo poseben in atraktiven mestni frajer, ki je vseeno dokaj trd in na slabih podlagah preveč pretresa potnike. In frajer, ki s svojo ceno ubije vse upe, da boste z njim dejansko varčevali.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i3 (94 Ah)
vrsta motorja električni
baterija 33,2 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) 125 (170)
največji navor v Nm 250
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1775 x 1578
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1320 (350)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po NEDC) v kWh 12,6
povprečna poraba na testu v kWh 17,3
cena osnovnega vozila v EUR 37.800
cena testnega vozila v EUR 37.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 48.151

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 15 urami  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 19 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 20 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 21 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |