Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Začelo se je zares

Ford mondeo 2.0 iVCT eCVT titanium hybrid

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vse več hibridov in električnih avtomobilov imamo na testu, torej se je začelo zares. Elektrika je na pohodu in nam je to všeč, ker tudi hibridi postajajo vse boljši.
Začelo se je zares
Foto: Gašper Miš
6. 10. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vse več hibridov v ponudbi pomeni tudi boljše tovrstne avtomobile
samo na elektriko se lahko vozi celo z avtocestnimi 130 km/h
učinkovita regeneracija energije pri zaviranju
kabina mondea je že v osnovi zelo prostorna in udobna
odlična masaža obdela tako vaš hrbet kot zadnjico
poraba goriva je pričakovano majhna v mestih
prtljažnik je postal nerodno majhen in manj uporaben zaradi baterije
menjalnik bo marsikoga odvrnil, ker ne mara 'tuljenja' pri pospeševanju
občutek na zavornem pedalu pri zaviranju je slab
vožnja je pri hibridu manj dinamična kot pri ostalih mondeih
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (20 glasov)
test ford mondeo 2.0 iVCT eCVT titanium hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Fordov mondeo hybrid na prvi vtis ne deluje tako posebno, da bi pomislil na kakšno revolucijo, ampak ti kar hitro zleze pod kožo.

Fordov mondeo hybrid na prvi vtis ne deluje tako posebno, da bi pomislil na kakšno revolucijo, ampak ti kar hitro zleze pod kožo, ko ga uporabljaš nekaj dni. Zunaj skoraj z ničemer ne nakazuje, da mu pri premikanju pomaga še elektrika, le na bokih sta dodani znački hybrid. Od japonskih hibridov smo že vajeni, da za pogon skrbita bencinski in električni motor. Tukaj je prvi prav tako z Atkinsonovim ciklom in iz dveh litrov stisne 88 kW (120 KM), skupaj z električnim pa pridelata največ 137 kilovatov, torej 187 'konjev' sistemske moči. Sliši se kar veliko, v praksi pa vse skupaj deluje precej bolj umirjeno.

Hibrid že v osnovi ni za hitro vožnjo, to je jasno. Pri mondeu navduši, kako lepo in zvezno deluje vklapljanje bencinskega motorja, ko je to potrebno. In da kljub brezstopenjskemu menjalniku ni preveč hrupno znotraj, čeprav še vedno 'tuli', ko od njega zahtevate veliko. Temu se očitno ne more izogniti noben avto s tovrstnim menjalnikom in veliko voznikov to dejansko moti, čeprav je v povprečju vožnja tiha, saj v praksi redko pospešujete z vso razpoložljivo močjo. Pri mondeu je zanimivo, da se lahko ob določenih pogojih samo na elektriko vozite celo pri avtocestnih 130 km/h, kar je tudi redkost pri tovrstnih 'lahkih' hibridih.

S porabo je tako: če boste ves čas na avtocestah, bo nekje na nivoju dizelskega mondea, dobrih 6 litrov, če boste večinoma na kratkih relacijah in predvsem v mestu, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja, pa hitro pade pod 6, ker ima zelo učinkovit sistem regeneracije. Zanimivo: vgrajena sta dva električna motorja, en za pogon, drugi za regeneracijo zavorne energije, da ta učinkovito polni baterijo. Ima celo 'brake coach', po naše trenerja zaviranja, ki vsakič pokaže, kako učinkovito ste zavirali, da je šlo čim več energije v baterijo, in s tem se dejansko navadite res lepo predvidevati in pravočasno nežno zavirati. Vesel bi bil še boljšega občutka na zavornem pedalu, ker vse skupaj ne deluje tako zvezno kot pri klasičnih zavorah, ampak tudi to je davek na hibridni pogon.

Nasploh je v mondeu zelo sproščeno. Zvočna zatesnitev je kar dobra, testni je za razvajanje skrbel še z masažo telesa, ker sedeža spredaj masirata tako zadnjo plat kot hrbet. Od mondea smo že tako ali tako vajeni, da je v kabini zelo prostoren, tudi zadaj je veliko prostora za noge. Pričakovano pa pri hibridu zmanjka prostora v prtljažniku, ker je tam nameščena še baterija s kapaciteto 1,4 kWh in z nerodno stopnico vzame kar lep del uporabne prostornine, zato zdaj meri samo še 383 litrov, kar je podobno veliko kot pri focusu.

Zahtevni vozniki se bodo zmrdovali, da je vožnja takšnega mondea premalo aktivna, da avto deluje pretežko, da je premalo odziven in da je volan premalo komunikativen, ampak glede na koncept avtomobila nič od tega dejansko ne moti. Z debelim popustom je celo cena hibrida na koncu zanimiva, saj je od dizelskega 2.0 TDCi z menjalnikom powershift in 110 kW (150 KM) 1.000 EUR cenejši. Če delate direktno primerjavo, morate namreč upoštevati, da je v tem primeru serijski tudi samodejni menjalnik. Če vam je všeč prav ta na posnetkih, boste pa morali ob bogati opremi odšteti zanj 38.500 evrov, da bo tako lepo poleg hrbta masiral še vašo zadnjico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 2.0 iVCT eCVT titanium hibrid
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 137 (187) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 173 pri 4.000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4867 x 1852 x 1482
medosna razdalja v mm 2850
prtljažnik v litrih 383
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1579 (671)
največja hitrost v km/h 187
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/2,8/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 24.640 (*6.600 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 32.600 (*6.600 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 45.170 (*6.600 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
domača premiera - lexus UX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: snikrs
Obvestila
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 dnevi  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 dnevi  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 dnevi  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 tedni  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 tedni  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 tedni  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 tedni  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 tedni  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 1 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  |