Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pametno po mestnih ulicah

smart forfour 1.0 edition #1

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred časom smo se v testu novega twinga vozili med policami v eni od večjih trgovin in dokazali, kako zelo okreten je. V tem pogledu je smart forfour enak, je pa še bistveno bolj nastopaški.
Pametno po mestnih ulicah
Foto: Gašper Miš
8. 6. 2017 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z navihano zunanjostjo je pravi posebnež
znotraj stikala in ostali dodatki skrbijo za atraktivnost
majhen obračalni krog je ena od najboljših lastnosti tega avtomobila
velika stekla pomenijo, da je preglednost zelo dobra, kar je v mestih pomembno
po okretnosti mu ni para, vseeno lahko prepelje štiri potnike …
… in celo prtljagi je namenjeno kar nekaj prostora
čvrsto vzmetenje omogoča nekaj več dinamike, čeprav je občutek nenavaden
po drugi strani pa je smart na trenutke skoraj pretrd
uporabnih prostorčkov skorajda ni
zadnjima potnikoma je namenjeno zelo malo prostora
motor z 52 kW moči je prešibak
posebnost ima svojo visoko ceno
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (13 glasov)
test smart forfour 1.0 edition #1
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Obračalni krog je identičen tistemu v twingu, kar je logično, saj oba stojita na enaki platformi.

In ravno to je ena od njegovih največjih vrlin, ki se v mestih še kako izkaže. Obračalni krog je identičen tistemu v twingu, kar je logično, saj oba stojita na enaki platformi, pa čeprav je smart še deset centimetrov krajši. In oba izdelujejo v novomeškem Revozu. No, obračalni krog je ob pogonu na zadnji kolesi tako majhen, da mu noben drug avtomobil ne pride niti blizu. Ob polno zasukanem volanu in vožnji v krogu se ti zdi, da zadek skoraj stoji na mestu.

Okretnost je ena največjih vrlin mestnega avtomobila in v tem primeru se vam nobeno parkirišče ne bo zdelo pretežko dosegljivo, nobena ulica preozka, se pa tako agresivnega zavijanja niti ni potrebno privaditi, saj progresiven krmilni mehanizem pomeni, da v prvi fazi avtomobil zavija normalno in je njegov obračalni krog majhen šele po zadnji fazi zavrtenega volana. Seveda je smart poseben tudi na drugih področjih.

Od sorodnega twinga se razlikuje torej po tem, da je bistveno bolj oblikovno poseben. Tokratni ima opremo 'edition number 1' in stane kar 16.500 EUR. Zato je zunaj poln dodatkov, znotraj pa barvno zelo atraktiven in nasploh zelo poseben, ampak manj praktičen, okoli voznika sploh ni predalčkov ali odlagališč, samo dve majhni mesti za pijačo. Twingo je na tem področju bolj učinkovit. Prostor? Hm, spredaj ga je dovolj, zadaj pa bolj malo. Na krajših poteh bosta zadaj lahko sedela dva odrasla, ni pa to avtomobilček, ki bi bil ravno namenjen pogostim prevozom večjega števila potnikov. Predvsem je namenjen le dvema, če bo potrebno, pa bo ob nekaj vrečkah prtljage vase zbasal še do dva potnika.

Vozniško gledano tole ni avtomobil, ki bi vas navduševal, niti mu ni treba, ker mora biti predvsem mestno okreten. Zato občutek na volanu ni dober, pravzaprav je vse skupaj zelo anemično, vendar to ni poseben problem, saj z njim ne boste divjali. Tudi če ima motor in pogon zadaj, drsenje skozi zavoje odpade. smart je dokaj trd in se skoraj ne nagiba, z malce poguma sem ugotovil, da se dejansko lahko celo dokaj hitro pelje skozi zavoj, ampak, kot rečeno, to ni njegova boljša točka.

Bi pa priporočil močnejši motor, ta mi ni bil posebej všeč, je prešibak. Vem, smart je za mesto, vendar 52 kilovatov trivaljnega motorčka ter toliko navora, kot ga ima moj sokovnik doma, enostavno pomeni, da je tudi ob speljevanju precej počasen. V mestih morda to še ni posebej opazno, ker se prometni tok nikoli ne pomika posebej hitro, na avtocesti pa se mi zdi, da se muči že pri 110 kilometrih na uro. Raje vzemite močnejšega, bo bolj prijeten in tudi priganjati ga ne bo potrebno ves čas. Ta nam je ravno zaradi tega na testu v povprečju porabil 7 litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je preveč.

Segment najmanjših vozil seveda ni izjemno bogat, tudi zato ne, ker po njem ne posega ravno ogromno število kupcev, večina raje vzame malce večji in nasploh bolj uporaben model. Vendar si po zaslugi majhnosti in posebnosti lahko proizvajalci privoščijo nekaj več oblikovne svobode, zato je takšnih zanimivih malčkov v ponudbi kar nekaj. smart je vseeno med najbolj posebnimi, že na pogled je sila atraktiven, zato mu boste kakšno zamero hitro odpustili. Oziroma nanjo pozabili takoj, ko ga boste obrnili skoraj na mestu. Okretnost je as v njegovem rokavu, ki vam bo na usta vedno znova prinesel nasmešek.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki smart forfour 1.0 52 kW edition #1
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 52 (71) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 2.850
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3495 x 1665 x 1554
medosna razdalja v mm 2494
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (425)
največja hitrost v km/h 151
pospešek 0-100 km/h v s 15,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/3,8/4,2
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 10.490
cena testnega vozila v EUR 12.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.546

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |