Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čas ne prizanaša nikomur

Mercedes-benz B 180 CDI urban

Avtor prispevka: Jure Cehner
Segment kompaktnih enoprostornikov je v zatonu zaradi modernega fenomena, ki so križanci. Vsi se, velikokrat tudi napačno, odločajo za te malce vzdignjene kompaktneže, ampak avtomobili, kot je Mercedes-Benzov B, so še vedno alfa in omega za družine, ki se vozijo tudi v mesto.
Čas ne prizanaša nikomur
Foto: Anže Jereb
21. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

dnevne LED-luči, ki se obarvajo modro ob odklepu avta
prostornost glede na zunanje mere vas bo vsak dan znova navdušila
za avto, ki ne skriva kilogramov, je sila okreten in odziven na cesti
prijetno počutje v kabini malce dotrajanemu dizajnu navkljub
izvrsten volanski obroč, ki sede v vsake roke
malce povišan položaj za volanom bo všeč vsem starostnim skupinam
dobra preglednost iz dokaj oglato oblikovanega vozila
malce podhranjen motor, a tri otroke bo že vlekel v hrib
pri slabih sedmih litrih porabe na 100 km ni izrazito varčen
volan je pri majhnih hitrostih potrebno preveč vrteti
na trenutke sramotno neodziven vmesnik
cena pri konfiguriranju hitro poskoči v višave
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (7 glasov)
test mercedes-benz B 180 CDI urban
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Od prve generacije dalje (predstavitev leta 2005) se je prodal v več kot milijon primerkih. Tole je seveda še vedno druga generacija, ki jo videvamo že od leta 2011, le da je tokrat malce osvežena. Kar je bilo za pričakovati, BMW je precej dramatično splovil svoj active tourer in Mercedes-Benz se je moral odzvati. In se je kar pošteno.

Kaj je torej novo? Na prvi pogled nič kaj dosti, ampak ko začnemo naštevati, se je kar težko ustaviti. Če začnem pri najvidnejših: dnevne LED-luči so zdaj docela podobne tistim, s katerimi se kiti razred C in se ob odklepanju obarvajo modro, kar je posebej kul za navduševanje vrstnikov. Nova je celotna sprednja maska in zadnji odbijač je bil takisto deležen nekaj sprememb. V notranjosti si lahko zdaj omislite 8-palčni zaslon, kar je za ta razred dosti; posodobljen pa je tudi softverski sistem COMAND. Nov je volan, ki je stilsko enak ostalim aktualnim Mercedes-Benzovim modelom in je naravnost fantastičen, z ravno pravšnjo debelino in izvrstnimi materiali, ki nudijo dober oprijem. Vse estetske 'frike' so navdušili še z možnostjo izbiranja med 12 barvami ambientalne osvetlitve, kar je, vsaj v tem pogledu, enako kot da bi si lastili razred S. Frišne so še kombinacije blaga in usnja; paketi opreme so zdaj style, urban, AMG line in nekaj novih je tudi platišč.

Pri tehnologijah niso počivali; od novih sistemov je najbolj uporaben tisti za preprečitev trka s samodejnim zaviranjem.

Pri tehnologijah takisto niso počivali; od novih asistenčnih sistemov je najbolj uporaben tisti za preprečitev trka s samodejnim zaviranjem. Pravijo nam, da deluje le na drugih avtomobilih, saj potrebuje odbojno površino, da zazna objekt, zato sistema nikar ne preizkušajte na kakšnem temnem zidu ali, še huje, kolesarjih. Vzhičeno so nam povedali, da naj bi bilo na rovaš tega sistema do 30 odstotkov manj trkov v riti ostalih avtomobilov. Še zaslon in vmesnik: prvi izgleda sumljivo kot tablica nižjega cenovnega ranga, vmesnik pa je zatikajoč in občasno neodziven. Kar se tega tiče, Mercedes-Benzovi izdelki BMW-jevim ne morejo držati svetilke. Splošna uporabnost se je s prenovo vseeno malo izboljšala in če ne drugega, z lepimi (a zatikajočimi) animacijami vsaj izgleda lepo.

Novosti torej ni malo, četudi jih oko na prvi pogled odkrije malo. Med bolj zabavna področja sodi vožnja. Ta je odlična, za enoprostornik daje avtomobil ogromno povratnih informacij, presenetljivo malo je glede na višino nagibanja v zavojih, stežka pa bi tudi rekli, da je podvozje trdo. Upoštevajoč dejstvo, da je pri skoraj toni in pol dokaj zajetna gmota, je to dosežek sam po sebi. Zanimivo, da je glede na namembnost vozila krmilni mehanizem zelo odziven, po drugi strani pa ima preveč zavrtljajev med skrajnima točkama, kar v praksi pomeni, da je ob upočasnitvi v res zaprtih zavojih potrebno preveč vrteti volan. Ampak povprečne mamice to ne bo motilo, niti ne vas, ko boste zadaj tovorili gručo podmladka.

80 kW oz. 109 'konjev', ki jih proizvede štirivaljni 1,5-litrski turbodizel v testnem vozilu, bo dovolj za nezahtevnega voznika.

80 kW oz. 109 'konjev', ki jih proizvede štirivaljni 1,5-litrski turbodizel v testnem vozilu, bo dovolj za nezahtevnega voznika; sem pa iskreno pričakoval manjšo porabo, saj obljubljajo štiri porabljene litre nafte na 100 prevoženih kilometrov, realno pa bo bližje sedmim litrom. Na testu povprečno 6,7 litra na 100 km. Velik razkorak, ni kaj. Do stotice se 'požene' v nekaj manj kot 12 sekundah, ampak takšni podatki so dokaj nepomembni za to vrsto avtomobila.

Praktičnost in znamka sta razloga, zaradi katerih boste kupili ta avto, ne pa hitrost pomikanja po deželici. Prva ostaja enaka kot prej, zelo dobra torej, saj prostora ne bo manjkalo niti na zadnji klopi, ki je celo nastavljiva po dolžini, da imate lahko še več kot 488 litrov prostora v prtljažniku. Super zadeva. Malo manj super je spet cena. Tu se zna zatakniti, še posebej, če boste želeli takole opremljenega, saj testni stane kar 35 tisočakov, čeprav je bil nabasan z opremo, še za parkiranje je sam poskrbel. Oskubljenega pa po drugi strani lahko dobite že za dobrih 23 tisočakov in je zato precej cenejši kot BMW-jeva dvojka active tourer. Vredno premisleka, četudi gre za starejši model v ponudbi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz B 180 CDI urban
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4393 x 1786 x 1557
medosna razdalja v mm 2699
prtljažnik v litrih 488
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1420 (565)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,0/3,7/4,0
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 23.450
cena testnega vozila v EUR 24.530
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.018

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |