Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pametno po mestnih ulicah

smart forfour 1.0 edition #1

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred časom smo se v testu novega twinga vozili med policami v eni od večjih trgovin in dokazali, kako zelo okreten je. V tem pogledu je smart forfour enak, je pa še bistveno bolj nastopaški.
Pametno po mestnih ulicah
Foto: Gašper Miš
8. 6. 2017 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z navihano zunanjostjo je pravi posebnež
znotraj stikala in ostali dodatki skrbijo za atraktivnost
majhen obračalni krog je ena od najboljših lastnosti tega avtomobila
velika stekla pomenijo, da je preglednost zelo dobra, kar je v mestih pomembno
po okretnosti mu ni para, vseeno lahko prepelje štiri potnike …
… in celo prtljagi je namenjeno kar nekaj prostora
čvrsto vzmetenje omogoča nekaj več dinamike, čeprav je občutek nenavaden
po drugi strani pa je smart na trenutke skoraj pretrd
uporabnih prostorčkov skorajda ni
zadnjima potnikoma je namenjeno zelo malo prostora
motor z 52 kW moči je prešibak
posebnost ima svojo visoko ceno
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (15 glasov)
test smart forfour 1.0 edition #1
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Obračalni krog je identičen tistemu v twingu, kar je logično, saj oba stojita na enaki platformi.

In ravno to je ena od njegovih največjih vrlin, ki se v mestih še kako izkaže. Obračalni krog je identičen tistemu v twingu, kar je logično, saj oba stojita na enaki platformi, pa čeprav je smart še deset centimetrov krajši. In oba izdelujejo v novomeškem Revozu. No, obračalni krog je ob pogonu na zadnji kolesi tako majhen, da mu noben drug avtomobil ne pride niti blizu. Ob polno zasukanem volanu in vožnji v krogu se ti zdi, da zadek skoraj stoji na mestu.

Okretnost je ena največjih vrlin mestnega avtomobila in v tem primeru se vam nobeno parkirišče ne bo zdelo pretežko dosegljivo, nobena ulica preozka, se pa tako agresivnega zavijanja niti ni potrebno privaditi, saj progresiven krmilni mehanizem pomeni, da v prvi fazi avtomobil zavija normalno in je njegov obračalni krog majhen šele po zadnji fazi zavrtenega volana. Seveda je smart poseben tudi na drugih področjih.

Od sorodnega twinga se razlikuje torej po tem, da je bistveno bolj oblikovno poseben. Tokratni ima opremo 'edition number 1' in stane kar 16.500 EUR. Zato je zunaj poln dodatkov, znotraj pa barvno zelo atraktiven in nasploh zelo poseben, ampak manj praktičen, okoli voznika sploh ni predalčkov ali odlagališč, samo dve majhni mesti za pijačo. Twingo je na tem področju bolj učinkovit. Prostor? Hm, spredaj ga je dovolj, zadaj pa bolj malo. Na krajših poteh bosta zadaj lahko sedela dva odrasla, ni pa to avtomobilček, ki bi bil ravno namenjen pogostim prevozom večjega števila potnikov. Predvsem je namenjen le dvema, če bo potrebno, pa bo ob nekaj vrečkah prtljage vase zbasal še do dva potnika.

Vozniško gledano tole ni avtomobil, ki bi vas navduševal, niti mu ni treba, ker mora biti predvsem mestno okreten. Zato občutek na volanu ni dober, pravzaprav je vse skupaj zelo anemično, vendar to ni poseben problem, saj z njim ne boste divjali. Tudi če ima motor in pogon zadaj, drsenje skozi zavoje odpade. smart je dokaj trd in se skoraj ne nagiba, z malce poguma sem ugotovil, da se dejansko lahko celo dokaj hitro pelje skozi zavoj, ampak, kot rečeno, to ni njegova boljša točka.

Bi pa priporočil močnejši motor, ta mi ni bil posebej všeč, je prešibak. Vem, smart je za mesto, vendar 52 kilovatov trivaljnega motorčka ter toliko navora, kot ga ima moj sokovnik doma, enostavno pomeni, da je tudi ob speljevanju precej počasen. V mestih morda to še ni posebej opazno, ker se prometni tok nikoli ne pomika posebej hitro, na avtocesti pa se mi zdi, da se muči že pri 110 kilometrih na uro. Raje vzemite močnejšega, bo bolj prijeten in tudi priganjati ga ne bo potrebno ves čas. Ta nam je ravno zaradi tega na testu v povprečju porabil 7 litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je preveč.

Segment najmanjših vozil seveda ni izjemno bogat, tudi zato ne, ker po njem ne posega ravno ogromno število kupcev, večina raje vzame malce večji in nasploh bolj uporaben model. Vendar si po zaslugi majhnosti in posebnosti lahko proizvajalci privoščijo nekaj več oblikovne svobode, zato je takšnih zanimivih malčkov v ponudbi kar nekaj. smart je vseeno med najbolj posebnimi, že na pogled je sila atraktiven, zato mu boste kakšno zamero hitro odpustili. Oziroma nanjo pozabili takoj, ko ga boste obrnili skoraj na mestu. Okretnost je as v njegovem rokavu, ki vam bo na usta vedno znova prinesel nasmešek.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki smart forfour 1.0 52 kW edition #1
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 52 (71) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 2.850
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3495 x 1665 x 1554
medosna razdalja v mm 2494
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (425)
največja hitrost v km/h 151
pospešek 0-100 km/h v s 15,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/3,8/4,2
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 10.490
cena testnega vozila v EUR 12.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.546

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |