Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Princ drame

Jaguar F-type coupe 3.0 V6

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zelo zanimivo bi bilo vedeti, kje vse svoj navdih črpajo oblikovalci, da izdelajo tako lepe avtomobile, kot je bil nekoč jaguar E-type in danes F-type. Takšne in drugačne obline na pločevini ustvarjajo brezčasne ikone, ki obračajo glave.
Princ drame
Foto: Matej Mihinjač, Gašper Miš
2. 6. 2017 ob 7:26
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled, ki je poklon legendi E-type in ki odpira novo poglavje pri znamki
fantastičen zvok V6 s kompresorjem
motor je odziven in se hitro zavrti v visoke vrtljaje
ne pomnimo, da bi še v kakšnem drugem avtu isti menjalnik tako hitro prestavljal
lahka gradnja se pozna pri vrhunskih voznih lastnostih
vožnja je lahko dokaj sproščena, ko se vozniku ne da divjati
izjemno zmogljive zavore, ki zlepa ne popustijo
kljuki sta skriti kar v vrata
atraktivno elektronsko odpiranje zračnikov nad zaslonom
trdo blaženje je lahko hitro naporno na domačih cestah
izbira materialov se ne zdi primerna cenovnemu nivoju
slaba preglednost nazaj, ko je spojler dvignjen
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (25 glasov)
video test jaguar F-type coupe 3.0 V6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dobrih 50 let kasneje je res težko slediti zapuščini legendarnega E-type. V času, ko je večina avtov še imela bobnaste zavore in pač počasen karakter, je leta '61 priletel lepotec, se pognal do sto v 7 sekundah in šibal vse do 240 na uro. Monokok, diski, neodvisna sprednje in zadnje vzmetenje - skratka, pionir svojega časa. In F-type ima zato zelo velike čevlje za zapolniti. Še posebej, ker je to avto, s katerim je britanska znamka obrnila nov list in hoče nazaj svoj kos pogače na trgu agilnih in močnih športnih avtov.

Je tako poseben, kot je bil predhodnik pred skoraj 60 leti? Nikakor, konkurenca je danes že prehuda, da bi sploh lahko bil. Kar pa ne pomeni, da ne izstopa. Mislim, da si F-type zasluži svojo črko, ker izgleda res privlačno. Tako kot duhovni predhodnik je skladen, nežen, agresiven - pač, lep!

Seveda se zgodba tukaj ne konča, poleg stasa je pomemben tudi glas. Ha, kdo bi si mislil, da bo osnovni F-type že tako lepo rohnel! Prav zasvoji zvok. Raje ne pomislim, kako zverinsko mora potem ropotati V8, ker je bil testni 'le' V6 s 'samo' 250 kilovati, kar je 'samo' 340 'konjev', ampak dovolj, da bodo nasproti vozeči videli plombe v vaših zobeh, ker bodo usta ves čas široko odprta v nasmešek.

To je bistvo športnega avtomobila. Užitek v vsakem trenutku. Med počasno vožnjo vas bodo občudovali, med hitro boste kričali od zadovoljstva in to za ceno povprečne BMWjeve petice! Največja zasluga za veselje gre karoseriji in podvozju. Aluminij je Jaguarjev material zadnjih let in manjša masa še kako vpliva na vozne lastnosti. Podvozje je sicer zelo čvrsto, za naše ceste blaži kar pretrdo, seveda pa to pomeni, da se večine ovinkov drži kot klop. Želel sem si še bolj neposreden volan s še več prenosa informacij s ceste, kar očitno ostaja domena Porscheja. Ampak če boste imeli na svojem še tako zmogljive zavore, kot so bile na testnem, vas ne bo strah ves čas pritiskati na plin do konca.

Moči sploh ni toliko, da bi vas bilo strah. Seveda na slabšem asfaltu takoj pomiga z ritjo, ker je pogon speljan na zadnji kolesi, ampak bo večino časa prilepljen na podlago in lahko mirno pospešujete na polno. Sicer v 5,3 sekunde pospeši do 100 in gre 259, kar niso cifre superšportnikov, je pa v ponudbi še F-type SVR za samo enkrat več denarja, ki gre 322 km/h. Jasno je, da vsi hočemo največ, kar lahko dobimo, dejstvo pa je, da že osnovni V6, ki mu pomaga dihati kompresor, tako dobro opravlja svoje delo, za katero nam je povprečno popil 12 litrov bencina, da si več moči želite samo pri polnem pospeševanju naravnost. Sploh, ker se fantastično ujameta z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki so mu čas prestavljanja skrajšali na verjetno minimum, ki ga še lahko doseže klasična zasnova brez dvojnih sklopk in podobnih domislic.

Kot vidite, se nič kaj ne ukvarjam z notranjostjo, ki je sicer čisto OK, materiali niso nič posebnega, ker gre le za bolj osnovni model, osrednji zaslon je za sodobne standarde majhen, lahko pa marsikaj doplačate in potem je vse skupaj bolj 'fensi'. Marsikdo, vajen nemške izdelave in kakovosti materialov, bo vihal nos v osnovnem F-type, čeprav je testni vseeno stal preko 84 tisočakov. Sam sicer te zadeve pri avtu, ki je namenjen vožnji, hitro spregledam, ne morem pa mimo cenenih plastičnih prestavnih ušesc za volanom, ki ju voznik ves čas 'šlata' in pač ne dajeta občutka prave kvalitete. Spet je možno za kovino doplačati, ampak ko pomislim, da ima celo trikrat cenejši clio RS kovinski, ostane grenak priokus. V kabini sta samo dva sedeža in prav je tako, zaradi mene bi bil lahko tudi samo eden, prtljažnik pa požre celo več kot 300 litrov in je nekako šla noter snemalna oprema. Za dopust brez otrok bo odličen.

Mogoče še najpomembnejša stvar. Spojler se dviguje zadaj! Lahko tudi z gumbom, sicer pa sam pri 120 na uro pomaga, da zadek F-typa ne postane prelahek. Ni najlepša stvar, tudi praktičen ni, ker že tako slab pogled nazaj še bolj zapre in, kar je najhuje, v ogledalu vidite znak, obrnjen na glavo. Grozno.

Ne pa toliko, da bi želel vrniti ključe v času testa, ker je F-type eden tistih avtomobilov, ki te navdušijo vsakič, ko pritisneš na gumb za zagon motorja in zarohni. Bi lahko zapisal, da je v kar pravi meri obudil duh tistih dni, ko je jaguar D-type serijsko zmagoval na Le Mansu ali ko je E-type s svojo erotičnostjo obračal glave na cestah. Če je vaša ideja športnega avta prej teatralnost in neoporečna lepota kot borba za stotinke na pisti, potem je to to. Do pravega kralja drame pa mu manjka še kakšen 'konj' in valj več.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar F-type coupe 3.0 V6
vrsta motorja kompresorski bencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2995
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 3.500 do 5.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4482 x 1923 x 1311
medosna razdalja v mm 2622
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1577 (423)
največja hitrost v km/h 260
pospešek 0-100 km/h v s 5,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,7/6,5/8,4
poraba na testu v l/100 km 12,0
cena osnovnega vozila v EUR 83.914
cena testnega vozila v EUR 83.914
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 15 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |