{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Iz sence pod soj žarometov

Kia optima 1.7 CRDi DCT EX business

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čeprav so velike limuzine pri nas vse manj priljubljene, jih veliko znamk še vedno ponuja. In dejstvo je, da skoraj nobena ne razočara, če ne potrebujete bolj uporabnega zadka, kot ga imajo bolj zaželeni karavani.
Iz sence pod soj žarometov
Foto: Gašper Miš
1. 2. 2017 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

optima je že v startu pod sojem žarometov namesto neprepričljivega magentisa
v kabini je ogromno prostora tudi za odrasle potnike
izdelava je dobra, materiali boljši kot nekoč
okoli voznika je veliko odlagalnih mest za drobnarije
vožnja je predvsem udobna in umirjena
motor je kljub majhni prostornini dovolj zmogljiv
brez menjalnika DCT sploh ne razmišljajte o tovrstnem avtomobilu
poraba je bila na testu 6,5 litra na 100 km, kar je dober rezultat
motor je neprepričljiv v spodnjih vrtljajih, ampak ga rešuje menjalnik
cena nikakor ni več zelo ugodna, konkurenca je lahko celo cenejša
vožnja je predvsem udobna, vozniških navdušencev ne bo prepričala
volanski mehanizem potrebuje še nekaj nastavitev in boljši servo za boljši občutek
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (2 glasov)
test kia optima 1,7 CRDi DCT EX business
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Optima je tako z eno potezo opravila s starim magentisom, ki je bil s svojo zastarelo obliko nekakšen ostanek polpretekle zgodovine.

Kia optima najprej navduši z obliko. Avtomobil je zelo elegantno oblikovan, Peter Schreyer, ki že vrsto let bdi nad podobo korejskih avtomobilov, se vsakič znova izkaže. Letos je celo dobil nagrado Red Dot za dizajn. Optima je tako z eno potezo opravila s starim magentisom, ki je bil s svojo zastarelo obliko nekakšen ostanek polpretekle zgodovine. Le ime optima je hecno; kot da bi z njim Korejci želeli povedati preveč.

Ampak ni vse v lepoti, veliko šteje uporabnost. Če gledam kabino, je vse v najlepšem redu. Dobesedno, prostora je zelo veliko, ker je avto pač velik, v dolžino meri kar 4,85 metra, medosna pa 2,8 metra. Morda kot zanimivost: čeprav sta Hyundai in Kia lastniško pod isto streho in modela i40 ter optima iščeta kupce v istem segmentu, nista na isti platformi. Kiina ima malenkost večjo medosno razdaljo, s čimer je nastalo še več prostora za noge potnikov zadaj. In tega je res ogromno, sopotnik spredaj si lahko privošči zelo udobno sedenje pa bo tisti za njim še vedno sproščeno premikal svoji nogi. Oba odrasla, jasno. Sedeži so obenem dovolj široki in udobni, pri voznikovem sem si želel več ledvene opore, delovni prostor pa je dobro urejen, ker je veliko odlagalnih mest, da boste v njih zmetali vse iz svojih žepov. Celo brezžično polnjenje telefona ima. Materiali so boljši kot nekoč, nekaj je še ostankov trde cenene plastike, vendar se zdi izdelava dobra, je pa sama oblika armaturne plošče dokaj zadržana, nič ne povzema navdušujoče zunanjosti.

Prtljažnik pa, hja, 510 litrov ima in je po številkah velik, jasno. Tudi zelo širok, čeprav se vodila pogrezajo vanj. Je pa nizek, kar je pač omejitev limuzinskega zadka. Če vas to ne moti, bo OK.

Vožnja je načeloma fina. V bistvu precejšnje nasprotje, če bi jo ocenjevali le po našpičeni maski. Blaženje je ravno še dovolj trdo, da se optima ne nagiba preveč, predvsem pa mehko, da je potovanje udobno. Sicer bi moralo biti še malo tišje med pobiranjem cestnih anomalij, da bi doseglo tako visoke ocene kot pri nekaterih, večinoma dražjih konkurentih, je pa premagovanje kilometrov večinoma zelo prijetno.

Razočara občutek na volanu, ker je preveč umeten in ker očitno volanski servo varčuje med vožnjo. Včasih se zdi, da se za nekaj trenutkov kar izklopi in moraš malenkost bolj prijeti obroč, da uboga. Je pa prijeten za uporabo z vsemi gumbi na njem, tako da boste roke dali stran samo še za klimo, vse ostalo je praktično na njem.

Priznam, da sem precej manj pričakoval tudi od motorja, ker se zdi, da je z 1,7 litra delovne prostornine majhen. Pa je v srednjem območju zelo prožen in ponuja 104 kilovate, torej 141 'konjev'. Lahko bi bil tišji, ampak dovolj odločno pospešuje, da se ne muči preveč s premikanjem optime, ki takšna tehta kar 1,6 tone. Več odločnosti bi si seveda želel pri spodnjih vrtljajih, kar je hiba praktično vseh manjših štirivaljnih dizelskih motorjev, ampak v testnem primeru to ’težavo’ elegantno reši robotizirani menjalnik DCT z dvojno sklopko, ker pač sam takoj prestavi dol, če voznik potrebuje več moči. 7 prestav ima, sicer tudi ta malo cuka ob speljevanju, vendar dovolj hitro in nežno prestavlja, da boste z njim zadovoljni. Res, da zna konkurenca še hitreje in bolj odzivno, ampak takšen menjalnik se optimi poda veliko bolj kot ročni. Poraba? 6,5 litra, torej zelo OK.

Optima je prijeten avto za daljše vožnje. Zdi se tudi zanimiva izbira za privlačno službeno vozilo. Dobro je izdelan in takšen s paketom business kar bogato opremljen, zato je cena 33.890 EUR pričakovana. Mislim, da je že nekaj časa jasno, da Kia ni več nizkocenovnik, ker je tudi ponudba na višjem nivoju, in vse to zdaj odraža optima s svojo elegantno privlačno obliko, ki v bistvu predstavlja znamko, saj gre le za največjo limuzino v njihovi ponudbi pri nas.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia optima 1.7 CRDi DCT EX business 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1685
moč v kW (KM) pri vrt./min 104 (141) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.750 do 2.500
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4855 x 1860 x 1465
medosna razdalja v mm 2805
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1605 (475)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/4,1/4,4
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 26.690
cena testnega vozila v EUR 33.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |